Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 10 Guests are viewing this topic.

AFC

Subscriu la ce spune @teocharis. Nu au cu ce se lauda anul asta si vor specula orice asa zisa realizare sau initiativa care sa intretina sperantele noastre ca vom avea o retea decenta de autostrazi. Spera ei sa mai pacaleasca o data electoratul cu promisiuni si cred ca vor si reusi. Din pacate nivelul de educatie al electoratului este ala care-l stim si misiunea lor este usoara. Cat de greu ar fi sa pacaleasca un electorat informat la nivelul existent aici pe forum ? As zice : " Mission Imposible "
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

iulius

o sg intrebare fac si eu: cu autostrada Iasi-Tg Mures, (bine, Ungheni-Iasi-Pascani-Tg Neamt) mai este valid SF sau trebuie actualizat, pt ca tot se lauda Sova ca da drumul la licitatii...

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

penad2007



isotech_ro

pur si simplu CAMPANIE ELECTORALA si surse sigure de comisioare grase

teocharis

Quote from: isotech_ro on May 02, 2014, 07:05:14 AM
pur si simplu CAMPANIE ELECTORALA si surse sigure de comisioare grase

ai putea descrie mecanismul acestor comisioane concret?

fiind vorba de fonduri europene DLAF si OLAF ar fi interesate

alecu26

  Nu se fac studii de teren, se inventeaza...se folosesc proiecte deja fcute si plstite
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

sebba

mecanismul??? of, ce simplu e atunci cand ambele parti "conlucreaza" pe bani veniti din alta parte! DLAF-PILAF aia crezi ca nu le stiu??? le stiu pe toate!
Sailing away! S/Y Haimana

Goldmund

#1014
Harta pusa de doryan93 e halucinanta, dar aveti dreptate, e vorba de proiecte electorale, de moment.
Din cate stim noi cei preocupati de economie, productia de autoturisme a tarii este intr-o proportie mare exportata, cele doua centre de productie Craiova si Pitesti sunt relevante nu doar pentru ansamblarea masinilor, dar mai ales pentru zonele industriale care au zeci, sute de firme care produc piese pentru aceste marci. Ford ar putea usor produce mai multe modele auto, insa unele dintre firmele care produc piese auto sunt la...Pitesti, altele la Slatina sau Sibiu. plus problema grava de logistica pentru a transporta mai multe masini spre export Infrastructura intre aceste centre este deficitara, precara...
Dar iata ce spune un cunoscator al infrastructurii din Romania, domnul Augustin Hagiu, consultant in Transporturi :
"Prioritar pentru Romania este sa se termine un coridor coplet, profil de autostrada, pe relatia granita de Vest la Marea Neagra."
Concret, inseamna inceperea cat mai rapida a tronsonului Pitesti-Sibiu si acea autostrada-ocolire a Capitalei, A0.
De asemenea proritar pentru economia nationala este tronsonul de autostrada(sau drum expres) intre Craiova si Pitesti.
Abia dupa aceea putem spera la A10, A7, sau A3 tronsonul important intre Campia Turzii si Targu Mures. Pentru ca , daca economia nu se dezvolta rapid si masiv, degeaba vom avea autostrazi, daca majoritatea populatiei se va gandi de doua ori inainte de a face "un plin" pentru  a putea merge cu masina pentru a vedea muntii sau marea...

iuli

Parerea lui Moise Guran legata de promisiunile guvernului in privinta autostrazilor:

Autostrăzi peste tot – un joc periculos pentru locurile de muncă


PS. Fara comentarii aiurea despre politicieni, doar discutati pe marginea articolului.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


isotech_ro


dr4qul4

tunel e cam greu sa faci pentru ca ar insemna sa fie facut sub nivelul marii. Dar na, da bine, doar au facut si turcii unul  :D
Insa un pod nu e chiar asa de greu de facut. Mai ales ca UE va plati.

Daca insa se face un pod si acolo, cel de la Harsova va deveni pustiu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

#1019
Cele 10 Studii de Fezabilitate pentru autostrăzi recent lansate pe SEAP au fost contestate de patru companii (Via Design, AECOM, Search Corporation + încă una).
[Spre exemplu: http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=723]

Motivele:
- clauzele contractuale abuzive (argumentațiile mi s-au părut foarte pertinente, iar clauzele abuzive - nenumărate)
- termenele contractuale extrem de scurte, 4 luni dintre care scăzînd termenele de aprobare CNANDR, ar rămîne 2 luni și jumătate pentru elaborarea SF-ului însemnînd:
* efectuarea investigațiilor de teren (geotehnice, topografice, arheologice, etc)
* identificarea tuturor proprietarilor
* efectuarea consultațiilor publice
* elaborarea proiectelor pentru două variante de traseu
* includerea în proiect a observațiilor CNADNR, JASPERS, AMPOST și autorităților de mediu
pentru 2 variante de traseu cu lungime de pînă la 120km. Mai multe companii au spus direct că așa ceva ESTE IMPOSIBIL.

Unele companii au cerut direct anularea licitației, altele cerînd în principal modificarea documentației, și în subisidiar anularea.

În opinia mea este fără dubiu că CELE 10 LICITAȚII VOR FI ANULATE astfel că ne aflăm în fața unui nou eșec major marca 'Dan Șova'.