Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.

nirolf

Quote from: north on September 18, 2014, 01:12:19 AM
Quote from: alecu26 on September 18, 2014, 01:05:25 AM
Pe un DX, din cauza benzilor mai mici, a diferitelor modificari la benzile de incadrare, disparitia benzii de urgenta, când creste intensitatea traficului...viteza va scadea brusc...spre un 80km/h.

Mmmm... naah... pe Ploieşti - Comarnic (şi vezi ce-a postat între timp pasadia!) se merge lejer în coloană la minimum 120 la oră  :)


Se merge așa pentru că nu sunt camioane. Când o să ai coloană semicompactă de camioane care merg cu 80-90 până în marginea benzii și parapet în partea cealaltă, plus mașini care intră în depășire accelerând ușor de la 80-90, n-o să mai vezi coloană care merge cu 120 - 130 km/h.

cutter

Corect, nirolf, am dat acum cîteva zile exemplul autostrăzii Bologna-Florența.

Am găsit un film aici:

De la minutul 06:00 încolo cred că e un exemplu bun.

alecu26

si atunci...decat sa facem DX upgradbil in autostrada...mai bine facem autostrada cu lucrarile mari de arta facute doar pe un sens prima data. Pe Comarnic-Bv de exemplu...cei 10 km de tunel (din 50) probabil sunt cam o treime din pretul de constructie...adica vreo 400 milioane de euro. Vreo 300 sunt pentru poduri si vreo 400 pentru drumuri (cu tot cu ziduri de sprijin, consolidari...etc). Daca tunelurile si podurile mari s-ar face pe jumate...as zice ca am avea in loc de 1,1 miliarde 800 milioane de euro....adica la fel ca proportia de cost intre DX si autostrada....sau chiar mai bine...ca tunelul de DX arata cam la fel cu tunelul de autostrada....mai ales daca-l vrei upgradabila autostrada.

In fine...facem filosofie intr-un pahar de apa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

MNU

Quote from: north on September 17, 2014, 11:48:13 PM
Dacă tot povesteam zilele trecute într-o veselie despre drumuri expres... probabil în nu multe ore se va prezenta reţeaua rutieră rapidă derivată din masterplanul de transporturi.
Pare-se că-n afară de autostrăzile existente / în construcţie / în contractare, au mai rămas ca autostrăzi doar:
- toată ruta aferentă DN1 (în fine, aproximativ, dacă ne uităm la deturul prin Zalău) adică Borş - Turda - Sebeş - Sibiu - Braşov - Bucureşti (şi cică include autostradă Comarnic - Ploieşti pentru 2014 - 2020!);
- Braşov - Bacău;
- Piteşti - Craiova;
- Autostrada de centură Bucureşti.

În rest... drumuri expres şi iar drumuri expres (şi aici suprizele se ţin lanţ... spre exemplu tocmai Piteşti - Braşov lipsea).

Adica, daca am inteles bine, se prevad drumuri expres pe aproape toate traseele finantate de UE cu 85%... si autostrazi pe cele finantate mai putin (sau nefinantate) de UE?

:thumbsup:

north

Din câte înţeleg, masterplan-ul a fost construit pe un model matematic, care nu ţinea cont de ce finanţare poate primi un drum în stabilirea importanţei sale în reţea. Pe site MT apare pe undeva modelul sau componente ale sale.
Oricum, să se posteze odată spre consultare publică... deocamdată, vorba lui alecu26 - facem filosofie (sau parcă era furtună?) într-un pahar cu apă.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cutter

[@Ionut, te rog lasă-mi postarea asta - promit să nu insist ulterior]

Eu sunt profund indignat de ceea ce face CNADNR. E cvasi-dezastru pe toate șantierele de autostrăzi. Se mișcă totul cu încetinitorul. Pierdem ani din viață. Pierdem (enorm de mulți) bani europeni. Eu, unul, nu mai suport!

Totul din cauza unor ticăloși și incompetenți. Vreau să facem ceva - proteste, acțiuni individuale, nu știu - dar nu mai suport bătaia asta de joc. Atîția oameni de bună credință muncesc din greu zi de zi și își doresc să aibă o infrastructură mai bună în țara în care vor să-și crească copiii și din cauza cîtorva mizerabili ne înghesuim ca vitele pe aceleași DN-uri obosite în coloane interminabile.

Nu mi-e frică să-i numesc pe cei de acolo trădători de țară pentru că asta sunt. Și știu că citiți asta, domnilor din M.T. și CNADNR, și vă spun direct, calm și fără inflamare retorică: trădați interesul național prin comoditatea, complicitatea și inacțiunea voastră!

Aștept propuneri de la voi despre ce putem face în continuare. Cîteva idei:
- pichetarea CNADNR/proteste
- identificare cu nume și prenume a celor responsabili (vă simțiți pe undeva, domnule Horia Nicolae, cînd amînați cu lunile deciziile la licitații?)

cricric


dorum

Sa ne pice fata si dintii din gura?.... eu ma lipsesc.... :(

alecu26

Referitor la diferentele de pret intre DX si autoastrada si diferentele de timp.

E ok ce spune North si probabil ca o autostrada ar aduce doar 20 minute in plus fata de DX, oricum putin fata de evolutia de la DN la DX. Totusi...daca acea diferenta de bani, sau in urma construirii DX-ului nu se face ceva si cu intrarile in oras si penetratii suplimentare, denivelari de intersectii, centuri in punctele unde se descarca...atunci prefer sa merg pe autostrada si sa ajung 20 minute mai devreme si acei 20 de minute sa-i petrec intrand in oras.

Momentan, de multe ori dinspre A1 se poate pierde si o ora pentru a ajunge cam unde vrei in Buc....pe când in 4 ore se ajunge mai recent din Deva la tabla de Bucuresti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#1194
Actualizare conform datelor disponibile in 19.09.2014, unde cu bold sint modificarile survenite.

Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [150674] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Brasov-Bacau"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [150676] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bacau-Pascani"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [150677] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Focsani"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [150678] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Focsani-Bacau"
Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [150682] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Alexandria"
Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [150683] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Pascani-Siret"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [150684] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ploiesti - Buzau"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [150685] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Bucuresti-Giurgiu"
Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [150686] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Alexandria-Craiova"
Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [150688] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Craiova-Calafat"

Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151164] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Neamt (Pascani)-Iasi-Ungheni"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151188] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Braila-Galati"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151189] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151190] "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau"

Deschidere oferte in 07.10.2014 pentru [151207] "Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti"
Deschidere oferte in 08.10.2014 pentru [151209] "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada de Centura Bucuresti Nord"
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151210] "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras"

Oferte deschise in 17.09.2014 pentru [151022] "Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de legatura DN66A km 47+600 - km 66+204, Campu lui Neag - Cerna" -> 3 oferte

Oferte deschise in 17.09.2014 pentru [151452] "Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod peste Tisa in zona Teplita din Sighetul Marmatiei" -> 3 oferte
Deschidere oferte in 30.09.2014 pentru [151601] "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"
Deschidere oferte in 29.10.2014 pentru [153823] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Pod peste Prut la Ungheni"

SILVIUFG


horatiu.cosma

La Suplacu de Barcau- Nadasel nu e nevoie de revizuire studiu fezabilitate, sau e valabil cel facut pe vremea Bechtel?

alecu26

se lucreaza si acolo. Acolo cred ca e cel mai avnasat...doar ca momentan nu s-au gasit facturile. Trebuie cineva sa sape mai adanc dupa ele.

Eu am impresia, si sper sa se puna repede itnrebarea la CNADNR...ca pe acolo pe undeva vom avea urmatoarele licitatii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Cosider Masterplanul,cel putin cel preliminar,ca lipsit de viziune si care nu ajuta la o crestere durabila a economiei .Dupa parerea si experienta mea,peste 3000000 de km,parcursi in toata Europa,ce reprezinta cam 20 de ori km de autostrada existent in toata Comunitatea Europeana,aproximativ 66000,in primul rind ar trebui creat o retea cadru de autostrazi,tip:A0,A1,A2,3,6,7,8,13 colegate inter ele.Mai ales pe finantarea 2014-2020,unde dispunem de 85%.In a doua faza,de preferat in finantarea 2020-2027,unde o sa avem un procent de 70-75% de la UE sa se treaca la conectarea a oraselor mari si resedintelor de judet,cu racorduri de autostrada sau d.x. 
Altfel o-sa be trezim in 2020 cu multe tronsoane de autostrada nefinalizate,tip A1 in present
De exemplu:cine are de parcurs primii sau ultimii
kilometri or drum national sau judetean si restul pe autostrada pierde mai putin timp decit in casul unei autostrazi pe bucatele si care de multe ori nu au nici o legatura rutiera intre ele

north

Cf. prez. la CE:

1. Harta generală:


2. Proiecte după EIRR și MCA:


3. Sib-Pit vs. Plo-Sib dickmeas 1:


4. Sib-Pit vs. Plo-Sib dickmeas 2:

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling