Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

Când s-au făcut prognozele de creștere, se dădeau subvenții în mai toate statele dezvoltate, se promiteau BEV-uri din ce în ce mai accesibile și se aștepta intrarea producătorilor chinezi pe piața UE și SUA

nicolaem

cea ce e corect. e absurd sa dai subventii pe termen lung fix categoriilor instarite care isi permit masini noi scumpe.
 

dumbravaandrei

Or să vină multe electrice făcute în ue. Problema e că lanțul necesar pentru a le produce o să fie cât de cât gata după 2027. 
La ora actuală dependența este de 
1) chip-uri. Până termină Polonia investițiile mai durează măcar 1 an jumătate. Plus că acolo or să fie capabilități de litografiere extrem de limitate.
2) fabrici. Au început retehnologizările anul trecut abia. Nu poți face prese, matrițe și circuit logistic peste noapte.
3) ingineri electroniști. E greu să convertești subansamble care erau pe acționare pur mecanică cu ansamble cu acționare electrică și/sau electronică, motiv pentru care îți trebuie ingineri cu formare specifică. Și nu, ăștia nu-s programatori cum ar crede unii.
4) abia acum încep să pregătească exploatările de minereuri pentru baterii

florin74

Quote from: dumbravaandrei on June 07, 2024, 10:37:36 AMVezi că statul chinez nu sponsorizează. Poate da credite fără dobândă celor care dovedesc că pot exporta un produs și pot da condiții ferme pe x ani care nu se modifică că așa vrea boborul sau piața, ci doar dacă partidul decide altfel. Pentru un investitor, e aproape de condițiile ideale câtă vreme nu pui pe masă busola etică.

Serios? Nu mai ai mult si ne spui ca in China e capitalismul ideal, statul sta si se uita doar. Noroc cu guvernele locale care baga miliarde de dolari in subventii si dupa aia vine guvernul central si ii scoate din rahat.
China e fix in aceeasi situatie (sau o sa devina in 2-3 ani ) precum UE.
Modelul lor de crestere din ultimii ani a fost orientat pe export, nu pe consum intern. (crestere pe baza d eoferta). Adica au construit fabrici in nestire, avand subventii babanae si protectionism la resurse materiale.
Si acum nu prea mai stiu ce sa faca cu capacitatile excedentare. Sunt 2 variante mari si late a) vand la preturi sa omoare concurenta in restul lumii, ca piata lor interna nu are capacitati de a absorbi o parte importanta din oferta. b) incep sa inchida din capacitati, cu efecte naspa interne - somaj, etc, care se suprapun pe criza imobiliara si cea demografica.
Iti dai seama catre ce s-au orientat.
Americanii au actionat rapid, imediat o sa reactioneze si europenii, ca si-au dat seama politicienii ca e sinucidere politica sa permite distrugerea industriei europene, aia care mai exista.



dumbravaandrei

hai sa vorbim strict de automotive, ca asta e topicul. in rest de acord, dar nu pe automotive

nicolaem

Mă.indoiesc că strategia marelui cârmaci e alta pe automotive decât pe orice altceva.
Fie panouri foto fie mașini. E fix același lucru.
Acuma e de văzut dacă ăștia mari din UE pot recupera. Ai zis că se pregătesc extrageri de minereu. La ce te referi? Prin Chile parca tot China are prioritate

dumbravaandrei

Si la noi se pregatesc doua mine, una in Harghita si una in Bihor.

nicolaem

https://www.biziday.ro/288312-2/

Vânzările de autoturisme electrice noi în UE au scăzut, luna trecută, cu 12% față de mai 2023, pe fondul unui declin de 30% în Germania, cea mai mare piață a blocului comunitar.

Marius68

E adevarat ce spune DumbravaAndrei; China nu subventioneaza DIRECT nimic. Dar o face la greu in mod indirect. Pina acum a tinut pentru ca firmele doreau profit iar autoritatile statale erau interesate doar de taxe. Insa intre timp situatia s-a schimbat. USA si EU nu mai vor sa inghita situatia si asta e un lucru bun.
In ceea ce priveste industria automotive cum e numita, de ce credeti voi ca toti marii producatori au facilitati de productie in china? Din cauza pretului de dumping, si ca sa poate vinde pe piata chineza (care apropo e cea mai mare din lume) desi conditiile de business in china sunt mult mai proaste decit in alte tari (de ex ca sa infiintezi o firma automotive in china, trebuie sa ai un partener chinez care sa detina 50% din business.
Mai mult, guvernul chinez incurajeaza firmele chineze sa produca mult si ieftin pentru a tine preturile jos si a falimenta competitia. In felul asta firmele chineze pot cumpare know-how la pret de dumping. (daca vreti exemple uitati-va la firmele producatoare de celule pentru panouri solare). In momentul de fata sunt conform estimarilor undeva la 10 milioane unitati vehicule electrice produse si tinute in conservare in china.
Aceiasi problema exista si in Europa unde foarte multe firme de leasing nu mai reusesc sa revinda vehiculele electrice dupa ce sunt returnate si trebuie sa le tina in conservare. In Germania de exemple se estimeaza la peste 100000 de vehicule electrice aflate in conservare.
Si mai mult, nu trebuie sa va lasati prostiti de asazisa economie de piata din china. Acolo statul isi are degetele bagate cam in orice.

dumbravaandrei

Ca sa tii in conservare 10 milioane de electrice, mai intai trebuie sa le vinzi, ceea ce n-a fost cazul pana acum :)

voicul

Probabil s-au mai pus articole despre motorul asta (care a fost chiar mai eficient de versiunea full electric la un test comparativ - https://autolatest.ro/teste-auto/presa-din-germania-a-descoperit-ca-un-mercedes-diesel-este-mult-mai-eficient-decat-unul-electric-sau-phev-c300e-vs-c300d-vs-eqe350-2022/). Ideea aici ca daca nu ai priza acasa EV-ul e cam out si cu PHEV ... nici acolo nu prea e usor.
Asa ca un full hybrid de mare capacitate ar face diferenta:

Cea mai buna masina hybrid nu este pe benzina ci diesel! Se numeste Mercedes E300de si are 313 CP, 700 Nm plus o autonomie de peste 1.500 km

Stim ca este greu de crezut insa cea mai buna masina hybrid sau PHEV din istorie nu se alimenteaza cu benzina, ci cu motorina.

Este vorba evident de gama Mercedes E300de, masina care dispune de un motor diesel de doi litri si 197 CP si 440 Nm motor care este ajutat si de un alt motor electric de 127 CP si 440 Nm integrat in cutia de viteze 9G Tronic.

Daca am aduna cele doua motorizari vom ajunge la o putere de 324 CP si 880 Nm, insa germanii spun ca putere maxima cumulata este de 313 CP si 700 de Nm.

Mercedes E300de, test drive Mercedes E300de, consum real Mercedes E300de, autolatest, drive test, review Mercedes E300de, diesel hybrid romania, autolatest cars Mercedes E300de

Pe sosea, un Mercedes E300de ajunge la 100 de km/h in 6.4 secunde plus o viteza maxima de 240 km/h, insa consumul sau mediu este de 0.6 litri de motorina la 100 de km.

Si ca sa intelegem de ce acest diesel hybrid este cel mai bun trebuie spus ca Mercedes monteaza un acumultor de 25.4 kWh, adica o baterie mai mare decat cea a unei Kia eSoul I sau Renault ZOE I, baterie care permite masinii o autonomie de 100 km in modul EV.

Insa, atunci cand bateria ramane fara energie motorizarea diesel ofera un randament mult mai bun decat cel al orcarui motor pe benzina cuplat la transmisii CVT pentru ca motorul diesel merge eficient si pe autostrada la viteze de peste 150 de km/h unde consumul este de 5 litri de motorina la 100 de km.

Masina poate merge 1.500 de km cu un rezervor de 50 litri de motorina.

FISA TEHNICA:

R4, 16V, Turbo, 1993 cc, 197 hp (145 kW) at 3600 rpm, max. torque 440 Nm at 1800 rpm, electric motor 129 hp (95 kW) or 440 Nm, system output 313 hp (230 kW) or 700 Nm, battery 25.4 kWh, nine-speed automatic, all-wheel drive, disc brakes front/rear (belted)

L/W/H 4949/1880/1497 mm, wheelbase 2961 mm, 5 seats, turning circle 11.6 m, tire dimensions v 255/45 R 19, h 285/ 40 R19  (test car tires 255/40 R 20, h 285/35 R20), tank capacity 50 l (AdBlue: 23.5 l), range 795 (plus electric 72) km, trunk volume 460–1675 l

Curb weight (EU) 2390 kg, permissible total weight 2970 kg, max. trailer load 2100 kg, 0–100 km/h 6.4 sec, top speed 240 (electric 140) km/h,  WLTP standard consumption combined 0.7 l, test consumption 1.4–6.3 l diesel, CO2 (standard/test) 18/37–166 g/km.

https://autolatest.ro/teste-auto/cea-mai-buna-masina-hybrid-nu-este-pe-benzina-ci-diesel-se-numeste-mercedes-e300de-si-are-313-cp-700-nm-plus-o-autonomie-de-peste-1-500-km/

dumbravaandrei

Da da... mai eficient decât dieselul ăla e un cal... sau o bicicletă  :lol:

Închiriază și tu un PHEV și mergi mai mult de 200km cu el, să vezi ce consum scoate când bateria e goală.  După, mai vorbim. Eu am mai pus teste din trecut în care cu un Camry sau CHR, am scos consum de 8% pe Brașov-Timișoara. Deasemeni, în comunitatea electromobilitate avem mai mulți actuali/foști posesori de phev, iar eficiența acestora nu este peste electrică. Culmea și autonomia e tot pe acolo (PHEV au rezervoarele mult mai mici decât versiunile ne-electrificate). În general, ceva care nu depășește 45% eficiență, n-are cum să bată ceva cu eficiență peste 85%.

1500km cu un PHEV? Eu sincer, l-aș urca pe dobitocul ăla de a publicat articolul și pentru restul distanței neacoperite de mașină l-aș pune să o împingă.

Din toate testele pe care noi le-am făcut, h2h cu mașini termice, cele mai eficiente au fost electricele. Și la bani, și la energia consumată.

Altfel, un amalgam de aberații la ce ai dat copy-paste.

Aia cu priza acasă la electrice, bună gluma  :lol: :lol: :lol:

panzer

Intreaba un proprietar cat consuma Mercedes-ul ala cu bateria goala = 20 L. E atat de slab software-ul incat dupa ce se duce bateria incearca sa o incarce in trafic.

Nu ma bag in discutiile voastre, dar sa pui porumb, sa lucrezi pamantul cu diesel, sa il uzi cu apa, ca la final sa faci diesel din porumb, sa il bagi in rezervor la tractor .... sa reiei ciclul ... mi se pare cea mai aberanta idee de "sustainability". Doar o gluma. Lasa pamantul nelucrat, pune panouri solare pe el si esti mult mai eco. Asta asa ca Ursula mai castiga un mandat. 

nicolaem

permiteti-mi sa ii cred pe nemti. fie corect ce se zice acolo. nici nu conteaza.

Problema lor e alta. Cel mai renumit constructor al lor se lauda cu asa ceva? Asta e tot ce poate in ziua de astazi?
E cam trist pt ei.

JohnDoe

GLA 250e rezervor de 35 de litri
electric 55km
problema mare nu e consumul pe benzina, ci pe electric, nu e cel dat de MB, 23kWh/100km, e mult mai mare decat la japoneze.
Totusi, pentru mers in oras e de ajuns. Iar in afara, nu e o problema, mergi numai pe autostrada deci un 8 sa zic.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat