News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

sau ce bine era o centura care sa rezolve Axente Sever+Copsa Mica. Un exemplu doar.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

la fel de trista e si uitarea totala in care a trecut centura Medias.Aici s-ar putea face o chestie geniala...aceasta sa porneasca dinainte de Tarnava si sa iasa dupa Brateiu , pt ca cele 2 localitati n-au mai mult de 2 km , impreuna , dar efectul ar fii major......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Pe unde mai e intrebarea noastra cu ce se va licita in perioada imediat urmatoare? (Centuri si DN-uri?)
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Polonezii continua semnarea de contracte pe banda rulanta.

Cateva comentarii:

DX paralel cu Autostrada.

Pretul pentru DX este superb...aproape 13 milioane/km din care o portiune e reabilitare.

Strategia pare de a fi de a ataca intai zonele cu trafic greu si pe urma de a inchide coridorul.


http://www.salini-impregilo.com/en/press/press-releases/salini-impregilo-group-has-been-awarded-the-contract-for-construction-of-the-s7.html
Drumurile noastre POATE;

north

Quote from: alecu26 on October 15, 2014, 09:44:38 AM
Ce ma supara cel mai mult, si ce nu am reusit inca sa inteleg, de ce la reabilitarile din anii 90 si inceput anii 2000 nu s-a mers mai mult si pe centuri??

Chiar s-a întâmplat asta, pe DN 13 unde s-au făcut centurile Măieruș, Rupea și Hoghiz odată cu reabilitarea (care contează extrem în economia deplasării între Brașov și Sighișoara). Iar asta pentru că au fost niște oameni cu pasiune și determinare din DRDP Brașov care s-au bătut la sânge pentru asta...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

da...acelea sunt exceptiile care confirma regula din pacate. Chiar la ele ma gandeam si eu sa le dau ca exceptii...sau ca exemple ce mult poate face asa ceva.

A mai fost si centura Gherla cam in aceasi nota. Ce vreau eu sa zic...de ce acestea sunt exceptii si nu sunt de fapt reguli? (La Hoghiz a fost cam necesara ""centura"" ca podul peste Olt oricum necesita inlocuire totala, nemairezistand mult timp.

Vroiam sa va mai intreb North de alt proiect drag dumneavoastra....De ce nu s-a propus centura de la inceput pentru Somcuta Mare pe DN 1C? Forma localitatii ""cere centura"" si oricum acele curbe strnase, inclusiv una la 90 de grade in centrul orasului incetinesc mult viteza.
Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

#1026
 Lucrari la autostrada dintre Kalotina (Bulgaria) si Nis (Serbia), sectorul Dimitrovgrad-Nis. Filmarile sunt de pe SSC-ul bulgaresc si sint filmate de la Dimitrovgrad (granita Serbiei cu Bulgaria) catre Nis:

1. Imediat dupa intrarea in Serbia:

http://www.youtube.com/v/m8jxw5vdpQU

2. Intre Dimitrograd-Pirot:

http://www.youtube.com/v/89CckZeqsUQ

3.  Intre Pirot-Klisura (Bela Palanka)

http://www.youtube.com/v/yqNypaqQ4UI

4. Podul peste raul Tservena;

http://www.youtube.com/v/sD7u-KVHpqg

Intre Pirot si Klisura se pare ca drumul national va fi transformat in autostrada prin dublare si largire.

MHN

Tot prin dublarea si largirea drumului national am vazut ca se construieste si in sudul Serbiei, la granita cu Macedonia in zona Leskovac - Vranje.
Interesanta strategie de a asigura traficul necesar, avand in vedere ca in Serbia colectarea taxelor de autostrada se efectueaza cu ajutorul statiilor de taxare (porti). Deci nu scapa nimeni, adica nu ocoleste nimeni portile iesind pe DN si reintrand imediat dupa.

north

Quote from: alecu26 on October 15, 2014, 02:02:28 PM
Vroiam sa va mai intreb North de alt proiect drag dumneavoastra....De ce nu s-a propus centura de la inceput pentru Somcuta Mare pe DN 1C? Forma localitatii ""cere centura"" si oricum acele curbe strnase, inclusiv una la 90 de grade in centrul orasului incetinesc mult viteza.

Foarte bună întrebarea și absolut corect raționamentul.
Desigur că "s-a propus"... mai mult, chiar s-a mers efectiv în teren pe aliniamentul unei foste CF înguste dezafectate (din vremea Austro-Ungariei) ca posibil aliniament alternativ unei mult mai costisitoare centuri pe dealurile din S sau din N.
Și nu doar acolo, ci și în multe alte cazuri din Etapa a VI-a - la Siculeni pe DN 12 ... la Malnaș pe DN 12 (eliminare pasaj la nivel CF + centura Malnaș), la Toplița etc.

Problema este că între timp abordarea BEI se schimbase - foarte disjunctivă privind "reabilitări" vs. "construcții noi" - care necesită acord de mediu, tratare mult mai complexă ca investiție nouă. ...S-a concluzionat că toate aceste centuri ar face obiectul unui nou (viitor) acord de împrumut cu BEI.
Dar între timp (adică de 8 ani) țărișoara noastră nu a mai semnat niciun acord de împrumut cu BEI exclusiv pe drumuri...

... În legea pentru Etapa a VI-a este scris (vezi aici):

"De asemenea, proiectul va include realizarea de studii de fezabilitate si de evaluare a impactului asupra mediului pentru 142 km de noi scheme de drumuri în partile centrale, vestice si nord-vestice ale României. Noile drumuri includ variantele ocolitoare ale oraselor Oradea, Baia Mare, Toplita, Miercurea-Ciuc, Ciceu, si Siculeni; drumul conector nord-vest la Arad; si largirea (la patru benzi) sau constructia unei noi sectiuni de drum Târgu-Mures - Reghin.
Toate sectiunile si studiile vor fi co-finantate de catre Banca."

Ce s-a întâmplat cu acestea (adică mai exact de ce nu s-a întâmplat nimic), doar Bunul Dumnezeu știe.

Sper că sunteți mulțumit de răspuns.  :D
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

multumit...e ciudat spus. adica...e un raspuns foarte bun, complet, corect...dar din pacate nemultumit ca nu s-a facut nimic din ce s-a propus.

Din pacate lipsa cresterii economice (bazata pe absorbite de fonduri europene) duce si la lipsa de bani la buget si un spatiu de manevra foarte mic din punctul de vedere al deficitului bugetar...si ajungem sa fim afectati si din a doua directie.

Si Rus spunea ca o sa traim din banutii nostri. :))) sinistra gluma.
Drumurile noastre POATE;

cezar-mario2012

Am si eu o întrebare DN-ul aste despre care vorbiți este cumva prin Ungaria,  ca altfel nu înțeleg de ce se vorbește despre el aici.

dr4qul4

Poate ca nu e pe topicul  are trebuie, dar discutia este extrem de interesanta.  Atat intrebarile, cat si raspunsurile sunt la obiect, si prezinta interes pentru cei mai multi dintre noi.
Sper sa nu fie stearsa dar mutata pe topicul corect.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Nu se pot muta posturi, e inca un motiv pentru care insist atat de tare sa fiti ontopic.
(Da, stiu, e cea mai mare buba a SMF, softul folosit de forum.)

cezar-mario2012

#1033
 Stirile de pe A3 Struma, lot 4 sunt destul de proaste, pe acest lot avansul este foate mic, cu toate ca acest lot trebuia terminat din luna mai 2014. Situatia este urmatoarea firma care are in executie acest lot nu prea se omoara cu munca, au licitat foarte jos (aproximativ 2.2 mil de euro/km) si nu ii convine rezultatul cerand o marire de fonduri peste limita de 15% prevazuta de lege. Guvernul interimar nu a pus botul si le acorda doar marirea de 15%, cu conditia ca pana pe 15 octombrie 2014 sa deschida traficul pe o bucatica de autostrada, intre Kulata si drumul spre Petrich, alfel rezilieaza contractul. Se pare ca pe firma constructoare o avantajaza mai bine rezilierea, de mentinut  firma se numeste AKTOR (din Grecia). La ora actuala in Bulgaria s-au terminat alegerile anticipate si urmeaza sa se formeze noul guvern, alegerile fiind castigate de GERB, partidul lui Boikov Borisov si se pare ca va fi din nou primministru.














Poze preluate de pe SSC-ul bulgaresc si informatiile de pe Novinite.com

cezar-mario2012

#1034
 In schimb le A3 Struma, lot 2, lucrarile avanseaza simtitor cu toate ca au mai putin de un an de zile de cand au inceput si au zone unde deja au asfaltat.









Poze preluate de pe SSC-ul bulgaresc.