Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 30 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Din motive de hartogaraie cred ca e foarte greu. Idiotenia a fost ca atunci cand au fost scoase la licitatie aceste autostrazi nu s-a solicitat si montarea unei retele de iluminat pe traseul acestora.
P.S: Invistitia nu ar fi fost chiar atat de mare. Eu am achizitionat un astfel de stalp pentru curtea de acasa. Stalp + Panou fotovoltaic + acumulator + lampa a fost aproape 3000 de eur. cu tot cu montaj a ajuns la 3500. Daca vorbim de autostrada unde trebuie sa ai 2 stalpi din 50 in 50m (sau un stalp dar cu dublu suport pentru lampa), vorbim de 140.000 Eur / km. la cei 740 de km ne-ar fi ajuns 10.36 mil. Eur.

Partea mai trista ca noua ne-ar trebui asa ceva pe DN-uri... ca sunt o serie de DN-uri pe care mergi la ghici...

iuli

Ai cam starnit furtuna, pentru ca avem printre noi unii care considera ca nici macar nodurile nu ar trebui iluminate.

Legat de calcul, daca ai la indemana un pret per stalp plus sistemul de iluminat plus cablaje plus statii de transformare, mai pui o manopera de cam 50%. Cam 800 de km de autostrada inmultesti cu doi pentru cabluri. Apoi stalpi pe doua sensuri din 50 in 50 de metri.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

#3557
^^
Am intarziat putin in a posta dar ai zis cam ce ziceam si eu, cu exceptia panourilor fotovoltaice. Da, e mai ieftin dar mai greu de intretinut. Gandeste-te ca trebuie curatate de doua ori pe an.

Legat de DN-uri, acolo trebuie sterse si intretinute sistemele de semnalizare. Au ajuns atat de pline de praf sau indoite incat nu mai stii cand vine o curba. Ca sa nu vorbim de marcaje care sunt bune doar dupa refacerea drumului, apoi uita sa revopseasca cu zecile de ani.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

kumar

Ar ajunge sa fie iluminate numai nodurile, in rest daca sunt indicatoare si marcaje intretinute nu vad de ce ar fi nevoie de iluminat. In foarte multe sate prin care trec dn-uri nu se aprind luminile chiar daca sunt instalatiile facute si lumea circula pe marginea drumului.

cezar.ionescu

Se pare ca exista panouri solare care "se curata singure": https://www.asme.org/engineering-topics/articles/energy/self-cleaning-solar-panels-maximize-efficiency

Sincer sa fiu si la un cost de 100/200 mil EURO pentru iluminatul DN-urilor + A-urilor nu cred ca este prea mult ca si investitie initiala.
"Omul sfinteste locul" zice proverbul. Totul se poate face daca vrei cu adevarat si mai si esti serios in demersul tau.
La noi e pe dos, adica avem N intersectii cu instalatie de iluminat care de fapt nu functioneaza. E o lehamite generalizata prin toate domeniile care se poate schimba cu efort sustinut dar in generatii.

icristian

Din pacate vorbim despre niste lucruri utopice care, momentan, nu pot fi aplicate la noi. Avem o problema cu educatia, de multe ori lipseste. La noi nu au rezistat nici macar acei ochi de pisica montati pe marginea drumului
Iar voi spuneti de montarea unor stalpi in valoare de 3000 euro... Nu vor rezista, decat daca se asigura si paza, ceea ce e aproape imposibil pentru toate dn-urile. Poate pe autostrazi ar rezista, dar si acolo am dubii.

O solutie dupa parerea mea ar fi montarea stalpilor doar in acele locuri mai vulnerabile, unde au avut loc accidente din cauza vizibilitatii proaste. Sau cel mult inceperea unei campanii de montat folii  reflectorizante, astfel incat sa poti sa-ti dai seama unde se termina drumul si de curbele periculoase.




iuli

Exact ce ziceam, prima data sa se intretina ce avem apoi sa facem upgrade.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

inainte sa propuneti solutii care depasesc de sute de ori capacitatea de organizare a cnadnr-ului (nu suntem in stare sa facem o amarata de licitatie pt benzinarii) va rog sa dati o tura pe A3 Ploiesti-Bucuresti NOAPTEA.

Acolo, ochiurile de pisica sunt inca prezente si , in bataia farurilor, formeaza o linie continua la viteza mare. Pur si simplu nu ai nevoie de iluminare suplimentara.

iar la 140 km/h, chiar nu cred ca ochiul poate distinge mai departe de car bat farurile. Singurul avantaj al iluminarii s-ar vedea pe timp de ceata. Dar si atunci, cu ochi de pisica completi si spalati periodic, drumul se poate vedea fara probleme iar pe drum nu ar trebui sa fie nici un obstacol.


Asa ca haideti sa completam gardurile de protectie si elementele reflectorizante si pe urma sa ne gandim la solutii fanteziste.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

Personal sunt de acord cu @dr4qul4 si as repeta si argumentele lui @vancouver. Ca utilizator de Autobahn va spun cat se poate de sincer ca, efectiv, nu simt nevoia iluminarii autostrazilor daca marcajele/semnalizarile sunt curate si la locul lor. Poate unele noduri, mai complicate ca structura, da, ar necesita (mai ales pe timp de ceata). Pana la urma, cred ca e si chestie de obisnuinta.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

adiarc

sunt de acord ca trebuie luate lucrurile de jos in sus.....intai santuri curate,tuns iarba,plantati copaci ,trandafiri,etc ( la pretul corect ),parapeti schimbati la timp,indicatoare,elemente reflectorizante,elemente antiorbire,spatii de servicii adevarate cu benzinarii,moteluri,restaurante,etc,practic totul intretinut si schimbat la timp si apoi iluminat public si altele...

Nu ma intelegeti gresit...sunt pt iluminarea tuturor nodurilor cel putin.Pt moment insa,de exemplu ,pe centura Sibiu,la iesirea spre Sibiu/Paltinis s-a furat un transformator de peste 2 ani si nimeni nu l-a pus la loc...bezna totala in continuare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Horațiu 87

Strategia de dezvoltare a României în următorii 20 de ani, prezentată astăzi. Autostrada Iași-Tg. Mureș, printre obiective

Strategia de dezvoltare a României va fi prezentată astăzi în cadrul Forumului Administraţiei Publice Locale.

La dezbateri participă premierul României - Dacian Cioloş, vicepremierul Vasile Dâncu, ministrul Economiei - Costin Borc şi ministrul Agriculturii - Achim Irimescu.

Printre obiectivele cuprinse în strategia pentru următorii 20 de ani se numără investiţii în infrastructura rutieră, extinderea infrastructurii aeroportuare şi exploatarea resurselor turistice.

Documentul menţionează proiecte precum realizarea mai multor autostrăzi, dintre care una va lega Moldova de Transilvania, două noi poduri peste Dunăre şi linii ferate de mare viteză.

Termenul de realizare pentru aceste investiţii de infrastructură este de cel mult 11 ani. Strategia va fi implementat de Ministerul Dezvoltării.

Ţinte ale Strategiei de Dezvoltare Teritorială:
-Autostrada A1 (coridorul IV)
-Autostrada A3 (Autostrada Transilvania şi Comarnic -Braşov)
-Autostrada Moldova
-Autostrada Sudului (București-Craiova)
Termen: 11 ani

Poduri noi peste Dunăre (termen: 6 ani):
- între Brăila şi Galaţi
- în zona transfrontalieră România-Bulgaria

Linie ferată de mare viteză (termen: 11 ani):
- pe coridorul Braşov - Ploieşti - Bucureşti
- pe direcţia Bucureşti – Constanţa

http://www.7est.ro/national/guvern/item/68278-strategia-de-dezvoltare-a-romaniei-in-urmatorii-20-de-ani-prezentata-astazi-autostrada-iasi-tg-mures-printre-obiective.html

marisRO

Partial de acord cu opinile dlui. Sorin Paslaru formulte aici http://www.zf.ro/eveniment/de-ce-ati-cheltuit-doar-152-mil-lei-din-1-9-mld-lei-alocati-pentru-sosele-si-autostrazi-cine-raspunde-15523033 dar cred ca ar fi bine sa insiste pe proiectele din MP nu sa tot pomeneasca de Comarnic-Brasov sau Bucuresti-Iasi.

dr4qul4

Ce mai asteapta Homor si tehnocratii ca sa re-lanseze licitatiile pentru SF-uri, anulate de Ponta si ai lui in Martie 2015?

Avem 1 an si 4 luni de cand au fost anulate si inca nu au fost in stare sa le re-liciteze? Vorbim de SF-uri, nu de  licitatii pentru contructie! Dupa ce au intarziat ceilalti SF-ul pt PiSi, acum "tehnocratii"fac acelasi lucru cu A7, A8, A13 si cam cu orice A si DX din tara, pentru ca singurul SF in licitare este cel pt CoBra lotul 5!!!

In rest e jale. Degeaba lucreaza la legislatie pt autorizari si avize, daca nu vom avea nici macar un SF gata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

^^^ Se vorbeste pe forum despre divizarea CNADNR in doua companii distincte de cel putin 6 luni, mai mult sau mai putin oficial.
Avand in vedere acest lucru si ca sigur au iscoade aici pe forum, oare cati dintre angajatii care se ocupa de licitatii chiar lucreaza serios? Mai sunt motivati?

Am mai spus ca de cand s-a schimbat guvernul, CNADNR nu a mai lansat nici o licitatie majora pentru lucrari pentru DN, VO sau autostrazi, in afara de cele care erau deja pe circuit.

GDPR

Nu doar ca nu au mai lansat nimic, dar nici macar nu le-au finalizat pe cele deja aflate pe circuit.