Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mamutu

#2340
Da s-a deschis magazin Tesla in Romania si se califica la Rabla Plus!  8)
Se anunta si un supercharger la Constanta.
Singurul automobil electric care dupa parerea mea face concurenta lui Tesla modelul Y este Hyundai Ioniq 5, care are performante apropiate, viteza de incarcare mai mare, singura lipsa fiind reteaua de incarcatoare, si este de asemenea disponibil pentru comanda la noi. Pret de pornire cu toate subventiile incluse: 35715Eur.
Dimensiunile exterioare sunt un pic mai mari decat Tucson dar in interior spatiul este de neegalat (are un ampatament de 3m).
(Modelul Y inca nu se poate comanda la noi).
Urmeaza concurenta Mach-e de la Ford si VW ID4 (care insa e mai lent).
Numai bani sa ai ca deja ai ce alege....

https://www.mediafax.ro/tehnologie/primul-showroom-tesla-din-romania-20069784
https://www.hyundai-motor.ro/noul-ioniq5

voicul

@TibiV in general pun descriere la articolele importante. Nu m-am gandit ca o sa vrea cineva sa il mai caute tocmai pe asta.  :)
Dar inteleg ce zici - e OK.  :cheers:

---

Ce e clar: Tesla are concurenta puternica deja (si in 2021 va fi si mai mare) si bateria nu mai este un avantaj. A mai ramas doar cu reteaua, dar si Ioniq (chargerele) se dezvolta bine in UE. Plus ca e bine sa ai charger de 250kw, dar Zoe tot cu 22 sau 44 il incarca ca nu ai mufa de mai mult.

voicul

Tesla a venit cu showroom în România

Acum poti cumpăra Tesla Model 3 Standard Range+ cu doar 33.000 euro (cu TVA) prin programul Rabla+


Mamutu

M-am uitat pe Mobile.de la un Model3 second hand, nu e niciunul mai ieftin decât unul nou la noi.
Întrebarea e unde vor fi produse cele livrate in Romania. Sper ca in Germania, desi unii birocrati de acolo baga bete in roate constructorului. O sa mai vedem.
Din filmulețul anterior reiese ca primele mașini vor veni in toamna, alta întrebare e legata de Rabla plus, ca sa profiți de ea ar trebui sa faci comanda acum?

horyatm

În Germania se va produce în primă fază doar Model Y, iar producția va începe anul ăsta probabil în toamnă. Cele care vor fi livrate în România vor veni ori din China ori din America.

Probabil că în momentul în care se vor livra Daciile Spring se va supția mult bugetul pentru Rabla plus, deci cu cât mai devreme se face comanda cu atât mai bine, pentru a beneficia de Rabla plus.

voicul

VIDEO  De ce s-a blocat programul Rabla pentru mașinile electrice. Ministrul Mediului: Este prea multă birocrație

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a vorbit la Digi24 despre programul Rabla Plus pentru mașinile electrice. Potrivit acestuia, niciun dosar nu a fost aprobat până acum și există în continuare dosare neaprobate depuse încă din 2020. Motivul pentru acest blocaj, spune ministrul, este birocrația care face ca totul să fie ,,complicat și stufos". De asemenea, situația este asemănătoare și în cazul programului Rabla Clasic.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/de-ce-s-a-blocat-programul-rabla-pentru-masinile-electrice-ministrul-mediului-este-prea-multa-birocratie-1533507

voicul

Noul Toyota Highlander inspiră putere și siguranță, motiv pentru care l-am testat prin tot felul de provocări: teren accidentat, carosabil umed, traversarea unui râu. Bogdan Iordache, consilierul nostru Toyota, îți prezintă pe larg caracteristicile și performanțele lui Highlander. Descoperă-le în filmulețul de mai jos!


voicul

FIAT 500 Electric - test de CONSUM in oras si pe AUTOSTRADA


hefaistos

^^^100000 de masini electrice plecate in fiecare weekend din orase pe plaiurile mioritice? Esti optimist, imi plac optimistii.
In 2020 s-au vandut 2.846 de vehicule electrice dintr-un total de 125.004 autovehicule noi.
La care se adauga ceva spre 400000 (nu am gasit o cifra exacta) importuri second hand.
Asta e realitatea pietii auto romanesti si cam asta e de 28 de ani incoace. In rest caini covrigi, coada etc.



Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

Nu mai visati doar la statii ultra-fast-charge. Se vor gasi multi care sa plece cu electrica lor SH cu incarcare lenta.
Sau chiar daca e o masina noua, configuratia va fi cea mai slaba, asa ca sunt sanse bune sa aiba tot incarcare slaba. Parca Dacia Spring vine din fabrica doar cu un conector care suporta 2,3 kw.
Intrebarea mea este: cati stiu si se vor interesa la ce fel de priza si cu ce viteza pot incarca in aceste statii, si cati vor fi treziti la realitate de becul aprins in bord care ii anunta ca mai au 100 km pana raman in pana e-prostului ?
In fiecare spatiu de servicii este nevoie de toate tipurile de incarcare. Mai bine stai si astepti 3 ore decat sa chemi platforma.
Care sunt cele mai populare masini Electrice din Romania, si mai ales... ce fel de incarcare vor avea masinile care vor circula peste 5 ani pe aici?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xander

Asta cu numarul de masini electrice, e ca spalatul pe dinti: "Nu ma spal ca nu ma pupa nimeni. Pai de aia nu te pupa nimeni, pt ca nu te speli pe dinti!".
Daca se ofera facilitati de incarcare, vor fi mai multi doritori de masini electrice si utilizarea lor pe distante lungi va creste.
Domne ajuta sa se faca cat mai multe si cat mai dese.

naivu

#2351
^^^nr de electrice vandute se dubleaza de la an la an; in 2017 s-au vandut doar 200 si ceva. De la 2.800 in 2020 se poate ajunge la 20.000 in 2023 si la jumatate din piata de autovehicule noi in 2025.
^^cine pleaca la drum lung pe A cu o electrica cu incarcare lenta, se poate duce la statia AC (exista aplicatia/situl Plugshare care stie locatia tuturor statiilor de incarcare de pe planeta) din prima localitate de langa prima iesire (la cate ore are de stat la incarcare, 15' ca sa iasa si 15' ca sa revina nu se simte). Dacia Spring nu este masina de autostrada si nici nu pretinde asta; pt cine vrea cu Spring la drum lung, solutia este DN-ul si statiile AC/DC din localitati! Chiar nu e nevoie decat de fast-charge in oricare spatiu de servicii!
LE: pt cine e atat de necunoscator ca sa duca un BEV cu incarcare lenta pe ultimii km din baterie la un fast-charge de pe autostrada se poate pune o priza Schuko de 2kW la 10-20m de statie  :lol:!

paulmare

#2352
dr4qul4 la spring este un sondaj pe grupul de facebook, absolut toata lumea care a raspuns si-a luat cele doua optionale, cablul mode 2 si portul de incarcare rapida de 30kw
Daca ai avea unde sa o incarci la drumuri mai lungi, multa lume ar renunta probabil la masina de backup, intr-adevar diferenta intre mers cu 60 de kmh si 120 - e uriasa la dacia, multi le au in plan strict pentru utilizare citadina   
Precomenzi de spring, cred ca sunt vreo 6000, nu stiu cat de pe bune ca unii au facut cate 3 si incearca acum sa le vanda, oricum sunt destule "unice"

hefaistos

Esti naiv
Sa incepem de la afirmatia: Jumatate din piata de autovehicule noi in 2025 (5 ani)
Cei ce vorbesc de vehicule pe baterii omit resurse esentale pentru acestea, litiumul si cobaltul.
Pentru a creste cota de piata de la 2-3% la 50% insemna sa cresti productia de litium de 15-20 de ori. Deja este o criza in acest domeniu ce se reflecta in cresterea pretului. Din septembrie 2020 pana acum s-a dublat iar viitorul e incert. Pentru ca nu e! Dureaza pana dezvolti mine si capacitati de rafinare (care fie vorba intre noi sunt extrem de poluante). Deci astept sa vedem de unde vei scoate (impreuna cu comisia europena, pentru ca si ei militeaza neconditionat pentru "electrice") diferenta de litium in urmatorii 5 ani. Da, si politicienii europeni sunt dusi cu capul uneori.
Dincolo de asta:
- masini in circulatie in Romania: mai putin de o electrica la 500 de masini.
- decizia de achizitie in 2021 in Romania: o electrica la ~180 de masini (inclusiv cele second hand). De fapt e mai mare, pentru ca nu am cifre sa iau in considerare si vanzarile   
- multe din masinile electrice fac parte din parcurile institutiilor sau companiilor (Politia Locala in Bucuresti, Bolt etc)
-mare parte din restul sunt masina de fite pe langa masina principala, de regula un bolid cu peste 180 cp si un consum pe masura.
- in Bucuresti mai vezi masini electrice pe strazi cum treci de limita Ilfovului....
Ce vreau sa spun e ca masinile pe baterii (probabil alaturi de cele pe hidrogen) au viitorul in fata, dar nu asa curand cum cred unii.

@Paulmare
Aia cu precomenzile la Spring... unii cred ca e ca bitcoin-ul si au facut o investitie iar altii or sa ramana bosumflati cand o vor vedea cu adevarat si vor constata ca in ciuda aspectului de mini-suv vor trebui sa aiba grija sa nu o scape dintre picioare. Ramane de vazut cati sunt cei ce vor cu adevarat o (mini)masina de oras cu autnomie scazuta, pe care sa dai pret de entry level si care sa coste undeva la 5-8 lei pe zi.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

https://electrek.co/2021/06/04/scientists-have-cost-effectively-harvested-lithium-from-seawater/
Nu zic că nu există și hopuri în drumul electrificarii, dar cumva pe parcurs apar și soluțiile. Indiferent că prognoza mea va avea loc peste 5 sau 10 sau 15 ani, ar fi recomandat să proiectam de pe acum punctele de încărcare de pe A7 cât mai eficient.