Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasa_andrei

Inca ramane A2 cea mai lunga autostrada deschisa traficului din Romania si o sa ramana cea mai lunga pana o sa avem gata sectorul Holdea-Margina. Cred ca sunt sanse mai mari sa fie gata A3 de la Targul Mures pana la Bors decat Holdea-Margina. sau... stai. Tuneulul de la Meses. Mda >:(

Care credeti ca o sa fie prima autostrada finalizata care sa depaseasca A2? A1 sau A3 sau A7?

A1: Sibiu - Nadlac ~351km
A3: Targu Mures - Bors II ~ 270km
A7: Bucuresti-  Bacau ~320 km


tonică

😄 2020 e reprezentat de-un punct rosu pierdut pe-o harta, clar un an bun de uitat!

Earthchild

Mai găsim undeva o sinteză cu rețeaua autostrăzilor pe tari, în afară de wegenwiki?

dr4qul4

Cam pe la sfarsitul lui 2022 (daca avem noroc), cea mai lunga autostrada nu va mai fi A2 ci Holdea -Nadaselu.
Dar doar pentru putin timp, pentru ca la sfarsit de 2023, cu ceva mai mult noroc, ar trebui sa avem Craiova-Ovidiu, sau macar Curtea de Arges - Ovidiu.
In ambele cazuri, calculele depind de aceeasi actori. Dar speram sa nu li se alature si alti figuranti.
Sau sunt prea optimist cu A0 sud in 3,25 ani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@pasa_andrei: eu cred ca A7 are de departe cele mai mari sanse in clasamentul tau. E si un pic o chestiune de noroc, adica sa nu apara vreun sector intre Ploiesti si Pascani cu probleme gen A3 de langa Tg. Mures - un lot atfel usor, dar care abia acum a intrat in lucru, desi se putea si acum 6 ani.

Pe de alta parte scopul nu trebuie sa fie cat mai multi km cu acelasi indicativ. Ci cat mai multi km legati intr-o retea. Asta inca e o problema la noi. Din fericire ne apropiem de ideea de retea. De ex. A0 pe sud va lega A1 si A2 si poate peste vreo 4 ani o sa mergem pe autostrada fara sa iesim de la Agigea la Pitesti (sau chiar la Curtea de Arges) - ca. 390 km (resp. ca. 430 pana la CdA).

Eforturile trebuie sa mearga si spre inchiderea retelei. Intri undeva pe A si nu mai iesi pana aproape de destinatie. Reteaua asta trebuie sa se afle la max. 140-150 km de orice colt de tara. De oriunde ai fi in Ro trebuie in max. 2 ore sa ajungi la retea. Ca sa scapam odata de mersul nervos cu depasiri pe DN-uri 1+1. Undeva pana la 2 ore soferii rezista cuminti, chiar daca au cate un camion in fata cu 70-80, unde se poate merge cu turismul si cu 100.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Referitor la A3... care nu prea mai exista, asa cum  fost conceputa de Bechtel. Segmentul Tg. Mureș Făgăraș este, pe buna dreptate "deprioritizat" pana la ignorare. În aceste condiții e normal sa se păstreze 2 A3?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TS30

#6907
A0 - VIDRA - BRAGADIRU L2 - Stadiu fizic actual 2% avans +2%

A1 - SIBIU - BOITA PS1 - Stadiu fizic actual 19.95% avans +4.67%

A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 53.3% avans +10.69%
A3 - Tg.MURES - OGRA - Stadiu fizic actual 6% avans +6%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L2 - Stadiu fizic actual 95.75% avans +1.9%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 33.85% avans +1.09%

A7 - Stadiu fizic actual 73% avans +6%

A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 91% avans +0.5%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 72.86% avans +1.47%

DX CRAIOVA - PITESTI L1 - Stadiu fizic actual 13.6% avans +1.1%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.1 - Stadiu fizic actual 26.98% avans +2.19%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.2 - Stadiu fizic actual 23.37% avans +6.15%

POD BRAILA - Stadiu fizic actual 22%

*avans calculat de la ultima postare din 31 Iulie 2020 si @sursa CNAIR

vancouver

@hefaistos: S-a mai discutat aici. O idee ar fi ca A8 Iasi-Tg. Mures sa continue mai departe Tg. Mures - Cluj - Oradea. Ar fi si geografic logic, o autostrada est-vest clara. Atunci A3 ramane doar Bucuresti - Brasov, Brasov - Fagaras va fi parte din A13, iar pentru Fagaras - Tg. Mures trebuie gasit alt indicativ, atunci cand se va face.

Dar daca tot ne apucam sa redenumim autostrazi, atunci ar trebui facut un concept complet, unitar (asa cum avem la DN-uri). Cel mai bine studiate 2-3 variante si adoptata cea mai buna. Dar sincer, avem cred ca alte prioritati acum in 2020-2021. Cand poate vor fi in lucru A7+A8+A3 pe Valea Prahovei + A1 Valea Oltului + A13 si va veni astfel o perioada in care banii abia o sa ajunga, deci nu se vor mai lansa licitatii noi, atunci poate ar merita la nivel CNAIR creata o echipa care sa faca un concept coerent. Ma gandesc poate prin 2025-2026.

Oricum, daca esti pasionat de asa ceva, ia o harta si picteaza si vin-o cu o propunere completa. O sa fie evident pe aici unii care se vor enerva ca discutam asa o prostie, doar ca nu e nici o prostie si in asta consta si buna organizare vest-europeana: atentie si la detalii. (atentia la detalii defineste civilizatia. de ex. garduri pe jumatate rupte, borduri jumatate stricate, cabluri atarnand pe stalpi - adica lipsa atentiei la detaliu, asta defineste Romania - o tare necivilizata ). Ori o buna logica in definirea numerelor de autostrazi va ajuta la o mai usoara invatare a lor de catre masa populatiei, ceea ce va duce la mai putina deruta si poate chiar in unele situatii la mai putine accidente. Dau ca exemplu o stire la radio, cum ca pe autostrada x intre a si b este polei sau un ambuteiaj. Cine habar nu are indicativele nu o sa stie unde este problema, dar daca sunt clare si simple s-ar putea sa fie mai usor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tonică

 :lol: haha, da-le idei cu A8-ul politicienilor actuali, mâine schimba din pix și se vor lauda ca in câteva zile au făcut aproape un sfert din mult promisa autostrada. :))

PlayStation

Cate santiere sunt in constructie fata de ultimii 3 ani!

horatiu.cosma

1. Ăia 60 de miliarde de euro pe următorii 10 ani sunt scoși din pălărie, că sună bine 2% din PIB anual, dar trebuie și să fie obținuți de undeva, că pe povești pot fi și 10% din PIB, dar asta nu înseamnă că au o bază reală în spate. Cei 20 de miliarde de euro POIM+fonduri corona+împrumuturi sunt cam optimiști, plus că nu știu cât spațiu mai avem pentru împrumuturi, mi se pare că suntem cam la limită cu ritmul actual.

2. "Dacă se dau 2% pentru tancuri și avioane, de ce să nu se poată da 2% pentru autostrăzi?" Păi fiindcă autostrăzile nu sunt ceva produse pe care le găsești la bucată pe raft la supermarket și iei mai multe sau mai puține în funcție de ce buget ai. Putem să facem un exercițiu de imaginație și să punem în buget 6 miliarde de euro în 2021 pentru investiții MT. Dacă se trage un miliard de euro, hai un miliard jumate din cele 6 e bine. Fiindcă atâtea proiecte avem, atâta capacitate administrativă la CNAIR, CFR, MT avem, atâta poate duce piața în momentul de față. Sigur, ea se poate extinde dacă apar proiecte noi bine pregătite care să fie contractate rapid, dar nu se va întâmpla peste noapte, durează ceva ani. Premisele sunt relativ optimiste, însă mai e mult până să creștem de 5-6 ori ritmul actual și să ajungem la capacitatea efectivă de a consuma 2% din PIB.

pest1969

#6912
Macar sa fi ramas constant la capacitatea administrativa/vointa politica din 2011:

2009: A1: 32,25+12,25 km; A2 - 30,82 km                                                                       Total KM semnati:  75,30 km
2010: A1: 32,8 km                                                                                                                           Total KM semnati:  32,80 km
2011: A1 16,1+22,11+19,75+24,11+27,47+9,5+16,66+22,22+13,52; A2 - 20,49+ km; A6 - 11,4 km   Total KM semnati: 203,30 km
2012:                                                                                                                                          Total KM semnati: 0
2013: A1 - 22,14+21,14+25,62 km; A3 - 8,7 km                                                                            Total KM semnati:  77,60 km
2014: A10 - 17+24,25+12,45+16,3 km                                                                                          Total KM semnati: 41,25 km
2015: A3 10,10 km; A3 3,6 km; A3 15,69 km;                                                                                 Total KM semnati:  29,39 km
2016: A3 6,5 km; A3 - 17,9 km;                                                                                                     Total KM semnati:  24,40 km
2017: A3 6,3 km;                                                                                                                           Total KM semnati:   6,30 km
2018: A3 5,35 km; A7 - 16,27 km; DX12 TR1 1 - 17,7 km; DX12 TR2 - 39,85                                     Total KM semnati:  79,17 km
2019: A0 lot 1 16,93 km; A0 lot 2 16,30 km; A0 lot 3 17,96 km; A1 lot 1(S-P) 13,17 km;                    Total KM semnati:  64,36 km
2020: A1 lot 5(S-P) 30,35 km; A3 4,5 km; A3 - 12,24+13,5 km; A3 - 28,55 km; A0 - 4,47                  Total KM semnati:  93,61 km     

Adaugat A10.

horatiu.cosma

^
Lipsește A10 (2014) la prima strigare.

Dar asta cu proiecte semnate nu spune întreaga poveste. Câte proiecte s-au semnat și au mers cu frâna de mână trasă din lipsa exproprierilor, avizelor, acordului de mediu, autorizațiilor de construire etc ani de zile? Zimbor-Poarta Sălajului e semnat cu UMB de 3 luni, dar va mai trece mult și bine până să apară exproprierile, ordin de începere, avize, PT, scoaterea din fondul forestier pentru suprafețele semnificative de pădure.

pest1969

Apropo de acel lot Zimbor-Poarta Salajului...
In ce stadiu sunt cu exproprierile?
Si de ce nu pot face proiectarea si fara ele, cum s-a intamplat la A0?