News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rezin

 @dragos76,

 Acesta ziceam că e nevoie ca primăriile fie singure și în asociație cu încă una sau două să dețină unu sau două microbuze cu șoferii necesari care să facă un circuit prin toate localitățile comunei sau  comunelor asociate  și să includă în circuit și stațiile cfr, haltele cfr,  cât și nodurile de autostrăzi din raza acești sau acestor comune.

mircea

@rezin persoanele care fac naveta pe distanțe de 60 de km sunt cantitate neglijabilă comparativ cu cei care o fac pe 15-20 de km. Să crezi că ai umple autobuze peste autobuze de elevi din Ploiești care fac naveta la București la liceu e cel puțin hilar. Pentru așa ceva există internate/cămine. Ca să nu mai zic de timpii morți cu intratul și ieșitul în nod pentru a opri în stație...

@dragos76 când o să vedem mobilizare la reabilitare pe linii secundare CF, putem lua în discuție și CF-ul pentru navetă. Momentan, de la Sânnicolau Mare la Timișoara faci cu mașina personală 40-45 de minute iar cu trenul faci între 2h:20 și 2h:40.

În plus, factorii locali de decizie nu pot reabilita CF-ul pentru a reduce timpul. E în ograda CFR-ului, care nici măcar nu-și bate capul să reabiliteze magistrale principale... deci vise umede.

rezin

@mircea ,
 
  60km. pe autostrada înseamnă 30 de minute de rulat și cu o mașină hibridă , e convenabil și la consum de carburant.Este totuși necesar ca să se creeze această posibilitate prin amplasarea de noduri la distanță de cel mult 15km., unul de altul.

alexV

Quote from: trex on January 06, 2024, 10:01:08 AMNu stiu ce este Mestecanis, dar da, nu este pe la Mesteacan

Pasul Mestecăniș (1000m altitudine) este in Suceava, intre Vatra Dornei si Cimpuung Moldovenesc, traversat de DN17/E58/E81. Wiki
Pasul Mesteacăn (450m altitudine) este la granita dintre Maramures si Salaj, traversat de DN1C. Wiki

pasadia

@alexV - fusese greșeala mea - era trecut de miezul nopții, nu am fost suficient de atent, și gândidu-mă la unul am scris numele celuilalt. @trex a corectat greșeala și am considerat că nu e cazul să mai insist pe tema respectiva căci altul era mesajul si cred că el a fost înțeles în ciuda confuziei mele.

Cetatean

Observ o mobilizare "generala" pe multe lucrari de infrastructura,din prima saptamana lucratoare a anului, insa imi pun probleme legat de calitatea lucrarilor executate in perioada asta "geroasa".
N-au ce sa lucreze la terasamente in perioada asta...la betoane...
Cred ca legatura urata dintre miza electorala a anului 2024 si lucrarile de infrastructura va aduce progrese semnificative in detrimentul calitatii lucrarilor.
Sper doar ca firmele de consultanta sa isi faca treaba mai bine. De ISC,nu mai vb...

oneLess

Luni, pe 8 ianuarie a fost modificată harta CESTRIN. Doar culorile la ce s-a dat în trafic în decembrie, eu nu am văzut schimbări la procente!

tom_sawyer

#9592
Limita de contractare pe PT 2021-2027 (+2) este de 15,6 mld € pe rutier.

Ce avem până acum, grosier:

A11 Oradea-Arad - 2 mld €
A4 Techirghiol - 1 mld €
A13 Sibiu-Făgăraș - 1,3 mld €
centura Cluj - 0,7 mld €
PiSi 2&3 - 2 mld €
lot tunel Meseș - 1,5 mld €
VO Gura Humorului - 0,4 mld €
Suplacu-Chiribiș-Biharia - 0,33 mld €
VO Timișoara Vest - 0,3 mld €
Satu Mare-Oar - 0,15 mld €
DEx Tureni - 0,1 mld €
VO Comarnic&Bușteni - 0,15 mld €
DN71 - 0,3 mld €
DN73 - 0,1 mld €
DNCB DN2-A2 - 0,1 mld €
VO Reghin - 0,1 mld €
VO Mediaș - 0,2 mld €
VO Sibiu Sud - 0,2 mld €

+ ce mai "ciupesc" celelalte proiecte fazate: PiSi4&5, CraPi 1&4, A0, DEx BR-GL, centurile etc.

PiSi4&5 - 0,4 mld €
A0 - 0,4 mld €
CraPi 1&4 - 0,17 mld €

Ce s-ar mai putea licita în termen de 1-2 ani (bătaie pe restul de 3-4 mld € rămase):

A8
PiSi6
Craiova-Filiași
Pașcani-Suceava ~ 1 mld €
Focșani/Buzău-Brăila ~ 1 mld €
București-Alexandria ~ 1 mld €
Bacău-Piatra Neamț
Timișoara-Moravița
Satu Mare-Baia Mare


Legat de faptul că o să ne împrumutăm dacă rămânem fără bani din fonduri europene:

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/financiar/avertisment-jp-morgan-romania-decupleaza-vecinii-europa-centrala-banca-americana-recomanda-investitorilor-reducerea-expunerii-titlurile-stat-romanesti-riscuri-deteriorare-conditiilor-fiscale-21460554

mike_us

^Deci este cel mai probabil sa vedem următoarele licitații pe A11 si A13?

tom_sawyer

La A13 mă refer la contractele deja semnate pe Sibiu-Făgăraș.

Feri

^^ În principiu prin POT ar trebui să fie finanțabile doar proiectele din rețeaua TEN-T.


Parcă există o prevedere ce permite până la 50km conectivitate dar probabil VO Gura Humorului, Bacau-Piatra Neamț, Focșani Brăila vor primi finanțare de la buget sau prin alte programe EU (gen CEF).

tom_sawyer

Vezi linkul din postarea mea de mai sus.
Bacău-Piatra Neamț și VO Gura Humorului sunt proiecte eligibile la finanțare prin POT, prioritatea 2, "Proiecte de investiții situate în afara rețelei TEN-T".
Buzău-Brăila e pe prioritatea 1. Focșani-Brăila nu e pe liste.

Feri

#9597
^ Da, m-am uitat și ai dreptate. Probabil se califică pe criteriul conectivitate.
Rămâne de văzut pentru că sunt multe proiecte de VO trecute ca eligibile dar alocarea totala este mult mai mică pe P2 față de P1.

nohoni6749

#9598
---
Poate fi șters, îmi pare rău că am postat o încercare naivă de a pune într-o lumină pozitivă ceva...

Ionut

Dar îmi place tare că nici nu ai pretenții, ai găsit cu cine să ne compari.