News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumuri de vacanță în România

Started by Ionut, May 04, 2012, 11:57:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

@Casian_Suceava  : am presupus că e în scop profesional, dar chiar dacă peste 10 ani o să fie ceva autostrăzi în Moldova - sau măcar până în Moldova-, la Corabia e puțin probabil să mai ajungi, că e cumva într-o zonă destul de obscură ( dacă ar fi făcut un pod peste Dunăre, da, altfel s-ar fi scris istoria :) Zice-se că ar fi existat un pod în vremea lui Constantin cel Mare, de unde și cetatea :) )  Transalpina merită văzută, dar acolo există o probabilitate destul de bună să ajungi și cu alte ocazii dacă de data asta o ratezi, că e într-o zonă cu multe obiective turistice și cu orașe mai mari prin jur. Ca să fiu cinstit eu am ajuns oarecum din  intâmplare, am stat două zile în Rășinari și l-am auzit pe "găzdoi" vorbind despre asta cu alți turiști :) Nici defileul Jiului nu e de lepădat, dacă nu se deschide Transalpina :)
 

ronaldo99

Quote from: Hercule on May 23, 2022, 09:16:16 PMPai depinde unde vrei sa ajungi.  :)
Pentru zona din nord (Vanatarile Ponorului, Cascada Sipote, Poarta Zmeilor, Creasta Bedeleu) foloseste DN75 Turda - Campeni.
Pentru zona din sud (Cheile Rametului, Cheile Manastirii, Manastirea Ramet) foloseste DJ750C. Drumul se termina la vreo 3 km dupa manastire, de acolo prin chei pe jos (si prin apa :) )...

Totusi retine ca zona, extrem de frumoasa dealtfel, se poate vizita lejer si fara probleme de pe drumurile mentionate mai sus + DJ107M Aiud - Buru asa ca nu e nevoie sa te bagi pe un drum in lucru de pe care ajungi doar la niste sate. Intr-adevar fiind la inaltime panoramele sunt frumoase, dar nimic nu intrece vederea de pe balconul panoramic de pe creasta Bedeleului.

Drum bun!

Multumesc tuturor de raspuns dar desi e un topic pentru drumuri de vacanta, unii mai vor sa-l foloseasca si ca varianta de naveta/ajungere din/in principalele orase din zona asa ca varianta cu mers pe jos merge ca turist cateodata dar nu totdeauna. Ne interesa mai mult zona Ponor, Ramet asa ca cel din Teius spre Valea Manastirii ar fi mai bun ca apropiere. Am inteles ca ar mai fi unul pe la Geomal care te scoate in centrul Rametului dar nu stim cat de bun este (poate stiti voi). Drumuri bune!

adimar12

Ca tot a revenit discutia prin zona, un scurt update. Am fost acuma o saptamana pe tronsonul 2 din Transalpina de Apuseni si se lucra ceva. Pe raza comunei Mogos se lucra la rigole. Din pacate cam atata. Nu au mai atacat sectoare noi, si alte lucrari nu am remarcat. Deci putin catre deloc activitate :(

cristik

@ronaldo99 legat de drumul Geomal - Râmeț (75/231 cum apare pe Google Maps), o mare parte din el e la stadiul de drum forestier întreținut, eu îl fac des dar cu bicicleta, teoretic se poate face și cu mașină mică, dar e cam la limită pe alocuri. Sunt și porțiuni asfaltate, imediat cum intri în comună, dar pe alocuri s-a surpat și asfaltul respectiv, rămânând o singură bandă de circulație.

E foarte ciudat cum Google Maps prezintă ca rutabil 750C Valea Mănăstirii - Râmeț, cela chiar nu de practicat decât cu 4x4.

Aiud-Râmeț e asfaltat până la intrarea în comună, l-am parcurs recent, e de calitate asfaltul, recomand pe acolo. Din păcate de la Râmeț încolo drumul a rămas la stadiul de amenajări laterale...

ronaldo99

Multumim pentru update adimar12 & cristik. Sa speram ca deblocheaza cei de la Consiliul Judetean situatia de pe Transalpina. Locuitorii de pe strada aia din Aiud sunt disperati, cei din comunele Ramet, Ponor, Mogos, etc idem.

carutasul

Chiar dacă nu prea sunt obiective turistice în zonă, mie îmi place porțiunea asta de DN5A, după ce treci de podul prăbușit de la Grădiștea (sau ar fi mai corect "podul în construcție", că ăla prăbușit nu mai e ), relieful este atât de accidentat încât pe alocuri zici că ești la munte. Așa că o să postez aici, dacă tot am descărcat cardul :) E un drum pe care l-am descoperit în timpul lockdown-ului, când mă mai plimbam aiurea pe drumuri pe care nu fusesem niciodată, ca să am pretext să ies din casă...

TibiV

Frumoasă filmare pe un drum practic necunoscut...

În  urmă cu mai bine de 10 ani (poate 15...) am făcut traseul de la 1 Decembrie până la Hotarele apoi am ieșit pe DJ-uri la Budești, la confluența Argeșului cu Dâmbovița. Am făcut drumul cu ing. Chiriac Avădanei, proiectantul șef al Canalului București-Dunăre  - RIP...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Pentru a continua mesajele "anti-infrastructura" va anunt o investitie in curs efectuata de CJ Brasov pe un DJ112G care in sine e un drum de vacanta. Practic un drum de pamant ce travesrseaza zonele de la poalele Pietrei Craiului legand Zarnesti de Pestera.

"

Fiind unul dintre cei care strabate des acele zone, tin sa spun ca nu sunt deloc fanul idei de a asfalta acest drum. Sau ma rog, daca se doreste o investitie in asfalt, eu as merge pe o alta solutie - o parcare etajata in zona Gura Raului cu oferirea unui transport public spre Magura pe un drum asfaltat dar gandit cu acces limitat (masini aprovizionare, transport public, localnici ce platesc taxa de acces si parcheaza in interiorul proprietatii) si volume reduse de trafic (adica un profil redus la o 4m, cu buzunare in lateral pentru situatiile in care se intalnesc masini ce se deplaseaza in ambele sensuri).

dr4qul4

drumul asta e integral in Parcul National! Sa vedeti masini acum pe aici...
Asta nu mai e dezastru ecologic..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

erau masini si pana acum. plus o puzderie de atv-uri si alte prapastii de partaitoare din astea care sperie animalele in padure si care ridica praful de zici ca esti in Sahara.
Unii vor sa vada asta, altii nu.
In alta ordine de idei, acolo unde exista o anumita concentrare turistica, prefer un drum asfaltat si sistematizat, cu zone de protectie si tomberoane de gunoi, decat sa ma duc intr-o astfel de zona, sa ma doboare colbul de praf si sa calc numai pe gunoaie.
Am vazut modelul asta prin zona franco-germana a europei si nu mi s-a parut a fi vre-un dezastru de ecologie pe acolo. Dimpotriva chiar...

pasadia

Ocazional mai ajung masini  (ale cabanei, ale Parcului, ale Salvamontului) si deseori ATV-uri si motociclete si pana la cabana Curmatura? Asfaltam si acolo?
Deseori si dinspre sud, dinspre pestera Dambovicioara, urca masini spre cabana Brusturet sau chiar mai sus, pana la stana din Grind (drumul permite, am vazut deseori cheflii care vin cu bautura sa petreaca acolo). Deci asfaltam si dinspre sud?

Si daca tot ajungem in situatia asta, hai sa asfaltam pana la capat, tot drumul (ma rog, in zona Table - sipot Vladusca e o carare, dar se poate largi fara probleme tehnice. Si avem astfel un nou traseu de la Zarnesti pana la Podu Dambovicioarei. Uite, il figurez si pe harta pentru cei care nu cunosc zona. Practic am reduce distanta intre cele 2 localitati cu vreo 10 km, timpul de deplasare cu vreo 20 de minute, am deschide zona pentru turism, numai beneficii, nu?
[/SARCASM]

Da, va inteleg ca nu vreti praf prin unele zone. Si eu sunt constient de halul in care arata copacii dintre Botorog si Zarnesti, si eu parchez aiurea pe la Botorog. Dar nu pot sa cred ca singurul vostru raspuns este asfaltam si gata. Pentru ca asfaltul nu va rezolva nimic - de parcat se va parca la fel de aiurea, latimea drumului in unele zone va fi la fel de redusa (si oricum fara trotuar, fericire sa te mai plimbi pe acolo pe jos sau cu bicicleta).

Am si scris clar mai sus care e solutia vazuta de mine - acces controlat si limitat prin bariera la Gura Raului, taxa de acces sau taxa sub forma unei parcari etajate + transport public spre Botorog/Magura, asfalt doar pana in Magura sub forma unei singure benzi (cu buzunare in lateral), fara asfalt intre Magura si Pestera (sau Magura si Moieciu de jos). Imi pare ca o asemenea solutie rezolva toate problemele - si cele "ecologice" legate de praful de pe copaci, si cele de acces decent spre pensiuni, si cele de accesibilitate in zona (chit ca nu a fost dificila niciodata).

adimar12

Se rezilieaza contractul si pe tronsonul 2 din mult-trambitata (pe plan local) 'Transalpina de Apuseni'. Eu zic ca este un lucru bun. Am fost de cateva ori prin zona anul acesta si mobilizarea constructorului era sub asteptari. Se lucra anemic doar la ziduri de sprijin. Sa speram ca reliciteaza rapid si o sa avem un nou constructor fara probleme financiare si cu chef mai mare de lucru.
Stirea integrala aici: https://alba24.ro/consiliul-judetean-alba-reziliaza-si-contractul-pentru-lotul-2-al-transalpinei-de-apuseni-drumul-a-ramas-fara-constructor-939083.html

AlinC

Teoretic pe Transalpina de Apuseni, lotul 1, am putea avea 2 constructori, simultan, unul rezultat in urma noii licitatii, iar celalal repus de instanta (ipotetic):

https://ziarulunirea.ro/hilar-transalpina-de-apuseni-de-la-niciun-constructor-ar-putea-ajunge-la-doi-care-sa-se-bata-cap-in-cap-din-cauza-profesionistilor-din-cj-alba-788688/

TibiV

Bun articol, tristă poveste....

În urma cu 10 zile am fost la Mănăstirea Râmeț și la Cheile Râmețului, dar prin Teiuș, pe DJ750C, care este absolut decent - cam îngust, dar impecabil pe 90% din traseu. Fără TIR-uri și fără Șumahări...
Recomand cu  căldură. Și poate la răcoare (când vine iarna) pun și pozele de pe drumul ăsta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Casian_Suceava

N-am mai apucat sa scriu aici.
În luna iunie, referitor la traseul spre Corabia...am plecat dimineata pe la ora 4:45-5 si pe la ora 9:45 am facut popas la Vulcanii noroioși ( am stat cam o oră și ceva). Ultimii km spre vulcani foarte prost si multe denivelari. Apoi spre București pe Vernești-Merei (DJ 205) apoi Mizil - Fulga de sus-jos (DJ 100C) apoi pe DJ 100B Gherghiță, unde am intrat pe autostrada pana la Bucuresti. De la Bucuresti am mers pe DN 5 până la Uzuna apoi am făcut dreapta pe DJ 603 până la DN 5 Schitul apoi de la Ghimpați-Alexandria-Turnu Măgurele-Corabia.
După eveniment am mers la Craiova si apoi Filiași, apoi pe DJ 661 si apoi Transalpina - Obârșia Oltului - Brezoi- Talmaciu-Cârța
De la Cârța am mers la Biertan pe niște drumuri județene foarte bune, pe alocuri denivelări sau cârpeli (DJ 105D, DJ 106, DJ 141, 141B). De la Biertan am făcut Sighișoara- DN 13C -DN 13A - Praid - Gheorgheni - Toplița -Borsec - Poiana Largului - Târgu Neamț.

Majoritatea durmurilor au fost bune, asfalt bun. Mai puțin județul Teleorman, unde asfalt in valuri și foarte multe denivelări. În rest, per total, au fost ok drumurile. Sunt unele porțiuni denivelate tare sau cu gropițe sau gropi mai mari așa dar pe porțiuni mici. Majoritatea au asfalt bun și poți merge bine. Dar la un moment dat, te saturi de drumurile astea doar de o bandă pe sens. Simti nevoia de ceva mai mult si mai bun. Sa avem autostrazi sa lege toate zonele Romaniei, sa traversezi usor zonele.