Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Au fost explicate de catre frunzaverde acum cateva pagini:
[quote author=frunzaverde
Din fericire avem un normativ de proiectare si constructie a drumurilor expres (exact cum avem si la autostrazi). Il cheama AND-598 2013. Nu am versiunea pe 2013, si nu pare disponibila pe net, dar am o copie a reviziei anterioare (AND-598) 2007. Va atasez o copie aici:
https://www.dropbox.com/s/2wk11q6j2vp501z/Normativ-DX.pdf?dl=0

Practic, din normativul din 2007, drumul expres (DX) e o autostrada "lite". Are urmatoarele cerinte (diferentele fata de autostrada le-am marcat in italice):

- 2 cai a cate 2 benzi fiecare cale, deci 2x2. Spre deosebire de Polonia, nu exista in normativul de DX conceptul de DX permanent cu o banda pe sens. Normativul nu e clar daca se poate realiza etapizat, cum avem la autostrada In Romania e perfect legala constructia doar primei cai si etichetarea acesteia cu un indicativ "A", exact ca in Ungaria cu indicativele "M").

- platforma de 22 m (26-27 m la A)
- benzile de mers de 3.5 m latime (3.75 la A)
- fara banda de urgenta (banda de urgenta obligatorie la A, cu cateva exceptii)
- banda de accelerare si de deceleare poate lipsi (obligatorie la A).
- iesiri denivelate obligatorii.
- parapet median conforme cu standardele romanesti in vigoare. Asta inseamna ca se permite parapete median de beton, tip New Jersey pe drumurile expres (parapet metalic obligatoriu la autostrazi).
- parapet lateral doar in zone care cer asta (la autostrada, practic parapetele lateral e obligatoriu cu exceptia debleelor)
- raze de curba asemanatoare cu cele intalnite pe autostrazi.
[/quote]
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

teocharis

va fi fun: vom traversa de doua! ori muntii ptr a ajunge de la Bucuresti la Iasi!

alecu26

eu zic sa mutam capitala la Brasov. E mai ieftin.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

#1218
Quote from: alecu26 on September 29, 2014, 09:25:46 AM


Eu cred ca cele 3 DX sunt cadou pt Dacia. Sau ma rog, marketing, pentru ca multe se vor schimba pana vor fi toate gata.

Pitesti-Brasov nu e o idee chair atat de rea, dar va fi extrem de scumpa. Pana la C-Lung avem deja 2 DN-uri, iar de acolo nu prea vad pe unde sa-l duca mai departe.
Totusi nu vad rostul unui Gaesti-Targoviste-Ploiesti. Probabil ar actiona ca o centura de Nord si pentru Bucuresti, dar ar trebui facut pe drept: Gaesti/Titu-Barcanesti cu ciot spre Targoviste (care de fapt nici nu e necesar, DN71 fiind tot timpul liber). Dar ce sa-i faci, si aia voteaza...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

@north

Eu sunt pur și simplu siderat de ce-a ieșit din acest Masterplan. Stăteam și mă gîndeam adineauri de ce sunt practic mut și nu pot să comentez critic și mi-am dat seama: pentru că e atît de aberant, atît de evident dictat politic acest plan încît nu poate fi combătut cu argumente logice și cu date. Nu poți convinge și dialoga cu un nebun; e nevoie de rațiune și de bună-credință de ambele părți ale unui dialog pentru ca acesta să fie constructiv. În fapt, aici avem de-a face doar cu o mascaradă menită să dea fundament ideii fixe pontiste: "toate autostrăzile prin Brașov". N-a fost numit degeaba "micul Ceaușescu"; asemănările merg mai departe decît simpla insultă politică - omul își dorește să fie ctitor, are el o idee cu carioca pe hartă despre cum trebuie să facem autostrăzi și specialiștii trebuie să i se supună.


iulius

Peste 2 zile vom vedea si reactia de la Bruxelles atunci cand vor prezenta oficial noul Master Plan de Transport si atunci sa vezi caterinca...!!!!

alecu26

Bulgarii au master plan?

De ce intreb asta...si la ei sunt cateva neconcordante logice in dezolvtarea pana acum si chiar si cea viitoare.

oricum cu cat mai uit mai mult la al nostru e mai ciudat. Nordul moldovei de ex: ciot de drum express pana la Botosani?????

Cu ciotul de DX spre piatra neamt parca as fi de acord, dar atunci ar fi bine sa fie continuat pana intersecteaza DX-ul care vine din Transilvania.

La fel, parca pentru DX-ul care merge spre nord, as face o mica scurtatura de dupa Roman care sa iasa direct la Tg Frumos. Iasi-ul si punctul de grantica for fi mari generatori de trafic, nu neaparat continoarea spre nord.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Care redti ca este distanta setata intre drumuri si acele zone gri? 25-30 de km?

Mi se pare ciudata zona gri din sudul Dobrogei, cea care contine Negru Voda dar nu se intinda pana in Mangalia. O fi exista vreo continuare a A4 spre sud, stearsa intre timp, si nu au mai corectat acea zona?

delacroix

Quote from: pasadia on September 29, 2014, 11:10:42 AM
Care redti ca este distanta setata intre drumuri si acele zone gri? 25-30 de km?
30 de minute.

alecu26

totusi...aici in aceste tabele am putea sa avem cheia. INOCSA/AECOM ca o firma cu o ENORMA prezenta pe piata (din orice domeniu al constructiilor, consultantei, proiectarii, etc, etc) cu o evidenta binecuvnatare din partea autoritatilor nu putea sa ingore total ce li s-a cerut de catre politicieni si atunci au facut pentru politicieni harta (buna de aruncat la gunoi) si pentru specialisti tabelul....cu multe adevaruri mai subtile.

Oare intradevar sa fi fost atat de subtili AECOM?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

#1225
alecule, cred ca te minti singur sperand ca tabelele arata mai bine decat harta. Daca ar fi asa explica-mi te rog modul in care au ales unele tronsoane spre analiza.

De exemplu de ce Buzau - Focsani e un tronson si Bacau - Focsani - Braila - Galati e alt tronson? Nu era mult mai logic, dupa cum e si traficul majoritar, sa avem un tronson complet Buzau - Focsani - Bacau?

De ce au analizat drum expres pe ruta Turda - Cluj - Dej - Baian Mare - Halmeu? Oare n-ar fi fost mai simplu, mai logic, sa analizeze un drum expres pe ruta Zalau (din A3) - Jibou - Baia Mare (zona vestica) - Satu Mare?

Si tot as aputem sa continuam cu intrebarile. Eu am impresia ca acele tronsoane sunt gresit alese si ca atare acele tabele nu indica mare lucru.

LE: mai e o problema, observata in cazul acelui drum expres Brasov - Pitesti a carui lungime ei o indica la 119km. Oricat de drept ai incerca sa trasezi aceasta bucata ea nu poate fi atat de scurta DECAT daca ea de fapt e intre Pitesti si Rasnov (nodul cu Comarnic - Brasov). Deci unele cifre sunt conditionate de realizarea altor tronsoane.

Si la fel e si in cazul altor cifre. De exemplu Sibiu - Brasov e trecut cu o distanta de 103 km. Pe DN1, in prezent, sunt 140. Chiar si reducand distantele, punand capetele in Selimbar si in Codlea, distanta pe DN1 e de 122 km. Intre nodul de la Talmaciu si Codlea sunt 114 km.

Sunt multe cifre in acel tabel care nu cred ca sunt corecte!

pasadia

Si inca una: Brasov - Bacau sunt circa 190 de kilometri (mai ales daca punem capatul dinspre Brasov undeva in zona Codlea) pe DN11, care e un drum destul drept intre cele 2 orase. Traseul autostrazii indicate de ei e de doar 158 km. 30 de kilometir redusi prin scurtarea distantei in care e strabatut Oituzul si atat?

cutter

@alecu26

Speranța moare ultima :) Tabelele sunt niște bălării la fel ca și restul acestui așa-zis Masterplan. Spre exemplu, în tabel apare Comarnic-Brașov cu cost 1,11 miliarde €.

Centura București Nord - îndrăznesc să zic, cel mai important drum de legătură prin trafic și valoare economică din România - înțeleg că e bună așa cum e, cu limite de 30km/h din 500 în 500 de metri, cu intersecții la nivel, cu pile de la poduri pe mijlocul drumului, fără parcări, fără bandă de urgență, fără posibilitate de a opri un TIR avariat în afara carosabilului, fără, fără, fără - deci e rezolvată, e bună așa?

Cele trei autostrăzi care pleacă din capitala României - A1, A2, A3 - sunt unite prin gluma asta de drum, cu vulcanizări, coșmelii, intrări în curți pe stînga și pe dreapta, giratorii alungite printre picioare de pod? Am înnebunit cu toții în țara asta?

alecu26

si ne uitam la tari din blocul comunist...si NU LA CAPITALE....si ne baga de departe in buzunar...:( e chiar trista situatia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

#1229
Masterplan-ul meu realist
* numai pentru autostrăzi/drumuri expres
** realizabil pînă la 31.12.2020

Surse de finanțare:

  • fonduri europene: 2,9 - 3,3 mld € (+contribuția României de 15-20%):

    • Fondul de Coeziune (FC): 2 mld € - disponibili în principal pentru închiderea coridorului Rin-Dunăre ("culoarul 4"), cofinanțare 15%
    • Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR): 0,9 mld € - disponibili pentru proiecte de autostrăzi/drum expres pe rețeaua TEN-T, cofinanțare 20%
    • Connecting Europe Facility (CEF): 0-0,4 mld € - sunt disponibili în principal pentru legături lipsă cu țările din jur și cu accent pe feroviar si naval - pentru rutier trebuie un artificiu de genul "Conexiunea portului Galați cu rețeaua TEN-T prin autostrada Buzău-Brăila-Galați"
  • fonduri de la buget: 0,6 - 1 mld € după ce scădem co-finanțarea de 500-600 mil € pentru fonduri europene, adică aproximativ 100 mil € an, estimez că ne mai rămîn de la buget 100-150 mil €/an
Proiecte pe FC:

  • Sibiu-Pitești: 1,8 mld € (finanțare UE - 85%: 1,53 mld €)
  • A0/CB București: 550 mil € (finanțare UE - 85%: 0,47 mld €) - aș face un proiect care să combine secțiuni complet noi de Drum Expres cu upgrade-ul unora existente - denivelarea tuturor nodurilor, bretele pentru toate direcțiile - în felul acesta putem face economii mari

Proiecte pe FEDR:

  • Ploiești-Buzău: 375 mil € (finanțare UE - 80%: 300 mil €)
  • Pitești-Craiova: 750 mil € (finanțare UE - 80%: 600 mil €)

Proiect pe CEF:

  • Buzău-Brăila-Galați: 500 mil € (finanțare UE - 80%?: 400 mil €)
UPDATE:mi se spune că pe CEF se pare că sunt eligibile doar conexiunile cu țări învecinate (Iași-Ungheni sau Moravița-Timișoara), dar cum deja e apel deschis la Bruxelles și noi n-avem proiecte pregătite, cel mai probabil n-o să luăm niciun ban.

Proiecte de la buget:

  • Gilău-Borș: 800 mil €
  • UPDATE Iași - Tîrgu Frumos: 200 mil €

Știu că ne-am dori cu toți mai mult, dar cred că realist vorbind asta e tot ce se poate face. Și nici măcar acest plan nu e 100% realist pentru că din aceiași bani va trebui finanțată și faza a doua a proiectelor începute din POS-T 2007-2013. Dar se apropie de ce putem face în următorii 6 ani.