Pasaje rutiere noi peste calea ferată

Started by Ionut, September 29, 2017, 07:07:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertN

^^^

Într-adevăr, trec rar marfare pe acolo (sau trafic militar), sunt și săptămâni fără nicio navetă.

(când eram copil, țin minte că treceau în fiecare noapte - evident alte vremuri, altă situație).

Referitor la trecerea la nivel cu DN1, cred că cea mai bună soluție acolo este autostrada Sibiu-Făgăraș- Brașov  :D  :-[

Revenind la realitate, repararea trecerii la nivel "ca la carte" este cea mai accesibilă soluție (chiar dacă din când în când acest lucru era pus în practică, nu dura mult până ajungea iar "varză"). Iar un pasaj ar fi util, normal, doar că... voi știți mai bine decât mine cine și în ce mod gestionează infrastructura rutieră în România.

Salutări tuturor!

pasadia

Ba sa ma ierti - eu inca imi amintesc cum la inceputul anilor '90 DRDP-ul de Brasov a fost in stare sa faca pasaj pe DN11, peste CF 400, la intrarea in Ozun.  Sau la intrarea in Dumbravioara, pe DN15 peste CF405.

Cum naiba atunci se putea si acum nu?

RobertN

^ De acord cu tine.

Eu mă întreb de ce nu s-a făcut pasaj peste această cale ferată (dinspre Victoria spre Ucea) în anii '90.

De ce se putea atunci și acum nu? .. îmi este foarte greu să dau un răspuns  :(

JohannDB

Bariera cu cumpănă ar ajuta prin"credibilitate" (cum am zis mai sus), tradusă în vizibilitate, cu alternanța de alb cu roșu pe verticală (în majoritatea timpului, când cumpăna este ridicată/verticală).....
  Cu pasajul e mai greu (faptic), dar apare astfel o altă problemă: apropierea de DJ 105C, drumul spre Victoria, la cca 100-120m de la trecere; astfel panta de coborâre de pe pasaj ar creea exact situația aiurea de la Făgăraș, la podul peste CF dinspre Mândra, cu DC 67 spre Râușor, cu intersecție pe rampă/pantă, aici destul de abruptă........
  În ce privește eventualele "piedici" pentru oprirea unor bizoni ce depășesc aici, să nu uităm ca pe aici trec multe transporturi agabaritice (pe lățime) și care în zona trecerii au nevoie de lățime liberă (un Abrams M1 pus pe trailer are la șenile 3,60m lățime).....

tom_sawyer

Au depus aplicatia de finantare pe fonduri UE pentru SF-ul pasajului de la Drajna:

QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 08 iulie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul " Drum TransRegio (TR ISTER) Braila -Slobozia - Calarasi - Chiciu, Etapa I - Pasaj denivelat pe DN21, km 105+500" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Rezultatul așteptat al proiectului este : realizarea Studiului de Fezabilitate aferent pasajului denivelat de la km 105+500 pe DN 21.

Valoarea totală a proiectului este de 542.493,30 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala- 389.739,90 lei, 15% contribuția proprie- 68.777,63 lei, restul de 83.975,77 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

CNAIR

RaduG

Noutăți legate de pasajul Drajna:

Vineri 25 Octombrie 2019, ora 12:00, la Slobozia, Centrul cultural Ionel Perlea sala Studio, are loc conferința de presă cu DRDP Constanța și CNAIR, Search Corporation (proiectantul pasajului Drajna) si constructorul lucrărilor de realizare a celor 2 sensuri giratorii din Slobozia(zona Lidl).
Temele principale ale conferinței de presă sunt :
1. Realizarea pasajului Drajna( receptia studiului de fezabilitate)
2. Începerea lucrărilor de reabilitare a podului peste Ialomita, pe DN21
3. Începerea lucrărilor de execuție pentru realizarea celor 2 sensuri giratorii din Slobozia(zona Lidl).

Dacă dorește cineva din API să participe, acestea sunt coodonatele.

Harry

^^

D.R.D.P. Constanța anunță că vineri, la ora 14:00, la sediul Instituției Prefectului - Jud. Călărași, va avea loc o conferință de presă în cadrul căreia va fi prezentat Studiul de Fezabilitate aprobat în Comisia Tehnico-Economică a D.R.D.P. Constanța pentru realizarea obiectivului Pasaj Denivelat Superior DN 21 km 105+500, la Drajna.


RaduG

Au început să plimbe studiile de fezabilitate ca pe sfintele moaște, la 12:00 la Slobozia, la 14:00 la Călărași. Mă mir că nu s-a tăiat și vreo panglică.
În fine, informațiile pe surse spun că în vreo 3 luni se urcă pe SICAP caietul de sarcini pt licitația de proiectare+execuție pasaj Drajna. Asta ar însemna sfârșit de Ianuarie început de Februarie 2020. Să vedem.

tom_sawyer

Prezentare SF pasaj Drajna, Search Corporation:


Skynick

Foarte bine, excelent, e nevoie. Ma bucur ca avem doua benzi pe sens, pe tot traseul.

Nu pot decat sa sper ca aceasta s-a facut in viziunea unui DX viitor Drajna - Slobozia - Slobozia Noua care este deja foarte aglomerat, mai ales vara.

Daca se rezolva problema de la Drajna, principalul punct problematic este intrarea in Slobozia prin satucul acela Bora, unde se fac cozi consistente deja, nemaivorbind de podul peste Ialomita care are nevoie de atentie urgent.

O abordare coerenta a unei solutii de tranzit catre Braila pe DX, care sa rezolve si problema asta si care sa urmeze actualul traseu al DN-ului este cea mai eleganta. Sa speram ca apucam sa o vedem.

vancouver

Da, e bine ca sunt 2 benzi. Urcarea pe orice pasaj reprezinta un punct de dificultate pentru vehiculele grele, la o singura banda asta inseamna risc de congestie in trafic, care se poate continua pe durata de cateva minute sau chiar ore la un trafic ridicat (=ambuteiaj). Un scenariu greu de imaginat imediat, dar peste 20-30 de ani deloc imposibil. Ori podul nu vrem sa-l facem inca o data peste 20-30 de ani.

Acest risc de congestie este evitat 100% cu 2 benzi.

---------------------------------------------------------

Ceea ce nu se intelege inca la nivelul CNAIR si se pare ca nici la SEARCH, este ca daca valorile de trafic cer 2 benzi (asa spune in video), atunci NU SE POATE FACE SENS GIRATORIU. In orice caz nu in intersectia din sud, unde este de asteptat ca un numar semnificativ de vehicule sa faca "stânga", blocand intrarea altora in sens. Capacitatea maxima a unui sens giratoriu este egala cu a unui drum 1+1, iar trasarea a 2 sau mai multe benzi prin sensul giratoriu nu schimba situatia. Asta se vede f. bine pe centura Bucuresti, la diverse intersectii pe zona 2+2. Una chiar a trebuit abandonata, cea de sub pasajul DN1, si inlocuita cu alte 2 sensuri giratorii aflate la mai mare departare.

Singura exceptie, cand sensul giratoriu este doar "de forma", adica drumul principal intersecteaza un drum secundar extrem de slab circulat. Atunci 90% din vehicule merg inainte pe drumul ppal si nu se incomodeaza si atunci "merge". Exemple avem din orase, in Mamaia avem si cu 3 benzi. TOTUSI, trebuie atrasa atentia asupra DISCOMFORTULUI MAJOR creat de un sens giratoriu, care inseamna franare pana la 20-30 km/h si 2 manevre de viraj dreapta-stanga. Acest lucru este OK in oras, de la 50-60 se poate frana la 20-30 usor. Dar in afara NU ESTE OK, de la 100-110 km/h franare la 20-30 km/h este chiar periculoasa in unele situatii.

AMPLASAREA DE SENSURI GIRATORII IN AFARA LOCALITATILOR ESTE EXTREM DE PROBLEMATICA.

Mai mult, sensul giratoriu de la nord urmeaza dupa o coborare puternica de pe pasaj = franare in panta = dificil pe carosabil alunecos => PERICOL DE ACCIDENTE !!!

Concluzie:
- sens gir. sud posibil sa duca la congestii in trafic
- sens gir. nord nu poate sa duca la congestii, dar implica un discomfort ridicat si poate sa duca si la accidente rutiere
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Culmea e ca in nord solutia de evitare a sensului giratoriu nu implica aproape deloc costuri suplimentare:



Ar fi vorba doar de aprox. 300m de drum 1+1 nou (cel de la stanga) si eventual prelungirea zonei de 4 benzi inca vreo 200-300 m spre nord, spre Slobozia, ca sa cuprinda si bretelele de intrare / iesire. O solutie future-safe pe 100+ ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

In sud cred că s-ar putea rezolva problema și folosi în continuare ambele pasaje transformând nodul de autostrada. Fie gen trifoi, fie un sens giratoriu "semi-suspendat" precum cel de la Poiana.

Skynick

Si mai speram sa inchida si actuala trecere la nivel. Din planuri parea ca ramane deschisa. Sper ca doar de backup.

pasadia

Nu cred că rămâne deschisă. Dar bucățile de drum actuale trebuie să rămână pentru a asigura accesul.