News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

#1005
Primi 25 km M49 si Dn 49 merg aproape paralel,dupa care se indeparteaza si ajunge granita la sud de Somes.
traseul ultimului lot inca nu este definitivat.Cel mai probabil va atinge granita la Csenger(HU)-Oar (RO)

Tavi

Quote from: cezar-mario2012 on October 13, 2014, 09:09:44 AM
Pentru lot 3.1 si 3.3 câștigători vor fi anunțați luna viitoare,  iar pentru lot 3.2 în decembrie,  lotul având un tunel de 24 km
Ai idee daca va fi iesire la Simitli? Pentru Bansko ma intereseaza bineinteles  :D

cezar-mario2012

 Lotul 3.1 se termina chiar la Simitli si va fi primul ce se va construi.

Tavi

Peste 2-3 ani dam "blana" de la Yablanitza la Simitli :)

ciprebbe

Si o intrebare pt cei cu drumurile prin Ungaria, s-a deschis M3 si dincolo de Or? spre Nord.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cezar-mario2012

 Ba nu, te vei da pe autostrada de la Lovech sau poate chiar de la Veliko Tarnovo. Cel mai bine stau cu studiul si proiectul pe tronsonul Yablanitsa-Lovech/Plevna, pana vara viitoare il scot la licitație si până la sfârșitul anului 2015 vor scoate si tronsonul Lovech/Plevna-Veliko Tarnovo. Bulgaria este mult mai bine pregătita pentru o absorbția de fonduri europene. Toate proiectele sunt cu SF la zi și unele au deja proiectele facute, iar A3 este deja in licitati. Marele avantaj va fi ca vor ști repede ce bani raman si atunci bagă si A7 Klotina, rezerva la înaintare. Pana in 2016 toate proiectele vor fi in execuție,  iar cu 2016/2017 o sa apară rezultatele,  iar in 2022 ar putea, sau poate mai devreme, termina lotul 3.2 din A3 Struma, tunelul Kresna de 24km.

north

Quote from: ciprebbe on October 13, 2014, 04:14:39 PM
Si o intrebare pt cei cu drumurile prin Ungaria, s-a deschis M3 si dincolo de Or? spre Nord.

Da, tocmai ce s-au deschis încă 12 km până la sud de Vásárosnamény. Cam bate vântul însă pe M3 la est de Nyíregyháza (de fapt la est de Polgár, după joncțiunea M3/M35). Revin spre seară cu o listă / analiză privind proiectele de autostradă HU pentru perioada de programare 2014 - 2020  ;)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

north

#1012
Așadar, după cum am promis, idei și comentarii privind planurile de infra rutieră rapidă pentru Ungaria 2014 - 2020. Nu am găsit mai multe informații (probabil dacă știam maghiară ar fi fost mai ușor).

I. Autostrăzi
1. Proiecte principale pe listă
Tronsoane de frontieră de finanțat prin CEF:
- Construcția căii a doua pentru M15 (spre Bratislava) și M70 (spre Ljubljana). Aceste două tronsoane au arătat cu vârf și îndesat Ungariei cât de păcătoasă este construcția etapizată de autostrăzi (o singură cale de autostradă) - și ca atare vor fi dublate. Mai mult, dacă în planurile anterioare apărea construcția de autostrăzi și drumuri expres cu o singură cale, aceasta a fost definitiv eliminată în prezentul plan.
- Finalizarea autostrăzii M6 de la Mohács la frontieră. Dacă credeați că pe M6 existent bate vântul (în sensul că puteți liniștit pune de un grătar pe autostradă până să vină o mașină, atunci așteptați construcția ultimului tronson din M6. Pe acela cred că veți putea campa liniștit (OK, pe banda 2) fără să fiți deranjați  :troll:
Alte tronsoane:
- Finalizarea legăturii la Autostrada Transilvania prin construcția M35 / M4 între Debrecen și Borș. Rețeaua ungară de autostrăzi va ajunge la frontiera de vest și în zona Oradea, însă datorită ocolului via M35/M3/M31, mulți vor alege în continuare DN 4 pe la Szolnok.
- Autostrada M4/M8 între Kisújszállás și Nagykőrös (înspre M5). Va facilita și mai mult varianta non-autostradă între Oradea și Budapesta.

2. Proiecte de rezervă
- Construcția autostrăzii M4 integral de la Oradea la Budapesta. Probabil având mari șanse de a fi implementat până la sfârșitul perioadei de programare 2014 - 2020, acest proiect ar aduce un mare beneficiu pentru traficul ce converge la Oradea.
- Lărgirea la 3 benzi pe sens a M1 Budapesta - Tatabánya. Era cazul...
- Construcția M60 Pécs - Barcs. Dacă putea fi un proiect de autostradă și mai absurd decât M6 până la frontieră, atunci acesta este it.

II. Drumuri expres
Drumurile expres sunt populare și în Ungaria, în aceeași configurație precum cea propusă la noi: în esență autostrăzi fără benzi de urgență, precum pe M85/M86:



1. Proiecte principale pe listă
- Tronsoane suplimentare spre Austria pe M85, M86 și M8. Legături noi înspre Austria, spre ale lor Schnellstrassen (did I say "drumuri expres"?)
- M0 nord între M2 și DN10. Util pentru cei care venim din nordul României pe M3.
- M49 de la Vaja (M3) spre Satu Mare - primul tronson. Util pentru cei care venim... wait, did I just say that?
- Un tronson amplu din M44 spre Vărșand / Chișineu Criș. A patra legătură autostradală/DX HU-RO (după Nădlac, Borș și Petea).
- Extindere M2 mai la nord de Budapesta.

2. Proiecte de rezervă
- Completarea M85 înspre Sopron / Eisenstadt sau Wiener Neustadt. Scurtătură pe relația Budapesta - Viena - Italia.
- Completarea M0 nord (util pentru...)
- Mai multe tronsoane M44, acesta ajungând continuu la Békéscsaba (practic la o azvârlitură de băț de frontiera cu RO, luând în calcul că DN 44 Békéscsaba - Gyula este deja de mulți ani DX 2x2 și că ambele orașe au centuri).

Edit: aștept corecturi și informații suplimentare de la cunoscătorii de maghiară (laszlo.robert?)

Link la plan!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

laszlo.robert

#1013
Totul corect,cu citeva precizari:sunt propuneri si dedicate dezbateri(nu am inteles daca politice sau publice)
Ca si prioritati pina in 2018 :toate autostrazile existente sa atinga granitele aferente.
Si ca opinie personala ,cum toate drumurile duc la Roma,in Ungaria toate autostrazile trec prin Budapesta.Sunt intr-un orizont foarte indepartat M8,M9 care ar scurta foarte mult tranzitul,dar care au un impact asuspra traficului local minim.
Exemplu:Bors-Szolnok M4,Szolnok-Szekesfehervar M8,dupa ori M7 sau M8 mai departe spre Austria.
            Nadlac-Szeged M43,Szeged -Nagykanizsa M9,si M7

cricric

Autostrada M4/M8 între Kisújszállás și Nagykőrös (înspre M5).

De ce asta? Adica Kisújszállás spre Szolnok e M4, dar de ce spre M5? Au trafic mare sa justifice? Cred ca sunt sectiuni de drumuri mai "nevoiase"

north

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

nitz


Incredibil ce puțin trafic are M6. In schimb M1 are nevoie de 3 benzi pe sens, si se simte nevoia de M4.

Oricum, harta ne zice că rețeaua de autostrăzi din Ungaria este adecvată pentru traficul curent și nu prea mai au mult de construit.

north

Hmmm... nu știu ce să zic.
Traficul atrage autostrada sau autostrada atrage traficul?

Iaca am construit o hartă comună HU-RO privind traficul cf. recensăminte 2010 (RO) / 2011 (HU) privind toate drumurile cu MZA > 10.000 (Surse: harta din postarea mea de mai sus și harta recensământului nostru, de exemplu aici... poate am ratat mici tronsoane):



Dacă luăm doar drumurile cu peste 15.000 de mașini pe zi situația arată mult mai sumbru:



Normativul nostru spune că facem autostradă la MZA > 16.000.  Dacă ne-am luat după acesta, în afară de Ploiești - Predeal nu nu are sens să facem autostradă.

Cred că rezultă clar că răspunsul la întrebarea inițială (traficul atrage autostradă vs. autostrada atrage traficul) este varianta 2.

Se pot formula și alte concluzii:
- autostrada spre Constanța, la mai bine de zece ani de la finalizarea tronsonului București - Drajna, are în continuare trafic mai mic decât tronsoane de DN precum București - Adjud, mare parte din Valea Oltului etc.;
- pe de altă parte investițiile în creșteri de capacitate în anumite relații își spun cuvântul, vezi DN5 București - Giurgiu, care după A1 și DN1/A3 este efectiv a treia cea mai aglomerată relație din București (în fața celei spre Constanța);
- soluția DX chiar reprezintă o alternativă fezabilă... dacă DX sunt proiectate judicios, adică spre a aduce o economie de cel puțin 25% față de autostrăzi;
- traficul local (urban și periurban) este deocamdată în România o problemă mult mai mare decât traficul "de coridor"... în general, rezultă că chiar ar trebui să investim în tronsoane mici de autostradă în jurul ariilor urbane majore decât să încercăm să atingem obiective aventuroase de genul "să închidem coridorul x de la A la B".
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

o alta problema majora este faptul ca o mare, mare parte din reteaua de DN-uri este deja sufocata.

Daca am avea centuri si de 2 benzi, la iesirile si intrarile in orase cate 4 benzi pe distante mai lungi ar fi altceva.

Exact asta spuneam cred cateva pagini mai in spate....cat de in fata sunt Bulgarii fata de noi, care au foarte multe mini noduri si intersectii denivelate intre DN-uri. Noi ar trebui sa facem cate 10-20 de astea pe an sa-i ajungem din urma. Daca am avea asa ceva, centuri, noduri....intradevar...ar  merge ideea sa nu construim inca autostrazi....ca nu este trafic pentru ele.

Ce ma supara cel mai mult, si ce nu am reusit inca sa inteleg, de ce la reabilitarile din anii 90 si inceput anii 2000 nu s-a mers mai mult si pe centuri?? Chiar si atunci, in al 12-lea ceas am reabilitat pe existent, cu corecturi minore in plan si in lung. (nici vorba de intersectii denivelate, centuri, etc)...si asta la drumuri care se stiau ca au nevoie de asa ceva: DN 1, DN 7, DN 2.

Continuam la fel si acum....in loc sa fie impanzita tara de mici santiere pentru genul asta de obiective (centuri, denivelari de intersectii, corectii de traseu)...toti ne inchinam si asteptam marile santiere de autostrazi care uite ca nu mai vin. Si prin aceste santiere s-ar putea abosrbi foarte foarte multe fonduri si impinge cresterea economica in sus.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

perfect adevarat.
Iata cum s-a facut reabilitarea DN 14 , Sibiu-Sighisoara.( si scuza ca proiectul s-a facut acum 10 ani n-are nici o valoare ).Acolo , singurele lucruri ce mai trebuiau facute sunt o largire suplimentara de max 1,5 m , la iesirea din Sura Mare spre Medias , Slimnic spre Medias si Rusi spre Sibiu ( pt 2 benzi la urcare ), largire care nu solicita nici un fel de lucrari suplimentare fata de ce s-a facut deja si care ar fii ridicat costurile nesemnificativ.
In schimb , siguranta ( o groaza depasesc pe linie continuua , pt ca efectiv disper cand mergi cu 15 km/ ora in spatele unui camion ) a scazut , si deplasarea are loc mult mai anevoios fata de situatia dinaintea reabilitarii , in cond cresterii traficului.
Din pacate exista prea multi incompeteni in Cnadnr , care prin reabilitare , intelegl , doar o calitate superioara a asfaltului si n-au nici o treaba cu siguranta , cresterea vitezei de deplasare , scurtarea distantelor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura