Pasaje rutiere noi peste calea ferată

Started by Ionut, September 29, 2017, 07:07:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#150
Quote from: NGC on December 02, 2020, 12:10:23 PM
Ieri a fost lansata licitatia [CN1026609] "Elaborare Studiu de Fezabilitate, P.A.C. si Proiect Tehnic de Executie pentru "Pasaj superior pe DN2, peste CF la Roman, Km. 332+961"".

Valoare estimata: 841.093,50 RON fara TVA

Durata contractului: 10 luni
Quote from: NGC on January 11, 2021, 10:15:39 PM
Ofertele pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate, P.A.C. si Proiect Tehnic de Executie pentru "Pasaj superior pe DN2, peste CF la Roman, Km. 332+961"".

1. TQM Management
2. NV Construct S.R.L.
3. ADURO IMPEX

Ofertant castigator: NV Construct S.R.L. / RO18639415
Valoare contract: 787108.5 RON

Anunt de atribuire: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100216769


rota

 :lol: fereasca, tocmai cand au reparat trecerea la Roman:



Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

Cel puțin e bine că nu e linie electrificată, așa că nu e nevoie de pasaj de +8m înălțime ca la Drajna. În schimb este destul de lată traversarea, peste 3 linii, și mai mult ca sigur nu e spațiu pentru pile intermediare. Din ce se vede de sus, vorbim de o deschidere principală de 35-40m, plus că acolo trebuie rezolvate accesul la diverse străzi și firme.
Va fi un proiect interesant, cu destule provocări, de urmărit.

tom_sawyer

Există intenția de a transforma cele 3 linii în una singură, vezi pe pagina anterioară un reportaj TV.

TibiV

RaduG,
Poți fi sigur că CFR va impune gabarit de electrificare...

Ceea ce mi pare normal.
Ar fi grav dacă NU ar cere...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

                Puteți da cu "-".....cât vreți...... pentru zona aia !! ... Dar, DACĂ se ÎNTREȚINE PERIODIC, în condițiile tehnice cerute, acea trecere la nivel (Roman Nord, pe DN2) cu trei linii poate rămâne "bine mersi" la locul ei... Construcția unui pasaj va ridica "un zid chinezesc" riveranilor foarte apropiați și mai puțini apropiați. până  unde rampele de acces vor fi la cota 00 +/-00...  Poate eventuala "reducere" a pasajului prin remodelarea numărului de linii, de la trei la una singură, ar reduce mult din "disconfortul" rutieriștilor.......
              Eu, în 20 de ani de trecere prin zonă (și trec deseori și la toate orele din zi/noapte), am prins trenuri ("barieră" pusă) doar de câteva ori, că dacă le număr, acopăr numerotarea cu degetele unei singure mâini......

RaduG

Acolo mereu este ambuteiaj pe ambele sensuri, și când nu trece trenul, liniile sunt în curbă și denivelarea este foarte mare, trebuie să reduci viteza foarte mult. Pe termen lung un pasaj este fezabil din punct de vedere economic, fără doar și poate.
Și da, sunt de acord și cu dezavantajele, trebuie să expropriezi stânga-dreapta pentru a rezolva bretele de acces ale riveranilor.

Uitându-mă pe profilul longitudinal al pasajului Drajna (tot 4 benzi, tot drum național sau european, tot 6000m rază de racordare a declivităților, rezultă o structură lungă de aproximativ 1 km. Va fi un deranj substanțial în Roman, va începe de undeva de lângă intrarea la sediul Marsat în sud și se va termina undeva în dreptul Mariko Inn în nord.

Captură din pasajul Drajna, pentru comparație (mă rog, pasajul Drajna trece și peste DN3 și peste un canal de irigații):




Powered by API/PUM imgur uploader

Bachus01

@JohannDb,  săptămânal trec pe acolo si pot spune ca se formeaza cozi mai mereu (excepție noaptea) , cand trece si un tren nu de multe ori am prins coada pana in sensul de la Dedeman. Sa traversezi Roman ul durează cam 20 30 min ziua . Centura este deja depășită . Un alt dop la fel mare este fix pe centura unde ai cedează trecerea din cauza la intersecția DJ207B cu linia CF si centura + inca un dop la semaforul unde se termină centura . Dacă tot vor să facă ceva , hai sa facem o treaba cum trebuie nu doar parțial. 

JohannDB

#158
    @ Bachus01 .............. """"" Un alt dop la fel mare este fix pe centura unde ai cedează trecerea din cauza la intersecția DJ207B cu linia CF si centura + inca un dop la semaforul unde se termină centura"""""
Dacă te referi la trecerea la nivel de la (puțin mai sus de Lukoil) de pe "centura Roman"  din Bd. Nicolae Bălcescu pe Dumitru Mărtinaș (peste linia dublă a magistralei CF 500), apoi pe str. Energiei, până la poarta Fabricii de Zahăr, află că am "păpat" acest drum/treseu la centimetru, cu o "mică" piesă de 4,30m diametru așezată pe un trailer-gondolă (cu grindă joasă - la 15 cm de asfalt și H total de 4,65 cu rezervă), am încălecat ambele linii de CF ale M500, cu toată poliția din Roman la "help"-uire; aveam și 42 de metrii..... Un amărât de siloz pentru, la cât o mai fi, fabrica de zahăr.......( că fabrica de la Oradea a fost luată de nemți și apoi la trei-patru ani distanță,  fost demontată și dusă utilaj cu utilaj, în.....Ucraina.......; azi pe locul fabrici de zahăr Oradea este un "câmp").....................
      Și, ai dreptate, că "cedează trecerea"  pentru cei care vin peste liniile CF M500 este un (mare) inconvenient, deoarece pe această "centura" traficul este mult mai "des".... Aici mă gândesc și la (deocamdată) ambuteliajele de DNCB de la "Popești-Leordeni", de la "Berceni"  sau "Domnești", unde, ca și la Roman, sunt drumuri prioritare cele care trec peste CF (din cauza posibilei prezențe a trenului), iar drumurile cu "adevărat prioritare" sunt cu "cedează trecerea" ............
     Și semaforul de pe "centură", recte Bd. Nicolae Bălcescu = DJ 207B , de la intersecția în "T" cu str. Ștefan cel Mare, DN 2 /E 85 mai este un "hop" ce face greutăți/aglomerație în zonă, la nici 300 m după "cedează trecerea" celor ce vin din "barieră....
         Altfel trecerea la nivel de la Roman Nord, poate fi simplificată la o linie, și aia bine "căptușită" pentru traversare (dar întreținută periodic, nu din "an în Paște") fără a mai expune riveranii unor mari probleme odată cu construirea/ridicarea rampelor pentru pasaj ..... Nu merită !!
     Reiterez, ... aglomerația la Roman o dă bariera și prioritatea față de centură de la M500 respectiv Bb. N. Bălcescu - str. D-tru Mărtinaș și mai apoi semaforul dintre N.Bălcescu și str. Șt cel Mare......
     DECÂT să se cheltuie niște bani pentru acest pasaj, oare nu s-ar putea face o continuare de centură, de la stația Petrom (de pe "centură" ) sau dinainte de ea, pe malul Moldovei, prin spate pe la "Somaco grup-prefabricate", la vest de Cordun, la vest de "Adeplast", "Soceran", "Țevi Roman" după care revenire spre est în DN 2 ................??
  SAU, PUR ȘI SIMPLU un drum de legătură din DN 15D, de la "Horia" la stânga, spre Tg. Neamț, după care la vreo 5-8 km un nou drum la dreapta , cu un pod nou peste Moldova, cu ieșire prin sudul Simionești-ului și nordul "Țevi Roman", în DN2/E 85....... Și tot traficul greu, pa și pusi....!!! Iar cei ce merg spre Vaslui, pot veni pe noul drum și să intre pe deja, existenta centură (pentru Vaslui), de la "Petrom/Dedeman" din nord-ul Roamn-ului spre est........

tom_sawyer

Ministrul despre pasajul de la Roman:


AndreiB

Nu inteleg de ce nu fac pasaje subterane. Gabaritul e mult mai simplu de rezolvat.

vancouver

La pasajele subterane ai mai multe probleme de rezolvat:

1. Daca esti langa case / in localitate, ai de facut ziduri de sprijin ca sa nu pice casele / drumul alaturat peste santier pe durata lucrarilor. Doar daca esti in camp poti sa sapi un taluz lat ca sa ai spatiu de lucru si apoi, dupa ce peretii sunt gata, faci umplutura la loc dreapta stanga.

2. Apa. Apa e o problema dubla la pasaje subterane. Freatica + pluviala. Constructia e practic permanent in apa, asta inseamna hidroizolatii, infiltrari, structuri extrem de groase, etc... o lupta continua cu apa din pamant. Apa pluviala (din ploaie) iarasi risca sa inunde pasajul. Trebuie o canalizare extrem de eficienta. Unde duci apa? Canalizarea functioneaza gravitational, adica in jos. Unde te duci si mai jos sa duci apa? Deci posibil sa ai nevoie de pompe. Unde, in camp? Cine intretine treaba asta? In oras hai ca ai deja sistem complet de canalizare si te racordezi la el, dar pe la tara sau in camp ce faci? Toate problemele astea la pasaj suprateran nu le ai.

Ai costuri mult mai mari si la constructie, si la intretinere la pasajele subterane.

Cu totul altceva la pasaje subterane pietonale, acolo ai de coborat doar 3 metri in subteran, ceea ce le face oportune si economice, plus ca nu vrei sa fie pietonul expus la intemperii la 5-6 metri peste drum sau 7-8m peste o cale ferata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#162
De acord, dar la Roman nu ai decat o maghernita (expropriabila si demolabila) si o hala industriala - ochiometric nu prea aproape. In mediul urban pasajele supraterane peste calea ferata ocupa o suprafata enorma si creeaza niste zone extrem de insalubre sub ele. In camp probabil ca nu se justifica, dar in oras imho sunt mult preferabile cele subterane.

Ceva similar cu pasajul rutier de la Baneasa de pe DN1 e mult preferabil.

Dar nu cred ca la CFR asta e mentalitatea - vezi toate trecerile pietonale peste linii la coridor la un gabarit imens si cu lifturi incuiate. Pur si simplu la CFR/MT exista un bias pentru denivelari supraterane, chiar si la constructii noi unde ar fi extrem de simplu de facut trecerile pietonale subterane..

cristi5

Este complet anti-cetatean ce se face la pietonal. Sa pui omul sa se catere deasupra catenarei + distanta de siguranta, cand ar putea sa coboare 3m.

Pentru rutier am propus la un moment dat un podet casetat standard, inclusiv tehnologia de executie, tratarea apelor etc. Si folosit pentru eliminarea catorva sute de treceri la nivel.

AndreiB

Culmea, la modernizarea Bucuresti-Predeal, toate trecerile sunt subterane. Nu inteleg de ce au schimbat strategia.