Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

nicolaem

cat de absurzi pot fi unii oameni?
"Ioan Rus: Moldova trebuie legata prin autostrazi de Transilvania, altfel vor fi probleme sociale mari "

pai daca vrei sa legi 2 regiuni de ce sabotezi TgMures ( centrul geografic al Ardealului) de Iasi - principalul oras al Moldovei. Chiar si Bacaul al 2lea ca importanta ar fi destul de aproape de PNeamt si de posibila autostrada.

dr4qul4

Moldova trebuie legata de Bucuresti, nu de Cluj, Sibiu si Budapesta. Ca pana una alta, asta e ce mai mare si mai apropiat oras.
Dar inainte de toate, orasele din Moldova tb legate intre ele. Ca degeaba faci Bacau-Brasov, Tg Neamt-Tg Mures sau Focsani-Bucuresti daca nu legi Iasi de Bacau
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

corect. asa ne zice si ue
si ne finanteaza A7 si TgMures Iasi. dar din 2 bune noi alege ma 3 - proasta si nefinantabila. Bacau Brasov.

teocharis

Quote from: dr4qul4 on October 10, 2014, 05:21:43 PM
Moldova trebuie legata de Bucuresti, nu de Cluj, Sibiu si Budapesta. Ca pana una alta, asta e ce mai mare si mai apropiat oras.

Moldova trebuie legata de Occident (ca si restul provinciilor istorice) ptr ca de acolo vin investitiile si comertul si acolo sunt plecate aprox 2 milioane de moldoveni.

restul e gargara nationalista la Rus.

stangabriel

Sa zicem ca pana la primavara se semneaza lucrari pe Sebes Turda 1,2. ; Suplacu-Bors ;Campia Turzii-Targu Mures 5 loturi.; Centura Bacau. Destul de sigur. Apoi ce urmeaza? Mai avem alte tronsoane pregatite? In PPP nu mai cred momentan. Ce studii de fezabilitate avem gata la primavara? Se spunea de Nadaselu-Suplacu,dar sunt cu bani de la buget,macar Suplacu-Bors si Gilau-Nadaselu sa fie sustinute.

rocklee

la anul sa se apuce macar de sibiu brasov bacau ...daca tot au bani pentru aceasta autostrada ....o fi buna si ea la ceva .....mam intors anul acesta de la mare pe partea brsov sibiu ...a fost groaznic de aglomerat si ...treci prin toate satele si comunele posibile ... >:(

dr4qul4

@teocharis, vezi ca nu doar din occident vin investitiile. Mai repede legi Moldova de Bucuresti- Constanta, Moldova si Ucraina decat sa faci mai putin de jumatate ca sa treci niste munti.
Din Moldova se poate ajunge in Polonia si Germania mai usor prin nord decat prin Budapesta.
In plus, cele mai multe schimburi comerciale ale moldovei sunt cu Bucurestiul, Republica Moldova si Ucraina.
Iar bani de investitii sunt si la est
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

silviu321

Nu e vorba de ce faci mai repede ci de ce e mai folositor. S-o ajunge mai repede din Moldova in Polonia doar ca nu avem granita directa cu ea iar Ucraina nu e in UE si nici nu va fi.... Iar ca sa treci granita pe la ucraineni... e poveste lunga.....
cele mai multe schimburi comenrciale ale moldovei  NU sunt cu Ucraina si Moldova, cat despre investitiile de la Bucuresti.... e mult de povestit dar nu vor veni
Iar banii de investii din EST sunt un mar otravit a se vedea si sit actuala a LuKoil si criza din Ucraina

ASA ca HAI cu autostrada  BRASOV-BACAU  legatura Moldovei (si a Basarabiei) cu lumea civilizata.

delacroix

Quote from: dr4qul4 on October 10, 2014, 11:10:54 PM
...
In plus, cele mai multe schimburi comerciale ale moldovei sunt cu Bucurestiul, Republica Moldova si Ucraina.
Iar bani de investitii sunt si la est
Si rezultatele se vad.
La est de Prut? Bani cacalau.

ghrt

Mult mai la est de capătul autostrăzii, unde ar fi el, sunt bani mulţi dar nu de investiţii, doar de parcat în active cu risc scăzut şi potenţial bun de a-şi păstra valoarea. Investiţiile sunt altceva.
Cont (aproape) inactiv.

rio tinto

Salut.

Iata un rezumat CristiM pe limbajul tuturor: (parere personala)

Cred ca autostrazile se fac in funtie de NECESITATI, ca orice constructie de altfel.

Si eu, si tu stim unde e nevoie de autostrada in Romania in urmatorii 5 ani. Esti inginer, specialist. De asemenea, ceva in noi ne spune ca se va construi, singurul lucru ce impiedica inceperea constructiilor sunt circul pe care si eu si tu il sustinem si finantam.

Masterplanul si-a atins scopul: scopul sau nu e cel declarat in cuprins, ci acela de a ne provoca pe noi, de a crea circ, manevre EXCLUSIV politice; nu are absolut nici o legatura cu stiinta de a construi infrastructura de transport... E O GLUMA, trebuie sa acceptam cu totii asta, 2-3 bancuri, si sa trecem mai departe LA TREABA! (din pacate gluma asta a costat cateva milioane de euro bune, insa o sa fiti surprinsi in lume cate milioane de euro sunt WASTED efectiv pe nimic)

O sa sune foarte ciudat pentru multi dintre noi insa cu toata compasiunea fata de politicieni, si ei, intr-o mare masura sunt ca si noi, vor face lucrul cel bun in realitate, insa in declaratii (interviuri, prezentari, masterplanuri etc.) vor face contrariul, fiindca numai asa se intretine valva intre noi, refulam, ne dezbina, ne certam, luam parti, dezbatem cica...

Va trebui sa ne uitam cu totii la ce se intampla. E simplu. Culoarul de transport in Romania deocamdata e VO, si Rus si CNADNR stiu asta (alaturi de intreaga tara), Sebes-Turda se construieste, Sibiu - Nadlac inca 3 ani max. La intrare in VO se va crea un dop din cauza traficului de la Nadlac si Bors si.. fortati de necesitate, oricat ar fi costul se va construi autostrada pentru decongestionare. Oricare alta varianta sunt povesti care antreneaza dicutii aprinse din pacate, din simplul fapt ca noua ne e FRICA ca vor face ceea ce si ei stiu ca nu vor face.
Moment comic alaltaieri la Dacia cand Iohannis declara ca Sibiu-Pitesti se va face, iar cu un an in urma propunea lui Ponta la raliu sa faca Sibiu-Brasov. Saracu, nici el nu mai stie ce vrea, mi-e mila de el. Oricat de mila mi-ar fi, va fi noul presedinte pentru aceia care inca mai au nevoie de o autoritate in viata lor. Ok. De cate dovezi avem nevoie sa stim ca existenta noastra nu depinde in nici o masura de politicieni? Am ras la calculele alea de clasa a doua din master plan 3 zile si 3 nopti. :)) (inca rad, si eu nu sunt bun la matematica) E comedie. Nu vreau asta din partea lor, dar asta primesc.

Si nu in ultimul rand, noua generatie 20-30 ani ii doare in cot de politica, au acea atitudine "I don't give a fuck", e un prim semn (revoltator la inceput) ca oamenii devin independenti si judeca pentru SINE. Bunul simt ii ghideaza pe acesti oameni si nu legi prestabilite.

Ne vedem pe autostrada pe Valea Oltului si dupa 2020 si pe alte retele in functie de cresterea MZA, adica, eu o sa merg pe DN7 cu rulota ca va fi liber si placut prin Cozia si Brezoi si pe Carligu Mic refacut si fara gropi iar tirurile pe sus prin padure si prin tunele cat mai departe de zonele turistice.

Seara faina.

ghrt

Hai să definim NECESITATEA. Care a fost necesitatea sălilor de sport ale lui Năstase şi a terenurilor de fotbal din timpul lui Boc? Sifonat bani. Care e necesitatea unui megaproiect pe bani naţionali? Sifonat megabani. Care e necesitatea panseluţelor şi a răsamenajărilor de trotuare din Bucureşti? Uită-te ce bugete sunt şi cum se câştigă licitaţiile.
Doar dacă mai rămâne ceva care nu se poate sifona, se va duce în proiecte care într-adevăr sunt cerute de piaţă. Este una dintre explicaţiile absorbţiei mediocre a fondurilor europene, atât de necesare şi atât de neutilizate.

Eu înclin să cred că există un interes major ca:
- să nu se facă culoarul de transport pe traseul solicitat de UE, din diverse motive ce ţin de grădiniţă (gradiniţă = ba facem ca mine = nivelul de dezvoltare intelectuală a unor decidenţi din administraţie - vorbesc din experienţa personală, dar din alt domeniu nu transporturi);
- să se facă un traseu pe bani naţionali;
- să se facă pe valea Prahovei. Motivul pentru VP nu îl ştiu dar de când a apărut ca necesară autostrada spre Alexandria nici nu mai încerc să îl aflu.

Motivul pentru care se lucrează la A1 este că nu există fondurile necesare pentru lucrări finanţate din bani naţionali, nici ca atare în buget şi nici ca posibile încasări viitoare din taxă de autostradă etc. Dacă ar fi bani primul lucru ar creşte pensiile la prima rundă de alegeri (pentru o idee în acest sens, acum sunt bani doar de vreo 15 lei la alocaţii) şi ar apărea urgent diverse gen un program de dezvoltare a drumurilor de prin comune să motiveze activiştii locali şi altele la nivel judeţean şi naţional. Bani au fost pe timpul lui Tăriceanu, şi au fost risipiţi fără mustrări de conştiinţă.

Cont (aproape) inactiv.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

etalgor

Quote"Presupunând că viaţa ar fi de aşa natură încât anul următor creşterea economică nu o să fie 3%, să zicem, o să fie 7% sau 9% şi bugetul statului va permite, să poată fi accesată şi direct în varianta de autostradă. Asta dacă viaţa economică ne permite", a explicat Rus.

Ce legatura are cresterea economica si bugetul cu upgrade-ul la autostrada? O sa fie platit integral de la buget sau cum?
Atata prostire pe fata mai rar...

adiarc

din pacate exista multi oameni putin informati in aceasta tara...de aia o tine tot una si buna...in realitate cei 300 de mil de euro , cat costa de fapt ( partea noastra de cofinantare ) , sunt platiti numai de Dacia , ca impozite de tot felul , odata la 3-4 luni.Daca mai adaugam si Ford plus alti mari exportatori ,,,,,
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura