News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

naivu

Când s-au făcut prognozele de creștere, se dădeau subvenții în mai toate statele dezvoltate, se promiteau BEV-uri din ce în ce mai accesibile și se aștepta intrarea producătorilor chinezi pe piața UE și SUA

nicolaem

cea ce e corect. e absurd sa dai subventii pe termen lung fix categoriilor instarite care isi permit masini noi scumpe.
 

dumbravaandrei

Or să vină multe electrice făcute în ue. Problema e că lanțul necesar pentru a le produce o să fie cât de cât gata după 2027. 
La ora actuală dependența este de 
1) chip-uri. Până termină Polonia investițiile mai durează măcar 1 an jumătate. Plus că acolo or să fie capabilități de litografiere extrem de limitate.
2) fabrici. Au început retehnologizările anul trecut abia. Nu poți face prese, matrițe și circuit logistic peste noapte.
3) ingineri electroniști. E greu să convertești subansamble care erau pe acționare pur mecanică cu ansamble cu acționare electrică și/sau electronică, motiv pentru care îți trebuie ingineri cu formare specifică. Și nu, ăștia nu-s programatori cum ar crede unii.
4) abia acum încep să pregătească exploatările de minereuri pentru baterii

florin74

Quote from: dumbravaandrei on June 07, 2024, 10:37:36 AMVezi că statul chinez nu sponsorizează. Poate da credite fără dobândă celor care dovedesc că pot exporta un produs și pot da condiții ferme pe x ani care nu se modifică că așa vrea boborul sau piața, ci doar dacă partidul decide altfel. Pentru un investitor, e aproape de condițiile ideale câtă vreme nu pui pe masă busola etică.

Serios? Nu mai ai mult si ne spui ca in China e capitalismul ideal, statul sta si se uita doar. Noroc cu guvernele locale care baga miliarde de dolari in subventii si dupa aia vine guvernul central si ii scoate din rahat.
China e fix in aceeasi situatie (sau o sa devina in 2-3 ani ) precum UE.
Modelul lor de crestere din ultimii ani a fost orientat pe export, nu pe consum intern. (crestere pe baza d eoferta). Adica au construit fabrici in nestire, avand subventii babanae si protectionism la resurse materiale.
Si acum nu prea mai stiu ce sa faca cu capacitatile excedentare. Sunt 2 variante mari si late a) vand la preturi sa omoare concurenta in restul lumii, ca piata lor interna nu are capacitati de a absorbi o parte importanta din oferta. b) incep sa inchida din capacitati, cu efecte naspa interne - somaj, etc, care se suprapun pe criza imobiliara si cea demografica.
Iti dai seama catre ce s-au orientat.
Americanii au actionat rapid, imediat o sa reactioneze si europenii, ca si-au dat seama politicienii ca e sinucidere politica sa permite distrugerea industriei europene, aia care mai exista.



dumbravaandrei

hai sa vorbim strict de automotive, ca asta e topicul. in rest de acord, dar nu pe automotive

nicolaem

Mă.indoiesc că strategia marelui cârmaci e alta pe automotive decât pe orice altceva.
Fie panouri foto fie mașini. E fix același lucru.
Acuma e de văzut dacă ăștia mari din UE pot recupera. Ai zis că se pregătesc extrageri de minereu. La ce te referi? Prin Chile parca tot China are prioritate

dumbravaandrei

Si la noi se pregatesc doua mine, una in Harghita si una in Bihor.

nicolaem

https://www.biziday.ro/288312-2/

Vânzările de autoturisme electrice noi în UE au scăzut, luna trecută, cu 12% față de mai 2023, pe fondul unui declin de 30% în Germania, cea mai mare piață a blocului comunitar.