Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

@dr4qul4 vezi că "autostrada nordului" între baia mare și dej nu este prin Mestecăniș ci pe la Cavnic - Târgu Lăpuș.

Evident, nu iau în serios astfel de hărți. Dar as pune la lipsuri:
- Suceava - Botoșani
- Tureni - Dej
- Salonta - M44
- Românași - Baia Mare (căci nu Jibou e important)

Feri

Întrebare pentru cei mai în temă, au fost adoptate amendamentele la buget din lista asta a Comisiei pentru transporturi și infrastructură?
https://www.cdep.ro/comisii/transport/pdf/2023/av801%3B3.pdf

Sunt câteva cu argumente interesante.

trex

Quote from: pasadia on January 06, 2024, 12:38:48 AM@dr4qul4 vezi că "autostrada nordului" între baia mare și dej nu este prin Mestecăniș ci pe la Cavnic - Târgu Lăpuș.

Nu stiu ce este Mestecanis, dar da, nu este pe la Mesteacan, pare mult la est, prin Targu Lapus - Rohia - Dej..

Quote from: pasadia on January 06, 2024, 12:38:48 AM- Românași - Baia Mare (căci nu Jibou e important)

Eu nu prea inteleg de ce lipseste asta, care e critica pentru Maramures.

De asemenea, imi pare lipsit de logica sa faci Oar-Baia Mare drum express, dar sa-l continui spre Bistrita-Suceava in regim de autostrada. Cred ca Oar-Baia Mare e un segment important si gatuiesti o parte importanta. Ar face sens daca s-ar lega de la Dej spre Poarta Salajului spre A3 prin Autostrada, atunci poate face sens.

dr4qul4

Autostrada sau Drum Expres, la standardele noastre, este acelasi lucru.
Eu as vrea insa sa vad pe mijloc parapeti de beton (dublii, cu ceva piatra/pamant in ei).
Ar ocupa mult mai putin spatiu si nu ar avea nevoie de nici un fel de mentenanta.
Grecii folosesc un singur rand si nu arata la fel de accidentati ca la noi. Nu aratau nici cand nu mai aveau deloc bani de mentenanta (era plin de boscheti crescuti).
Noi ne incapatanam sa punem parapeti metalici dublii, doar ca sa avem ce repara (deja CNAIR nu mai face fata la reparatii si fiecare km de A/DX nu face decat sa mareasca timpii de pt reparatii).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trex

Quote from: dr4qul4 on January 06, 2024, 06:45:21 PMAutostrada sau Drum Expres, la standardele noastre, este acelasi lucru. [...]

Nu stiu ce sa spun, parerea mea este ca lipsa benzii de urgenta este o imensa diferenta, dar vom vedea cand vor incepe cu adevarat accidentele.

dr4qul4

Autostrada montana are un standard chiar mai mic fata de Drumul Expres de la campie.
Bistrita- Suceava va fi o autostrada montana, cu limitari multe la 80km/h.

Lipsa benzii de urgenta nu inseamna nimic, daca ai un acostament de 1,5m si spatii de servicii deschise. Chiar ii descurajeaza pe cei care opreau pentru "a fuma o tigara". Daca faci o pana, si ai senzori la roti, o duci fara probleme pana la spatiul de servicii.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanCelMare

https://www.euronews.ro/articole/metroul-din-cluj-in-ce-conditii-se-pierd-bani-din-pnrr-si-ce-se-intampla-daca-luc?fbclid=IwAR3WqiepshN4q0E0gSLztOPta5yW5ImtuExjsuA7ezusgDyIGRuN9LQL31s

Adrian Câciu: "Dar pe 1 martie, să vedem târnăcoapele și excavatoarele la lucru. Eu sunt optimist, pentru că sunt toate premizele să se întâmple lucrurile acestea. Avem banii respectivi, Primăria Cluj are autoritatea locală, are partea ei de cofinanțare, există dorința respectivă. Nu acest termen contează, ci contează termenul august 2026.
Atunci se pierde PNRR-ul."

Are cineva idee ce e cu termenul ăsta spus de ministrul MIPE, august 2026 pentru PNRR?
Deja e decalat termenul de final 2025? Sau de unde vine acest august 2026 menționat în articol?

horatiu.cosma

În 2026 se încheie PNRR-ul, cred că în august e ceva termen agreat cu CE pentru trimiterea ultimelor solicitări de plată.

mirceaeliade

#9578
del

horatiu.cosma

Daca te înțelegi cu cineva să îți construiască o casă pe 10 lei, tu ii dai cei 10 lei când e casa pe jumătate gata? De nenumărate ori ți s-a mai sugerat sa nu mai postezi doar ca să faci producția zilnică de mesaje.

rezin

#9580
Consider că o dată cu creșterea rețelei de autostrăzi , trebuie să trecem și la un nou concept pentru utilizarea mai eficientă a acestora, pentru a le îngloba în tendințele actuale    de descongestionare a marilor centre urbane , pentru reducerea poluării fonice și îmbunătățirea calității aerului în aceste centre, pentru reducerea traficului rutier în orașele mari, pentru creșterea gradului de siguranță și confort pentru un număr cât mai mare de oameni. În acest sens consider că trebuie organizat un serviciu public de transport de persoane atât între localitățile uneia sau  mai a  multor  primării care se pot asocia pentru a deține un sau mai multe microbuze cu șoferii necesari, cât și un serviciu de transport public între primăriile din cadrul unui județ și centrul administrativ, sub tutela consiliului județean. Transportul public intracomunitar nu poate fi lăsat doar la bunul plac al firmelor private; el trebuie să fie permanent și garantat.

Pentru a implementa acest nou concept, este necesar ca distanța dintre noduri pe autostradă să nu fie  mai mare de 15 kilometri, în noduri să se creeze stații de autobuze , sa avem autobuze de lung parcurs care să circule pe autostrăzi prin aceste noduri unde pasageri vor putea coborî sau urca. În orașele mari aceste noduri să fie legate sa transportul public urban, și tot în aceste noduri să fie amenajate și parcări pentru navetiști care vor folosi mai departe în oraș transportul public urban. În nodurile din localitățile mai mici primăriile vor fi cele care vor prelua călătorii prin serviciul de transport public local.    În acest fel mulți oameni vor putea face naveta la locul de muncă și nu vor mai aglomera centrele urbane, elevii vor putea face naveta la unitățile de învățământ, ambulanțele ,  pompierii și poliția  vor interveni mult mai eficient în folosul comunități.
 
Concluzionând :
-noduri la maximum 15km,
- stații de autobuze în noduri,
-autobuze interurbane care să circule în lungul autostrăzilor                                             
  prin noduri,
-în nodurile din centrele urbane mari parcări și legătură cu 
  transportul public urban,                             
-în nodurile din localitățile mai mici preluarea călătorilor  prin serviciul de transport public local.         

shift2rail

^ problema identificata corect- lipsa unui serviciu public de transport national- dar solutia este cunoscuta in Occident sub numele "o retea feroviara nationala care sa isi merite numele".

mircea

@rezin e extrem de impractic ce propui pentru că nu ăsta e rolul autostrăzilor. Ele deservesc traficul pe distanțe lungi, nu pe cel local de tipul Orțișoara-Timișoara, sau Tărtăria-Sebeș. Având traficul de tranzit pe A, rămân DN-urile libere pentru trafic local. Cât despre poluarea în centrele urbane, e suficientă prezența a unor park&ride-uri la intrarea în orașe iar de acolo mijloace de transport în comun. Sau direct autobuze pe distanțe mai lungi ( în zona metropolitană), cum are STPT, de exemplu.

Trenurile lui @shift2rail sunt un vis umed în clipa de față.

rezin

@mircea ,
 cine lucrează sau elevul, studentul , au nevoie de siguranță, comfort și timp cât mai scurt pentru deplasarea de la A la B. La fel și salvarea , pompierii și poliția. Acestea nu le pot oferi drumurile de rang inferior.
 Până la distanța de 60 de km. , un muncitor un elev sau un student pot să facă naveta dacă se deplasează pe autostradă.

dragos76

Nu aș cataloga asta cu trenurile chiar "vise umede". Da, până la a ajunge ca în țări din vest, mai e mult. Dar sunt chestii punctuale relativ simple care se pot face, in ideea acestei mobilități locale, pe distante medii, și unde eu nu știu ca în România să se fi făcut ceva, care să facă acest tip de transport mult mai atractiv.
Concret, mă gândesc la facilități pentru un mix de transport feroviar-rutier:
- abonamente comune care să acopere atât serviciul feroviar de parcurs mediu, cât și cel rutier de transport local
- infrastructură care să permită un transfer eficient între feroviar (parcurs mediu) și rutier (parcurs local). Dacă în orașe asta e ceva ce există, mi se pare foarte deficitar în mediul rural. Mai ales în contextul că sunt sate și comune unde gara trece la oarece distanță de localitatea propriu zisă. Deci un sistem de microbuze sau autobuze care să lege gara de localitățile adiacente, cu orar sincronizat cu cel al trenurilor e ceva ce e necesar, și eu zic că se și cam poate face. Normal, nu ai cum pune asta pentru orice haltă, e posibil ca să fie necesare și subvenții, mai ales la început, dar se poate începe cu zonele mai populate, unde e clar că e și cerere chiar la momentul actual.