Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vancouver

^^ tocmai am explicat eu mai sus care e situatia la tuneluri Holdea si legat de Sebes - Turda.

La Straco luni-marti sapt. viitoare se ia o decizie. Sanse mari pentru reziliere, daca se aliniaza niste planete. Posibil si alta varianta, dar oricum de asa natura ca sa se deschida odata cu lotul Astaldi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Eh, eu mai aștept totuși și lansarea vreunei licitații pe D&B pentru Sibiu (mă rog, Boita) - Făgăraș. Bănuiesc că se tot fac calcule acum daca vor mai fi bani pe 2014-2020, dar totuși: împărțiți în 2-3 loturi, lansați licitația și după puteți să lalaiti anunțarea câștigătorului până la final de 2021 și semnați contractele la început de 2023 pe noul ciclu de finanțare.

vancouver

#6602
Noul ciclu de finantare incepe in 01.01.2021. Nu exista nici un motiv de lalaiala. Daca eram normali la cap acum eram in proces de licitatie pentru lucrarile pe exercitiul financiar 2021-2027. Iar prin 2024 trebuie incepute licitatiile pentru ceea ce vrem sa facem in 2028-2035.

Asa cum am mai spus si altadata, pentru ca la licitatie de obicei se ajunge la preturi cu 30-40% mai mici decat cele estimate, si in plus pentru ca 20-30% din contracte se anuleaza pe parcurs sau nu se mai semneaza din cauza de contestatii / falimente, rezulta ca trebuie demarate licitatii pentru o suma aprox. dubla decat avem la dispozitie. Pentru fiecare exercitiu financiar. Iar in caz ca totul merge brici, UE a spus ca e voie sa folosim si banii de pe alte programe, unde nu se absoarbe tot, si daca tot nu e suficient, UE accepta si depasiri de pana la 10-15% fata de bugetul initial alocat. Si chiar si mai mult de atat, daca exista alte tari care nu absorb tot si se pot reloca de acolo.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marinul

Nu inteleg de ce intrebi de Bors-Biharia si de Biharia-Nadasel nimic?

Dominik

Asta gandeam si eu, toata lumea stie ca cei 5 km de la granita vor fi gata in Vara, dar restul de 150 km pana la Nadaselu ?? Niciodata nu am vz sa se vorbeasca concret despre aceasta portiune, tot timpul se evita,nu stiu dar bucata asta buna din A3 de circa 150 km e subiect tabu pt toti ministrii si directori etc
You're in Steelers Country

voicul

Nu ca scuz lipsa de miscare, dar daca nu ajunge A3 macar la Zalau, practic nu are nici o utilitate. Chiar si daca e gata pana la Zalau nu prea ajuta. E posibil ca datorita costurilor (chit ca ea este inceputa in anumite locuri) sa nu fie prioritizata.

Dupa cum s-a spus acesta este anul PISI si asta costa mult. Dupa care teoretic ar veni anul A7, pentru ca A0 S e deja semnat.

Nu sunt asa multi bani si acum au ajuns sa fie si mai putini.

vancouver

Trebuie sa ne concetram pe A0, A1 si A7. Mai ales A1, aici activitatea critica e acum chiar la CNAIR, deci aici trebuie sa se concentreze. LD2 + PISI. Asta a spus si doamna Ionita.

Totodata trebuie demarat A3 CoBra si A8 - ambele deocamdata SF + proiectare.

Dupa ce aceste lucruri sunt puse in linie, la anul se vor putea licita la executie sectoare din A7.

Si apoi abia vine A3 Cluj-Oradea. Ar fi gresit sa se insiste cu A3 inaintea celor de mai sus. Nu trebuie uitate in sertar, dar pur si simplu e asa de critic pe A1, incat orice altceva paleste. CNAIR a virat acum si se concentreaza exact pe ce trebuie, deci hai sa nu-i zapacim inutil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dominik

#6607
^
Ok e parerea ta si o respect, dar nu sunt de acord cu tine, de ce nu ar fi la fel de importanta si portiunea Cluj-Bors din A3 ?? Din potriva acea portiune va duce la cel de al doilea punct de trecere al frontierei din tara pe Autostrada si leaga tara de Europa, + ca are finantare europeana.
You're in Steelers Country

Ionutcatalin

Pe A3 între Mihăiesti și Suplacu de Barcau avem 2 secțiuni unde s-au depus oferte și anume secțiunea 2, Zimbor-Poarta Sălajului și secțiunea 5, Nusfalau-Suplacu de Barcau. Interesul din partea antreprenorilor este scăzut pentru cele 2 secțiuni, 3 respectiv 5 oferte depuse, ma gândesc ca poate nu le va lua mult sa declare un câștigător.

horatiu.cosma

PiSi 2,3,4 vor trage bani serioși din 2023 încolo. A7 la fel. A8 nici nu are sens să mai vorbim, abia se gândesc să lanseze licitația pentru SF pentru sectorul estic, cea aflată în derulare pentru mures-neamt va dura încă mult și bine și la banii licitați, va rezulta o chestie pe baza căreia se va putea licita execuție maxim pe zona ușurică până la Praid (prin 2023 licitație). În rest, dacă ne uităm în jur, cam toate proiectele noi sunt în pregătire sau în licitație pentru pregătire, deci și mai în urmă. Pe termen scurt avem ce e în execuție acum (Brăila, Bacău, CraPi) și ne cam bazăm să acoperim următorii 2-3 ani cu ce vine din urmă pe termen scurt, adică A0 și Transilvania. E inutil să facem prioritizări, atâta timp cât pur și simplu nu avem proiecte suficiente pe țeavă. Și calculele mele se bazează că încep să meargă lucrurile mai bine, adică licitații mai rapide, rezolvări de birocrații mai proactive, constructori mai serioși. Că altfel și A0 (cel puțin sudul) se poate transforma într-un fiasco ca pe ST cu lucrări cu țârâita, rezilieri etc. Deci în teorie lucrurile pot sta bine, în practică adevărul e că orice proiect care e în licitație pentru execuție e cam aur curat și trebuie tras de el cât mai avem bani, să nu ajungem să plângem că am ignorat unele proiecte avansate în așteptarea altora care nu au mai venit.

vancouver

^^ Da, corect. Din punct de vedere al absobtiei orice lucrare incepe imediat e intr-adevar aur.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Da, @vancouver, cunoști teoria și o folosești la fel de bine precum LeClerck de pe SSC. Incepe ciclu pe 01.01.2021, dar nici măcar Comisia nu va avea semnate toate PO-urile cu toate țările. României îi va lua oricum încă un an pentru a organiza AM-urile și toate axele cu documente și proceduri. Și după ce se termina asta va începe fazarea (A0, nord și sud, PiSi 3 și 4 sigur - poate și 1 plus 5, CraPi, plus poate bucăți din A7 daca le dau drumul înainte).

Deci da, rămân la estimarea mea: nu se vor semna noi proiecte prea repede, dar macar să pornească licitația pe ele...

vladb

Quote from: voicul on April 29, 2020, 10:24:46 PM
Nu ca scuz lipsa de miscare, dar daca nu ajunge A3 macar la Zalau, practic nu are nici o utilitate.

Ori din ce directie privesti (dinspre Nadasel sau dinspre Bors) fara tunelul Meses nu va avea ca si consecinta mutarea traficului de pe DN1 pe A3. Urcarea/coborarea Mesesului + traversarea Zalaului este si azi o corvoada pentru traficul de marfa. La care se mai adauga azi ori bucata plina de serpentine Halmasd - Alesd (daca nu va fi gata bucata iesire tunel - Bors), ori bucata sparta Nusfalau - Biharia.

Deci va trece multa apa pe Valea Zalaului pana acest tronson sa preia cu adevarat macar o parte din traficul Cluj - Bors...

vancouver

@pasadia, finantarea e una, executia e alta. Poti incepe sa lucrezi cu bani de la buget la 01.01.2021, apoi in 2022 dupa ce totul e organizat depui si aplicatia de finantare si SE POATE DECONTA SI RETROACTIV. Inclusiv avem cazuri concrete de proiecte complet gata, care apoi au fost decontate din fonduri europene.

Deci daca ai sange in instalatie faci. Daca nu, cum ne place noua in Romania, ne pisam pe noi cand vine vorba de facut ceva treaba, iar sange in instalatie avem numai ca sa dam sau luam spaga.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

StefanCelMare

#6614
Mulți zic că A3 Bihor - Cluj nu este o prioritate.
Eu unul nu-s de acord. Până la Nușfalău, nu este nu știu ce relief, se merge mult pe zonă plană, aproape câmpie.
Pe partea cea mai complicată deja este construită - viaductul acela lung. A mai rămas cred câmpul cu sonde mai greu.
Apoi de la Cluj spre Zalău se justifică măcar până pe la Poarta Sălajului prin prisma traficului, Clujul generează destul trafic.
Bucata lipsă dintre Nușfalău și Poarta Sălajului costă mai mult având și tunelul Meseș, e drept.
Dar pe moment nu este normal că nu se lucrează pe loturile unde se poate lucra (Bihor - Nușfalău, extensie de la Nădășel spre Poarta Sălajului).
Normal era să se lucreze pe loturile menționate de mine până devine fezabil A7.
Așa, ne chinuim cu câțiva km din A10 (aflate in prelungirile prelungirilor... daca erau gata??), cu bucăți relativ mici din A3 și facem și o bucată mică din A1 și A7.
Cu tot cu A0 semnat suntem pe la 150 de km (poate ușor peste) în construcție acum. După mine este puțin.
Normal era să se fi început și bucăți de A3 spre graniță acum, pentru că mai încolo, cu maturizarea proiectului A7, acela devine prioritar.
Eu tare mă tem că A3 Cluj-Bihor va fi împins în contextul ăsta după 2025, cu finalizare optimistă spre 2030 (poate chiar după, spre 2035).
Este enorm de târziu pentru zona Clujului care este totuși un motor economic al țării.
Respect părerile celorlalți pe forum, doar menționez că mi se pare ciudat că până prin 2023 când va demara mai serios A7, nu se pune pe tapet ca prioritate mai mare A3 Cluj-Bihor.