Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

yetiman

#5235
Daca ne trage EU de maneca, poate, poate se incepe ceva.
Desi, daca ma intrebati pe mine, cred ca sunt doar vorbe in vant.
(sublinierile imi apartin)

QuoteMinistrul Transporturilor, Lucian Șova, împreună cu ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, au discutat, astăzi la Bruxelles cu comisarul
European pentru Politica Regională Corina Crețu (/web14/spatiul-media/stiri/2035-12072018)
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, împreună cu ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, au discutat, astăzi la Bruxelles cu comisarul European pentru Politica Regională Corina Crețu despre
aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului major de infrastructură magistrala M6 – legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Discuțiile au fost constructive și ambele părți au convenit să urmărească implementarea la standarde înalte de calitate a proiectului.
Comisia Europeană va transmite în curând autorităților de la București o scrisoare de răspuns la clarificările prezentate de partea română.
De asemenea, în cadrul întâlnirii s-a discutat despre posibilitatea realizării unei legături rutiere rapide între Transilvania și Moldova. Scopul comun este ca studiile pregătitoare pentru implementarea la
standarde europene a acestei legături să se facă în perioada curentă de programare, iar traseul va fi stabilit astfel încât să aducă beneficii economice atât pentru România, cât și pentru Uniunea
Europeană.

Sursa: MT
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Mie imi place ca spun "legatura rapida" si nu autostrada. Prin munti, un half-profile (1+1+banda de urcare) ar fi legatura rapida. Oricum autostrazile de munte sunt limitate la 80 km/h, dar castigul de timp nu e din viteza ci e din geometrie, panta, vehicule lente, intersectii, localitati si bineinteles gropi, alunecari, restrictii, mizerie, si marcaje lipsa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

iulius

Si pun pariu ca aceasta" legatura rapida" care va fi prezentata de catre MT va fi A13 si nu A8. >:( ,
Sau ma rog half profille pentru sectorul montan.

horatiu.cosma

La UE nu merge așa, că vrea un nenică incompetent care e în plus și ministru trecător la Transporturi să mute traversarea Orientalilor pe la el prin ogradă. Trebuie un studiu foarte serios din care să rezulte care e cea mai ok variantă. Deocamdată doar A8 are un SF (prost, fără studii geo serioase, fără un acord de mediu), dar măcar are ceva. Brașov-Bacău nu are nimic, zero barat. Plus că în MPGT avem aprobat pe POIM pregătirea A8, deci nu se poate scoate din pălărie altceva pe moment.

Dagda

Dar nu despre asta era vorba? realizarea unui studiu?
QuoteScopul comun este ca studiile pregătitoare pentru implementarea la standarde europene a acestei legături să se facă în perioada curentă de programare, iar traseul va fi stabilit astfel încât să aducă beneficii economice atât pentru România, cât și pentru Uniunea Europeană.

danutzu_1069

^^
Uiti faptul ca si A3  va trece muntii, pe Valea Prahovei..
Si o sa mai fie si A8... care va trece muntii.

JohannDB

....... si sa construiasca ecoducte la greu.   Dacă faci autostrada pe porțiuni întinse pe rambleu (și acesta destul de înalt), nu se poate face în zonele cu probleme "eologice" pur și simplu pe piloni, astfel ca orice vale/viroagă/vălicică/etc să fie liberă pentru accesul faunei pe sub autostradă ?? Ar fi astfel de locuri pentru sub traversare nu mai late de 22m cu construcție "deasupra capului".... Și cu alte costuri! Întreb și eu, văzând veșnica polemică tunel/ecoduct/pasaje pe piloni.

AdrianB1

Quote from: danutzu_1069 on July 15, 2018, 06:12:52 AM
^^
Uiti faptul ca si A3  va trece muntii, pe Valea Prahovei..
Si o sa mai fie si A8... care va trece muntii.
Am uitat ca A8 trece prin Carpatii Meridionali. Poti sa imi dai un link de Google Maps cu traseul?

A3 e printr-o zona dens populata unde ursii nu mai trec strada de multa vreme, si daca nu o trec nu e o problema de mediu, pe Valea Prahovei ursii sunt o problema de securitate a populatiei. Protejezi fauna atunci cand e in mediul ei natural si eventual cand e in pericol, din cate stiu in Valea Prahovei e suprapopulare cu ursi. Castori si nutrii nu exista prin zona, daca nu gasesc cei de la mediu vreo specie de râme in pericol de disparitie atunci nu prea o sa aibe ceva real de comentat.

A8 o sa aibe la vremea ei aceleasi probleme ca A1: traverseaza e o zona salbatica, lunga, cu multe animale salbatice. De aceea va trebui sa aplice din experienta invatata cu A1 si tocmai de-aia A1 e atat de importanta.

danutzu_1069

^^
Pentru A8, gasesti traseul pe topicul dedicat...

pasadia

@Adrian: sunt ursi care traverseaza DN1 (si CF300), mai ales intre Predeal si Azuga. Evident o fac noaptea si chiar si atunci in graba, deranjati de zgomote si de lumini.
Insa o autostrada reprezinta o bariera insurmontabila datorita prezentei gardurilor. Acelea provoaca probleme in migratia ursilor (sau a oricaror alte animale terestre, caci vorbim aici si de vulpi, lupi, cerbi / ciute si orice alt animal. Daca e sa ma intrebi pe mine, la cum arata proiectele vehiculate pe CoBra, as zice ca ar fi nevoie obligatoriu de un ecoduct intre Busteni si Azuga si probabil de 2 bucati intre Azuga si Predeal.


danutzu_1069

Da' UMB-ul unde este in clasamentul ala???

voicul

Este sub 1% avansul sau nici un avansa la UMB - conform textului:
"Pe celelalte șase șantiere de autostrăzi, constructorii au raportat avansuri de până la un punct procentual, sau chiar niciun progres, conform datelor actualizate pe luna iulie de pe site-ul CNAIR."


north

Quote from: north on June 02, 2018, 12:23:43 AM
Quote from: tone_iulian on May 30, 2018, 10:46:49 PM
https://www.arenaconstruct.ro/autostrada-bucuresti-brasov-si-transfagarasan-in-prefinantare/

Cei mai atenți la detalii au observat că primele două proiecte de autostradă a fi cofinanțate din POIM (excludem desigur fazatele A1 și A10) privesc autostrada A3, adică:

  • tronsonul Târgu Mureș – Ogra – Câmpia Turzii, în valoare de 1.826.928.177,05 lei (deci proiect major);
  • secțiunea București-Ploiești, sector 1, km 0+000-km 3+325; Nod Centura București km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500, în valoare de 174.074.476,65 lei (deci proiect nemajor).
Cine se bagă la un pariu că și al treilea proiect va fi tot de pe A3? :D

Quote from: Bogdan_Cluj on July 20, 2018, 02:36:48 PM
Pentru proiectul ,,.. Comarnic – Brasov, Lot 2: sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 și drum de legatura,,
a fost depusă aplicația în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Cine se bagă la un pariu că și al patrulea proiect va fi tot de pe A3? 
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling