Drumuri de vacanță în România

Started by Ionut, May 04, 2012, 11:57:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Mai e o varianta: cu masina pana la Cheile Butii si de acolo ori pe jos pana la Bucura, ori vb cu cei de la complex sa va duca pana la cabana Buta. Au ei o masina de teren cu bancute de lemn pe care o folosesc si pentru aprovizionare.  ;). De la Buta, pe jos, in 3-4 ore sunteti la Bucura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trifuhoria


Io

#407
A urcat cineva pe YT filmarea completa a drumului Rachitele pina in Padis si apoi la Glavoiu asa cum era in 1.Sept.2018.
Pe scurt drumul e cam de verde galbui (adica n-are gropi, asfaltul e ok dar ingust in unele zone, marcajele si parapetii sint acolo, e totusi un drum de vacanta nu un drum de camioane) pina la Ic Ponor si poate fi parcurs cu orice masina pe orice vreme. Mai apoi (min 30:43) vin cei 11 (cred) kilometri pina la asfaltul din Padis, vedeti singuri daca puteti sa-i parcurgeti PE USCAT si PE VREME BUNA. Daca e ud v-as sfatui sa nu mergeti mai sus de Ic Ponor fara un 4x4 hardcore!

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

neobluenet

Acum 2 weekend-uri am fost la Rachitele de la Cluj-Napoca. Asfaltul este bun, dar drumul este intradevar ingust. Singurele "surprize" au fost la toate podurile de pe DJ-uri de la DN1R din Calata pana la Rachitele. In dreptul lor nu a fost reparat nimic, drept urmare sunt gropi de 20cm adancime, iar semnalizarea este 0. Noroc cu Waze ca erau raportate gropile, insa daca mergi cu viteza normala (50-60 km/h) si dai de un pod din asta dupa o curba nu e tare distractiv.

Au asfaltat si drumul catre cascada, pana aproape de podul unde se trece de partea cealalta a vaii. E ingust, cu mare greutate intra 2 masini una pe langa alta, dar sunt din loc in loc refugii sau parcari ad-hoc si se merge la mica intelegere.

cristi5

#409
^^ Ic Ponor-Padis pare sa fie un pic mai bun decat in 2016 cand l-am parcurs cu Subarul meu Legacy cam jos, mi-a luat o ora atunci. Nu ca-mi pasa prea tare de masina din 2000 dar eram cu copii in masina si mi-o trebuia sa ma intorc acasa...

LE m-am linstit, soferului din film i-a luat de la 0:30 la 1:28

Sunt doar 10 km, cat pote fi de greu pt 2 judete sa-l rezolve? S-ar reduce timpul la 15-20 min si i-ar ramane omului mai mult timp sa admire Cetatile Ponorului, Cheile Somesului Cald (warmly recommended!) etc

Io

^ Cristi, nu cred ca exista interes comun intre Consiliile judetene Cj si Bh pentru terminarea drumului astuia. Care drum a prins el si zile mai bune, cindva era un "semiasfalt" pe citeva portiuni din el si vechii parapeti de beton sint inca acolo.
Consiliului Jud. Bihor ii e suficient Padisul (ma rog, cu ce-i acolo, montaniarzii si speologii au cam ajuns sa-l ocoleasca!) si nu uita ca drumul Boga - Padis, altfel foarte bine facut, e o "investitie Udrea"! Asta fiind una dintre putinele cu rost.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dragos76

și tot așa, să nu uităm că și porțiunea din Cluj deja reabilitată are anatema multor anchete și plângeri penale. Deci cumva e un subiect "tabu" continuarea lui, poate și din pricina scheletelor din dulap.

GDPR

Articol de ieri:

Drumul de acces spre Poiana Pelegii, destinație foarte căutată de turiștii care străbat masivul Retezat, va fi deschis de mâine, 15 august. Redeschiderea drumului vine și cu o restricționare a circulației autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone.

Astăzi a fost aprobat, în ședința Consiliului Județean Hunedoara, proiectul de hotărâre privind redeschiderea circulației pe DJ 685, pe tronsonul cuprins între Baraj Gura Apelor (km 33+290) – Cabana Rotunda – Poiana Pelegii (km 48+700).

,,De mâine, 15 august, pe sectorul de drum aflat în administrarea Consiliului Județean Hunedoara, cuprins între barajul hidrotehnic Gura Apelor și Cabana Rotunda, se va circula foarte bine. Pe drumul forestier cuprins între Cabana Rotunda și Poiana Pelegii se poate circula, dar nu în condițiile cele mai bune. Pe tronsonul acesta aflat în administrarea Direcției Silvice încă se lucrează, există două zone cu probleme mai mari, dar am primit asigurări că în maxim o săptămână intervențiile se vor încheia și drumul se va prezenta în condiții excelente. Părerea mea este că nu trebuia lăsat atâta timp să treacă până să refacem acest drum", a declarat administratorul public Costel Avram, la încheierea ședinței Consiliului Județean Hunedoara.

Lucrările realizate de drumari, pe sectorul de competență al Consiliului Județean Hunedoara, au vizat refacerea unei porțiuni din corpul drumului, fiind folosite circa 1.300 de tone de material pentru umplerea unui gol creat în structura sa, s-au curățat șanțurile colmatate și s-a lărgit terasamentul drumului pe mai multe porțiuni.

Reamintim că măsura închiderii temporare a DJ 685, pe sectorul cuprins între Barajul Gura Apelor – Cabana Rotunda – Poiana Pelegii, a intrat în vigoare în data de 22 mai 2018. Închiderea temporară a circulaţiei rutiere pe acest tronson s-a impus din cauza fenomenelor de îngheț-dezgheț și a ploilor abundente care au dus la formarea unei ravene (gol) în structura de rezistență a drumului existând pericolul de surpare al acestuia. Măsura închiderii a avut ca scop prevenirea unor accidente nedorite.

Servuspress.ro

sylvestre_29

TransRaraul + TransCeahlau[Axial]
Salutare. Am facut un traseu destul de lung pe la manastiri prin Bucovina si spre final pe traseu am avut ocazia sa scurtez drumurile alegand Transraraul DJ175B intre Pojorata si Chiril si a doua zi drumul care traverseaza pe langa Muntele Ceahlau numit Axial - DJ155F.
Transraraul este foarte bine facut, cu rigole betonate pe margini si parapeti, in schimb foarte ingust in coborarea spre Chiril si e necesara atentia la masinile din contrasens in curbele fara vizibilitate. Il recomand celor ce ajung in zona.
In schimb, drumul ce urca in Ceahlau DJ155F e de evitat, neavand nicio inbunatatire pe zona oficial inchisa, intre iesirea din Durau si intraera in Izvorul Muntelui, asfaltul s-a macinat foarte tare pe tot traseul si are deniverlari mari, dar totusi cu multa rabdare poate fi traversat cam in 60-90 minute. Mie mi-a luat cam 1h 20 cu un Ford Mondeo, deci destul de joasa , fara sa frec scuturile decat foarte putin.  Nu il recomand celor cu masini de oras decat daca vreti sa ajungeti efectiv in zona sa urcati muntele Ceahlau, care poate fi vazut din drum doar in vreo 2 puncte de luminis, restul e prin padure. Altfel e o placere pentru motociclistii off-road (erau cativa care au trecut in viteza pe langa mine).
M-am gandit sa fac acest update deoarece pe net nu am gasit nicio documentare recenta a drumului, doar niste filmari pe youtube de catre pasionati pe doua roti mai vechi de 2 ani. Poate foloseste cuiva.

ashbird

A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor la ,,Transalpina de Apuseni". Lucrările vor fi finalizate în 2023

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a DJ 107 I, între Aiudul de Sus și Bucium Sat, supranumit și ,,Transalpina de Apuseni", a fost semnat miercuri, 28 august, a anunțat președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.


,,Transalpina de Apuseni" va avea 78,43 de kilometri de drum județean modernizat, cu piste de biciclete, stații de autobuz și podețe.
Miercuri, 28 august, s-a emis Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a DJ 107 I, urmând ca în cursul lunii septembrie 2019 să demareze execuția lucrărilor. Contractul privind execuția lucrărilor a fost semnat în data de 23 iulie 2019, la sediul Consiliului Județean Alba.

,,Este cea mai importantă investiție de infrastructură judeteană pe care o începem în acest an. Este mult mai mult decât o cale rurală, este un drum al tradițiilor, un drum al oamenilor. Va deschide niște zone importante, până acum aproape izolate și va da o viață nouă unor comunități. Sperăm că va fi foarte bun și pentru turismul din județ", a declarat președintele CJ Alba, Ion Dumitrel.

La conferința de presă organizată miercuri la Consiliul Județean Alba au fost prezenți, alături de echipa de implementare a Consiliului Județean Alba și reprezentanții ADR Centru, și primarii din localitățile pe care le străbate drumul.


Majoritatea primarilor conduc localități cu un grad accentuat de depopulare și au spus că speră ca acest drum să fie cel pe care se întorc acasă tinerii comunei care au părăsit satele în ultimii ani.

"Eu nu sper să vină acasă doar buciumani. În ultimii ani, zeci de ani, am pierdut jumătate din populația zonei. Sper să vină alți oameni care să vină să se stabilească la Bucium" a spus primarul Cornel Napău.


Execuția lucrării va fi asigurată de o asociere a trei firme și este împărțită pe două loturi:

Lotul 1 – km 0 + 000 – km 43 + 510 – Asocierea Operes SRL (lider de asociere) – Societatea de construcții Napoca SA (asociat 1) – Cosedil S.P.A. (asociat 2)
Lotul 2 – km 43 + 510 – km 78 + 420 – Asocierea Societatea de construcții Napoca SA (lider de asociere) – Operes SRL (asociat 1) – Cosedil S.P.A. (asociat 2)
Drumul va face legătura între Aiud (DN1) și o serie de localități din Munții Apuseni. Va străbate Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat, unde va face legătura cu DN 74 (în zona Bucium Cerbu).

"Transalpina de Apuseni" va avea o lungime de 78,43 de kilometri, 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. Va asigura legătura între zona Apusenilor şi Autostrada Sebeş-Turda.

De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton.

Proiectul este finanțat prin POR 2014-2020 și are o valoare de peste 188 de milioane de lei adică aproximativ 40 milioane de euro. Consiliul Județean Alba va contribui cu valoarea neeligibilă a proiectului, adică puțin peste 400.000 de lei.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Pun şi eu o filmare de pe Transluncani, că a tot fost mediatizat în presă.

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Wow!!!

SPECTACULOS!!!

Dar fix portiunea spectaculoasa ar trebui sa fie cu sens unic... Sau doar pentru moto / velo....
La MZA peste 100, ar face mai multe victime decat cele mai sangeroase 5 DN-uri din Romania...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Dacă te referi la ce am pus mai sus, e un drum agricol în unele locuri săpat în stâncă ce leagă un sat de.... nimic. Au prins ceva fonduri europene și au amenajat drumul. Tot respectul pentru Primăria Tomești, cred că-s singurii din zonă care mișcă.

Zona ar avea un potențial turistic extraordinar, dar promovarea e aproape 0, iar DJ684 deasupra de Luncanii de Sus se transformă în drum forestier rupt, vai mama lui. Singurul loc unde se poate face cazare on-line e la Valea lui Liman. Sunt și pensiuni prin zonă, dar oamenii nu știu / nu vor să știe de booking, tripadvisor sau ce-o mai fi.

Deocamdată ne dăm pe acolo ăștia din zonă cu bița / motorul / ce mai avem pe acasă 😀.

Ce s-a scris în presă locală (mă refer la cea din Timișoara) s-a scris total tâmpit, gen comparații cu Transfăgărășanul. Deși e frumos, zona e superbă, nu e cazul să se exagereze în așa hal.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Evident ca ma refeream la postarea/filmarea ta....
Evident ca proiectul a fost "umflat" in presa. La 10% din traficul de pe Transalpina ar crapa (nu drumul, ci soferii...)

Dar locul este superb... Cu conditia sa NU intre in circuitul turistic "de masa"...

Oricum, multumesc pentru filmare!
:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)