[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

coco.serban

Strada 13 Decembrie va fi lărgită



Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=181257

Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie pentru lărgirea str. 13 Decembrie şi Studiul de Fezabilitate pentru pasajul Gară - Tractorul vor fi făcute de aceeaşi firmă
Pînă la sfîrşitul lunii mai, Primăria Braşov va avea Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI) pentru proiectul de lărgire a străzii 13 Decembrie, în zona Stadionului Forex. Contractul pentru DALI a fost semnat încă din 20 februarie cu SC Prinfo SRL, aceeaşi companie care a proiectat şi partea nouă a Pasajului Fartec, precum şi pasajul Independenţei. Aceeaşi firmă a cîştigat şi licitaţia pentru realizarea Studiului de fezabilitatea pentru pasajul care va lega zona Gării de Tractorul.

130.900 de lei pentru documentaţia lucrărilor la str. 13 Decembrie

Strada 13 Decembrie va fi lărgită pe sensul de mers spre Rulmentul, după ce proprietarul bazei sportive Forex a cedat o parte din terenul pe care s-a aflat tribuna stadionului (între timp demolată), pentru această lucrare. ,,Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie va costa 130.900 de lei cu TVA, iar după ce va fi pusă la dispoziţia Municipalităţii, Consiliul Local Braşov va aproba şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, pentru ca apoi să fie licitată proiectarea şi execuţia lucrărilor propriu-zise. Noi analizăm posibilitatea de a scoate la licitaţie atît proiectarea, cît şi execuţia, la pachet", a declarat viceprimarul municipiului Braşov, Laszlo Barabas.

Studiul de Fezabilitate pentru noul pasaj spre Tractorul, la jumătate faţă de estimare

Tot pentru facilitarea accesului spre zona Tractorul, unde există o mare dezvoltare imobiliară în ultimii ani, Municipalitatea a demarat şi procedurile pentru realizarea viitorului pasaj care să lege acest cartier, cu zona Gării. Primăria Braşov a atribuit contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) aceleiaşi firme, SC Prinfo SRL Braşov, după o licitaţie care a fost blocată din cauza contestaţiilor, fiind ulterior continuată cu acordul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. ,,În 17 aprilie a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate, cu SC Prinfo SRL. Valoarea contractului este de 644.452 lei, cu TVA, iar consultantul va avea la dispoziţie trei luni pentru a realiza documentaţia", a precizat viceprimarul Braşovului, Laszlo Barabas. Acest SF va studia două variante pentru noul pasaj spre Tractorul - Coresi. O variantă are în vedere un pod hobanat cu două căi rutiere şi două benzi pe sens, plus piste de biciclete, iar o a doua variantă, pasaj clasic, cu trei benzi pe sens, dintre care o bandă dedicată exclusiv transportului în comun. Pasajul ar urma să pornească din zona de lîngă Sala Sporturilor (de la terenurile de tenis) şi să treacă peste calea ferată, ajungînd pînă la strada Turnului, în zona corpului J al Universităţii ,,Transilvania". Pasajul pentru care se face acest studiu de fezabilitate ar urma să fie construit cu fonduri europene, dacă se încadrează pe o axă de finanţare a proiectelor cuprinse în Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Braşovului (SIDU).

mihaionescu

NU inteleg de ce se merge pe varianta unui pod, cel mai simplu de realizat ar fi fost un tunel acolo.

Dan027

^ din cauza lipsei de viziune se merge pe solutia aia, eu personal as vrea un tunel sau o conexiune cumva intre str. Turnului si str. Crinului (cu portocaliu deschis pe harta).
Stie cineva care este firma care se ocupa de SF? ... SF-ul trebuie sa analizeze mai multe alternative si poate putem veni cu sugestii...



Varianta initiala pentru traseul podului este cea cu portocaliu, dar a aparut o cladire de birouri si s-a "schimbat planul".
Acuma vor sa faca o minune de pod (cu rosu pe harta) care sa se termine in Bulevardul Garii intr-un nou giratoriu, ceea ce din punctul meu de vedere este o prostie si o risipa de bani

pasadia

Si dupa cum ti-am mai spus, si tie si altora: str Crinului nu e capabila sa preia trafic de genul unui bulevard. E o strada de cartier, cu multe intersectii, cu spatii de recreere si cu scoala / gradinita in preajma. Nu e o strada pe care sa versi traficul de legatura dintre Steagu si Coresi. Da, stiu planurile din anii '60, le-am vazut la Gruia, dar ele nu mai sunt de actualitate de mult timp.
Versiunea cu portocaliu nu o iau in considerare si nu cred ca a fost luata vreodata in considerare.

Versiunea cu rosu mi se pare cea mai buna de departe. Deschide zona Garii si daca e bine facuta va permite pietonizarea printr-o zona ce in mod traditional era blocata de prezenta cailor ferate ce rupeau "tesutul urban". Inca nu imi pot da seama ce argumente pertinente se pot aduce contra ei - singurul auzit e ca produce o noua intersectie intre Gara si Harmanului, ceea ce, sincer sa fiu, e un argument pozitiv. La modul in care se circula in orasul asta, de exact asta (cat mai multe intersectii, de preferinta semaforizate) e ceea ce NE TREBUIE!!!

Dan027

Mai bine fara... de cateva zeci de milioane de euro mai bine facem altceva. (mai multe linii de troleibuz, mai multe troleibuze, transport public gratuit si taxa de circulat in oras)  :rofl:

Parca nu erai fan "autostrazi urbane" si "bulevarde mari" ... nici giratorile nu-ti placeau ...


mihaionescu

#170
@pasadia

Totusi problema cred ca sta in alegerea variantei de constructie a acelei traversari.
Normal ca varianta rosie e cea mai buna putand pe viitor sa uneasca chiar si str Zaharia Stanciu de bulevardul Garii, insa varianta cu podul mi se pare foarte costisitoare, pe cand un tunel cu iesirea si intrarea direct in una din benzile de pe bulevard ar ajuta mai mult traficul, plus ca parcarea din fata Salii sportului nu ar fi deranjata cu nimic dupa terminarea licrarilor.



pasadia

Nu stiu cum ai ajuns tu la concluzia ca tunelul e mai ieftin decat podul. Si mai ales tinand cont de faptul ca tunelul ar urma sa treaca pe sub M300+M400+liniile de legatura intre Triaj si Gara. Fapt pentru care exclud orice posibilitate de cut&cover si mai tin cont si de onditiile speciale pe care ar urma sa le impuna CFR si existenta unei incarcari statice si dinamice imense.

Da, si in cazul podului pot exista costuri mari, mai ales daca se va recurge la solutia de pod hobanat. Primaria Brasov pare ca isi doreste neaparat pod hobanat, pana in urma cu 2 ani sustinand ca un ipotetic pod in zona Astra ar trebui sa fie obligatoriu hobanat. S-au mai linistit pe tema asta, mai ales cand li s-a adus aminte ca podul de pe Zizinului, similar in ceea ce priveste deschiderile, e unul clasic, doar cu pile.
Acum insa au impus prin tema SF-ului sa se cerceteze daca nu trebuie hobanat; prin declaratii publice ei chiar dau de inteles ca solutia "hobanat" e deja aleasa. Eu in continuare cred ca nu e cazul si ca deschiderile nu sunt atat de mari dat fiind faptul ca exista spatiul sa inserezi pile:

avem mai intai cele 4 linii sudice (M300+M400)
apoi 8 linii pentru zona de Triaj, dar intre 1 si 2 si intre 6 si 7 exista un spatiu mai mare, cred ca suficient pentur a construi pilele.

Dar chair si asa, presupunand ca nu se va adopta solutia mai ieftina a unui pod clasic ci se va recurge la unul hobanat, tot nu imi e clar pe ce te bazezi tu cand spui ca un tunel ar fi mai ieftin.

&Dan027: In ceea ce priveste posibila amenajare a intersectiei cu B-dul Garii:

1. parcarea Salii Sporturilor nu ar suferi, dar ar suferi terenurile de tenis de la vest de ea (terenuri despre care umbla vorba ca nu ar fi legale).
2. intersectia NU ar trebui sa desearva doar virajul la dreapta ci si virajul la stanga (dinspre Gara spre Coresi, dinspre Coresi spre Vlahuta).
3. Evident, mi-as dori sa se recurga la solutia unei intersectii semaforizate, readucand in zona trecerile de pietoni. Da, cu Scripcaru primar e de asteptat insa sa avem un nou giratoriu.
4. Dupa cum m-am mai exprimat, toate intersectiile amenajate in prezent ca giratii le-as transforma inapoi in intersectii semaforizate, readucand trecerile de pietoni pe pozitiile lor normale, reducand latimea benzilor si redesenand fluxurile (acolo unde este spatiu as crea ca regula si breteaua dedicata pentru dreapta, similara cu ce avem la Faget sau la Vlahuta cu Harmanului.
5. Podul nu ar fi o autostrada urbana. Sper ca proiectul lui sa cuprinda si benzi dedicate pentru biciclete si trotuare suficient de generoase. Vorbim pana la urma de o lungime totala de 400de metri, suficient de mica pentru a determina si pietonii sa foloseasca acest traseu. La fel, nici modul in care as reamenaja B-dul Garii nu e "autostrada urbana." Mai degraba modul in care e amenajat acum il transforma in asa ceva.

dumbravaandrei

doua chestiuni ar trebui facute acolo:
1) Parcare subterana la polivalenta
2) In cazul construirii unei solutii de traversare a CF, in cazul unei intersectii in T cu bvd garii, ar trebui eliminat complet actuala giratie din fata garii. Altfel, actualul sector nu ar mai functiona ca un "condensator" pentru trafic, creand mai mult conflicte de trafic si generand ambuteiaje (da, stiu, sunt 2 intervale orare critice, nu mai lungi de 90 de minute dar...)

pasadia

Eu am o teorie: semaforizarea va fluidiza traficul la orele la care traficul auto e ridicat. Si asta pentru ca introduce disciplinarea pietonilor, garantand acestora dreptul de traversare doar intr-o perioada mai scurta de timp (functie de cum reglezi semafoarele, acestia vor avea posibilitatea sa traverseze doar in 10-15 minute pe ora, si nu ca acum - teoretic 60 de minute pe ora daca e trafic pietonal suficient de mare, practic 30-40 de minute.

In speta, daca intersectiile din zona (Faget, Gara, aceasta noua de la Sala Sporturilor, Harmanului*Vlahuta, ITC) ar fi semaforizate  - eventual chiar cu o unda verde, macar in sensul principal al traficului (dimineata spre Faget, seara spre Steagu') atunci ar creste si fluenta traficului auto (mai multe masini trecand prin intersectii) cat si siguranta traficului pietonal.

mihaionescu

#174
^
Sincer semaforizarea mi se pare cea mai mare prostie. NU sunt specialist insa de cand au fost introduse giratoriile se conduce mult mai bine in brasov.

In privinta tunelului nu stiu daca ar fi mai ieftin comparativ cu un pod normal pe pile, insa sigur cu unul hobanat. Din cate stiu un calcul sumar ar fi cam asa: distanta necesara e undeva la 600m. Un km de tunel de autostrada era evaluat pe la 24 mil EUR/sens. Deci daca e sa facem un tunel cu 3 cai pe sens ne-ar costa probabil in jur de 40 mil luand in calcul si modificarea retelelor din zona si zona cu calea ferata. Spre comparatie POdul Basarab care e pe la vreo 350 m a fost doar 100 mil. E adevarat ca e mai lat si are si calea de rulat pentru tramvai.

Cea ce am desenat acolo ar fi iesirea  si intrarea in tunel, eu nu vad nici o intersectie acolo. Cand iesi din tunel te duci spre gara cand intri vii dinspre Saturn. Daca doresti sa intorci folosesti cele 2 giratorii de la capete.

In cazul liniilor de tren sunt sigur ca ar exista o solutie tehnica sa poata fi realizat jumatate din tunel dupa care cealalta jumatate fara a intrerupe traficul feroviar, iar din punct de vedere al cerintelor celor de la CFR tine cont ca este un tunel peste toate liniile facut acum 50 de ani, sunt sigur ca tehnologia a evoluat deci se poate face fara probleme.

Terenurile de tenis nu stiu de ce ar suferi. E adevarat ca pe perioada constructiei e posibil sa fie dezafectate, insa dupa ce se acopera totul se pot construi la loc.

Daca incerci sa faci o mica masuratoare pe gmaps vei vedea ca un pod normal pe pile nu cred ca poate fi realizat acolo. Liniile folosite pentru marfa au in jur de 60m, o deshidere acolo cred ca ar necesita grinzi de fier, nu cred ca se poate merge pe beton armat.



maddog

si eu sunt de parere ca giratoriile ajuta fluidizarea traficului. pe de alta parte e nevoie de semafoare la trecerile de pietoni pentru disciplinarea acestora, pentru ca fiecare cand ajunge vrea sa treaca imediat.
in privinta legaturii dintre coresi si b-dul garii cred ca cea mai buna solutie tot un pasaj subteran ar fi fara vreun alt giratoriu pe garii, sunt suficiente cele doua de la intersectia cu vlahuta si din fata garii
suplimentar m-as gandii la un pasaj si in zona ocolitoarei mici ca sa nu mai fie oglomeratia de dimineata si la ora 17 din zona str crinului

pasadia

Adica tu vrei giratorii cu trecerile de pietoni semaforizate? Si crezi ca asta va ajuta fluentei auto.

Ma rog, ca de obicei, brasovenilor nu le poti vorbi despre solutii civilizate in trafic.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dr4qul4

Gasiti asa ceva in Tg Jiu, era sa fac vreo 3 accidente pana acum. Desi am trecut de cateva ori pe acolo. Este un fel de solutie contra gandirii. Stai si cand ai rosu, si cand ai verde. Semaforul e doar pentru pietoni, in giratoiu se de prioritate de stanga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

Apropo de costuri pentru tunel:

- tunel 87m, 14 linii (Bacau) = 8 mil euro
https://observator.tv/social/pasaj-subteran-de-aproape-87-de-metri-pe-sub-calea-ferata-57055.html
- pod independentei (Brasov) = 5 mil euro

Eu nu cred ca avem nevoie de un nou "bulevard" care sa traverseze calea ferata ci de o simpa strada care sa faciliteze accesul din mai multe directii. Facultatea de constructii e in prezent izolata acolo, poate se gandesc si ei sa isi faca 1-2 camine, daca va exista un acces ceva mai facil in viitor.

Iar legat de giratorii am mari dubii ca merita sa se revina la intersectii semaforizate pentru 1-2 ore in care este aglomeratie.
Pentru o posibila crestere de "debit" a intersectiei de care am avea nevoie 1-2 ore sacrificam fluenta traficului pe care o avem in restul zilei... plus ca reamenajarea intersectiilor implica niste costuri.

Quote from: pasadia on May 02, 2018, 08:33:13 PM
Ma rog, ca de obicei, brasovenilor nu le poti vorbi despre solutii civilizate in trafic.
E o tara libera, fiecare poate zice ce vrea.... iar daca cineva zice ceva nu inseamna ca toata lumea trebuie sa fie de acord cu el...  :police:

mihaionescu

Foarte interesanta solutia. Nu stiu daca ar merge pentru deschiderea care este nevoie in brasov, insa nu ar perturba traficul feroviar. Si da mi se pare cam scumpa solutia, insa trebuie luat in considerare si anumite costuri care sunt la fel si daca e tunel de 80 sau 500, deci e posibil per total sa coste la fel tunelul si podul, in acea zona.

Ce pot eu observa de pe gmaps este ca deschiderea spre str Turnunului e foarte mare si ar necesita grinzi metalice, plus rampele de urcare si coborare ar ocupa  zona de linga Sala Sporturilor si terenurile de tenis.