Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Eu.
Ar fi o prostie.
(Bine, ca "noi" am vrea este una, ce vor accepta "ei" este alta...)

Aacum "biata Corina" incearca sa sustina orice prostie romaneasca. Inclusiv CoBra inainte de PiSi.
Dar daca CE accepta acum sa finanteze A3 (orice altceva decat la vest de Tg.Mures) atunci pot ajunge ca in urmatorul exerctiu financiar sa primeasca cereri de finantare pentru A6 Bucuresti-Alexandria (:D) sau chiar pentru A11...

Ar fi chiar ca in zicala cu "hotu si prostu"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Se refera la Surplacu - Bors.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


north

#5252
Hm. Eu mă gândeam la Gilău - Nădășel + pod, dar cred că este mai logic ce spui tu. Mai ales că acum două luni tocmai a aprobat CE co-finanțarea (cu 265 MEUR) proiectului major privind bucata în oglindă (de cealaltă parte a frontierei).
În fine... am putea deci paria pe care va fi a patra și care a cincea  :)

LE: Ce poa' să coste atât de mult proiectul de pe partea maghiară? Zice că sunt 25 km, deci doar co-finanțarea UE este la 10 MEUR/km. Dar terenul este complet plat (altitudinea variază între 90 și 100 m), noduri complexe nu sunt (nodul cu viitoarele M4 spre vest/M47 spre sud nu se face acum), râuri mari de trecut nu...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

SB76UFO

^Poate, punctul de trecere a frontierei, care va fi pe partea lor.
"Prostia este eternă și invincibilă"

laszlo.robert

#5254
Punct de trecere (în contract este scris temporar,dar asta nu înseamnă că nu trebuie să aibă toate dotările necesare de legislația Schengen), doua parcări simple bilaterale , două spații de servicii bilaterale,c.i.c și comandament de poliție  de autostradă la Berettyóújfalu.Si să nu uităm că la licitație oferta italienilor de la Ittinera ,mai mica cu 30% a fost declarată necistigatoare de către tribunal ,după ce aceștia au contestat actualii constructori. Dar asta mai bine scriam in topicul Vecinilor Românie.

Ionut


marisRO

"În 6 luni am eliminat toate barierele administrative care stăteau în calea antreprenorilor în vederea dezvoltării activităţilor pe aceste şantiere. Este vorba de faptul că am emis peste 110 de acte normative, ordine de ministru, Hotărâri de Guvern, autorizaţii de construcţie astfel încât pot afirma că este prima dată în România de după 1989 când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic", a subliniat şeful de la Transporturi.

Acesta a arătat că, până acum, o parte din întârzieri au fost imputabile statului, pentru că nu a reuşit să pună la dispoziţia antreprenorilor coridoarele de expropriere, de exemplu, la timp şi în condiţiile contractului, lucruri care au generat costuri suplimentare şi multă pierdere de timp.

"Au venit la licitaţie cu experienţa, cu palmaresul din ţările lor de origine, ale firmelor mamă însă în calitate de terţi susţinători, au câştigat aceste licitaţii, de multe ori preţul cel mai mic fiind foarte important în ofertă şi după aceea nu au lucrat. Nu există niciun lot în România pe care astăzi antreprenorii străini să lucreze cu utilajele pe care le-au declarat în ofertă", a afirmat ministrul.


În noua lege a achiziţiilor publice, firma mamă, terţul susţinător, îşi asumă toate obligaţiile pe care le are şi firma care ofertează în România, chiar dacă este o subsidiară a sa. Până acum aceasta nu era o obligaţie legală.

Sursa: http://www.economica.net/ministrul-transporturilor-am-eliminat-barierele-administrative-care-stateau-in-calea-constructorilor-de-autostrazi_156502.html#ixzz5MOMLg3Zs

voicul

^Avem un stalp, hai bine 2, pe A3 aici in B care cam stau in calea autostrazii.

O alta poveste este ca poate s-au eliminat toate problemele, DAR, sa nu uitam, statistic, in timp, toate santierele se termina.
Cu alte cuvinte nu au mai deschis nimic (mirare pentru podul de pe A10) si mai un cotet aici, altul acolo si au terminat de predat amplasamentele.
Depinde pe ST2 ... dupa 5 ani  :lolz:

marisRO


voicul

Pai ce asta e record?
Stai sa vezi prin noiembrie cand o sa iasa masiv la inaintere 1 decembrie. Cred ca pe orice o sa pui un sticker cu "1 decembrie" vei primi finantare.
Atunci va fi record, peste recordul absolut de acum.  :rip:

GDPR

S-a publicat executia bugetara pe primul trimestru din 2018, cu detaliere pe fiecare obiectiv de investitii in parte: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/sitebuget/Anexa2notaRaportinvestitii31032017_2018_29062018.pdf

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring!

De obicei ne abținem să răspundem bazaconiilor debitate de autorități, însă valul de minciuni, inepții și dezinformări aruncate de ministrul Transporturilor Lucian Șova ne obligă la o reacție.

Săptămâna trecută domnul Șova a afirmat că "este prima dată când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic" pentru că "am eliminat toate barierele administrative". Evident, este o minciună gogonată. În primul rând, nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice în 2018 pe proiecte începute în 2013-2015. Și, desigur, avem în continuare numeroase blocaje care țin de stat, dintre care vom aminti doar câteva.

Pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pe Autostrada A3 la intrarea în București și pe tronsonul Iernut-Chețani (A3), sunt stâlpi de curent pe aliniamentul drumului care blochează lucrările. Pe Chețani-Câmpia Turzii (A3) nu sunt gata exproprierile (MT abia a publicat proiectul de exproprieri pe site-ul propriu). Tot pe A3, pe sectorul Râșnov-Cristian nu avem exproprieri, nici relocări de utilități și nici vorbă de autorizație de construire.

CNAIR încă nu a semnat adiționalul la contractul cu antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva (pentru lucrările suplimentare de la nodul Holdea și al doilea ecoduct). Pentru podul peste Dunăre de la Brăila, CNAIR nu a re-lansat licitațiile pentru relocarea utilităților (primele au fost anulate!) și nu a semnat contractul pentru demararea exproprierilor. Aceeași pregătire precară (sau dezastruoasă) a proiectelor este la multe investiții: Drumul Expres Craiova-Pitești, Autostrada de Centură București (A0), Centura Timișoara sau Autostrada Sibiu-Pitești.

Șova a mai declarat că "vara anului viitor este un termen rezonabil" pentru deschiderea traficului pe segmentul Sebeș-Aiud (Autostrada A10 Sebeş-Turda). Evident, este doar o promisiune fantezistă. Aceste două tronsoane sunt în execuție deja de 3 ani, iar stadiul fizic oficial este de aproximativ 49% pentru lotul 1 și 46% pentru lotul 2. Mai grav este avansul lunar pe aceste două șantiere, existând sectoare (nodul Sebeș de exemplu) unde stadiul fizic este practic zero. În ritmul actual, finalizarea în 2019 este o utopie.

O altă promisiune a lui Șova este emiterea acordului de mediu (AM) pentru Autostrada Sibiu-Pitești până la finalul acestui an. Realitatea? Șanse minime (noi spunem că inexistente). Studiul de evaluare adecvată (SEA) a fost depus în luna mai 2018. După aprobarea acestui studiu, trebuie depus raportul de impact asupra mediului (RIM). Procedura este complicată și de durată. Din experiența noastră (emiterea AM pentru autostrăzile Lugoj-Deva și Târgu Mureș-Borș), obținerea AM în 2018 este o țintă ultra-optimistă.

O altă manipulare marca Șova: secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești este un proiect "matur" și "nu ridică probleme de geologie speciale și poate fi scos la licitație repede". Experții europeni (JASPERS / Halcrow) au criticat (încă din 2013) și critică în continuare investigațiile geotehnice lacunare din studiul de fezabilitate. Această "maturitate" se va vedea în blocajele tehnice și birocratice din momentul intrării cu utilajele în teren. Din păcate legea gravitației și legile geologice nu pot fi abrogate.

#FărăResponsabilitate #NuCredețiÎnMinciuni

Ionut

^^ Tocmai am inregistrat pentru RFI un interviu telefonic in urma comunicatului nostru. Multumim!

voicul

Una calaie (ca dupa 8 luni de asteptat pe A10, nu prea e calda) si un ghetar:
"SURSE: Se taie bani de la ministerele Agriculturii și Transporturilor"

Poate se mai inseala si sursele astea.

Ionut

Pai s-a taiat mereu de la Transporturi. :) Asta nu e stire. :D