Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

NGC

#2535
Quote from: nicolaem on September 24, 2015, 07:30:13 PM
2. inca e strategie nationala boicotarea PiSi
E cam evident de la o posta ca se continua ca si pana acum, nu? ;)

Asa, din intamplare, uite si cateva "pure coincidente".

1) Licitatia pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau" inca nu are un castigator si nu a fost anulata, desi au fost doar 6 oferte si ele au fost deschise in 24.10.2014, si desi autostrada aceasta este prevazuta in MPGT abia pentru 2021 - 2030.

2) Cele 4 oferte pentru "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras" s-au deschis tot in 24.10.2014, iar contractul s-a atribuit in mai putin de 6 luni, in 07.04.2015.

3) Deschiderea ofertelor pentru revizuirea SF-ului pentru Comarnic- Brasov s-a facut fara amanari, iar pentru Sibiu - Pitesti s-a amanat de 8 ori, plus 2 ani intarziere pentru reluarea licitatiei.

4) Se merge inainte cu licitatia pentru realizarea celor 2 loturi de capat pentru Comarnic - Brasov, desi sunt probleme legate de cum trebuie sa se realizeze legatura celor 2 loturi la DN-uri, probleme legate de valoarea estimata prea mica a contractelor pentru cele 2 loturi si probleme legate de faptul ca se face in paralel si o alta centura pentru Comarnic.

5) Comarnic - Brasov apare in MPGT doar in situatia in care se poate activa clauza de reforma structurala. Daca aceasta clauza nu se poate activa, Comarnic - Brasov nu apare in MPGT pina in 2030.

O comparatie mult mai detaliata referitoare doar la punctul 3) gasiti aici.

NGC

#2536
Tot legat de Comarnic - Brasov, CNADNR cere lucrul in 2 schimburi pentru "Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".



Sunt curios daca vor cere acelasi lucru si pentru Sibiu - Pitesti. ;)

TibiV

Cool... :D

Cred ca logica CNADNR este ca daca constructorul este obligat sa aduca doua schimburi pe santier, nu ii va plati sa stea degeaba, si atunci lucrarea va merge de doua ori mai repede.
Sa fie gata de alegerile din toamna/iarna viitoare... :)

Dar cred ca este o mica greseala de judecata.
Daca sunt contructor si am 1000 de muncitori, nu o sa angajez inca o mie doar ca sa am doua schimburi.
Ii pun pe cei care ii am in doua schimburi, cate 500, ca sa fie Neaga fericit ca le lucreaza si la 10 seara...
Dar aici se pacaleste. Ai doar 2 luni cu lumina pana la 21... In rest, primavara si toamna, ii obligi pe oameni sa lucreze la reflectoare. Se poate, nu zic nu, dar sigur este mai greu decat sa lucrezi la lumina zilei.
Cred ca in dorinta de a accelera, CNADR incetineste lucrarile la CoBra...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Am primit următorul răspuns de la Ministerul Transporturilor:

I.Lista cererilor de eliberare a autorizaţiilor de construire înregistrate la Ministerul Transporturilor şi pentru care nu au fost emise încă autorizaţii de construire:
1)           Proiectare și Execuție Autostrada Sebeș-Turda , Lot 3, Km 41+250 - Km 53+700                                            Etapa I - Lucrări aferente coridorului expropriat prin decizia de expropriere nr. 782/31.07.2014 respectiv HG 399/13.05.2014, cerere nr. 92/60197/08.09.2015  înregistrată la  Ministerul Transporturilor cu nr. 33946/ 08.09.2015 – Documentaţia se află în analiză;

2)           Proiectare și execuție Autostrada Lugoj Deva, Lot 4, km 77+361 - km 99+500 secțiuni C și D km 88+016 - km 99+500, cerere nr. 92/45113 07.07.2015, înregistrată la  Ministerul Transporturilor  cu nr.26447/ 07.07.2015 - Lipsă avize de amplasament Enel şi Transelectrica, acordul de mediu în lucru;

3)           Modernizare DN73 Pitești - Câmpulung km 13+800 - km 42+850 Etapa I  C  lucrări aflate in culoarul de exproprieri suplimentare și sectoarele  km 54+050 - km 58+900, km 66+400- km 70+000, km 70+800- km 74+100, km 97+900- km 99+500, 104+000-km 108+500, km 109+000- km 128+250 din investiția Modernizare DN73 Pitești - Câmpulung - Brașov km 13+800 -  km 42+850 și km 54+050 - km 128+250, cerere nr. 92/45097     07.07.2015,  înregistrată la  Ministerul Transporturilor  cu nr. 26.440/ 07.07.2015 - Documentaţie incompletă, lipsă avize/acorduri sau avize expirate.

4)     Pod km 33+159 din investiţia Reabilitare DN 18 Baia Mare - Iacobeni, km 3+522 – 220+088, Contract 6R11 Baia Mare – Sighetul Marmaţiei, km 3+522 – 62+234, cerere nr. 92/60629 din 10.09.2015,  înregistrată la  Ministerul Transporturilor  cu nr. 34509/ 11.09.2015 - Documentaţia se află în analiză.



II. Hotărâri ale Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere in pregatire
1. Hotărâre a Guvernului privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1179/2012 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică "Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN1, în sate lineare şi puncte negre" – este pe circuitul extern de avizare, respectiv în analiză la Ministerul Justiţiei.
2. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 1 și anexei nr. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 965/2012 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică "Modernizare DN 5, sectorul Bucureşti - Adunaţii Copăceni km 7 + 573 - km 19 + 220", precum și suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2012 – proiectul este în analiză şi dezbatere la Ministerul Finanţelor Publice.
3. Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Pasaj suprateran pe DJ 602 Centura București - Domnești", municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov – este la Ministerul Transporturilor pe circuitul intern de semnături din data de 11.09.2015.
4. Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, situate pe amplasament suplimentar, pentru realizarea unei amenajări necesare lucrării de utilitate publică de interes național "Construcția autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Bucureşti-Ploieşti" – proiectul de act normativ neavizat a fost întors la CNADNR de către  Ministerul Finanţelor Publice, care solicită ca plaţile să se facă din surse proprii de finanţare ale CNADNR pentru acest obiectiv. Proiectul se află astfel în prezent în analiză la CNADNR.
5. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică ,,Autostrada Nădlac-Arad" – este pe circuitul extern de avizare, respectiv în analiză la Ministerul Justiţiei.
6. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1232/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică ,,Autostrada Lugoj - Deva" - este pe circuitul extern de avizare, respectiv în analiză la Ministerul Justiţiei.
7. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 750/2010 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti între A1 – DN 7 şi DN 2 – A2" - este pe circuitul extern de avizare, respectiv în analiză la Ministerul Justiţiei.
8. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 768/2011 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică ,,Pasaj denivelat pe variantă de ocolire Arad peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709B, judeţul Arad", precum și suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.  768/2011 – CNADNR operează în prezent modificările solicitate  de Ministerul Justiţiei, urmând ca proiectul de act normativ să fie repus pe circuitul extern de avizare până în data de 21.09.2015
9. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 701/2012 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici si declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de interes naţional ,,Reabilitare DN 6 secţiunea Filiaşi – Ciochiuţa km 268 + 390 – 297 + 070 şi km 297 + 384 – 298 + 000", judeţele Mehedinţi şi Dolj'', precum și suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 701/2012 - CNADNR operează în prezent modificările solicitate  de Ministerul Justiţiei, urmând ca proiectul de act normativ să fie repus pe circuitul extern de avizare până în data de 21.09.2015.
10. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1129/2011 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică "Pod pe DN 61 km 74+015 peste râul Argeş la Ioneşti", precum și suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1129/2011 – în momentul de faţă proiectul de act normativ se află la Direcţia Juridică pentru a fi înaintat pe circuitul extern de avizare.
11. Hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2014 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării  de utilitate publică ,,Secţiunea 3A, subsecţiunea 3A1 şi 3A2 de la km 0+000 la km 8+700 pe teritoriul localităţilor Gilău şi Gârbău din judeţul Cluj", din cadrul obiectivului de investiţii ,,Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea", precum şi suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 416/2014 - în momentul de faţă proiectul de act normativ se află la Direcţia Juridică pentru a fi înaintat pe circuitul extern de avizare.
12. Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Secţiunea 2A Ogra - Câmpia Turzii pe teritoriul localităţilor Bogata, Cheţani, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş și pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional "Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea" - în momentul de faţă proiectul de act normativ se află la Direcţia Juridică pentru a fi înaintat pe circuitul extern de avizare.

III. Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 95/2003 pentru înfiinţarea CNADNR SA prin reorganizarea RA Administraţia Naţională a Drumurilor din România:[/b]
a. Nu reglementează activitatea privind exproprierile, neavând niciun fel de legătură cu emiterea hotărârilor privind exproprierile
b. OUG nr. 84/2003 nu reglementeză şi nu influenţează proiectele de acte normative care  vizează obiectivele de investiţii privind dezvoltarea infrastructurii
c+-d. Proiectul de OG a fost inclus pe legea de abilitare a Guvernului de a emite ordonanţe pe perioada vacanţei parlamentare, fiind astfel prezentat în consultare publică. Având în vedere că nu a fost aprobat până la finalizarea vacanţei parlamentare, va fi supus avizării şi aprobării ca proiect de OG.

IV. A fost emisă Autorizaţia de construire nr.052/01.09.2015 – Autostrada Sebeş Turda Lot 4, sectoarele 1,2,3,4,6, km 53+700-km 64+500, respectiv km 68+550- km 70+000 - Etapa I pentru executarea lucrărilor de construire aferente sectoarelor 1,2,3,4,6 excepţie făcând anumite porţiuni, pentru care sunt necesare revizuirea acordului de mediu şi avizul de amplasament favorabil Electrica/Transelectrica ( zona lacului Stejăriş şi zona nodului rutier Turda ). Aceste zone excluse din autorizaţie vor fi autorizate în etapa a II, în baza unui nou DTAC, după aprobarea HG de exproprieri suplimentare şi emiterea deciziei de expropriere de către CNADNR SA.
În ceea ce priveşte punerea la dispoziţie a Documentaţiei tehnice pentru această autorizaţie, vă comunicăm faptul că o parte din documentaţie conţine informaţii şi date tehnice ale lucrărilor de artă ( poduri, viaducte, pasaje cu dimensiunile şi descrierea lor), ale lucrărilor de drum bazine, ( decantoare, canale ANIF ), precum şi alte informaţii care intră sub incidenţa restricţiilor impuse de legislaţia în vigoare privind secretul comercial, proprietatea intelectuală, protejarea interesului public şi privat.
Luând în considerare aceste aspecte precum şi faptul că informaţiile solicitate reprezintă o documentaţie voluminoasă, conţinutul documentelor cu caracter public, (autorizaţia de construire, certificatul de urbanism, decizia de expropriere împreună cu sumele aferente despăgubirilor consemnate, avize şi acorduri obţinute de la instiuţii publice centrale/locale, servicii descentralizate ale acestora etc.), care au stat la baza emiterii autorizaţiei de construire vor putea fi consultate  la sediul Ministerului Transporturilor, în data de 08.10.2015,  ora 11,00.

pasadia

Intrebare de sambata seara, asa cam dupa 2 pahare de vin: relaxat si fara sa pun pasiune in subiect (si sper ca si voi sa raspundeti la fel).
Si o pun tocmai pentru ca vad ca inca subiectul PiSi vs CoBra conteaza (ba filmuletele de pe topicul de parcare, ba calculele lui NGC despre diferentele de abordare ale CNADNR, etc...).

Asadar, dupa cum unii probabil isi amintesc, parerea mea pe subiect e clara (si ca atare nu o mai exprim inca odata). Insa la un moment dat am nuantat-o si sub forma urmatoare: intre executia celor 2 trebuie sa existe, obligatoriu, un decalaj de cel putin 10-15 ani astfel incat in acel interval sa se poata realiza investitii in alte zone ale tarii. Ca atare sunt curios daca mai exista cineva prin aceasta comunitate dispus sa accepte si sa sustina public aceasta idee?

Si spun asta pentru ca chiar ma irita ideea ca ambele se vor construi simultan. Mi se pare o greseala imensa, cea mai mare pe care o pot face in momentul de fata.

TibiV

Părerea mea este ca după PiSi următoarea prioritate ar trebui să fie A8, din motive economico-sociale despre care am vorbit destul de mult.
Iar după aceea A3 va veni aproape normal, căci în 10 ani dezvoltarea ţării şi resursele ei vor fi la alt nivel.

Bine, şi A6 ar trebui să fie cam în același timp, cel puţin partea montană... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Versiunea mea e exact invers: de cea de-a doua nu va mai fi nevoie (nu la nivel de autostrada cel putin). Faci PiSi si muti tot traficul din MS si BN (nu mai zic de CJ, SM sau BH) prin A1. Ca atare nu va mai fi nevoie de A3. La fel muti si tot traficul din TM, CS, AR si nu va mai fi nevoie de A6.
Chestia cu dezvoltarea economica care va crea cerere mi se pare absurda. Este evident ca nu exista atata cerere, nu la nivel de autostrada (pe deoparte nu avem trafic, ci doar nevoie de centuri / intersectii denivelate / 2+1, iar pe de alta parte nu avem bani caci orice marire de salarii ne baga in deficite si in alte rahaturi).

Eu as prefera o versiune pesimista, dar asumata public si complet - facem putin, dar cu efect maxim si vedem apoi daca mai e nevoie si de altceva sau nu. Si nu cred ca o renuntare / amanare publica a CoBrei ar dauna "cauzei PiSi", nu la cat succes a avut lobby-ul aceasteia din urma. Problema e ca singurul care a avut tupeul de a pune problema astfel a fost Baiazid, care insa a venit cu argumente aiurea (zgomotul, antropizarea, folosirea infrastructurii feroviare, etc...). Bine, argumentul invers a fost folosit de lobby-istii Pisi ("se face CoBra si nu se mai face Pisi"). Si de asta nu le inteleg logica acestora din urma - daca erau convinsi ca intentia guvernamentala e sa faca una singura din cele 2 de ce nu insista in continuare pe executarea uneia singure (adica a lu Pisi)? De ce nu ar iesi cutter / API in public sa sustina ca CNADNR trebuie sa inceteze cu planurile CoBra si sa urgenteze numai planurile PiSi?

horatiu.cosma

De obicei, cand luam o pozitie ca si comunitate, presa si opinia publica ne cam dau dreptate. Dar sa sustinem public faptul ca e o greseala faptul ca se incepe in aceasta perioada CoBra nu prea va avea succes. Cred ca exact de asa ceva ar avea nevoie CNADNR si MT, o sa arunce in noi cu cozile kilometrice de pe VP, cu soferii nervosi etc si o sa pozeze ca eroi, care au gasit "in sfarsit" o solutie ca sa o construiasca. Si va fi adevarat, doar ca solutia asta va sabota DX/A 7, si poate chiar PiSi. Mai mult succes vom avea daca luam o pozitie pentru nerespectarea Masterplanului, dar asta dupa ce va ajunge sub forma unui proiect de lege.

pasadia

#2543
Stai putin: ei pozeaza in eroi si cu centurile Comarnic si Busteni. De ce nu le-am spune sa le faca doar pe alea si sa vedem apoi cum functioneaza lucrurile si daca mai e nevoie de alte investitii? Si apoi MPGT-ul oricum prevede o anumita ordine - vad ca acum nimeni nu se mai leaga de "bottle neck" si "missing link".

Sa nu fiu inteles gresit: in continuare cred ca PiSi e (poate fi) inutila si ca prioritatea zero ar trebui sa fie A0 - nord. Si ca dupa A0 - nord ar trebui executate multe centuri legate intre ele prin half-profile-uri amenajate 2+1. Dar asta nu inseamna:
- nici ca voi populariza / sustine fatis aceasta solutie
- nici ca voi fi de acord cu tactica strutului, de a baga capul in nisip si a accepta aproape orice cat timp pare ca se executa si PiSi (caci am impresia ca asta faceti voi, cei care sustineti PiSi).

Efectiv sunt dezamagit ca, la un an de zile dupa aparitia primei versiuni de MPGT (aia cu Pisi sub forma de DX si cu executia amanata) si in ciuda victoriei de care mai mult sau mai putin ar trebui sa va bucurati (aceea de a face lobby pentru o modificare substantiala a MPGT-ului initial), sunteti in aceeasi stare de expectativa si nesiguranta. Si chiar cred ca singura solutie o reprezinta continuarea lobby-ul pentru una singura dintre cele 2 treceri. Dar se pare ca raman o voce singulara si ca atare nu mai insist pe subiect.

Week-end fain tuturor, caci eu merg la Busteni sa vad castelul Cantacuzino si expozitia Dali (dar nu promit ca fac poze). Oricum in ultimele week-end-uri am tot trecut pe acolo dupa vreo 3 ture montane prin Bucegi (Morarului, Bucsoiu si Vanturis). Asta asa, ca sa va fac in ciuda caci voi pierdeti timp in trafic pana acolo. :P

NGC

#2544
Quote from: pasadia on September 26, 2015, 10:55:23 PM
Si o pun tocmai pentru ca vad ca inca subiectul PiSi vs CoBra conteaza (ba filmuletele de pe topicul de parcare, ba calculele lui NGC despre diferentele de abordare ale CNADNR, etc...).
Quote from: pasadia on September 27, 2015, 12:21:59 AM
Sa nu fiu inteles gresit

Nici eu nu vreau sa fiu inteles gresit.

Daca tot a deschis un coleg subiectul, tot ce am vrut sa scot in evidenta, este cum merge CNADNR inainte cu CoBra, in ciuda unor fapte evidente si unor curioase "coincidente". ;)

Eu oricum sunt pentru a le face pe amandoua, si chiar si bucata care acum a disparut din MPGT, adica de la Brasov la Targu Mures, asa cum era planificat initial.
:cheers:

pasadia

Dar eu nu ti-am reprosat nimic, demersul tau e chiar util iar CNADNR-ul e cam prea evident in ceea ce intentioneaza. Vede-i-as insa pe ei finantand Predeal - Rasnov, pe acea scurta bucata cred ca vor bloca mai multi bani decat pe Calafat - Craiova (de exemplu).

nicolaem

pana la un punct sunt deacord cu pasadia. e inutil sa construiesti ambele in acelasi timp. faci una. apoi muti investiiile cel putin 5 ani in alta parte. mai pui 4 ani constructia. deci in mod logic vad o diferenta de maxim 10 ani intre cele 2 inaugurari. timp in care MT se poate concetra pe zona Moldovei. pe de alta parte daca acum incepe construirea centurii comarnic, de ce ai dubla-o la anu sa zicem cu autostrada.

alecu26

CNADNR mai in toate licitatiile mai serioase cere lucrul in 2 schimburi.

Oricum nici unul dintre constructori nu il aplica asa cum scrie acolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Va rog frumos sa imi spuneti daca trebuie sa modific ceva la semnatura. :)
:cheers:

TibiV

Ce ai in semnătură sunt "oficialele", nu ?..

Altfel este evident că "Dumbrava-Cosevita: deschidere 05.16" este o imposibilitate... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)