News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hercule

@dumbravaandrei la cine mai exact te referi cand spui "noi am...".
Poate mi-a scapat informatia asta.
Deșteaptă-te române!

dumbravaandrei

intreg proiectul electromobilitate.com (din care facem parte chiar cativa de aici de pe forum)

dumbravaandrei

Usor-usor, se dezvolta si infrastructura pentru pentru incarcarea camioanelor electrice. La Apoldu, un hub de incarcare dedicat acestora, unde pot trage fara sa decupleze trailerul...



Camioane electrice tot apar prin Romania, dar au dificultati la incarcarea publica, trebuind sa decupleze trailerul. De exemplu, aici este un camion care facea o livrare la NEST in Oradea. Poza facuta de colegul nostru (elmob) Cosmin:


Ionut

Merge pus și pe thread-ul dedicat spațiilor de servicii.

dumbravaandrei

Quote from: panzer on August 17, 2024, 11:03:50 PMMutati la electrice sau asteptati sa se intoarca @dumbravaandrei din concediu. El are electrica (Kona veche, nu asta noua) si face toata ziua BV - Moldova pe DN2.

La o benzinarie din Spataru apar 2 chargere functionale: CCS2 - Type 2, dar nu sunt pe A7 (evident)
Mai sunt si la Mol in Maracineni.

@Ionut, anul trecut era un pariu sa ajungi de la Bucuresti la Constanta pe A2 cu EV. Nu stiu daca s-au pus chargere pe A2 intre timp.

Puteti sa va bazati pe PlugShare
Hai ca o iau pe puncte...

1) Pentru incarcarea la Buzau, nu recomand statiile de la MCM Petrol din sudul Buzaului. Sunt de putere mica (50kW) si nu sunt cele mai stabile la livrat puterea. Mai degraba iesi la Buzau nord si de acolo ai o paleta foarte larga de alegeri (pret/putere/parcare acoperita/descoperita).
2) Pe A2, singurele statii pe autostrada sunt cele de la Medgidia. Insa, la fix 2 minute de autostrada, ai la Lehliu si la Fetesti. Asta pentru ca distribuitorii obliga operatorii de statii ca pentru A2 sa refaca toata infrastructura din zona, cu zeci de MW rezerva, ca daca vine un depozit acolo... O idiotenie cat casa si pare ca in Romania peste inamovibilitatea CCR-ului si a CSM-ului e ANRE-ul & Friends. Un bransament de 5km pentru 2MW te ajunge pe la 6 milioane de EUR. De obicei, pentru statii de incarcare se fac bransamente/spor de putere pe la 500kW sau 1MW. Iar conform legii, nu prea iti poti recupera investitia, ca n-ai cum sa soliciti taxa noului bransat (nu tu care ai facut investitia, ii cere ANRE-ul si pleaca la mare de banii aia, ca tu ca investitor nu mai vezi nimic)
3) Sunt curios de pariu, ca eu mai tot timpul am ajuns Bucuresti-Constanta fara sa incarc pe A. 

dumbravaandrei

Chiar daca nu e nici autovehicul, nici moped, oricum e interesant.
Din cate stiu, or sa mai apara din China si niste camioane tot pentru balastiere (sunt etapa procedurilor vamale)


al bundy

LA minutul 4:34 debiteaza niste prostii, spune ca, cu o statie de 40KW in 4 ore incarca bateria de 423 KWh

dumbravaandrei

Cred ca a vrut sa spuna ca daca lucrezi intr-un singur schimb, peste noapte poti incaeca lejer si cu un charger de 40kw.
Din experienta proprie iti pot spune, ca nu e chiar asa usor sa vorbesti la o camera, indiferent cata audienta se ascunde in spatele ei.

hefaistos

Având în vedere regimul de sarcina variabila cu perioade de zeci de secunde la sarcina maxima, când împinge, ma întreb cât rezista bateria la astfel de cicluri.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

#3069
Nefiind o putere distribuita pe o durata mare de timp astfel incat sa streseze termic pachetul de baterii, as zice ca e chiar neglijabil efectul pe termen lung.

Astazi dimineata am dat peste un camion care incarca la LedMax Ploiesti. Ce e mai particular pentru acest camion e faptul ca e de la Scania, care n-au trambitat prea mult pe partea de electric.
Si mai e ceva mai interesant, dar am sa arat mai jos.





Surpriza. 4 bucati din astea pe el:




Da, adica 800kWh. Actross-urile si FH-urile vin cu baterii de maxim 450kWh. Un camion din asta consuma cam 60-90kWh pe ora de functionare (mai mult daca e frigo, ca la greutate nu simte chiar asa tare consumul). Deci a cam dat gaura la gogoasa Scania.

Camionul incarca cam asa:


Unde incarca, kWh este 1 leu. Faceti voi socoteala cat costa fata de motorina.

Am vorbit nitel cu soferul care la nivel de limbi straine era lemn, rupea 30-50 de cuvinte cu greu... N-am crezut ca e criza asa de mare de soferi de camioane la noi... Din ce a reusit sa zica, are ordin de la sef sa incarce camionul oricand e posibil, indiferent cata baterie mai are. Din ce mi-a zis, niciodata n-a vazut mai putin de 30% bateria.

Din pacate, camionul era putin avariat, probabil ceva bordura neobservata la timp.







JohannDB

   Pfffff, de unde naiba s-a ales cu coșcoveala pe dreapta, de la bară la protecția laterală...?

dumbravaandrei

Sincer, cred ca soferul e pe alte paradigme, conduce mai ca la el acasa (bangladesh)
Sa fi vazut ce cocina era inauntru, cand a deschis usa la camion mi s-au intors matele... mi-a zis sa urc in cabina sa fac poze la bord, i-am zis ca nu, mersi...

gruiarew

Când vede suedezul pe mâna cui o ajuns munca lui cred ca pânge în hohote. L-a frecat bine de tot. Păcat
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohnDoe

Abia astept sa vad unul ca asta prin Belgia, deocamdata pe R0 nu apar asemenea frumuseti.
Bun, nu sunt nici parcari in jurul BXL decat la vreo 20 de km distanta, dar sa ramanem optimisti.

Oare poate incarca de la Superchargere ?
A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat

dumbravaandrei

Pot incarca la orice statie cu mufa ccs sau type2, inclusiv supercharger.

In trafic, daca nu au placutele distincte (de obicei font verde sau fundal verde), greu sa le distingi. Asa ca, daca nu le vezi la incarcat, mai greu sa-ti dai seama daca e electric sau nu.
Desi nevasta-mea a identificat mai usor camioanele electrice de la Auchan, pe Posada (asta de ce nu scoate fum si accelereaza ca noi?)