Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

voicul

#390
@Caf - eu am retinut ca esti din B.

Daca da, sa stii ca ai bani de un nou BMW I3 si nu stii.  :D
Se numeste EGO: http://www.bcr-ego.ro/

voicul

Am gasit intr-un final timp sa incep cu concluzia lui Jeremy Clarkson:
Nothing I've ever been in, nothing I've ever driven before!
Neaparat trebuie crezut si Buhnici cand zice: "Vei pleca mereu primul de la semafor"

Sincer nu prea stiu cum a reusit BMW sa scoata masina asta, doar la banii de la care incepe un I3 (in comparatie cu restul de masini pe care le are).
Desigur un I3 full este 55.000 eur nu 36.000 (care e pretul de pornire).

1. E asa liniste in masina, daca opresti muzica, ca incep sa te enerveze restu cu motoare clasice de pe langa.
2. E-Pedal ... DA! DA! DA! Am priceput cum e sa conduci o masina doar cu 1 pedala. 2 avantaje enorme:
- rar folosesti frana (de principiu sa opresti de la 20 - 30 la zero) - cred ca schimbi placutele la 50.000 km minim.
- NU mai pui in N sau stai cu piciorul pe frana la STOP. (si lumea zice ca te dai jos mai relaxat. Te CRED, daca nu faci nimic in masina asta, ca stie ea tot  :lol: )
Deci mergi doar in D si mai dai odata R cand parchezi.
3. Cuplu: MAXIM frate, MAXIM!
4. 130km/h fara probleme oricand, oricum (evident doar pe autostrada).
5. Autonomie - mica - 200 km are masina, dar nu e problema ta ca e mereu incarcata.  :D

In rest masina PREMIUM (nu avea chiar lemn de bambus), dar se vedeau materiale de calitate.
Masina se pare ca are PDC (parcheaza singura). Data viitoare poate gasesc butonul si il si folosesc.
Camera marsarier - default.

Costuri:
0 RON cardul si administrarea lui la BCR.
22 RON 30 de min - adica 0.07 ron pe minut, dupa care 12 RON - 30 de min.

Am crezut ca va fi greu sa iau unul, ca vezi I3 de la BMW pe moka si toti ca o sa sara pe el sa se faleasca ... DE unde, n-ai cu cine!  :lol: Sunt mereu intre 5 si 10 masini disponibile. Adevarat imprastiate prin B (se vede diferenta fata de PONY care are 40+ de masini si sunt mai peste tot).

Poti sa iesi pe langa B cu ea, dar sa nu inchizi cursa. Cursa se poate inchide doar cand lasi masina in B.
Deci te poti duce pana la Otopeni si inapoi - ca exemplu.

M E R I T A sa faci o cursa doar ca experienta, sa vezi ce inseamna electric.

Doar 1 poza, ca e plin net-ul de poze cu I3-uri.





Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Quote from: voicul on June 14, 2018, 09:15:44 PM
Masina se pare ca are PDC (parcheaza singura). Data viitoare poate gasesc butonul si il si folosesc.
Nu doar se pare, chiar are.
Eu am folosit butonul.
Va duce la "proteste de strada" ale scolilor de soferi. Care vor deveni inutile, caci parcarea laterala o face masina, impecabil... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Din ce am mai citit de concedierile la Tesla, e vorba in special de oameni de vanzari. Cand ei au inca inscrieri cu plati in avans vechi de ani de zile si nu sunt capabili sa produca cat pot sa vanda, nu prea le trebuie multi agenti de vanzari, nu?

Ionut

Românii și mașinile electrice: Bucureștiul în topul utilizatorilor, după CIV emise de RAR

Automobilul electric rămâne un domeniu de viitor pentru startupurile de tehnologie din întreaga lume, încurajate și de succesul pe bursă al Tesla. Pe ce piață se poate baza însă automobilul electric în România? Din anul 2012 până în prezent, 562 de mașini 100% electrice au primit cărți de identitate a autovehiculului (CIV) eliberate de Registrul Auto Român, potrivit datelor furnizate de RAR la solicitarea StartupCafe.ro. Cea mai mare piață este Bucureștiul: 299 de mașini electrice au primit CIV-uri din 2012 până în mai 2018. În București, cel mai prolific an a fost 2017: 135 de CIV-uri eliberate de RAR. De asemenea, în anul 2016 RAR a eliberat cărți de identitate pentru 80 de mașini electrice în București.



StartupCafe.ro

Ionut

Elon Musk a anunțat inaugurarea unei noi linii de producție pentru Model 3, construită într-un cort

Elon Musk a anunțat printr-o postare pe Twitter inaugurarea unei noi linii de producție a Tesla pentru automobilul Model 3, construită într-un cort, în cadrul eforturilor de a ajunge la o producție de 5.000 de unități pe săptămână până la sfârșitul acestei luni, relatează MarketWatch. Noua linie de producție este a treia pentru fabrica Tesla din Fremont, California, și a fost construită în numai trei săptămâni într-o structură asemănătoare unui cort, amplasată lângă fabrică, scrie News.ro. A treia linie de producție va fabrica automobile Model 3 cu două motoare, de înaltă performanță, la prețul de 78.000 de dolari, pe care Musk le-a anunțat în urmă cu mai puțin de o lună.

Profit.ro

Balto

Autoutilitarele electrice cumpărate cu fonduri elvețiene au intrat în dotarea Primăriei Suceava


În cursul zilei de marți au intrat în dotarea municipalității sucevene și ultimele mașini electrice cumpărate cu fonduri elvețiene.
Este vorba de o automăturătoare și o autocisternă, care vor fi utilizate de către personalul Direcției Domeniului Public.
Licitaţia pentru achiziţia acestui ultim lot de vehicule electrice a fost adjudecată de firma Grădinariu Import Export Bucureşti, pentru suma de 1,1 milioane de lei, bateriile acestora având garanție de 48 de luni, în vreme ce garanția de funcționare a autoutilitarelor este de 4000 de ore.
(Poze in articol).


Sursa: monitorulsv.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

TibiV

4000 ore / 8 ore pe zi = 500 zile.
Daca nu lucreaza in week-end, 500 zile = 2 ani.
Super garantie!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Autovehiculele electrice BYD intră oficial pe piața românească

Autovehiculele electrice chinezești marca BYD intră oficial pe piața românească prin compania New Kopel Car Import, parte a SIXT Group România. BYD este cel mai mare producător și vânzător de autovehicule și autobuze electrice din întreaga lume, cu peste 100.000 de unități electrice vândute anual. BYD a livrat peste 40.000 de autobuze electrice în întreaga lume, se arată într-un comunicat de presă.

Numele mărcii BYD vine de la Build Your Dreams, iar la nivel global are peste 220.000 de angajați. Compania se remarcă prin capacitățile industriale complexe, inclusiv producerea de baterii pentru autovehicule electrice (tip fier fosfor).

Prima și singura unitate de producție europeană a BYD este localizată în Ungaria (orașul Komarom), țară în care sunt fabricate autobuze electrice și camioane începând cu Aprilie 2017. Investiția s-a ridicat la 20 milioane Euro în perioada 2016-2018, iar capacitatea de producție este de 400 de autobuze pe an. Numărul de angajați este cifrat la 300 de persoane deocamdată.

0-100.hotnews.ro

Liviu M

#399
Eu nu-mi dau seama cum si astia in Ungaria, si cei care vor sa faca fabrica la Baicoi, reusesc sa produca dupa ce au facut (vor sa faca) investitii de 20-50 de milioane de euro, iar Ford si Dacia au avut nevoie de investitii de miliarde.
Ce-mi scapa?  ???

tom_sawyer

Probabil e vorba de hale de asamblare, iar piesele/subansamblele vin din China.

Liviu M

Asa m-am gandit si eu, dar m-a derutat cuvantul "productie" din stiri...

dr4qul4

O fi vorba doar de ansamblare, dar mai conteaza si capacitatea de productie.
Dacia si Ford au linii robotizate si produc si mare parte din piese (de exemplu motoare) care au nevoie de sectii separate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Mama ce gogosi baga si italienii...




Ambiţia populiştilor din Italia: Luigi Di Maio vrea un milion de maşini electrice pe drumurile Italiei. Preţul? Cel puţin 10 miliarde de dolari

Guvernul populist din Italia, una dintre ţările cu cea mai lentă dezvoltare a pieţei de vehicule electrice, are un plan masiv de a pune pe drumurile naţionale cel puţin un milion de maşini electrice, potrivit Bloomberg. Chiar şi apropierea de această ţintă ar însemna pentru stat cel puţin 10 miliarde de dolari în stimulente.

ZF

voicul

Alt review la un I3 de la EGO:
Am luat masina pana la aeroportul Otopeni (ai voie sa iesi din oras, atat timp cat nu inchizi cursa). M-a costat 37 RON fata de 34 cu a mea (de parca se compara un I3 cu o masina de 15+ ani).
Ce am sesizat dupa acest drum mai lung (vreo 1h si 10 cu totul) vibratiile masinii, care in cazul de fata lipsesc. Sunt obisnuit cu vibratiile din termice si nu le-am considerat niciodata o problema, dar acum ...
Eu ma gadeam ca urmatoare masina sa fie cu masaj in scaunde, dar daca e termica vad ca masajul e inclus!  :lol:

Portbagajul ... mic. 2 trolere mici intra. Poate mai intra si un rucsac mic. Sau: un geamantan mare cu un rucsac. Restul vine pe scaunele din spate. Adevarat ca masina este conceputa pentru oras.

Cuplu: acum inteleg ce spune cu adevarat "masini puternice si soferi tineri = pericol". Sunt putine masini in trafic care pot face un I3 la demaraj sau accelerare.
Mai simplu - chiar simti ca se duce, indiferent de viteza cu care te deplasezi.

34 de Km, cu AC pornit, mers lejer - 15% consum baterie.

Sa speram ca dezvolta afacerea si baga si niste ZOE sau LEAF.  8)