[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coco.serban

Trecere de pietoni ,,inteligentă" pe b-dul Saturn



Trecerea de pietoni, aflată înaintea staţiei RAT ,,Cometei", va fi astfel marcată suplimentar, deşi în urmă cu doi ani ea fusese propusă spre desfiinţare, din cauza riscurilor pe care le prezenta
Trecere de pietoni ,,inteligentă", care iniţial fusese propusă pentru strada 13 Decembrie, va fi amenajată pe bulevardul Saturn, în zona Lidl. Trecerea de pietoni, aflată înaintea staţiei RATBV ,,Cometei", va fi astfel marcată suplimentar, deşi în urmă cu doi ani ea fusese propusă spre desfiinţare, din cauza riscurilor pe care le prezenta. Trecere de pietoni ,,inteligentă" va fi amenajată de operatorul de semaforizare, pe propria cheltuială, avînd în vedere că ea face parte dintr-un proiect pilot propus de Flash Lighting.

Stîlpi cu senzori de mişcare la capetele zebrei

La trecerea de pietoni de pe bulevardul Saturn se lucrează încă de săptămîna trecută, iar administratorul public Miklos Gantz spune că, dacă vremea va fi favorabilă, pînă la Paşte această trecere va fi gata, cu tot ceea ce presupune amenajarea ei, cu noul sistem. Pînă acum s-au montat stîlpii de iluminat reflectorizanţi, pe o parte şi alta a stăzii, care vor avea şi lampadare cu LED şi senzori de mişcare. În aceste zile vor fi montaţi şi ,,licuricii", adică acele corpuri de avertizare luminoase cu LED din asfalt, pe o parte şi alta a zebrei. LED-urile, asemănătoare celor folosite în semnalizarea aeroportuară, vor fi vizibile de la o distanţă de 1,5 kilometri şi se vor aprinde atunci cînd în dreptul stîlpilor de pe margine ajunge un pieton care vrea să traverseze.

Noul sistem va fi monitorizat cîteva luni

După finalizarea lucrărilor, trecerea de pietoni va fi monitorizată o perioadă, pentru a se vedea dacă sistemul dă randament. ,,Sperăm să montăm toate elementele, astfel ca sistemul să devină funcţional pînă de Paşte. Este un proiect pilot, care este realizat pe cheltuiala companiei care administrează iluminatul public din Braşov. Locul a fost ales ţinînd cont de mai mulţi factor, printre care dimensiunile arterei de circulaţie, fiind vorba despre un bulevard cu două benzi pe sens, şi faptul că este în apropiere unei staţii de autobuz şi nu este semaforizată, lucru necesar pentru a vedea cît de eficient este acest sistem. Cîteva luni va fi monitorizată, apoi în funcţie de rezultatele monitorizării vom vedea dacă poate fi o alternativă viabilă şi pentru alte treceri de pietoni din municipiul Braşov", a declarat Miklos Gantz.




http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=169743&Cu-senzori-de-miscare-Trecere-de-pietoni-%84inteligenta%93-pe-b-dul-Saturn

dr4qul4

senzorii de miscare la zebre reprezinta cea mai proasta solutie.
Au momente in care se aprind la trecerea masinilor si momente in care nu se aprind la trecerea pietonilor. Combinatia perfecta. Sau mai bine zis ...fatala.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

#137
^  Am văzut și nu prima dată, senzori ce au reasționat la vegetație bătută de vânt sau "obiecte purtate de vânt; aș spune că totuși butonul rămâne cel mai sigur ....(în anumite situații)...

lupu.irimie

Oare in loc sa puna fel si fel de "artilugii" tehnice, nu este mai simplu sa faci o trecere de pietoni suprainaltata!?
Cui ii va mai arde sa vina cu 70-80km/h si sa dea intr-o trecere de pietoni care are un 15-20 cm in plus fata de nivelul soselei!?
Cost minim, eficienta maxima!

P.S. Spania este plina de asemenea treceri de pietoni! Te crezi Schumacher lasi masina in trecerea de pietoni. Vrei sa ramai cu masina!? Maxim un 30 km/h sa treci peste "zebra" si este ok!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

RaduC

#139
Nu e nevoie sa mergi pana in Spania. La Targu Mures au prins foarte bine aceste rampe la trecerile de pietoni.

Dan027

Mie personal nu imi plac bumperele alea. :(

Pana de curand eram fan intersectii denivelate si pasarele pietonale, dar si alea trebuie facute cu cap.

dr4qul4

avem si in Bucuresti 2 (cel putin), muuult mai înalte. Practice, durabile, blande cu suspensia dar....prost semnalizate.
Un asemenea obstacol trebuie marcat si semnalizat corespunzator altfel cei care vor zbura pe acolo se pot infige in pietonii de pe trotuar.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Mie aceste rampe mi se par luxul si opulenta absoluta a primarilor si drumarilor.

La cat de rupte sunt drumurile si strazile (nu vorbim aici de zecile de km de pamant!) sa mai pui asa ceva ...? In 95% din cazuri sunt bani aruncati pe fereastra.
Groapa - care se face natural si pe moka - e rampa absoluta in Romania.

lupu.irimie

Este foarte simplu de semnalizat! Este ieftin de facut, si durabilitatea este extrem de ridicata!
@RaduC: Nu am stiut ca au aparut si la Tg. Mures. Am multi ani de cand nu am mai ajuns pe acolo!

Ia uite ce spune legislatia> "Denivelare pentru limitarea vitezei
Indicatorul rutier se întâlnește în zonele cu școli, grădinițe, treceri pentru pietoni, sectoare de drum îngustate. Conducătorul auto este obligat să reducă viteza până la 30 km/h în localități și 50 km/h în afara acestora."
Si argumentul de genul "ne rupem masinile" nu tine! Daca esti bizon, asa iti trebuie!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

lupu.irimie

#145
Quote from: dr4qul4 on April 20, 2017, 07:00:06 PM
Dar ce zici de una fara semn de denivelare? Ok, avem indicatoare de trecere ascunse in copaci, dar marcaj din parti. Iar la 30 km/h acolo vei decola.

Eu iti pot garanta ca daca sumt bine facute, la 30km/h, daca stii cum sa le abordezi, nu ai sa decolezi, si nici nu au sa sufere amortizoarele de la masina ;) ;) ;)
"Ma lupt" cu ele zilnic, pe "aciurlea" pe unde domiciliez si lucrez actualmente!

Este o masura relativ ieftina de implementat pentru a salva vietiile pietonilor! Pe aici, daca nu ai dat prioritate la pietoni risti sa ramai pedestru vre-un an!
@dr4qul4, vrei sa imi spui ca pe aleea aia mergi cu mai mult de 25-30km/h??? :o :o :o
Cineva spune o data ca "Educatia se face cu bata"!!!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

4est

Eu trebuie sa trec peste ele cu treapta 1, adică circa 10 kmph. Desigur cu o masina cu suspensii mai moi poți trece peste ele mai ușor

dr4qul4

Daca stii cum sa le abordezi.
Dar daca nu stii ca exista asa ceva, oare cum ai putea stii cum sa le abordezi?
Mie imi plac, dar le-as fi vrut semnalizate corespunzator.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

4est

Sunt discriminatorii pe invers :
O masina cu suspensii meu tari trebuie sa reducă complet viteza
O masina cu suspensii varza sau moi de la mama ei nu trebuie sa reducă prea mult

Dar la nevoie, în caz de urgenta, tocmai masina cu suspensii moi este mai periculoasă pentru ca distanta de frânare este mai mare și stabilitatea mai proasta

Ați văzut vreodată cum trece o Dacia 1310 peste săritoare? Nici nu ia piciorul de pe accelerație. Nici nu simte mașina peste ce a trecut

stangabriel

Mai este in plan modificarea intersectiei de la Darste? Parca era vorba dupa finalizarea Centurii.