Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


GML

Nu stiu ce au incercat ei, dar articolul asta nici nu e complet, nici datele nu sunt prea up to date.
Probabil nu au facut analize amanuntite.

TibiV

@Senerslav,
ai tot dreptul sa fii dezamagit.

As fi pus asta la "Perle si ineptii", dar "presa"  de mana a N-shpea nu se califica...

Quote
Autostrada A2 între București și Constanța are 202 kilometri și a fost construită în vremea lui Nicolae Ceusescu. Drumul de mare viteză face legătura între Capitală și litoralul românesc.

(Partial corect... Chiar face legatura intre Capitala si Litoral. A trebuit sa verific pe harta, caci articolul asta m-a bulversat de tot...)

Este de  :lol: sau de  :(( ca se publica astfel de articole?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

^
Între minutele 32 și 45 se vede porțiunea construită în 1987. Filmul e din 2001. Scuze de off-topic.

nicolaem

^^^
corect dr4qul4. se prioritizeaza "orice". Sau "tot"
de fapt strategia e absortie de fonduri UE pentru ca suntem praf cu bugetul. Asa ca orice se poate urgenta si semna , se semneaza.
Disperarea asta o avem cu totii pana la urma. Toti vrem autostrazi. Deci nu e neaparat rau.
Avem deja si licitatii fara contestatii, pentru ca incepe sa fie de lucru pentru toata lumea. Nu m-ar mira daca in 2022 se va egala recordul lui Boagiu cu 200km semnati intrun an.

reed

@Vlad94
1.de ce se circula pe un sens ,si 2 ce cauta caruta pe autostrada?   :lol:

Vlad94

1. Stiu ca intre 2001 si 2006 s-au realizat lucrari de reabilitare a autostrazii (daca va uitati pe poza google erath historical din 2005 se vede ca podul peste gara Cernavoda este in renovare)
2. Chiar nu stiu sa iti raspund. M-am intrebat adesea de ce gasim oi cu turma pe podul Fetesti.

Feri

Inregistrarea emisiunii ZF cu Mariana Ionita CNAIR.

https://www.zf.ro/zf-investiti-in-romania/investiti-in-romania-mariana-ionita-cnair-economia-are-nevoie-19545499

Quote
Realizarea studiilor de fezabilitate şi a proiectării trebuie să aibă la bază documentaţii actuale, bazate pe realitatea curentă din teren, nu pe ce a fost în urmă cu 15-20 de ani.

Mariana Ioniţă, care a pre­luat conducerea com­pa­niei naţionale de adminis­trare a infras­truc­turii rutiere (CNAIR) în luna februarie a acestui an, spune că principala problemă a proiectelor mari de infras­truc­tură a reprezentat-o vechimea studiilor şi documentaţiilor, motiv pentru care antreprenorul general s-a transformat şi în proiectant.

,,Nu mai putem promova documentaţii luate din dulap, care nu se mai bazează pe realităţile de astăzi. Antreprenorii trebuie să facă execuţie, nu proiectare. Pe Comarnic-Braşov avem 3 ani pentru proiectare, iar aceasta va aduce un plus valoare, va optimiza autostrada şi se vor putea face în doi ani. Un exemplu bun este centura Bacăului, demarată în 2018 şi este aproape gata şi va fi gata în 2020. Dacă Comarnic-Braşov va fi fragmentată în loturi, în 2 ani poate fi gata dacă avem documentaţie bună. Dacă însă dai proiectarea la antreprenor pe baza unei documentaţii din 2005, atunci nimeni nu îşi poate asuma un termen", a spus Mariana Ioniţă. Ea a subliniat că vechea documentaţie era învechită, nu respecta acordul de mediu şi ,,tăia" staţiunile în două, afectând inclusiv turismul.

Autostrada Comarnic-Braşov va avea un nou traseu de la Sinaia la Râşnov, iar în licitaţie este deja lansată centura de la Comarnic în regim de autostradă, ce va avea o lungime de 7 km.

Dincolo, pe Sibiu-Piteşti deja lucrările avansează pe lotul dinspre Sibiu.

,,Pe Piteşti-Sibiu, când am venit se discuta de proiectare pe lotul 1, acum s-a început şantierul de la Sibiu la Boiţa, s-au terminat exproprierile, scoaterea din fondul forestier, agricol, stadiul fizic este de 23%, în condiţiile în care când am venit aici nu era deloc. La lotul 5 proiectantul antrepre­norului general lucrează, ne va da câteva secţiuni mai devreme pentru a începe organizarea. La lotul 4 din păcate încă suntem în analiză, suntem în judecată, am solicitat detalii suplimentare, a depus contestaţie, suntem la curtea de apel. La lotul 3 documentaţia de atribuire este gata şi pleacă la validare la ANAP şi la publicare. La lotul 2 se lucrează la definitivare şi în octombire pleacă la validare. Anul acesta închidem cu Sibiu-Piteşti", a spus Mariana Ioniţă. Ea a subliniat că Sibiu-Piteşti ar putea fi gata în 2025-2026.

La finalul acestei săptămâni CNAIR va deschide circulaţiei secţiunea Iernut-Cheţani de 18 km de pe A3 Ogra-Câmpia Turzii, care  va reduce şi mai mult timpul dintre Tg. Mureş şi Cluj.

,,Am avut licitaţii închise în 2-3 ani iar marţi la Cluj am semnat Zimbor-Nuşfalău, 30 km în 42 de zile procedura de achiziţie publică, faţă de ani de zile. Am declanşat procedura de a angaja un director pentru resurse umane din mediul privat, să avem indicatori de performanţă pentru fiecare angajat şi să creştem nivelul competenţelor administrative şi de îmbunătăţirea echipelor de implementare", a explicat directorul CNAIR.

De partea cealaltă ea spune că în România sunt şi anterprenori buni, dar şi unii vechi care se bazează pe avocaţi, pe vicii de procedură şi schimbările de management din CNAIR şi ale echipelor de proiect şi au găsit fisuri prin avocaţii lor care i-au ajutat să deter­mine prelungiri de termene şi ascunzându-şi incapacitatea lor de a realiza proiectul.

,,Eu am venit în februarie şi am găsit în derulare 10 proiecte cu finanţare cu fonduri europne din februarie şi până acum am semnat 27 de contracte, 11 cu documentaţie şi proiectare şi 16 cu proiectare şi execuţie, iar săptamâna viitoare mai semnăm un contract de execuţie pe Autostrada Transilvania şi un altul pentru varianta ocolitoare a Galaţiului. Tot acolo sperăm să anunţăm proiectul pentru drumul expres Brăila-Galaţi care va merge către viitorul pod, care este gata în proporţie de 25%. Pe lângă pod, acolo mai lucrăm şi la drumuri unde avem probleme cu devierea utilităţilor, care sunt în derulare, avem contracte. Avem gata şi exproprierile şi intrăm în forţă şi cu construcţia drumurilor, avem şi autorizaţia de construcţie şi vom avea şantier pe final de an sau început de 2021", a spus directorul CNAIR.

Ea spune că o altă problemă o reprezintă lipsa anterprenorilor, inclusiv a celor români, nu numai străini. Cei români sunt tot mai puţini, iar cei străini, care o parte sunt de bună intenţie şi bine pregătiţi dar nu cunosc realităţile României.

hefaistos

Punctual tot bate campii. 2 ani pentru tronson de munte, cat o fi el de mic....
Dar in general pare a avea o viziune realista cu privire la ce trebuie facut. Ramane de vazut daca vor tine ritmul si dupa alegeri. Si la semnari si la executie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

nicolaem

Quote from: nicolaem on September 08, 2020, 02:22:48 PM
alecu, pest,
am adaugat eu coloana de ministri.


Cu bold, primii 3 ca performante la km semnati.
Am evitat intentionat cativa cu mandate scurte.
Nu ma pot abtine sa nu remintesc din punctul meu de vedere pe cel care a provocat cel mai mult rau :Sova. In diferitele lui functii (la MT sau la "Marile proiecte"). 2 ani si ceva care nu doar ca ne-au tinut pe loc, ba chiar a facut si pasi in spate pana cand dupa ce a plecat el s-a facut acel masterplan. Dezastru lasat de el se vede imediat in anii urmatori.

Update CraPi

hefaistos

Pe mine ma îngrijorează 2012 😁
Dacă vor mai semna ce mai poate fi împins înainte pe A0, și A1, ne vom apropia poate de 200 anul asta dar va fi seceta la anu'.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

nicolaem

nu e cazu. sunt bucatile lipsa din A1 si A3.
iar din 2022 "are balta peste" pe A7

Feri

Anul viitor ar trebui sa fie si VO Techirghiol/DX4 28km

vancouver

2012 a fost un an negru. Orice lucrare a fost oprita incepand din vara. Nu s-a mai dat nici un ban din vara 2012 pana in vara 2013. Doar firmele gigant, Strabag si UMB au continuat sa lucreze pe datorie.

Guvernul de atunci a avut o singura nenorocire in cap: PPP pe Comarnic-Brasov si eliminarea oricarei alte concurente. Spaga urma sa fie uriasa. Amprenta gandirii lui Nastase, pusa in practica de pupila acestuia, Ponta.

Tot ce s-a facut pana in 2012 a respectat planul Iptana din 1969, dar in 2013 au facut acea nenorocire de "Romania 100", palnia care impartea Romania in 2 jumatati, si pentru a ajunge din nord in sud si invers se putea numai prin Valea Prahovei (PiSi fiind anulata, vezi doamne prea scumpa si alte d-astea).

Ca urmare a acelor elucubratii UE ne-a cerut in 2013 sa facem un MasterPlan. Varianta finala a venit abia in 2015 (2013-2015 fiind concentrati pe a pierde totusi cat mai putin fondurile UE pe 2007-2013). MasterPlanul din 2015 coincide in masura de 90% cu planurile Iptana 1969, la care se mai adauga una-alta. Din 2016 am reluat asadar activitatea normala, iar acum in sfarsit incep sa se vada rezultatele: contracte semnate (si in 2018 si 2019 se vede tendinta de revenire la normal).

Este clar si meritul actualei echipe, dar evident licitatiile au fost pregatite in anii 2016-2019, ca altfel nu aveau ce sa semneze. La fel ca si Anca Boagiu in 2010-2011, care doar a bagat pe turbo ceea ce era deja lansat.

Si NU TREBUIE SA UITAM nenorocirile provocate de altii, de aceasta mega intarziere de 3-4 ani 2012-2016, chiar daca ulterior alti oameni din acelasi partid au mai dres-o (ma refer de ex. la Lucian Sova).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

La ce presiune exista pt A7, daca se predau SF-urile in mai si demareaza imediat licitatiile de executie, este posibil ca pana in decembrie sa le si termine!
Pe A8 la inceput de 2021 expira termenul contractual pt SF-ul TgMures-TgNeamt; am inteles ca s-a lucrat mai mult la un capat si oricum nu ajung pt toata lucrarea (cam ca la SF-ul pt PiSi), probabil se va preda TgMures-Sovata (poate si Sovata-Ditrau) urmand sa descurce restul mai incolo (ca la PiSi); daca fac miscarea din primavara, pana la final de 2021 ar putea avea semnat si contractul de executie.
Pe A13 Sibiu-Fagaras iarasi este estimata predarea SF in 2021; daca-l predau din primavara, iarasi niste licitatii care se pot demara si termina in 2021
Primaria Oradea se misca f frumos in directia maturizarii proiectului A11; nu m-ar mira ca in 2021 sa se mai liciteze un segment de A11 (in afara de centura Oradea).
"Balta poate avea destul peste" si in 2021  :)