[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reed

Prin drumetiile mele in Polonia,Cehia,asa ceva e complet normal

voicul

Felicitari!  :cheers:

Poate se uita si Arad-ul la exemplu si mai misca ceva la centura lor.

marinul

Este un oras mai mare si la est de Oradea  care ar trebui sa gandeasca cat mai multe alternative de genul pt localitatile din jur.

zol21

#108
De ce autoritatiile locale prostesc Oradenii spunandu-le ca noul drum este drum express?

raulbogdan23

QuoteDuminică, la ora 16, a fost deschis circulației ultimul tronson din drumul expres al Oradiei, ce leagă Calea Bihorului de DN 19 Oradea – Satu Mare (strada Suișului), lângă centrul comercial ReMarkt. Lung de circa 3 kilometri și destinat doar traficului, noul tronson din drumul expres include un viaduct spectaculos, de 250 metri, ce traversează Valea Frumoasă. Lucrarea a fost dată în trafic cu întârziere: 22 de luni, în ciuda termenului inițial de 13 luni.

https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/video-drumul-expres-ca-o-centura-mica-prin-nord-pentru-oradea-2309939/?fbclid=IwAR01XFBAyzTJwC0eqb12h7JJqaGxgBm2dz3TJnI7xQOQ4iKfrOxbrnd0x9g

cristi767

#110
^^Nu e "drum expres" ci Drumul Expres. La un moment dat era denumit și "Drumul Rapid". E o denumire populară pe care a moștenit-o de când s-a creat primul tronson, întrucât era o scurtătură prin zona de dealuri a orașului, prin spatele gării. Pe acolo nu aveai alternative pentru că erau străduțe înghesuite sau... deal gol. Așa că atunci când s-a făcut prima porțiune s-a folosit mult în comunicarea publică drum rapid/expres pentru că îți permitea să mergi paralel cu un bulevard aglomerat foarte repede. Între timp s-a construit în totalitate și este o veritabilă centură nordică, numai că orașul are o centură sudică (sud-estică și un pic vestică, mai exact) mult mai cunoscută și mult mai circulată. Și probabil că s-ar stârni confuzie să le spui amândurora centuri când ai te-ai referi la locul unde te afli (pe centură -> eșți în sud, pe Drumul Expres -> ești în Nord). Nu te ajută nici să te referi la el ca la o stradă pt că în realitate sunt vreo 3 străzi (dacă nu chiar mai multe) care continuă una în alta în linie dreaptă. Așa că s-a împământenit în mentalul colectiv denumirea de "drumul expres", chit că probabil știe toată lumea că nu e un DX pt ca are o singură bandă pe sens, nu are separator median și probabil nici alte caracteristici din normativ.

Pe scurt, e o denumire populară pe care nu cred că o mai scoate nimeni din capul orădenilor.   

kumar

SE FINALIZEAZĂ TRASEUL CENTURII OCOLITOARE ORADEA-OȘORHEI

În prezent se lucrează la Studiul de Fezabilitate pentru realizarea ,,Centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei", lansarea procedurii fiind aprobată în cadrul Consiliului Director al Zonei Metropolitane din luna ianuarie anul acesta.

Această centură ocolitoare va începe din sensul giratoriu existent al Centurii Oradea, respectiv intersecția cu localitățile Cheriu și Felcheriu, va avea o lungime totală de 5.837 metri și se va racorda la drumul național DN1(E60) la intrarea în localitatea Oșorhei, sensul de mers Cluj-Napoca - Oradea (girația existentă către localitatea Fughiu).

,,Am purtat astăzi discuții cu reprezentanții comunei Oșorhei și proiectanții de specialitate contractați și am stabilit  traseul centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei. Această investiție va avea o lungime de aprox. 5,8 km. Până la jumătatea lunii septembrie dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanțare iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiției propuse este de aproximativ 8 milioane de euro iar termenul de proiectare și execuție este de 18 luni", a declarat primarul Ilie Bolojan.

,,Investiția propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oșorhei, pentru fluidizarea traficului din comună și realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre", declară domnul Gligor Ioan, viceprimar al comunei Oșorhei.

Acest proiect este unul important deoarece legătura rutieră prin DN1 dintre Municipiul Oradea și comuna Oșorhei reprezintă cea mai aglomerată rețea de conectivitate rutieră, generând blocaje de trafic la intrarea și ieșirea din municipiul Oradea. Având în vedere faptul că finalizarea drumului de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei-Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, apare necesitatea realizării unei variante de traversare a localității Oșorhei și pentru traficul greu.

Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, să le transmită în scris pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 iulie inclusiv.

CENTURA OCOLITOARE ORADEA/OȘORHEI  - DETALII TEHNICE -

Pe traseul centurii Oradea-Oșorhei se vor amenaja 4 sensuri giratorii la următoarele poziții km:

1.    km 0+160.00 - Intersecția centurii cu drumul comunal DC54, care face legătura cu localitățile Cheriu și Felcheriu;
2.    km 3+550.00 - Intersecția centurii cu drumul județean DJ767E;
3.    km 4+820.00 - Sens giratoriu aferent unei zone industriale viitoare;
4.    Km 5+837.00 - Racordul centurii cu drumul național DN1 (E60);

Centura supratraversează râurile Bonar, Tăşad și Magistrala CF300 Cluj (km 4+977.00) - Episcopia Bihor la următoarele poziții km:
1.    Pasaj peste râul Bonar - km 1+350.00;
2.    Supratraversare peste râul Tăşad - km 3+200.00;
3.    Pasaj peste Magistrala CF300 - 4+850.00;

În zona km 0+400.00 se va amenaja o trecere la nivel cu calea ferata industrială.
PROFIL LONGITUDINAL

Traseul a fost ales astfel încât linia roșie proiectată să asigure o înălțime a rambleului de aproximativ 1.5m, excepție făcând rampele de acces pentru pasajele proiectate.

Declivitatea a fost proiectată conform normativelor în vigoare, astfel încât să fie asigurată panta minimă longitudinală pentru scurgerea apelor.

PROFIL TRANSVERSAL

Profilul transversal a fost stabilit conform temei de proiectare, astfel încât să fie în concordanță cu fluxul de trafic de perspectivă, în condiții de maximă siguranță.

Platforma centurii se defineşte astfel :

-          Parte carosabilă : 2x3.50m

-          Benzi de încadrare : 2x0.75m

-          Acostamente consolidate : 2x1.00m

Scurgerea apelor va fi asigurată prin rigole de acostament având lățimea de 50cm, care vor colecta apele pluviale de pe partea carosabilă și le vor transmite către șanțurile de la picior taluz prin casiuri prefabricate.
Siguranța circulației va fi asigurată prin montarea parapeților de siguranță conform normativelor de proiectare în vigoare și de-asemenea principalele intersecții se vor executa având iluminat pentru sporirea vizibilității pe timp de noapte.







Sursa

alexa_adrian2001

va recomand sa trimiteti recomandari la consultarezmo@oradea.ro
Eu le-am scris deja :))

Ati conclus ca nu se justifica a face acest nou drum la 2x2. Eu zic ca v-ati pripit. Dimpotriva merita!
1. Atragere de investitori in zona acestui drum(vezi centura Oradiei)
2. Siguranta -> scaderea numarului de accidente: trebuie pus parapeti mediani din beton
3. Dezvoltare imobiliara -> personal mi-as fi cumparat un teren in Osorhei sa imi fac casa dar din cauza traficului infernal am ales alta zona; cu cat ai impresia ca ajungi mai sigur acasa cu atat e mai bine
4. Pana ce se termina autostrada Oradea - Cluj (vezi problemele la Meses unde ne mai putem astepta la inca 8 - 10 ani sa si terminam) multi ani va mai dura. Cu siguranta cand dl Bolojan isi propune ceva se si indeplineste! Asa ca nu va doriti prea putin! Dream high!
5. Chiar daca nu sta in putinta ZMO planificati acest drum in asa fel incat sa se poata continua pana la Tileagd. Avem atatea accidente pe DN1. Cand acestea se intampla tot traficul se blocheaza si efectiv nu ai pe unde sa o iei. Trebuie gandit de CNAIR un traseu paralel care sa preia traficul de pe DN1 oricand!
image.png

Asta e ce avem.
Si acum ce as propune:
image.png

Bineinteles nu am o harta cu toate utilitatile(gaz, curent,...) dar trebuie implementat asa ceva. Pana asteptam dupa CNAIR mult va trece...

Un afecerist bun nu se gandeste doar ce va face/cum se va dezvolta in urmatorii 2 3 ani, trebuie sa ne gandim mai mult! 10 - 20 - 50 de ani! Platim azi si beneficieaza cei dupa noi!
Doriti-va mai mult! Bani sunt!

Va multumesc tare mult! Si astept un raspuns veti lua sau nu in calcul aceste propuneri.

Vlad94

Ce se mai aude de extinderea retelei de tramvai din Oradea?

cristi767

Evoluează. Însă ritmul nu este unul îmbucurător. Au finalizat extinderea în zona ieșirii spre DN79, unde se lucra sub trafic și acum au doar zone lipsite de trafic, însă tot nu s-a schimbat mare lucru la viteză. Posibil să fie alte oprești pentru că au fost necesare mai multe lucrări (de exemplu la universitate și, cred că jandarmerie, au trebuit să exproprieze și să relocheze inclusiv zidurile/clădiri (că am impresia că a fost parte din înțelegere). Mai erau ceva stâlpi de electricitate de relocat de pe traseu.

marinul

Zidul jandarmeriei e mutat, au inceput si in celalalt capat langa depou. Daca au tot terenul la dispozitie si mareste  ritmul ar putea finaliza pana la sfarsitul anului. In ritmul actual, vara viitoare

marinul

SE FINALIZEAZĂ STUDIUL DE FEZABILITATE PENTRU DRUMUL DE LEGĂTURĂ ORADEA-NOJORID

Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului de legătură dintre orașul Oradea (prin cartierul Grigorescu) și comuna Nojorid a fost finalizat. Reprezentanții Primăriei Oradea și cei ai Primăriei Nojorid s-au întâlnit astăzi în teren, pe traseul propus al viitorului drum de legătură între cele două localități.

Investiția de drum propusă se întinde pe teritoriul a două UAT-uri, respectiv Municipiul Oradea și Comuna Nojorid, având o lungime de 8.406,86 m.

Traseul drumului de legătură pleacă din cartierul Grigorescu, situat in imediata apropiere a centurii municipiului Oradea. Drumul de legătură propus va avea ca punct de plecare dinspre Oradea o bifurcație de la străzile Hack Halasi Gyula şi Calea Nojoridului, oferind opţiunea de a traversa centura municipiului Oradea fie pe pasajul din zona străzii Ciheiului, fie pe cel din zona străzii Nojoridului. Traseul va continua pe strada Nojoridului, înspre liziera pădurii, până la limita de proprietate între cele două UAT-uri, apoi pe teritoriul comunei Nojorid până în intersecţia cu drumul comunal Nojorid - Apateu (DC 64).

Drumul propus va avea două ramificaţii pe raza UAT-ului Nojorid:

Prima înspre DN 79, în apropierea aeroportului Oradea până în intersecția dintre DN 79 și drumul comunal DC 77 Livada de Bihor, cu o lungime de 1.682,00 metri;
A doua înspre centrul comunei Nojorid, se va intersecta cu DN 79 (în dreptul Primăriei Nojorid), cu o lungime de 1.337,40 metri.
În ultimii ani, o dată cu dezvoltarea municipiului Oradea, o dată cu creșterea traficului în municipiu și pe Centura Municipiului Oradea, a crescut implicit şi traficul prin nodul rutier între DN1 (Centura Oradea) și DN 79 Oradea - Nojorid (Calea Aradului).

Calea rutieră nouă propusă reprezintă o alternativă la DN 79, respectiv legătura între Oradea și Nojorid, degrevând comuna Nojorid și municipiul Oradea de congestionarea traficului în interiorul localității Nojorid și intrarea/ieșirea din municipiul Oradea, la intersecție între DN1 Centura Municipiul Oradea și DN 79 Oradea- Arad (Calea Aradului).

Această investiție presupune realizarea unei girații la intersecția DN 1 cu drumul comunal DC77 de la Livada, coroborat cu intenția de lărgire la 4 benzi a segmentului rutier dinspre Aeroportul Oradea la această girație.

De asemenea, proiectul prevede şi amenajarea unei piste de biciclete pe toată lungimea drumului, cu lăţimea de 1,50 m, amplasată pe partea dreaptă a drumurilor.

Bugetul estimat al drumului de legătură este de 9,5 milioane de euro cu TVA inclus iar durata de realizare a investiției este de 18 luni.

,,Ne propunem ca cel târziu în cursul lunii august să aprobăm în consiliile locale ale celor două localități indicatorii tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, în așa fel încât în toamna acestui an să organizăm licitația iar lucrările să înceapă anul viitor, cel mai probabil din fonduri europene. De asemenea, conform discuțiilor cu cei de la OTL, în prezent, prin acest studiu de fezabilitate se configurează și stațiile de autobuz pentru extinderea transportului public de călători spre zona metropolitană. În plus, pe lângă lucrările la drumul de legătură, împreună cu Primăria Nojorid ne propunem să punem în valoare pădurea din Nojorid, de lângă drumul de legătură propus, să o amenajăm ca o zonă de recreere pentru locuitorii din cartierul Grigorescu și cei ai comunei Nojorid", a declarat primarul Ilie Bolojan.

,,Este un proiect important pentru dezvoltarea comunei Nojorid și pentru descongestionarea traficului rutier. Noul drum de legătură va avea și piste de biciclete incluse, ceea ce asigură cadrul propice pentru dezvoltarea unor circuite turistice în zona noastră", declară domnul Petru Baba, primar al comunei Nojorid.

,,Prin construcția noului drum de legătură Oradea-Nojorid, a drumului de legătură de la centura Oradea la autostrada Transilvania, drumul expres Oradea-Arad, precum și a centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei, se va realiza o conectivitate metropolitană importantă între Oradea și comunele limitrofe, ceea va îmbunătăți mobilitatea durabilă între localitățile Zonei Metropolitane", susține Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea.

Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție să le transmită în scris pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro, până la data de 23 iulie a.c. inclusiv.




Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro


marinul

Lucrările de construire a noii linii de tramvai au ajuns în dreptul sălii de sport a Universităţii (FOTO / VIDEO)

Lucrările de construire a noii linii de tramvai care va lega zona Calea Aradului de cartierul Dimitrie Cantemir de-a lungul pârâului Peţa au ajuns la jumătatea străzii Făgăraşului, în dreptul sălii de sport a Universităţii.

Săptămâna aceasta constructorii lucrau la degajarea vegetaţiei din calea noii lini, montarea şinelor şi îngroparea reţelelor electrice din zonă.

"Reprezentanţii Electrica ne-au asigurat că până la începutul lunii noiembrie vor finaliza îngroparea cablurilor de 110 kV. Din 15 noiembrie societatea va începe demolarea stâlpilor de înaltă tensiune din zonă", a declarat pentru BIHOREANUL primarul Florin Birta.

Potrivit edilului, constructorii, care sunt opriţi să ajungă în strada Universităţii doar de lucrările de îngropare a reţelei electrice, vor continua peste iarnă lucrările la noua linie de tramvai - atât cât va permite vremea - de-a lungul pârâului Peţa spre zona Ceyrat.

Lucrările de amenajare a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată, care va lega cartierele Ioşia şi Cantemir de-a lungul pârâului Peţa, au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane lei.

Până în prezent constructorii au amenajat porţiunea din Calea Aradului şi din spatele magazinului Auchan, dar şi mai multe zone din vecinătatea cartierului Ceyrat şi a străzii Atelierelor.

Lucrările au început în primăvara anului trecut cu termen de predare de 30 de luni.


















Powered by API/PUM imgur uploader

articolul si mai multe poze aici

marinul

S-A SEMNAT CONTRACTUL DE EXECUȚIE PENTRU REABILITAREA BULEVARDULUI NUFĂRUL-CANTEMIR

Azi, 27 noiembrie 2020, a fost semnat contractul de execuție lucrări pentru reabilitarea coridorului Nufărul-Cantemir. Finanţarea acestui proiect se face din fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de 3%.

Proiectul intitulat ,,Creșterea mobilității urbane din zona Nufărul-Cantemir"  se realizează prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 și prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spații verzi, intervenții la calea de tramvai și lucrări de apă-canal aferente străzilor Nufărului și Dimitrie Cantemir.

Proiectul este amplasat în zona funcțională urbană a municipiului Oradea, strada Nufărului aflându-se pe traseul drumului național DN76 (european E79) Deva-Oradea. Tronsonul din strada Nufărului propus pentru intervenție are o lungime de 1641 m, o cale de tramvai dublă cu lungimea de 1.540 m, cu un carosabil cu câte două benzi de circulație pe sens, iar pe partea dreaptă, pe sensul de intrare în localitate, există spații de parcare, un trotuar variabil de 3 m lățime și de asemenea un spaţiu verde variabil.

Strada Dimitrie Cantemir, amplasată în continuarea străzii Nufărului pe traseul drumului naţional DN76, ajunge până în centrul istoric al municipiului. Tronsonul propus pentru execuţia lucrărilor de intervenţie are o lungime de 1031,16 m, având de asemenea o cale de tramvai dublă cu lungimea de 1022 m, un carosabil cu câte două benzi de circulație pe sens, cu spatii de parcare în zonele unde configuraţia terenului a permis, cu trotuar variabil și cu spații verzi variabile.

Cele două străzi cuprinse în cadrul proiectului de investiție sunt modernizate, fiind străzi de legătură care asigură circulația majoră între zonele funcționale, rezidențiale și de servicii. De asemenea coridorul Nufărul - Cantemir joacă un rol important pentru traficul de călători, preluând prin relaţia transportului în comun, atât tramvai cât și autobuze, tot traficul de navetiști din Zona Metropolitană și nu numai, spre zonele de servicii, producție sau funcționale.

Executantul lucrărilor va fi asocierea formată din Sc Drumuri Bihor SA - lider de asociere și SC Trameco SA - asociat 1 și Drum Asfalt SRL - asociat 2, iar valoarea contractului este de 50.634.357,12 lei fără TVA.

Perioada de execuție a lucrărilor este de 20 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

,,La începutul anului viitor, de îndată ce vremea ne va permite, vom demara lucrările. Este un proiect major pentru că prevede reabilitarea bulevardului Nufărul - Cantemir, unul dintre cele mai mari și importante bulevarde din oraș. Vom reamenaja carosabilul, va fi o stradă cu patru benzi - două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura. Vom monta stâlpi inteligenți iar tramvaiul va avea acces liber, neîngreunat de circulație și își va putea crește viteza cu până la 30 km/h. Vor fi modernizaţi peste doi kilometri și jumătate de drum şi peste 6 kilometri de trotuar. În plus, vor fi amenajați peste 2 kilometri de piste pentru biciclişti şi 48 de mii de metri pătraţi de spaţiu verde", a declarat primarul Florin Birta.











Powered by API/PUM imgur uploader

oradea.ro

vladioan_bv

Buna ziua,

ce se mai aude de acest proiect Legatura centura Oradea – Autostrada A3 ? nu cred ca am postat aici ok. daca imi puteti muta postarea in topicul potrivit as fi recunoscator. ms