2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Liviu M

#1560
@vancouver: Am fost azi la birou si am trecut pe B464. Concluzia - nu prea te uiti pe unde mergi. :lol:
1. Pe portiunea descrisa de tine viteza e limitata la 70 km/h, ca n-au terminat de lucrat. Altfel e 90 km/h.
2. Portiunile 2+1 sunt fix una, cu doua benzi pe sensul BB - Renningen. Pe sensul Renningen - BB e o singura banda toata portiunea. Din pacate am ratat inceputul, ca era o vreme mizerabila si aveam alte griji,  asa ca "teoria mea" cu stocarea merzanelor a ramas neverificata. O verific la anul, cand ma mai duc la birou. Daca nu uit pana atunci. :)

vancouver

@"domne" daca zici si ai fost atent asa o fi. Eu tin minte destul de clar ca am vazut semnul de 100 - dar acum nu mai sunt sigur si poate a fost si "wisch thinking" - adica am ramas in cap cu ceea ce mi-am dorit sa vad, dar care in realitate nu exista ... :
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Eu circul tot timpul atent. :)

PS Presupun ca eu sunt "domne".

vancouver

Domne e o expresie folosita (de mine) cand trebuie sa recunosc ca am gresit, dar nu vreau  :lol: . Alternativ: "păi . . domnule . . păi . . în cazul ăsta".
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Nevrax18

 Ce se mai aude de implementarea sistemului 2+1 pt DN2? Va începe la anul? Văd că nu a mai apărut nicio știre din iulie pe tema asta...

TibiV

"domne"

o dau pe englezeasca: "what you've got is what you have ..."
Sau invers...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#1566
@Nevrax18
In niciun caz, nu se va mai implementa nimic pe DN2.  Elita Moldovei cu masini bengoase au injurat Sinesti-Movilita si au facut lobby de la Cuc pana la doamna Ionita, si s-au bucurat nevoie mare de schimbarea recenta de la guvern si MT.

Stiti ca de obicei nu ma las foarte usor dar e evident ca munca de promovare si lamurire ar dura mai mult decat construirea A7.

Ramanem cu durerea-n dos fata de viata omului dar nu e nimic nou.

Oricum, felicitari domnului Cristian Andrei pt Sinesti-Movilita. In conditiile date, cu fauna vitezistilor bine infipta, sa manageriezi si sa-l implementezi, e mare lucru.

tom_sawyer

#1567
06.12.2021

Ministerul Transporturilor vrea să implementeze şi pe DN6 Bucureşti-Alexandria sistemul cu două benzi pe sens, alternativ, după modelul DN2

,,Conform expertizei tehnice, care are la bază valorile de trafic actuale, s-a stabilit că drumul se încadrează în clasa tehnică III şi că sporirea capacităţii şi siguranţei circulaţiei într-o primă etapă o constituie extinderea platformei la 12,00 m cu un acostament consolidat, păstrând partea carosabilă la 7,00 m. În ceea ce priveşte sistemul de benzi alternative 2 plus 1, normele de proiectare sunt în curs de avizare. Din perspectiva datelor înregistrate de Siguranţa Circulaţiei – IPJ -Serviciul Rutier sistemul de benzi alternative 2 plus 1 executat pe DN 2 prin proiectul pilot s-a dovedit a fi eficient", au spus reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

Potrivit datelor ZF, pe traseul de 90 km dintre Bucureşti şi Alexandria urmează a fi lăţit drumul pe un total de 9 km pe tronsoane de circa 3 km. Primul este finalizat între Vităneşti şi Alexandria iar al doilea este între Vităneşti şi Văceni, o zonă în care au avut loc numeroase accidente grave.

,,Pe drumul naţional DN6 se desfăşoară lucrări de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie care constau într-o lărgire a platformei drumului de la 8,00 m la 13,00 m (benzi de circulaţie 2 x 3,50 m, acostamente consolidate 2x1,50 m, umăr taluze 2x1,00 m). I.P.J. Teleorman a trimis către S.D.N. Alexandria o adresă oficială prin care a solicitat identificarea unor soluţii pentru fluidizarea traficului rutier şi evitarea blocajelor şi a accidentelor. În acest sens, CNAIR a elaborat şi a iniţiat o documentaţie de sporire a siguranţei circulaţiei aferente indicativului 117- eliminare puncte periculoase din AND554-2002 precum şi întocmirea unei expertize Tehnice. Astfel întâi este vizată extinderea zonei asfaltice, iar ulterior va fi reorganizată circulaţia cu 2 benzi pe sens, alternativ.

ZF


vancouver

Jumatea aia de autostrada are cam 13,5-14m (am masurat in google maps si sunt 13,7m). Adica exact ce tot zic eu sa se faca pe DN2, sa se mareasca platforma de la 12 la 14m si sa se circule pe 4 benzi. Se vede clar linia dubla continua de pe mijloc, acolo incape si un NJ, la nevoie.

Pentru autostrazi montane evident ca este un model excelent. Nu 2+1 ca sa ai puncte de congestie nenumarate si capacitate mai mica decat 1+1, ci 2+2. Eventual un sens de mers al viitoarei autostrazi facut mai larg, la 15 metri, ca sa fie loc destul si pentru 2 camioane care se depasesc.

In Germania, cand se inchide un fir de autostrada si se circula pe celalalt, intotdeauna se face 2+2, iar benzile au 3+2,5=5,5 metri x 2 = 11 + parapet separare sens si liniile de ghidaj in 1 metru, si se circula 2+2 pe platforma de 12-13 metri. Cu limitare de 80 si interdictie depasire vehicule care sunt mai late de 2,2metri (camioane, autocare, masini de teren, microbuze). Daca santierul este mai lat si sunt 14m la dispozitie, atunci benzile sunt de aprox. 3 + 3 = 6m (sau poate 3,25+3) si se pune limita de 100 km/h. In prima varianta cu 5,5m / sens e nevoie de atentie maxima si nu oricine indrazneste sa depaseasca un camion. Dar la 6-6,5 metri latime sens de mers deja se circula lejer pentru masinile mici, doar camioanele nu au cum sa se depaseasca. In concluzie daca se face ca in Austria cu 6,5m / sens si platforma asfaltata de 13,5-14 metri deja se va merge placut pentru masinile mici si doar camioanele si autocarele vor trebui sa mearga fara sa se depaseasca.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver 2+1 nu are capacitate mai mica decat 1+1 ci decat 1,5 +1,5 zis si "DN2  ca-n codru". O sa-ti raspund de fiecare data cand repeti acest neadevar.

Si zau ca nu vad in 13m unde incap 4 benzi cu NJ. 14m poate dar greu. Mai trebuie si acostament etc. Si pe 14m suedezii fac tot 2+1, probabil pt ca la drum lung, banda mai lata da siguranta mult mai mare. 3m latime, sute de km, really?

PS: E distractiv ca la Sinesti-Movilita cei care sunt impotriva 2+1 folosesc tocmai siguranta ca pretext. Albul e negru :)

Mersul trenurilor

Da sigurata chiar e pretext pentru ca e vorba de stilul prost si agresiv al romanului de a conduce, chiar si DN2 in alta tara civilizata ar arata cu totul altfel.

vancouver

Nu este adevarat. Am demonstrat cu lux de amanunte si repeti aceasta minciuna si nu inteleg de ce.

2+1 are capacitate mai mica decat 1+1.

2+1 are capacitate 1600-1650 veh / ora
1+1 are capacitate 1800-1900 veh / ora
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

#1572
Deci dacă avem un drum cu 3 benzi și îi demolăm o bandă, creștem capacitatea  :lol:. Replicăm raționamentul și mai sus, de la 4 la 3, de la 5 la 4, 6 la 5 etc? Ajungem la concluzia că atingem capacitatea maximă fără să mai construim drumuri  :D.

vancouver

Nu avem 3 benzi. Avem alternativ 2 benzi si o banda.

Pe zona de 2 benzi nu au de unde sa vina alte vehicule, decat cele care au trecut anterior pe zona de 1 banda. Numarul de vehicule care trec intr-un interval de timp dat pe 2 benzi nu poate fi decat mai mic sau maxim egal cu numarul de vehicule care a trecut anterior pe 1 banda. Nu au de unde sa apara vehicule in plus teleportate.

Explicatia pentru care capacitatea este mai mica si nu egala, este congestia la trecerea de la 2 la 1. Cand numarul de vehicule depaseste 1600 pe ora, atunci la gatuirea de la 2 la 1 se creeaza un dop = ambuteiaj. Pentru ca - depasind pe banda 2 - o parte din vehicule ajung concomitent cu cele aflate in coloana pe banda 1. Pentru a se intercala e nevoie de franare, pana se ajunge la oprire.

Daca nu ar fi asa, ar fi inexplicabile ambuteiajele care apar pe DN2 pe zona de 2+1 la fiecare retragere de la 2 benzi la o banda, nu doar la prima retragere. Daca nu ar exista nici o noua zona de 2 benzi, acele ambuteiaje nu ar mai avea unde sa apara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xander

Paradoxal, nu e chiar gresita afirmatia lui @vancouver. "Forfecarea/Fermoarul" de la 2 benzi la 1 in sistem 2+1 poate scadea fluxul de autovehicule in anumite conditii, comparativ cu un flux constant 1+1.

A se vedea "Dopul" Iloaie unde in conditii de trafic aglomerat (adica mai tot timpul), folosirea acostamentului consolidat drept banda de circulatie face mai mult rau decat bine, pentru ca franarile succesive pe banda "principala" pentru a lasa traficul de pe acostament amplifica timpii de reactie la coada. Pe romaneste, in loc sa mergi incet si constant pe 1 banda, faci nspe opriri si porniri pe 2 benzi.

Evident, in conditii normale de trafic, 2+1 da posibilitatea de a depasi vehicule lente, in siguranta, si MZA ar trebui sa fie mai mare fata de 1+1.

Parerea mea.