[B] Ticketing la Metrorex

Started by Ionut, October 05, 2017, 07:51:26 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Noile cartele de călătorie cu metroul, distribuite în cel mult două săptămâni

,,Am făcut o serie de probe, să vedem dacă aceste cartele funcţionează, şi rezultatele sunt pozitive. Aşa încât la sfârşitul lunii iulie am promovat pe circuitul de aprobare un proiect de ordin de ministru pentru introducerea noilor titluri noi de călătorie, mă refer la legitimaţia de o călătorie, legitimaţia de grup pentru 3-4-5 călători şi abonamentul anual. Cred că vor fi introduse în cel mult două săptămâni. Proiectul de ordin ştiu că a fost semnat, a fost promovat pe circuit pentru a fi publicat în Monitorul Oficial şi în termen de cinci zile de la publicare cartelele intră în vânzare. Noi am distribuit deja cartelele, sunt la caserii, suntem pregătiţi", a spus Marin Aldea.

,,Care sunt avantajele? Spre exemplu, cartela de grup pentru trei persoane va costa 5 lei, ca şi cartela de două călătorii; pentru patru călători tariful este de 6,5 lei şi pentru cinci călători este de 8 lei. Ne-am gândit aici la familii, la turişti care vizitează Bucureştiul... Cel mai avantajos pentru călătorii fideli este abonamentul anual. Dacă facem un calcul, călătorii noştri fideli vor beneficia de o lună şi jumătate gratuitate la transportul cu metroul dacă achiziţionează acest titlu de călătorie, care este la preţul de 720 de lei", a precizat directorul Metrorex.

Directorul general al Metrorex a precizat că nu are în vedere o majorare a tarifelor de călătorie cu metroul în viitorul apropiat.

B365

rizzuh

Rezista cartela de carton 1 an? Ele abia rezista o luna :lol:

Mai este si politica Metrorex foarte tampita, daca se strica, nu iti da banii inapoi sau alta cartela pentru perioada ramasa. Nu, te pune sa platesti perioada pe care ai folosit-o cu vechea cartela si iti da alta pentru 1 an. Adica tu mereu imprumuti Metrorex cu 720 lei, pentru ca nu o sa tina nicio cartela 1 an ca sa poti beneficia de servicii de toti banii.

Ah, si inca un lucru, daca o pierzi sau se rupe? ȚEAPĂ.


Thanks, but no thanks :zen:

elcraft

Quote from: Ionut on October 05, 2017, 07:51:26 AM
"Cel mai avantajos pentru călătorii fideli este abonamentul anual. Dacă facem un calcul, călătorii noştri fideli vor beneficia de o lună şi jumătate gratuitate la transportul cu metroul dacă achiziţionează acest titlu de călătorie, care este la preţul de 720 de lei", a precizat directorul Metrorex.
O luna jumate de gratuitate, din care o parte sunt perioade de vacante/concedii, e cam putin pentru cartonasul asta ieftin. Nici Metrorex nici RATB nu au invatat sa faca oferte realist avantajoase pentru pachetele mai mari, care sunt o investitie. Nu o ciupeala de inceput de an, gen "daca cumpara bine, daca nu nu". Si nu doar o investitie, ci si o politica sociala in favoarea utilizarii transportului in comun.

Quote from: dr4qul4 on September 28, 2017, 12:44:22 PM
Pe bune acum? Ce rost are sa mearga metroul la orele alea? Ca sa poata picta unii statiile si vagoanele nederanjati de nimeni?
Cati calatori avem noaptea si mai ales, cati avem care mai pot sa mearga pe picioarele lor?
Si duminica la 5 dimineata cati avem? Ce o fi atat de greu sa decaleze un pic orarul in weekend, macar cu o ora? Daca comparam cu alte tari, e cel mai neprietenos (ca sa nu zic comunist) orar, sau pe aproape.

slartibartfast

Rentabilitatea marginală a abonamentelor Metrorex a fost făcută praf în scumpirile succesive din ultimii 4-5 ani. Politica acestor modificări de tarife a fost aceea de a trage cât mai mulți bani de la cei care folosesc metroul în mod regulat; am senzația că rezultatul a fost erodarea acestui segment de clienți.

Abonamentul de o săptămână (25 de lei) a fost făcut să nu mai fie rentabil pentru cei care merg la muncă și se întorc 5 zile pe săptămână: cartela de 10 călătorii (20 de lei) e mai rentabilă.
Abonamentul de o lună (70 de lei) este doar puțin mai rentabil decât cartelele de 10 călătorii. Dacă mai și lucrezi de acasă în câteva zile și în alte câteva mergi cu mașina deja nu se mai pune problema să cumperi așa ceva. Exista pe vremuri acel abonament cu 62 de călătorii lunare, care era foarte bun. Au renunțat la el, cred că-l folosea prea multă lume și nu mai cumpăra nimeni abonamentul nelimitat.
Abonamentul ăsta anual este în aceeași idee: doar puțin mai rentabil. Dacă iei în calcul ce iei și la abonamentul lunar, plus concediile, și el e mai nerentabil și față de cel lunar și față de cartelele de 10 călătorii.

subway


slartibartfast

Nu prea sunt publice statisticile cu numărul de cartele vândute.

Îmi amintesc însă de cum s-a burzuluit Curtea de Conturi la ei (degeaba, se pare) când au scos abonamentul cu 62 de călătorii.

Ionut

Metrorex introduce 5 noi titluri de călătorie. Abonamentul anual, 720 de lei

Metrorex introduce, începând din 15 octombrie, cinci noi titluri de călătorie cu metroul, printre care şi abonamentul anual în valoare de 720 de lei. Călătorii pot opta, de duminică, pentru cartela cu o călătorie - 2,5 lei, abonamentul anual - 720 lei, cartela grup 3 persoane - 5 lei, cartela grup 4 persoane - 6,5 lei, cartela grup 5 persoane - 8 lei. Prin acest proiect, aprobat prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1450 din 29 septembrie 2017, Metrorex îmbogăţeşte paleta de titluri de călătorie, fără implicaţii financiare suplimentare din partea acestora.

Metrorex informează că actualele titluri de călătorie nu îşi vor modifica tarifele, introducerea noilor cartele are drept scop fidelizarea atât a călătorilor de zi cu zi, cât şi a călătorilor ocazionali.

Capital

strainu

Quote from: subway on October 09, 2017, 08:53:38 PM
Ai ceva statistici?...

Ce fel de statistici vrei subway? Calculele pe lună sunt simple și ies așa cum zice aqualung, de aia de mai bine de un an nu mai circul decât cu 10 călătorii. Pe un an sunt în jur de 200 de zile lucrătoare, adică 800 de lei cu cartele de 10 călătorii. Dacă mă duc de 2 ori pe lună cu mașina și intru o dată pe lună la metrou în weekend, rămân 750 de lei. Da, teoretic e mai ieftin cu abonamentul anual, dar pentru 2,5 lei pe lună e preferabilă flexibilitatea cartelei (aka o mai bag și pe nevastă-mea dacă n-are cartelă) și plata la săptămână.

Abonamentele astea devin interesante dacă mergi și în weekend cu metroul sau circuli mult (de pe la 15 călătorii pe săptămână cred).
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

perfidus

^^ Legat de grija pentru rezistenta "cartonului" pentru abonamente de o luna sau un an, din stirea publicata de Ionut eu inteleg ca vor introduce NOI cartele, inclusiv cartele de tip contactless (RFID) care sunt din plastic, turnichetii fiind deja dotati cu cititoare RFID. Asa era vorba de la inceputul proiectului.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Nu am vrut sa intru in polemica.

Dar se pare ca vor fi pe modelul cardurilor bancare...
Nu "cartonase" care se stramba si in buzunarul de la piept al camasii...
Nu bag insa mana in foc pentru informatie.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

strainu

Vor fi tot myfare-uri de la UTI, are cineva vreo îndoială în această privință?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

perfidus

Nu stiam ca au mai existat. MIFARE fara Y. Sunt si astea o suma de variante, toate merg pe 13,5MHz si ofera criptare. Sunt sigure dar nu invulnerabile (posibila clonare). 
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

strainu

Cu I, da. Au existat pe vremea când erau  bilete comune metrou-ratb-cfr. Din moment ce au anunțat că vor să reintroducă tipul ăla de bilete, precum și să treacă și ei la nfc, n-am nicio îndoială că tot UTI va câștiga (asta dacă n-o să fie negociere directă din motive tehnice). 

Cât privește securitatea, la câte nfc-uri are corporatistul în portofel acum, variantele care blochează cititoarele de așa ceva devin o necesitate... Păcat că sunt încă scumpe si/sau copilaroase.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

TibiV

La "electrici" exista un user, ZOLI, care a lucrat efectiv la inlocuirea turnichetilor de la metrou cu noile porti de acces....
Aici https://forum.metrouusor.com/posting.php?mode=quote&f=21&p=260880 a postat un mesaj despre noile titluri de calatorie comune RATB-Metrorex...

Quote from: ZOLIAm primit carduri (pt teste):


Deci lucrurile chiar se misca....

Este vorba despre stirea asta:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/metrorex-ratb-noi-bilete-comune-de-calatorie-cat-va-costa-abonamentul-de-o-zi.html
Quote
Metrorex va introduce în circulaţie biletul unic 60 minute şi biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie, valabile pe liniile urbane RATB şi Metrorex.

Este vorba despre un proiect de ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex SA a titlurilor comune de transport pentru transportul cu metroul şi RATB, publicat pe site-ul ministerului de resort.

Biletul unic 60 minute va costa 5 lei, iar biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie va ajunge la 34 de lei.

De asemenea, va fi disponibil şi abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB şi Metrorex, care va fi pus în vânzare la preţul de 17 lei, conform proiectului citat de Agerpres.

"Abonamentul de o zi valabil pe liniile RATB şi Metrorex SA permite un număr nelimitat de validări, atât la RATB, cât şi la Metrorex SA, are valabilitate 24 de ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la RATB sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex SA", se menţionează în anexa care însoţeşte proiectul de ordin.

Aceste bilete unice vor fi încărcate pe suport contactless ultralight şi vor putea fi validate, atât la porţile de acces din staţiile de metrou, cât şi la validatoarele din mijloacele de transport de suprafaţă.

Primele bilete vor fi introduse din 10 decembrie

Primele bilete unice de călătorie RATB - Metrorex vor fi introduse în 10 decembrie, a anunţat primarul Capitalei, Gabriela Firea, luni, în şedinţa de îndată a Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), în care a fost aprobat proiectul de hotărâre privind implementarea tichetului unic de transport.

"Este o primă etapă care va fi lansată pe 10 decembrie. Era necesar sa ne întâlnim în regim de urgenţă, pentru că am transmis cetăţenilor că ne grăbim şi că implementăm proiectul până la sărbători. Cetăţenii vor putea, astfel, călători şi cu autobuzul, şi cu metroul", a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Proiectul de hotărâre privind implementarea biletului unic de călătorie RATB – Metrorex a fost aprobat cu 32 de voturi "pentru" şi şase abţineri, în absenţa consilierilor generali USR.

Primarul Capitalei a precizat că în această primă etapă vor fi în continuare valabile abonamentele actuale, atât cele de la RATB, cât şi cele de la Metrorex, urmând ca din a doua etapă proiectul să fie implementat complet şi să existe un singur bilet şi un singur tip de abonament.

Directorul RATB, Adrian Mihail, a explicat că noile tichete vor păstra reducerile şi gratuităţile actuale pentru elevi, studenţi, pensionari şi celalalte categorii.

"Aceste noi titluri de călătorie sunt reglementate printr-un contract care urmează să fie semnat între RATB şi Metrorex şi facilitează cetăţeanului să poată cumpăra de la orice chioşc al nostru sau automate. Facilităţile pe care le au elevii şi pensionarii pe RATB rămân, la fel şi beneficiile oferite de Metrorex. Acei cinci lei de la tichetul de o oră înseamnă şi mobilitatea cetăţeanului care, în loc să valideze de şapte ori mergând cu mai multe mijloace de transport, va merge de la prima validare până la ultima, la ultimul minut. Inclusiv facilitatea la cele 10 călătorii, care înseamnă 34 de lei, e şi aici o reducere. De asemenea, aceasta este o primă etapă în care noi deocamdată am implementat aceste titluri. Suntem pe drumul bun", a spus directorul RATB.

Întrebat de un consilier cum poate fi evitată situaţia din 2014, când s-a renunţat, după doar doi ani la biletul unic, Adrian Mihail a spus că totul va fi ţinut sub o evidenţă strictă.

"Au fost luate în considerare toate aspectele de atunci. Toate sumele sunt evidenţiate. Există o evidenţă. Ştim la orice oră de unde s-a vândut, unde a fost validat şi unde a funcţionat", a mai spus Mihail.

Consilierii generali USR nu au participat la şedinţa de îndată, spunând că modul de lucru al Primăriei Capitalei este "pompieristic" şi nu are o coordonare riguroasă.

"Introducerea unor bilete comune RATB - Metrorex este o idee bună, dar mă tem că actuala administraţie nu va fi capabilă să o ducă la bun sfârşit. Titlurile de călătorie integrate nu sunt o noutate, s-a mai încercat introducerea acestor titluri în 2012, însă fără rezultatele aşteptate. Problema pe care o văd în acest moment este modul de lucru al Primăriei Capitalei şi al RATB. Se lucrează pompieristic, fără cap, fără coordonare şi fără o planificare riguroasă",a transmis liderul USR Bucureşti, Roxana Wring.

Ea a exemplificat că a fost nevoie de o şedinţă de îndată pentru ca această hotărâre privind biletul unic să fie adoptată, cu toate că legea spune că acest tip de şedinţă se convoacă doar în caz de forţă majoră şi de maximă urgenţă.

"Era astăzi un astfel de caz? Era maximă urgenţă? Dacă da, atunci Gabriela Firea ar fi trebuit să spună în ce consta această urgenţă, cine este vinovat pentru că s-a ajuns cu hotărârea în ceasul al 12-lea şi care sunt sancţiunile administrative aplicate. Bucureştiul nu poate funcţiona la nesfârşit din urgenţă în urgenţă", a subliniat Roxana Wring.

Consilierul USR a mai spus că această convocare de pe o oră pe alta este greşit[ şi diminuează rolul Consiliului, care trebuie să delibereze şi să hotărască în deplină cunoştinţă de cauză.

"Consilierii USR nu au participat la şedinţa la care au fost convocaţi cu doar două ore înainte. USR nu este maşinăria de vot a vreunui primar şi nici emblema care să legitimeze incompetenţa mascată în spatele bunelor intenţii", a conchis consilierul.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Constantinescu, Metrorex: RATB şi Metrorex sunt pregătite
să implementeze noul sistem integrat de transport. Posibil, până la finele anului


'Pentru a lămuri urgenţa, vreau să vă spun că, atâta vreme cât sistemul este pregătit şi poate să permită utilizarea acestor titluri de călătorie integrată, noi o considerăm o urgenţă în favoarea cetăţeanului. Sistemul va intra în funcţiune odată cu finalizarea procedurilor prevăzute de lege. Faptul că titlurile de călătorie care astăzi sunt în vigoare la RATB şi Metrorex rămân valabile pe mai departe o considerăm o facilitate pentru un anumit segment de piaţă, adică acelor utilizatori care folosesc mai mult de două mijloace de transport, ale RATB, cât şi ale Metrorex, cu precizarea că este o limitare în timp. Aceste titluri de călătorie au funcţionat şi în trecut într-o veche colaborare pe care Metrorex- a avut-o cu RATB. Noi - Metrorex şi RATB - suntem pregătiţi să punem în aplicare acest sistem. Este posibil să se întâmple până la sfârşitul acestui an', a spus Constantinescu.

Economica.net