Pasaje rutiere noi peste calea ferată

Started by Ionut, September 29, 2017, 07:07:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Bun, deschid un thread special ca sa fie mai usor de urmarit.
As vrea sa facem un efort impreuna si sa identificam locurile unde este SUPER nevoie de pasaj rutier peste CF.
Scopul ar fi sa facem apoi o pozitie API si sa facem o cerere oficiala catre CNAIR sa rezolve macar cele mai grave situatii.

De ce ar fi nevoie de pasaj:
1. drum aglomerat/foarte aglomerat care genereaza cozi imense
2. trecere la nivel foarte periculoasa (vizibilitate slaba sau alt motiv)


Fac eu prima propunere: pasaj pe DN21 peste CF Bucuresti-Constanta langa Drajna.

LISTA PROPUNERI (se actualizeaza):
1. Pasaj pe DN21 peste CF Bucuresti-Constanta (Drajna)

pasadia

Buna idee, dar sunt multe situatii diferite intre ele. Exista situatii in care e nevoie urgenta de pod rutier in zone metropolitane, acolo unde cel putin teoretic ar putea investi si APL-urile, exista situatii in care traficul feroviar e ca si inexistent si probabil se poate renunta la calea ferata din zona si mai exista situatii in care o simpla bariera ar fi suficienta (dar si necesara).

1. DN1, intre Ploiesti si Baicoi - trafic feroviar redus si extrem de lent, dar totusi nu e asta locul potrivit in care sa opresti fluxul auto.

2. DN1 - Victoria, jud BV - nu sunt sigur ca aceasta CF mai e folosita; poate o fi avand rol strategic pentru a deservi platforma chimica de la Victoria, dar...

3. DN12, zona Malnas - atat trafic feroviar cat si rutier destul de intens

4. DN73, intra Cristian si Rasnov - trafic rutier puternic, mai ales local, trecerea la nivel foarte proasta (Regiotrans ca concesionar al liniei nu vrea sa repare proprietatea CFR, CNAIR nu are inclusa in proiectul de reabilitare a DN73 o rezolvare a situatiei

5. DN14, iesirea din Medias - mi se pare incredibil faptul ca in proiectul de modernizare CF200 nu a fost inclus pasaj in zona asta.

6. DN15A, Saratel, 2 treceri la nivel succesive - aici cred ca este evident ca ar trebui studiata posibilitatea mutarii DN-ului putin spre vest.

7. semicentura Baia Mare, tot 2 treceri la nivel succesive - trafic rutier foarte ridicat, intretinere foarte proasta din partea CFR.

8. DJ109D, intrarea in parcul Tetarom dinspre DN1C - la fel, extrem de mult trafic auto, cozi lungi in anumite momente.

9. DN6, iesirea din Timisoara, iar 2 treceri succesive, chiar daca la distanta mai mare

Si asta fara a include mici probleme din orasele mari ca Brasov (zona Bartolomeu), Timisoara (cel putin vreo 4-5 pasaje), Cluj (macar pe str. Taietura Turcului). Iar la zona Bucuresti nici macar nu am chef sa ma uit.

ovicor

Ionut, poate ar trebui mentionate trecerile cu probleme.Sunt unele treceri ale unor DN cu trafic mare, pe CF circuland cateva garnituri zilnic, CF care ar putea fi "retrogradate" ca linii uzinale. Sau CF-ul obligat sa-si instaleze bariere. Spun asta pentru ca, la cum "se misca"CNAIR, se vor pierde multe vieti la aceste puncte, plus coloanele formate. As putea mentiona cateva:
1) Pe DN 1C , la intrare in Dej dinspre Cluj, o locomotiva manevreaza ocazional garnituri gara Dej - ocna Dej, nici macar una zilnic.
2)Pe DN 17 in capatul centurii Bistrita si inca 3 treceri la est, unde linia este "inchiriata" unei firme private de transport CF, circula, cred 3 garnituri dus - intors zilnic, cu 2 vagoane de calatori. Gradul de uzura a CF nu permite, oricum, viteze mari de deplasare. La acestea, unghiurile de intersectare a DN cu CF este <45 grade, astfel ca un TIR nu vede ce-i vine din spate-dreapta, oprirea si asigurarea fiind irelevante.

MRS

Ma rezum doar la Bucuresti pentru acest post:
1. Pasaj CF800 Bucuresti-Constanta pe Sos Petricani
2. Pasaj CF800 Bucuresti-Constanta pe Sos Andronache
3. Pasaj CF902 Bucuresti-Giurgiu pe Sos Giurgiului



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

Tavi


tom_sawyer

#5
La Drajna cica au inceput studiul de prefezablitate:

raspuns CNAIR pasaj Drajna



Powered by API/PUM imgur uploader

Dupa ce am primit raspunsul de mai sus, i-am mai intrebat cine va realiza acest SPF, care e termenul limita pentru finalizarea lui, prin ce procedura s-a facut achizitia si daca vor tine cont de solutia propusa de vancouver aici; mi-au dat un raspuns in bataie de joc ca "În vederea realizării acestei investiţii se vor analiza mai multe soluţii, fiind avizată soluţia cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnic şi economic." , fara sa raspunda si la prima parte a intrebarii (aia cu termenul limita).

@Ionut: poate ar trebui trimisa o intrebare din partea API, sau poate Catalin sa adreseze o intrebare catre ministru, pentru a sti exact stadiul proiectului

PS: nu sunt specialist, poate nu am formulat eu cum trebuie intrebarea, pentru un studiu de pre-fezabilitate trebuie licitatie sau il face direct CNAIR-ul?

cutter

#6
Este o procedură de achiziție publică de servicii de tip Cerere de oferta / Procedura simplificata - Intr-o singura etapa (are numărul 410031 / 25.07.2017).

Acest tip de proceduri mai simple se aplică cînd valoarea estimată a achiziției este sub un anume prag.

Titlul procedurii: ,,Elaborare studiu de prefezabilitate pentru pasaj denivelat superior pe DN21 Km 105+500'' și este derulată de regionala de drumuri (DRDP) Constanța.

Valoare estimată a achiziției este de 168.000 lei.

A fost depusă o singură ofertă din cîte îmi aduc aminte de către Search Corporation.

Procedura este în faza finală, posibil să fie deja atribuită (starea care apare în SEAP este Deliberare, adică ultima fază după evaluare).

Termenul în care trebuie realizat SPF-ul: 3 luni de la emiterea Ordinului de Începere.

Atașat caietul de sarcini.

ps Informațiile de mai sus sunt extrase strict de pe SEAP (www.e-licitatie.ro). E adevărat că acel site e un coșmar de navigat...

adiarc

Dn 1 ,Sibiu-Brasov ,la ieșirea din Ucea de Jos spre Bv.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Quote from: NGC on October 03, 2017, 12:34:37 AM
Sa trecem aici acest SPF, pentru ca nu il mai trec in sinteza.

"Elaborare studiu de prefezabilitate pentru pasaj denivelat superior pe DN21 Km 105+500'"

Valoare estimata: 168.000,00 RON fara TVA
Valoare atribuire: 132.157,23 RON fara TVA

Contractul a fost atribuit in 20.09.2017 catre SEARCH CORPORATION.

^pasaj Drajna

slartibartfast

#10

  • DN1B și conexele lui:
    DN1B (centura Ploiești) la Blejoi
    DJ102D la Mizil - în perspectiva construcției autostrăzii A7, aceea va deveni principala intrare în Mizil, care foarte probabil va duce spre nodul de autostradă al orașului (nu că acum n-ar fi importantă, se întâlnesc 3 drumuri județene acolo).
    DN1D la Albești-Paleologu (stația Cricov) - aici și la Mizil pot să treacă și câte 5 trenuri la o punere de barieră, CF Ploiești-Buzău este foarte solicitată; tot în perspectiva lui A7, foarte probabil pe aici va fi o cale importantă de acces pe autostradă dinspre zona de la nord și nord-est de Ploiești; plus drept cale de acces de la A7 la orașul Urlați; oricum e ceva trafic pe acest drum pe timp de vară de la cei care caută litoralul pe altă variantă decât A3+A2.
  • DN1A:
    Halta Măgurele Nord (Coada Malului); DN1A este și va fi mult timp de acum încolo ruta de bază pentru evitarea aglomerației de weekend de pe Valea Prahovei; s-a reluat și circulația trenurilor pe ruta spre Măneciu, deci întreruperi există
    Homorâciu - de fapt acolo cam e nevoie de un viaduct peste valea râului Crasna și care să evite și calea ferată
    Centura Ploiești Est la Corlătești
  • DN10 la Vernești
  • DN21 la gara Călărași Sud
  • toate ieșirile din București peste CF de centură, dar asta deja e pe țeavă

Harry

#11
Ar fi nevoie la Constanta

1. la intersectia CF cu bulevardul Aurel Vlaicu, situatia e insa mai complexa CF fiind privata
https://goo.gl/maps/dJAfNJrTHy42

2. Un pasaj peste magistrala Ct-Mangalia care sa lege cartierul Poarta 6 de zona de sud a orasului - nu exista decat o singura intrare intr-un cartier de peste 20.000 de locuitori, zona devine complet izolata in iernile foate grele. In plsu in zona exista o singura pasarela care traverseaza CF insa pentru a ajunge la ea locuitorii trebuie sa traverseze sosele unde se circula cu viteza, nu sunt treceri de pietoni sau trotuare. Evident pasarela nu are facilitati pentru persoanele cu dizabilitati.

https://goo.gl/maps/gLp79YeQTio


RaduG

Noutatile despre Pasajul Drajna, consiliul Judetean Calarasi vrea si un drum cu 2 benzi pe sens Calarasi-Drajna, iar Prefab Calarasi s-a oferit sa livreze separatoarele de sens, din beton, la pret de fabricatie.

Detalii aici: http://atitudineadincalarasi.ro/extinderea-si-modernizarea-dn21-calarasi-drajna-fapte-si-nu-vorbe-ale-actualului-consiliu-judetean/

RaduG

Proiectul pasajului Drajna pe DN21 Slobozia-Calarasi are acum un grup pe FB, incercam sa tinem informatia centralizata:

https://www.facebook.com/groups/493577317695838/