Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohnDoe

#3045
Ah si sa nu uit, autonomia electrica variaza in functie de temperatura ambientala, intr-un mod ingrijorator.
La -5 grade Celsius, autonomia se duce undeva spre 30 km pe electric.
In tarile precum Germania si cele apropiate de climat oceanic PHEV nu pun probleme.
Dar daca temperatura se duce spre -15 grade Celsius precum la noi, sigur trebuie verificat la cat scade autonomia electrica.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

Marius68

#3046
@ Dumbrava Andrei pe pagina anterioara: masinile electrice nu trebuie neaparat vindute ca sa le ai in conservare trebuie doar produse. In China de exemplu se produce la greu "pe stoc" tocmai datorita faptului ca statul chinez ii incurajeaza sa faca asta. Iar problema este ca vinzarile de masini electrice au scazut semnificativ. In Germania de exemplu, automobilele electrice aflate in conservare sunt in cea mai mare parte retururi de contracte de leasing unde firmele de leasing nu mai gasesc cumparatori pentru respectivele autoturisme.
@ John Doe: este adevarat ca, capacitatea bateriei depinde de temperatura, dar acumulatoarele instalate pe automobilele electrice sunt temperate asa ca pierderea de capacitate nu mai este asa de mare. Dar binenteles ca asta depinde de cit de bun este acumulatorul.

dumbravaandrei

vezi ca vorbesti prostii si la productie si la returnat. nu tine nimeni milioane de masini pe stoc. nici termice nici electrice. Nici macar sute sau zeci de mii.  ca nu-si permita nimeni sa joace la ruleta zeci de miliarde de USD. iar ca o firma de leasing sa le returneze, mai intai trebuie sa le cumpere.

capacitatea bateriei nu este influentata de temperatura la care suntem noi expusi. consumul masinii este. si cum imparti ceva fix la un consum variabil, normal sa obtii autonomii diferite iarna/vara. la o baterie temperatura afecteaza viteza de incarcare/descarcare, nu capacitatea.

kitsune

#3048
E plină China de electrice pe stradă. Mai nou au numărul pe fond verde, un degradé alb sus, verzui jos. Doar ce m-am plimbat pe la ei pe autostradă și prin ceva orașe.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

da, e piata cu cel mai mare grad de electrificare, sunt la minim 20 de ani avans fata de oricare alta piata din lume. Aproape ca au electrificat complet transportul public de persoane si acum s-au apucat serios de electrificat camioanele. Chiar au niste solutii super interesante si de schimb de baterie, dar si de standard de incarcare (MegaVolt facut de europeni si americani pare imbatranit pe langa ce au chinezii).

La capitolul asta atat europa cat si america au pierdut lupta cu chinezii...
P.S: primele masini electrice de serie la ei s-au fabricat inca din 2002. Cu mult timp inainte ca Elon sa fie the cool guy.

nicolaem

iarasi ai scos una grava.
Cum sa nu fie capacitatea afectata de temperatura? :lol:
O fi asa doar daca prin capacitate intelegi ce scrie pe autocolantul de pe ea. ala e invariabil intradevar.

dumbravaandrei

#3051
Când ai să faci niște măsurători să mă anunți. Eventual mai multe decât am făcut noi la peste 60 de mașini de la producători diferiți. Și alți omologi de ai noștri din alte țări.
Dacă vii doar cu credințe de pe net, eu mă opresc din discuție că chiar n-am chef de dus topicul în derizoriu sau de pus coada la pună. Măsurătorile făcute de noi știi unde le găsești.

voicul

Totusi, as zice si:
Ce dai pe mere pierzi pe pere?!
Ma rog as zice ceva.

Adica poate s-a mai schimbat, dar curentul inca stiu ca e produs din carbune prin China. E corect ca au venit puteric din spate si cu solar, eolian, hidro, dar ...

S-ar putea ca in UE - cu diesel hybrid (ala de la Meredes, care face muci toate consumurile) sa fie mai sanatos decat 100% electrificat in China.

dumbravaandrei

Sunt mai avansați decât Europa pe regenerabile. Anul trecut au avut 45% regenerabil, restul din hidrocarburi. Stau prost la nuclear (nici 3% nu acoperă cu nuclear)

Eficiența energetică puț petrol -> roată e sub 5% (cel mai energofag proces e rafinarea). Eficiența energetică mină->termocentrală->rețea>roată cel puțin dublă. (E 31% randamentul cărbune->electricitate, de acolo mai departe eficiența e de peste 90%) Emisiile pe lanț sunt la 70%.  Problema cărbunelui este cantitatea disponibilă vs petrol. La făcut electricitate doar metanul bate cărbunele ca eficiență, dintre hidrocarburi.

Și tocmai la chinezi vezi efectul emisiilor mai scăzute pe acest lanț. Și au făcut eforturi imense în a reduce consumul de petrol, că se sufocau la propriu. Bine, ei și-au permis să gândească strategii pe 30 de ani.

Nici la regenerabile nu stau prost. La capacitate netă au capacități instalate la care europa încă visează umed. Nu uita că piața din China consumă anual cam 900Twh. De 18 ori mai mult ca noi. În condițiile în care încă dezvoltă capacități de producție în draci, că nevoie cam de 1400twh ca să fie cât de cât ok cu nevoile.

nicolaem

am zis sa nu iti mai raspund ca nu are sens. scrisesem asta:

daca zici tu ca ai masurat capacitatea vara-iarna si ti-a dat identic nu ma face decat sa ma indoiesc de orice cifre pe care le pui aici.

si cand colo lovesti din nou cu alte aberatii cu eforturile chinezesti si reducerea consumului de petrol.

realitatea:



dumbravaandrei

Daca tot vorbeam de mix de energie, trebuia sa dai graficul asta... dar vorba lui Vanghelie... nu e usor de folosit goagal... vorbeam de mix de energie. Graficul pe care trebuia sa il arati este asta:



Si poti compara cu 2003 (partea portocaliu mai deschis):

Acum, fa ponderile in mix si zi-mi daca au crescut sau scazut. Iar graficul pus de tine (iti explica si pe pagina de unde l-ai luat), ca prin consum se intelege cantitatea totala de petrol intrata in fluxul economic (capacitati productie + import). Ai plecat pe premiza ca China consuma 100% din acea cantitate, nu exporta nimic (motiv pentru care n-ai facut ajustarile necesare).

De asta nu polemizez cu tine... manat de credinte, iesi aiurea din contextul subiectului, incepi sa pui chestii scoase din context. N-am disponibilitatea asta.

In fine, deja suntem offtopic pentru masini electrice si mai mult ne ducem pe energie.

nicolaem

#3056
pentru ca nu iti place cand esti prins cu falsuri.

eu doar am comentat ce ai scrist tu.
ai zis ca chinezii au redus consumul de "oil" ti-am demonstrat ca NU.
E corect ce spui cand revii ca au redus ponderea in mixul energetic, dar asta e cu totul si cu totul altceva.
nu inteleg de ce iti este atat de greu sa spui eventual ca te-ai exprimat gresit.
Dar nu e prima data cand faci asta, chiar daca te superi.


si sa fim si ontopic atunci,
cum te astepti ca dupa ce spui o prostie ca ai masurat tu si nu scade capacitatea baterieri cu temperatura sa si fi crezut?
serios suntem forum plin de ingineri, multi dintre noi stim ca exista proiecte prin universitati pe bani grei care se ocupa de problema asta.
dar te credem pe cuvant ca ai masurat tu?

GrmmrNzi

Poate pentru că vorbiți de lucruri diferite? Net vs brut. Capacitatea aia de pe "sticker" este limitată din soft, la să zicem (grob) cam 90% din capacitatea fizică. Și dacă ultima variază (și în timp, "wear and tear"), ceea ce scade pentru ceva vreme e rezerva nefolosită. Până când capacitatea fizică scade sub nivelul de pe "sticker"...

PS: am mașină electrică, și nu e prima, și eu personal n-am observat variații la încărcare (spre deosebire de consum, care e ALTĂ poveste). Cam aceeași cantitate bag la "pompă" și vara și iarna, și pe ploaie și pe caniculă. 

dumbravaandrei

@nicolaem in caz ca ai si inteles subiectul sau cum si ce se masoara, dincolo de opinii scoase din buricul scroll-ului, mergi si fa niste masuratori, cu o procedura clara. apoi discutam. 
nu ai ce sa ma crezi pe cuvant, din moment ce toate masuratorile facute de noi sunt publice. Apropo, folosite chiar de unele universitati. Pana acum suntem singura entitate care avem cea mai mare baza de monitorizare a masinilor electrice. Si cei mai multi km monitorizati, pe termen lung.

nicolaem

de fiecare data cand cand spui prostii, atat cu mine si acu alti colegi o dai spre "nu ai inteles" aroganta etc.

daca voi sunteti singura entitate (din lume / tara etc ) ma inclin in fata voastra.
am cateva cunostinte cu doctorate in electrochimie, nu imi ramane decat sa le spun sa ia legatura cu entitatea voastra sa ii luminati.

si pe celalat subiect, ai macar decenta sa spui ca ai gresit cand ai spus ca:

la chinezi vezi efectul emisiilor mai scăzute pe acest lanț. Și au făcut eforturi imense în a reduce consumul de petrol

sau te-ai exprimat gresit macar si la chinezi consumul de petrol e in continua crestere?