News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Retail in Romania

Started by Harry, November 20, 2017, 12:07:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Observ cu o oarecare ingrijorarea sporirea lanturilor de magazine de imbracaminte de tip discounter. Exceptand Pepeco, vad ca restul magazinelor de acest tip se concentreaza pe centrul si nord-nord estul tarii

Harry

Lantul de strip mall-uri la Strada detinut de oamenii de afaceri israelieni Moshe Turgeman si Tomer Barhom, a lansat al 4-lea centru comercial din Romania. Acesta este amplasat in cartierul Militari din capitala, cartier unde dezvoltatorul construieste deja un prim astfel de centru comercial.



Denumit La Strada Militari 2, centrul comercial va avea 3 corpuri cu o suprafata construita de 1.943 mp si va dispune de 54 de locuri de parcare.


Harry

Kaufland România, în calitate de partener fondator, alături de The CSR Agency, inițiator, anunță inaugurarea Ambasadei Sustenabilității în România, spațiul care aduce la un loc liderii care luptă pentru un mediu economic și o societate responsabilă în România.

Ambasada, situată într-o clădire monument istoric pe strada Speranței nr. 42, București, își propune să coaguleze și să dezvolte comunitatea tuturor actorilor care vor să aibă o activitate responsabilă pentru România, adresându-se astfel mediului de afaceri, asociațiilor profesionale, mediului guvernamental, societății civile, mediului academic și celui diplomatic.

Cu ocazia inaugurării, Kaufland lansează o invitație către toate companiile din România pentru a se implica în programul Ambasada Sustenabilității, de a intra în comunitatea liderilor responsabili și de a-și aduce astfel contribuția la dezvoltarea unei societăți și economii sustenabile.

Ambasada cuprinde șase săli: galeria multimedia, prima bibliotecă cu cărți de specialitate, pe teme de sustenabilitate din România, sala de conferințe, sala de cursuri, studioul de interviuri și spațiul de festivități sau evenimente informale.

De-a lungul anului, Ambasada va organiza evenimente tematice, cursuri și training-uri pentru companii care vor să adopte un stil de management responsabil, cursuri pentru studenții care vor să lucreze în domeniu, workshop-uri și întâlniri de schimb de experiență, vizionări de filme educaționale etc. De asemenea, în fiecare an, în cadrul unui eveniment dedicat, Ambasada va oferi recunoaștere companiilor responsabile sau oamenilor care aduc o contribuție semnificativă pentru o Românie mai bună.



Prin intermediul activității sale, Ambasada își propune să încurajeze, să inspire și să motiveze companiile să dezvolte zona de investiții în sustenabilitate pentru România, dar și să ofere mai multe produse sau servicii responsabile - inclusiv stimulând cererea din partea consumatorilor finali pentru sustenabilitate.

Ca partener fondator și ca susținător a peste 200 de proiecte de CSR anual, Kaufland România asigură existența acestui spațiu în care comunitatea interesată de CSR să se reunească, din dorința de a încuraja astfel demersurile companiilor, ONG-urilor sau actorilor din mediul guvernamental de a se implica pentru viitorul unei Românii sustenabile.

,,Kaufland România s-a implicat în fondarea Ambasadei Sustenabilității pentru că este nevoie de un reper, un spațiu care să adune la un loc toți oamenii buni care își propun să ajute și care, prin resursele, prin puterea lor sau prin exemplul personal, pot schimba lumea. Suntem printre cele mai implicate companii în CSR și am venit aici ca să ne unim forțele, să găsim soluții, să facem schimb de cunoștințe și de aceea invităm alături de noi toate firmele responsabile care vor să își arate susținerea", a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs,  Kaufland România.

,,Misiunea Ambasadei este răspândirea culturii sustenabilității în România, după modelul în care ambasadele străine își propagă spiritul și cultura în teritoriile străine. Sustenabilitatea este caracteristica activităților populației și organizațiilor pentru a nu epuiza resursele disponibile și pentru a proteja mediul, deci fără a compromite posibilitățile de satisfacere a nevoilor generațiilor următoare. Redusă la absurd, reprezintă lupta pentru supraviețuire a speciei umane. Este deocamdată o cultură nouă, în afara preocupărilor populației din România, iar Ambasada are misiunea de a o promova la nivel politic, social și al valorilor economice, pentru a dezvolta competențe, programe și parteneriate în România", declară Dragoș Tuță, inițiatorul programului.

În toate proiectele și activitățile sale, Ambasada va urmări să contribuie la îndeplinirea celor 17 obiective de Dezvoltare Sustenabilă ale Organizației Națiunilor Unite. În acest an, evenimentele derulate de Ambasada Sustenabilității vor sta sub conceptul România sustenabilă a următorilor 100 de ani. Mai multe informații sunt disponibile pe www.ambasadasustenabilitatii.ro.

Harry

Odata cu noul magazin PROFI deschis astazi la Bucecea, reteaua ajunge sa numere 170 de unitati in format Loco. Totodata, compania isi continua extinderea in Bucuresti, Iasi si Popesti-Leordeni.



Magazinul in format Loco din Bucecea, al 10-lea din judetul Botosani, este amplasat pe Calea Nationala, nr. 70-72, bl A4-A6 pe o suprafata totala de 335 mp, din care sala de vanzari acopera 241 mp.



Unitatile din celelalte orase sunt deschise in format City. Cea din Bucuresti se gaseste in sectorul 4, pe str. Cercetatorilor nr. 9, si are o suprafata totala de 175 mp, suprafata de vanzari fiind de 112 mp.



Magazinul din Iasi se afla pe B-dul Carol, nr. 5, si se intinde pe o suprafata totala de 335 mp, din care sala de vanzari este de 238 mp.



Prima unitate PROFI din Popesti-Leordeni, judetul Ilfov, se afla pestr. Drumul Fermei, nr. 34, si are o suprafata totala de 168 mp, suprafata de vanzari masurand 112 mp.



Cu magazine prezente in 384 de localitati si o echipa de aproape 13.000 de oameni, PROFI este reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania.

Ionut

^^ Dragut, oare ar fi un loc de colaborare si pentru API in proiectul asta cu Ambasada Sustenabilitatii? Ai informatii mai multe din interior?

Harry

Cred ca da. Nu am nicio info din interior. Acum o ora am aflat si eu. Zic ca merita incercata o intrebare catre ei. In2 ore jumate se lanseaza oficial site-ul sa vedem ce detalii vor fi trecute.

Ionut

Kik, unul dintre cele mai puternice branduri de modă din Germania,
cu 3.400 de magazine în 16 ţări, face primii paşi pe piaţa românească


♦ Discounterul german de modă Kik se află deja între cele mai mari cinci branduri de modă din Ungaria şi Cehia, iar acum îşi pregăteşte intrarea în România ♦ Grupul şi-a înfiinţat filială locală şi a adus jumătate de milion de euro la capitalul societăţii, un prim pas pentru dezvoltarea locală. Kik este un brand aflat în portofoliul gigantului ger­man Tengelmann, grup care nu este străin de piaţa locală, fiind pre­zent anterior cu două branduri Plus Discount (lanţ de magazine preluat de Lidl în 2011) şi OBI (retailer de bricolaj care s-a retras de pe piaţă pentru că înregistra pierderi). Magazi­nele OBI au ajuns în mâinile altor retaileri – kika, Hornbach şi Jumbo.

ZF

Balto

Livrările de spații comerciale s-au prăbușit. Au fost închise mai multe mall-uri decât au fost inaugurate, iar în București stocul de centre comerciale a scăzut

Livrările de centre comerciale din 2017 au însumat 66.700 metri pătrați  la nivel national, cu aproape 70% mai putin decât în anul precedent, când s-au dat spre folosință 212.780 metri pătrați. Totodată, 2017 a marcat o premieră: a fost primul an în care închiderile de centre comerciale au depășit volumul deschiderilor. În 2017 au fost deschise doar două centre comerciale noi, Shopping City Râmnicu Vâlcea și Platinia Cluj-Napoca, și au fost realizate două extinderi, la Shopping City Galați și AFI Palace Cotroceni, comparativ cu patru noi deschideri și șase extinderi în 2016, arată datele companiei de consultanță imobilară Activ Property Services .

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Balto

Planurile Auchan pe formatul mic de magazine: să acopere toate benzinăriile Petrom şi să deschidă alte câteva sute de unităţi independente

Segmentul magazinelor mici – supermarketuri şi proximitate modernă - numără acum circa 1.600 de unităţi cu vânzări anuale de 2,5 mld. euro şi este disputat de Profi, Mega Image şi Carrefour.
Auchan a intrat pe piaţa locală acum mai bine de un deceniu cu formatul de hipermarket. Până acum un an acesta a fost singurul format cu care retailerul francez activa local. În 2016, francezii au deschis primele magazine de proximitate sub brandul My Auchan, iar anul trecut au inaugurat şi primele supermarketuri, care funcţionează tot sub brandul Auchan.

zf.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Harry

Topul datornicilor din retailul modern. Cum poti sa iti construiesti expansiunea pe banii furnizorilor

In spatele cifrelor cosmetizate dinadins in asa fel incat sa contribuie pozitiv la imaginea marilor retaileri, se ascunde o realitate dezarmanta. Cu sau fara voia lor, anual, mii de producatori sau distribuitori sustin financiar expansiunea lanturilor internationale. Asistam la un cerc vicios care, aidoma unei centrifuge gigant, creste de la an la an, angrenand cu fiecare rotatie mereu alte si alte noi companii.



Un top al datornicilor din retailul modern, realizat pe baza datelor din bilantul contabil al anului 2016, lasa se se intrevada cifre incredibile. Datoriile marilor retaileri depaseau la data de 31 decembrie 2016 suma de 11,381 miliarde lei. Adica peste 2,68 miliarde euro. Practic, suma reprezinta peste 23% din vanzarile realizate in decursul intregului an 2016 in retailul modern si, atentie!, peste 1,62% din produsul intern brut al Romaniei la nivelul anului 2016.



Pe primul loc in topul datornicilor se situeaza germanii de la Kaufland cu datorii de peste 2,135 miliarde lei, urmati de Carrefour (peste 1,821 miliarde lei) si Auchan (peste 1,709 miliarde lei). La polul opus, printre lanturile de retail cu cele mai mici datorii, se regaseau Billa, cu 251 milioane lei si Cora, cu doar 330 milioane lei.

La nivelul canalelor de distributie, pe primul loc se afla formatul de hypermarket, cele peste 6 miliarde lei datorii inregistrate de cei cinci operatori activi reprezentand peste 53% din totalul sumelor datorate de retailul modern.



Raportat la cifra de afaceri neta, cel mai mare procent al datoriei (58,62%) exista la Supeco. Datele aici sunt insa nerelevante, retailerul fiind abia la inceputul existentei sale. In plus, in contul datoriei Supeco pot intra si restante interne catre firme ale Grupului Carrefour.

Mult mai ingrijoratoare este situatia de la Auchan. Datoriile au explodat dupa integrarea hypermarketurilor Real. In prezent retailerul face eforturi pentru diminuarea acestora, inclusiv prin controlul stocurilor de marfa din magazine (aici). Rezultatele intarzie sa apara, Auchan reusind in anul 2016 sa reduca suma totala a datoriilor sale cu doar 81 milioane lei. Este insa de asteptat ca suma sa revina pe crestere odata cu lansarea strategiei multiformat si demararea proiectelor de expansiune sub brandul MyAuchan.

O escaladare a datoriei intalnim si la Profi, principala cauza fiind aici expansiunea extrem de agresiva. Daca in 2006, datoriile Profi erau doar de 40 milioane lei, achizitia retelei de magazine de catre investitorii polonezi si accelerarea expansiunii a dus la o crestere exponentiala a acestora. In doar zece ani suma datoriilor Profi a crescut de 22 de ori (!), cele peste 880 milioane lei inregistrate in 2016 reprezentand un plus de peste 43% fata de anul anterior. Cum expansiunea a continuat intr-un ritm alert, in 2017 retailerul deschizand un numar record de magazine, nu este exclus sa asistam si la un record al sumelor datorate. Iar lucrurile sunt departe de a se incheia aici. Profi anunta in continuare un ritm de expansiune cel putin la fel de agresiv ca in anul precedent, fara sa pomeneasca nimic despre o eventuala reducere a termenelor sale de plata catre furnizori. Logica este simpla si tine in principal de profitul important obtinut prin finantarea expansiunii cu sumele atrase gratuit de la furnizori.   

Pe lunga lista a creditorilor nevazuti se afla institutii ale statului roman, furnizori de servicii si utilitati, multinationale cu cifre de miliarde de euro dar si companii mai mici, pentru care supravietuirea depinde si de viteza cu care se intorc banii din piata. Multe dintre acestea, ca sa reziste presiunii financiare, sunt nevoite sa apeleze la credite, platind lunar dobanzi bancare impovaratoare.

https://www.brandprivat.ro/ro/noutati/Topul-datornicilor-din-retailul-modern-Cum-poti-sa-iti-construiesti-expansiunea-pe-banii-furnizorilor.html

Harry

Fostele Garaje Mihaescu de pe Cobalcescu 45 au fost restaurate si transformate in concept store Mega Image

Ionut

Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut anul trecut cu 10,7%

"Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în anul 2017, comparativ cu anul 2016 a înregistrat o creştere cu 10,7% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+13,2%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,8%)", se arată în comunicat.

News.ro

Harry

Gigantul american Subway va deschide in cursul acestui an primul restaurant Fresh Forward Decor din Romania, cel mai probabil in Bucuresti.

Noul concept propune un restaurant cu design modern, mese doatate cu incarcatoare pentru telefonul mobil si un sistem automatizat de procesare si plata a comenzii, totul urmand a se desfasura prin intermediul unui touch screen. Pe langa metodele clasice de plata cu cardul, sistemul permite si plata cu Samsung si Apple Pay.



La nivel de meniu se va pune un accent marit pe produsele proaspete si se adauga produse noi cum ar fi pico de gallo, o varietate crescuta de sosuri, castraveti murati home made si paine fara gluten.

Acest concept este un proiect pilot care se implementeaza in Canada, USA, UK si Romania.

Balto

Patru noi retaileri au deschis magazine în Fashion House Outlet Centre din București

Brandurile Koton, TinaR, Exclusive VN și English Home au decis să își deschidă magazine tip outlet în Fashion House Outlet Center București, noile contracte de închiriere vizând o suprafață totală de circa o 1.300 de metri pătrați. Retailerul turc de fashion Koton a închiriat o suprafață comercială de 833 de metri pătrați în Fashion House, TinaR și Exclusive VN au preluat 173, respectiv 148 de metri pătrați, iar Enghlish Home a închiriat 131 de metri pătrați.

profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Harry

Mega Image Cobalcescu - Concept Store dispune de valet parking :D  8)