Pasaje rutiere noi peste calea ferată

Started by Ionut, September 29, 2017, 07:07:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

     Citat : , la modernizarea Bucuresti-Predeal, toate trecerile sunt subterane... Fii drăguț și exemplifică-le.... Chiar am căzut pe gânduri; nu mai cunosc drumul ?!?!

AndreiB

Trecerile pietonale sunt subterane vs. strategia actuala de a le face pe toate supraterane. Idem si la rutier - parca inainte preferau mai mult subteran (e.g. Baneasa, Poligrafiei).

JohannDB

   Și totuși "nu mai recunosc" București - Predeal.... Sunt încă în ceață... Poligrafiei, Băneasa, .... Păiii, astea-s "intravilan" de București și până la Predeal mai sunt cam 130 și ceva, de kilometrii, în care numai "subterane" nu....vezi....
   Stimate coleg, poate ai impresia că mă iau de tine, dar departe acest gând de mine; am numai rugămintea de-a fi la obiect în afirmații, pe care alții, mai apoi, le iau de bune !!
   Și-ți mai spun ceva: trecerile "subterane" sunt total neprietenoase, sunt wc-uri publice, mai ales în zone "îndepărtate" sau mai puțin, sau mai greu, păzite (nu numai la noi, ci și-n renumita și "civilizata" Germanie - să vezi, de exemplu, cu o așezare super-centrală, "tunelul gării" din Koblenz), sunt un loc preferat pentru infracțiuni, prin așteptare "după colț" cu iluminat slab sau distrus intenționat... Omul preferă să riște o trecere peste carosabil sau linia de cale ferată, decât una prin tunel... Sunt câteva lucruri care definesc siguranța personala, la momentul asumării trecerii prin "subteran"....
  De exemplu și "tunelul gării Brașov" spre parcul Tractorul, este nerecomandat la anumite ore, sau în "Centru Civic", la "Biserica de Lemn"............
  Hai s-o lăsăm așa...........

cristi5

Era vorba de faptul ca (mai ales) garile de pe VP au subtraversari pietonale. Si asa era normal sa fie pe tot coridorul feroviar.

Cred ca pasajul garii din Brasov e unul din cele mai reusite dpdv urbanistic. Si cateva din cele din centrul civic sunt usor inghesuite dar surprinzator de curate si puse in valoare cu spatii comerciale etc.

JohannDB

Da, pasajul "Electro Precizia", din Brașov, mai e ceva de capul lui...., dar cel e la "Biserica de lemn" e vai de el, are toate spațiile închise; de vreo doi ani n-am mai traversat prin el și nici "nu mi-am mai oferit ocazia" de-al utiliza !!

AndreiB

In Elvetia/Austria, pasajele subterane pietonale sunt solutia de facto in gari. In UK unde gabaritul e mai mic, situatia e mai mixta. Dar exista posibilitatea de a avea pasaje subterane ok, chiar si in contextul Romanesc. Ai nevoie sa fie suficient de late cat sa contina spatii comerciale, luminate, intretinute (broken window theory), incuiate noaptea cand nu mai sunt trenuri (exceptand situatii unde nu exista alta alternativa).

Alta solutie pe care am intalnit-o foarte des in Elvetia sunt rampele pentru pasageri din pasaj subteran pe peron. Excelente pentru bagaje pe roti, fara a mai sta sa astepti liftul sau sa necesite scari rulante.

Ca utilizator sunt net preferabile unor pasaje metalice la o cota imensa, mai ales avand in vedere ca nici acolo unde exista, nu te poti baza pe lifturi.

Chiar si cu lipsa practicilor de design bune, pasajele subterane pe care le folosesc/le-am folosit eu in Gari in Romania (Brasov, Sinaia, Predeal, Azuga, Campina, Ploiesti, Mangalia, Constanta) au fost relativ ok. Solutia supraterana e ok cand e un deck peste toate liniile (Arad, Pitesti), insa costurile sunt mult mai mari.

nenea_hartia

^ La fel și în Belgia și Olanda. Aproape că nu îmi aduc aminte de vreo gară fără pasaj subteran. Sunt și gări cu pasaj peste toate liniile (Liège și Louvain sunt două exemple), dar chiar și acolo există pasaj subteran cu spații comerciale. Avantajul în cele două țări e ca gările sunt amplasate aproape de centrul localităților, iar pasajele subterane asigură și legătura între cartierele secționate de calea ferată. Din acest motiv sunt uneori des circulate, astfel că sunt mai greu de vandalizat sau transformat în toaletă publică.
Am mai observat un lucru, dacă în pasaj sunt instalate automate de bilete și pe pereți sunt montate panouri publicitare iluminate, asta creează iluzia de activitate și oamenii evită să urineze acolo, spre deosebire de gangurile chioare.

dan tm

Cred ca pasajele subterane sînt mai usor de construit. Trebuie sa cobori mai putin decît ar trebui sa urci daca ai construi o pasarela.
Problema pasajelor subterane este oarecum pericolul, mizeria etc.

vancouver

#173
Nu e vorba daca e usor de construit sau nu. Ca de construit construiesti o data. Dar apoi folosesti (si intretii) zeci sau poate si sute de ani. Si intrebarea este pentru pietoni cum e mai usor, sa coboare si sa urce 3 metri sau sa urce si sa coboare 9 metri. Gandeste-te si la gravide, batrani, copii, oameni cu carucior de copil, cu bagaj, cu bicicleta, oameni care tocmai vin de la o operatie si sunt slabiti. Plus la ghetus, ploaie si vant pe suprateran, fata de atmosfera stabila in subteran.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nenea_hartia

^ Inclusiv întreținerea și reparațiile sunt diferite, nu cred că e ok să lucrezi la exteriorul pasajului, deasupra firului de contact.

Ca să nu mai spun că pasajele supraterane care se construiesc acum sunt absolut hidoase.


NicolaeG

În Korea de Sud majoritatea garilor sunt deasupra liniilor. Ei au mari probleme de spațiu și asa au găsit soluția. Este foarte interesant caci în acest caz au fie scări spre peroane, fie lifturi pentru cei cu bagaje mari sau dizabilități. Ar fi util de făcut și la noi la modernizarea magistralelor. Iar în cazul în care sunt clădiri vechi de patrimoniu ele sunt date deoparte și integrate ca muzee sau spatii de birouri.

survola

De ce se face un pasaj nou aici? Cel vechi era prea jos față de liniile de CF sau de ce?

cristi5

#178
Da, la Ilia se ridica niveleta CF pentru un alt nivel de inundatii si vechiul pasaj e prea jos... Gasesti detalii pe topicul CIV, inclusiv proiectul (deschiderea principala cu zabrele ca la CF...)

Bine si regulile CFR privind distanta dintre catenara si pasaj sunt absurde si fac pasaje rutiere mult prea inalte si deci prea lungi. Am discutat asta in contextul pasajului Taietura Turcului (Cluj-Napoca)

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Pasaj denivelat superior pe DN 21 km 105+200"

Data publicării: 30.07.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.08.2021

Prin prezentul proiect de act normativ se propune:

     1)  aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național "Pasaj denivelat superior pe DN 21 km 105+200", prevăzut în anexa nr. 1, la prezenta hotărâre, conform variantei finale a studiului de fezabilitate;

      2) aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Pasaj denivelat superior pe DN 21 km 105+200", a listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, a proprietarilor și a altor titulari de drepturi reale ai căror imobile sunt afectate de coridorul de expropriere, situate pe raza localității Dragalina din județul Călărași, aşa cum rezultă din evidenţele unităţii administrativ-teritoriale, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 606,67 mii lei pentru un număr de 38 imobile, în suprafață totală de 194.766 mp, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

Suma de 606,67 mii lei se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2021, nr. 15/2021, la capitolul 84.01 ,,Transporturi", subcapitolul 03 ,,Transport Rutier", titlul 58 ,,Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020", articolul 58.01 – ,,Programe din Fondul European de Dezvoltare Regională"  - FEDR.

MT