Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

BIGRED1984

Sa nu fim totusi foarte negativisti. Eu cred ca A0, A12, A4, A9 sunt perfect realizabile.
Depinde doar de bani,prioritati si motivatie.

nedcatalin

Pana in 2030, cand probabil pe forum vor sta copiii nostri, ar cam trebui sa avem:

- centura Bucuresti A0  - 100km
- Suplacu de Barcau - Nadaselu - 160km
- Tg Mures - Iasi - 300 km
- Ploiesti - Buzau - Bacau - Suceava - Siret - 400km
- Pitesti - Sibiu - 115km
- Ploiesti - Brasov - 110km
total: aprox. 1200km

Totusi, in 15 ani (2001 - 2016) reusim sa facem aprox. 900 km autostrada. E mai mult decat realist sa credem ca in urmatorii 15 facem minim 1200.

Si poate n-ar fi rau ca sa incepem un program de largire la 4 benzi + centuri pentru cateva rute importante (de ex. Sibiu - Brasov) pe modelul Polonia sau Turcia. Daca s-ar moderniza sa zicem 300 km de astfel de drumuri nationale atunci am ajunge in 2030 la aprox. 2500 km de drumuri rapide (A + DX).

horatiu.cosma

Ce zici tu intr-adevar e realist. Adevarul e ca se poate face si mai mult, dar cu o singura conditie: sa nu mai avem in guvern oameni care sa puna bete in roate diferitelor proiecte de autostrazi amintite.

laszlo.robert

Am incercat sa fac citeva calcule :
Pe bani UE din 2007-2013 ,se pot rambursa,Arad-Nadlac.Timisoara-Lugoj lot2,150 mill.dinA10
                      2014-2020 :200 mill. A3 C.Turzi-Tg.Mures
                                        300mill. A10
                                        300 mill lot.2-3-4 Deva-Lugoj(daca nu cumva se accepta si aici fazarea gen A10)
                                        200 mill centura sud Buc.
                                        2 mrd € Sib-Pit.
           mai ramin 300 mill
Din bani de la buget speram la Suplac -Bors
Nu vad rostul la schimbarea din retelei principale in ce-a secundara si invers din moment ce nu o sa mai avem bani de cheltuit,decit dupa 2020

yetiman

Eu zic ca, deocamdata, speculam pe un orizont de timp mult prea lung (2030). Sa vedem ce se face in 2015 si ce stadiu vor avea toate SF scoase la licitatie, precum si finalitatea MP. Si pana in 2020 se mai pot schimba multe din planurile existente.
Si nici sa nu fim prea pesimisti, dar nici prea optimisti nu ar fi bine. (am vazut diverse pareri, din ambele extreme  :( )
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Eu zic sa ne axam momentan pe exercițiul curent si sa facem tot ce am început/licitat + PiSi +CoBra+ DX centura sud+ Iasi-Roman+ Ploiesti-Focsani. + mai multe  centuri (DN).
Deja cred ca exagerez.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Storyteller

@istvan78 quote:"Sursa"
http://130km.ro/
@horatiu.cosma
http://forum.peundemerg.ro/index.php?action=post;topic=9.1560;last_msg=62767
dupa planificarea de la linkul de mai sus, eu doar am adunat kilometri dupa fiecare an sa vedem cum am sta daca s-ar pune in practica cam cum era dat acolo, mai mult si ca sa ii inseninez pe unii pe aici pe forum care sunt tare nemultumiti/pesimisti ca Romania e pe ultimul loc in Europa sau ca suntem la coada Europei, nu mai suntem incet dar sigur facem progrese si ne modernizam, poate nu in ritmul in care si eu si altii am vrea dar ne miscam si Romania devine un stat modern.
@cineva care a spus ceva de genu' standarde romanesti vs. standarde unguresti sau europene...cat de cat sunt apropiate fata de alte tari si va dau un exemplu I44(Interstate44) e numita asa ca leaga mai multe state americane deci ceva de genul Coridorul 4 paneuropean care leaga mai multe tari din Europa. Am mers pe el din Springfield Missouri pana in St. Louis de 3 ori dus-intors sa-mi duc fetita la doctor si nu are parapet decat pe poduri/viaducte/podete sau daca sunt ceva versanti mai abrupti/prapastii gen 20/30m in jos pe mijloc e iarba si doar gard suedez dar are si plasa pentru animale la exterior pentru ca sunt multe vaci(nu de lapte ci pentru hamburgeri:) ) doar cand am intrat in zona metropolitana a St. Louis-ului a disparut iarba de pe mijloc fiind inlocuita cu inca cate o banda pe fiecare sens fiind separate cu parapet din betoane si aveau doar acolo panouri anti-orbire montate deasupra. si mai aveau niste garduri mari din beton(placi suprapuse) de 2,3 sau chiar 4 metri inaltime pe exterior in loc la plasa antianimale, dar doar acolo in zona metropolitana. Pe unele portiuni de Autostrada erau placi din beton(pe alta era si asphalt de ziceai ca esti in avion dar nu foarte des) ca si pe drumul dej bistrita vatra-dornei daca imi aduc bine aminte, pentru cei care sunteti din zona, simti cand conduci ca parca mergi cu trenu nu cu masina, si ce sa spun cand treci peste podete simti acele "trambuline" care zicea cineva ca le-a simtit pe A1 (Arad-Timisoara mi se pare c-a zis) deci cam asta-i situatia pe I44...dar prefer sa nu aiba atatea "briz-brizuri" dar sa aiba mai multe exituri cum e aicea la noi, orasel de o suta si ceva de mii de locuitori gen Oradea are 7/8 exituri(si pe I44 care trece prin nordul orasului, dar are  cam tot 7/8 si pe 65), sau altele mai micute din zona metropolitana a Springfieldului gen 5/10.000 locuitori au cate 2(Battlefield pe 60), 3(Bolivar pe 13), chiar 4(Republic pe I44) exituri.

iulius

Nu cred ca UE va accepta schimbarea coridoarelor si prin urmare tot ceea ce va finanta in materie de autostrazi pana in anul 2030, este bun de luat ca exemplu harta prezentata de cei de la "HotNews"
este cat se poate de realist.

pasadia

Quote from: nedcatalin on December 12, 2014, 12:03:34 PM
Pana in 2030, ar cam trebui sa avem:

- centura Bucuresti A0  - 100km
- Suplacu de Barcau - Nadaselu - 160km
- Tg Mures - Iasi - 300 km
- Ploiesti - Buzau - Bacau - Suceava - Siret - 400km
- Pitesti - Sibiu - 115km
- Ploiesti - Brasov - 110km
total: aprox. 1200km

Totusi, in 15 ani (2001 - 2016) reusim sa facem aprox. 900 km autostrada. E mai mult decat realist sa credem ca in urmatorii 15 facem minim 1200.

Sincer nu inteleg logica pentru care ai mai construi Ploiesti - Brasov in aceasta varianta de dezvoltare a retelei de autostrazi. Din punctul meu de vedere nu are sens sa ai capat de autostrada la Brasov. Fie ai 2 capete deci autostrada continua, Bucuresti - Brasov - Sibiu (sau Tg. Mures), fie ai nod (si deci mai legi si o autostrada spre Bacau), fie nu ai autostrada deloc.

In varianta in care am avea primele 5 dintre autostrazile de mai sus am vorbi practic de o retea completa careia acea bucata dintre Ploiesti si Brasov nu i-ar aduce nimic in plus.
- traficului cu O/D Brasov nu i-ar folosi autostrada decat pentru directia Bucuresti (Constanta, Buzau/Braila), urmand ca pentru orice alta directie sa foloseasca in continuare DN-urile existente (DN1 - spre Sibiu, Cluj, Timisoara,  DN13 spre Mures, DN11 spre Bacau si toata Moldova, DN12 spre secuime.
- traficul de tranzit, cel de lunga distanta, nu ar avea de ce sa foloseasca ruta prin Brasov (probabil inclusiv pentru Bucuresti - Targu Mures va fi preferata ruta numai pe autostrada prin Sibiu si Turda)
- traficul local (oricum considerat nesemnificativ de adeptii acestei solutii) ar putea sa se descurce cu solutiile existente in prezent (DN1, DN1A, DN73A) upgradate eventual cu diverse alte proiecte (centuri Comarnic, Busteni sau asfaltarea drumului forestier de pe valea Doftanei). Insa aceste upgrade-uri n-ar costa cat intregul proiect Ploiesti - Brasov si economia de bani poate servi pentru alte proiecte precum Pitesti - Craiova sau Constanta - Galati - Focsani.

Si n-as vrea sa credeti ca ma "alint" dorind sa starnesc o noua discutie stupida pe tema VP. Dar mi se pare total contra-productiv sa ai un capat de autstrada in centru tarii. Da, la Constanta sau la Iasi, sau la Giurgiu poti avea un capat de autostrada, insa nu vad logica pentru care am avea asa ceva in mijloc.



laszlo.robert

Romania are nevoie de toate autostrazile si cele de pe Core network si de pe Comprehensive.
Bine inteles ca nu toate deodata,dar pina in 2035-2040 ar trebui finalizat tot.
Pina in 2020  ar fi bine 2 legaturi directe cu Ungaria A1 si A3 pina laTg. Mures,Pi-Si,cel putin o centura S sau N la Bucuresti si inceput ceva din Iasi -Tg.Mures(de preferat in Moldova :Iasi-Pascani-Tg. Frumos)
Pina in 2027 ar trebui inchisa reteaua Core,si iceputa reteaua secundara unde vom dispune de mai multi bani dar cu procente mult inferioare la cofinantare,dar cum constructiile de autostrazi merg mina in cu cresterea economica sa speram ca vor ajunge mai multi bani de la buget,si in alti 10 -15 ani finalizati si restul de autostrazi.

pasadia

E o harta mai sus pusa de iulius. Adauga tot cu albastru Turda - Bors, inchipuie-ti ca toate liniile albastre reprezinta autostrazi deja functionale in anul 2030, si explica-mi apoi de ce ar mai trebui construit Ploiesti - Brasov. Dar realist, nu cu cresteri peste noapte ale traficului de 3 ori, caci daca o dam pe asa ceva ne putem inchipui ca vom avea la acel moment tara tranzitata doar de TGV-uri si 90% din marfa transportata de CFR. 

dr4qul4

Ploiesti-Brasov , de fapt doar de la Comarnic, trebuie construit pentru ca are de departe cel mai mare trafic din tara. si va continua sa aibe si dupa ce PiSi va fi finalizata.

Dute weekend-ul viitor pe acolo si mai vorbim dupa. Eu unul nu voi merge cu trenul, si mai sunt inca 1 milion de Bucuresteni  + alti 1 milion din restul oraselor care nu vor folosi trenul si care vor ajunge cel putin 1 data pe an pe acolo.

Si, sunt si foarte multe tiruri care acum merg pe DN1A. Mergi odata iarna pe acolo (deviat de politie) si o sa-ti schimbi parerea.

da-miu un singur exemplu de DN care se inchide de mai mult de 10 ori pe an!

Si sa nu incepi ca in rest nu are trafic, am trecut pe acolo si dimineata la 5, si vara si in timpul saptamanii, si la orice ora din zi si din noapte DN1+DN1A au mai mult trafic decat Dealul Negru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4


trafic actual, nu povesti, si asta cu DN-uri cu 1 banda, cocotate pe serpentine la 1000 m.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Imi era frica ca mesajele mele vor parea ca fiind "troll-ing", dar nu ma asteptam la reactia asta, oarecum inversa. Sa ne intelegem - sunt brasovean, strabat portiunea Bucuresti - Brasov de cateva zeci de ori in fiecare an, vad ambutaiajele live, inca de la podul din Darste, stiu care e traficul. Valoarea acestor argumente pare insa adeseori indoielnica si ca atare eu incerc sa inteleg logica "adversarilor", a celor care considera fireasca o dezvoltare viitoare in care Brasovul e capat de autostrada si nu nod (asa cum cred eu ca ar trebui sa fie).
Ca atare, acceptand logica planului de a dezvolta autostrazi precum in schema de mai sus (adica PiSi + Tg. Mures - Iasi), nu pricep care ar fi argumentele pentru care simpatizantii acestui plan ar mai include si CoBra in lista de proiecte viitoare.

alecu26

pe actualul MP nu are logica nimic...asa ca stati linistiti.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).