Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Total de acord. Acestea sunt cele mai circulate si importante drumuri din tara ce pot aduce dezvoltare ulterioara.

dr4qul4

Daca am avea un negociator bun, am putea obtine fonduri mai mari. Ma gandesc ceva de genul: Da, facem Sibiu-Pitesti dar cu conditia sa-l facem din banii pt 2007-2013 ramasi necheltuiti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

@ cutter: realist nu esti cel putin pentru ca spui "realizabil pînă la 31.12.2020".

SF-uri discutabile, neaprobate inca, proceduri de licitatii care nu sunt organizabile intr-un viitor previzibil (adica macar demarate intr-un an de zile), si apoi toata perioada de constructie efectiva (Aciliu dureaza deja de 3 ani calendaristici, nu?). Cel putin Pitesti - Sibiu nu il vad realizabil pana la finalul lui 2020. Poate 2022.

Insa pe de alta parte nu vad DX-urile. Sa inteleg ca toate traseele tale sunt autostrazi? Si de ce 20-30 km de la Targu Mures spre Iasi si nu invers? Cel putin din punct de vedere al traficului (dar si geo-strategic) un impact mai mare l-ar avea Ungheni - Targu Frumos realizand astfel si o ocolitoare a Iasi-ului.

cutter

@pasadia

De acord referitor la posibila lipsă de realism. Am menționat că nici măcar acest plan nu e realist, dar oricum, minte mult mai puțin decît politicienii. Am editat cu Iași-Tîrgu Frumos conform sugestiei tale.

A0/CB (intenționat l-am amestecat pentru că după cum am zis eu aș face un singur 'ring', că n-avem bani de două) l-aș face DX (drum expres).

Nu toate traseele trebuie să fie autostradă (se poate și DX). Prețurile oricum sunt estimative, deci pot suferi ajustări de 20% în sus, în jos, în funcție de cum se va licita, dacă se face platformă de 21 sau de 27 de metri și așa mai departe. Dar în mare, cam asta putem face în următorii 6-7 ani. Ca să nu mai vorbim de avioane și să umplem hărțile patriei de desene colorate.


teocharis

masterplanul realist duce lipsa de ...realism

bugetul de stat acopera cu greu partea de co-finantare a proiectelor europene, deci nici vorba de finantari aditionale ptr autostrazi de la bugetul de stat

maximum maximorum la care putem spera in materie de autostrazi sunt finantarile europene.

de unde consecinta logica: vom construi doar pe unde are interesul coana Europa.

adiarc

asta e intradevar concluzia
degeaba ne consumam noi...UE va finanta doar cele mai importante coridoare considerate de ei...indiferent ce vor amatorii de la noi...in rest...de la buget ne putem pune streangul...adica cei competenti care au facut Masterplanul
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Pai atunci sa inceteze sa mai amane proiectele pe bani UE.

adiarc

si eu imi doresc enorm de mult...dar asta intereseaza prea putin pe cei din conducere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

M-Power

@cutter
Pentru a se merita inceperea unui traseu care sa implice Iasiul ar trebui luat in considerare de fapt Iasi-Pascani-DN2; traficul intre Iasi si nordul tarii creste vizibil de la an la an. Este pe TEN-T core deci pe bani europeni.

teocharis

este contra-productiva strategia EU de a insista pe proiectele TEN-T Core fiind este evident ca la Bucuresti nu exista vointa politica de a le implementa; interesul national/local difera de cel european

la limita, proiectele TENT Core vor fi sabotate sistematic de CNANDR - la comanda politica -  si tergiversate pana la calendele grecesti


MNU

Atunci, hai sa iesim din UE si sa ne vedem de treburile noastre, dar mai ales... de interesul national.

dr4qul4

Chiar ca prosti ăștia de la UE. Cum or fi văzut ei ca sibiu-pitesti leagă de europa (si de cluj, sibiu, arad,  si timisoara) si portul constanta, si bucurestiul si Piteștiul (Dacia)?
Cum și-or fi dat ei seama ca peste jumătate din traficul de mărfuri din tara asta, poate fi rezolvat cu doar 100 si ceva km de autostrada, care desi străbate munții, nu urca mai sus de 5-600 metri, detaliu important când conduci un camion plin.

Dar poate politicienii mistrii sunt extrem de deștepți, si au vedere de ansamblu. Iar trecând de 2 ori Carpații spre Bacău la peste 1000 metrii, ar face o grămadă de bani din acciza la combustibil.
Prostii de la UE vor autostrada Ploiesti-bacau pe teren drept ca in palma, dar la nici 100 metri nu se consumanprea multa motorina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

plus ca al dracului si populatia asta...s-a pus la campie...nu la munte.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Quote from: north on September 18, 2014, 11:48:27 AM
Din câte înţeleg, masterplan-ul a fost construit pe un model matematic, care nu ţinea cont de ce finanţare poate primi un drum în stabilirea importanţei sale în reţea. Pe site MT apare pe undeva modelul sau componente ale sale.

despre ce model "matematic" este vorba, ne poti directiona catre acel link web?


pasadia

Nu stiu sigur daca la ele se refera, dar eu am gasit cateva informatii pe site-ul AM POS-T.

Vezi de exemplu: link 1 si link 2.

Pe acelasi site mi s-a parut foarte amuzanta consultarea cu Ungaria si cu Bulgaria in privinta Masterplan-ului. Aici, la "Consultarea HU - BG asupra MPGT." se pot gasi 2 adrese in PDF trimise catre ministerele de transport din tarile respective si ATAT!!! Nici un raspuns de-al lor, nici o dovada cu privire la o intalnire bilaterala, nimic! Si in plus stiam ca mai suntem vecini si cu Serbia, Ucraina si Moldova...