News:

.

Main Menu

Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

#825
Quote from: dr4qul4 on November 18, 2016, 09:46:07 PM
Da-mi exemple de orase care nu au drumuri rapide (drumuri cu majoritatea intersectiilor denivelate) care sa le traverseze. Prin Barcelona trece ditamai bulevardul. Ma rog, trece mai mult pe sub decat prin, dar idee e aceeasi: scoatem traficul din centru.

Orasele care au drumuri multe denivelate sunt de regula blocate de trafic.

Exemplu: München (1,3 milioane locuitori + ca. 1 milion care vin din imprejurimi pe timp de zi). München este un oras cu inele, asa cum ne dorim noi la Bucuresti. Are cam 4 inele, numai cel central este complet ca si cerc, dar numai putin denivelat, al doilea cel median este aproape complet denivelat, dar nu se inchide perfect la sud, al treilea este doar partial (Frankfurter Ring) si al patrulea, cel de autostrazi, este incomplet in sud, din motive de castori si alte idiotenii de protectia mediului.


Orasele care nu au asa ceva, nu sunt decat rareori blocate.

Exemplu pozitiv: Frankfurt. In Frankfurt exista un singur pasaj subteran prin centru (are cam 1 km) si deseori e inchis din diverse motive. Un inel gen la Bucuresti inelul Razoare - pod Basarab - Stefan-cel-Mare - M. Bravu - Vacaresti nu exista. Nici macar autostrazile in jur nu formeaza un inel, ci un tringhi puternic tuguiat inspre nord, plus ca autostrazile principale A3 + A5 nu au decat 4 puncte de legatura cu orasul - ca atare nimeni din oras nu poate folosi autostrazile din jur, ca pur si simplu nu are pe unde intra iesi. Ce mai exista in Frankfurt, o artera denivelata spre cartierul din nord-vest. Si cam asta e. Si circulatia este excelenta. ATENTIE: Frankfurt are 700.000 locuitori, dar pe timpul zilelor de lucru mai vin inca 1.000.000 din imprejurimi la munca si alti 500.000 se afla in tranzit, Frankfurt avand cel mai mare nod feroviar de pasageri, cel mai mare aeroport si cea mai circulata intersectie de autostrazi din Germania (MZA 350.000 cumulat A3+A5 la Frankfurter Kreuz, valori din 2009-2010). Deci discutam de peste 2.000.000 oameni pe timp de zi.

Deci inca o data atentie: in Frankfurt NU EXISTA INEL DENIVELAT. Nu este cam nimic denivelat. Si totusi de la Romana la Universitate este inchis si este zona pietonala (adica de la Hauptwache la Konstablerwache). Deci NICI VORBA sa fie necesar sa denivelam INTAI inelul principal, si abia apoi sa putem inchide Magheru.


Alte exemple nu cunosc in detaliu.


PS. Si care-i secretul atunci la Frankfurt? Secretul se numeste transport in comun pe sine. 9 linii de metrou interurban (merge pana la 60-70 km in afara in toate directiile), in centru frecventa trenurilor este de doua la 5 minute; + 9 linii de metrou care nu ies din oras (cu 1 singura exceptie). Aceste linii de metrou circula partial la suprafata, in centru insa evident in subteran; + 7 linii de tramvai (in mare parte cu linii dedicate, separate de trafic). Autobuzele sunt f.f. limitate, circula mai mult de la statiile de metrou din cartiere spre restul zonelor din cartiere, care sunt prea indepartate de metrou. Troleibuze nu exista.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

north

Quote from: dr4qul4 on November 18, 2016, 09:46:07 PM
Inelul principal nu e in centru! 

For the record, există și un inel central (parțial la nivel conceptual), care merge pe relația (plecând de la ora 12 în sensul ceasului) Eminescu / Dacia - Traian - Nerva Traian - Mărășești - [Mitropolit Nifon / Gramont?] - Piața Regina Maria - Libertății - Națiunile Unite [cu alternativa ipotetică viitoare 13 Septembrie - Uranus] - B.P. Hașdeu - V. Pârvan - Berzei - Mircea Vulcănescu / Griviței - Dacia.
Ideea era (?este) ca acesta să aibă cel puțin două benzi de circulație pe sens (în anumite cazuri cu tronsoane separate pe sensuri unice, unde am folosit notația A / B) și intersecții semaforizate cu oareșce prioritate pe inel, iar în interiorul lui să fie favorizat TP/TNM.
Necazul este că sunt multe zone unde nu prea se mai poate face ușor asta (Mărășești, Traian) - adică acolo unde nu a mai ajuns sistematizarea (de exemplu se observă ce brusc s-a terminat la nordul lui Nerva Traian).
Inelul principal denivelat (dar obligatoriu cu tramvai rapid pe întreaga porțiune, aș spune) ar fi binevenit pentru extinderea mobilității durabile în afara inelului central. ...Aici s-au făcut anumite erori în ultima vreme... de exemplu exista o idee (bună, consider eu) să se realizeze un tunel pe sub Parcul Tineretului între Mihai Bravu și Eroii Revoluției, ca să se taie "cornul" sudic al inelului; din păcate pasajul Mihai Bravu realizându-se așa cum s-a realizat, acest lucru acum practic este imposibil.
Totuși, îmbunătățindu-se disciplina / controlul parcării în multe zone pe inel s-ar putea încă îmbunătăți semnificativ traficul. Cu toate acestea, zona critică (unde nu se pot îmbunătăți astfel lucrurile) este Cotroceni, unde pur și simplu nu există o denivelare între traficul radial și cel inelar (excludem din discuție Pasajul Basarab). Acolo ar trebui deci început (pasaj la Geniului) + control la sânge al opririi neregulamentare în rest.
Apoi mai este inelul median despre care putem discuta mult și bine... iar apoi cel mai fantomă dintre toate, inelul de drum expres (aici aliniament) --> aici se vede și ideea cu pasajul pe sub Polivalentă.
Așadar, actuala șosea de centură este inelul 5, iar autostrada de centură ar fi inelul 6... în fapt exact ca la Timișoara :) (acolo însă inelul IV chiar există într-o măsură semnificativă și are rolul său destul de important).

Amendă + bătaie pentru O/T.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

Quote from: north on November 19, 2016, 12:06:56 AM
acolo unde nu a mai ajuns sistematizarea (de exemplu se observă ce brusc s-a terminat la nordul lui Nerva Traian).

Mie-mi spui !
In fiecare zi pierd minute intregi ca sa scap de "gatuirea" aia...  >:(

Toata lumea este revoltata ce mult a demolat Ceuasescu.
Acum realizam ca nu a demolat suficient...

Traian, Calea Calarasilor, Mosilor, Regina Maria (chiar nu sunt mari "monumente" pe acolo)....
LIZEANU !

Mda...
Dar avem "opozitie mare" pe forum ca vrem sa facem strapungerea Ciurel-A1... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@vancouver, exemplul tau nu e bun.
Frankfurtul are in zona metropolitana 2,3 mil de locuitori.  E cam cat Bucurestiul + localitatile de pe centura. Dar are o suprafata cu 50%mai mare decat Ilfov+Bucuresti.
Cum ai spus si tu, retea feroviara (am mers de la aeroport in centru) si de metrou mult mai mare. Iar regimul de inaltime e mic. Nu vezi cartiere de blocuri de 8 etaje. Mai mult case.
Si chiar si asa, reteaua lor rutiera are mai mukte intersectii denivelate decat Bucurestiul (nu ca ar fi greu).

Ok, nu are un inel, dar are variante N-S si E-V.  +Locuri de parcare + bun simt la parcare.

Orasul in sine este putin mai mare ca Bucurestiul dar are de 2,5 ori mai putini locuitori! 

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Pai cu atat mai mult ar trebui sa ii fie mai usor Bucuresti-ului sa dezvolte un transport public urban bun astfel incat sa va mai determine sa lasati masinile acasa.


vancouver

@dr4qul4: este exact cum spune pasadia. Daca Bucurestiul este mai pe verticala, atunci CU ATAT MAI MULT trebuie transport in comun pe sine si denivelat, pentru ca este evident ca nu ai cum sa deservesti pe rutier atatia locuitori pe un spatiu ingust.

DAR. DAR, nu e chiar asa. Poate ca nu stii, dar in Frankfurt se afla multe dintre cele mai inalte cladiri din Europa, zgarie norii. Discutam de 30-40 de zgarie nori peste 140m, adica toti mai inalti decat cea mai inalta cladire din Bucuresti. Si acolo nu locuieste nimeni, dar lucreaza f.f. multi oameni. Iar acesti zgarie-nori sunt in centru. In parcarea fiecaruia intra sute de masini, plus parcarile publice din centru, alte cateva mii. Plus cladiri multe comerciale si de birouri nu asa de inalte. Si exista si locuinte si blocuri destule, respectiv in zona centrala aproape ca nu exista cladire sa nu aibe 4-5 etaje. Si lipite intre ele, la calcan. Cladiri doar parter sau P+1 cum gasim la noi prin zone ca Traian, Calea Calarasilor, in spatele blocurilor de la Unirii, intre Universitate si Gara de Nord (zona Popa-Tatu / Stirbei Voda / etc...) - ei bine astfel de zone cu multe cladiri scunde nu prea exista in Frankfurt. In centru orice milimetru patrat este folosit. Deci sincer, nu stiu daca media de populatie pe timp de zi in zona centrala este mai mica la Frankfurt. Tind sa cred ca este invers.

Oricum tu m-ai intrebat de exemplu de oras fara inele. Iata ti l-am dat, acum n-o mai da la intoarsa. Acest oras exista si nu se fac planuri de realizare a nici unei denivelari. Traficul este excelent in general si nici urma de artere inelare, si nici macar tangentiale nu exista, cu o exceptie (asa-zisul "Alleenring, o tangenta nord a zonei centrale, si care inlocuieste autostrada A66 prin oras - planurile de a face A66 sub forma de tunel prin oras pe sub Alleenring au fost abandonate - ca atare A66 se termina la vest de oras in acest Alleenring si se continua pe partea cealalta prin est; daca vrei fix aici este un punct in care au loc cele mai mari ambuteiaje din oras, adica pe zona de intrare din A66 in Alleenring. Discutam de regula de 5-15 minute pierdute in trafic.)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Problema nu este doar in centru...
Toate cartierele din Bucuresti, cu blocuri inghesuite unul in altul, genereaza la fel de multe (sau poate mai multe!) probleme.

Una este ca pe 400 de metri patrati sa ai o casa in care stau 4-6 oameni iar in curte sunt 1-3 locuri de parcare...
Si cu totul alta ca pe aceiasi 400 mp sa ai intre 5 si 11 "straturi" (P+4 sau P+10) cu cate "5-8 apartamente pe strat".
Asta este de fapt marea problema a gandirii lui Ceusescu...
Inghesuirea a cat mai multi oameni pe metru patrat - evident, parcari la subsol nu intrau in discutie. Nici nu aveau de ce, din ce moment ce romanul astepta 5 ani cu banii la CEC pana i se livra masina.

Nu am fost niciodata la Frankfurt, dar inteleg ca are regimul normal: multe cladiri inalte in centru, unde terenul este evident mult mai scump, si probabil cladiri tot mai joase spre periferie.
Bucurestiul este atipic: cladiri nu foarte inalte in centru (inalte la tehnologia anilor '40) dar cartierele periferice pline de blocuri super-inghesuite...

Cam asta spune dr4qul4 ...
Bucurestiul este foarte "crowded" pentru ca o populatie similara cu a altor orase din vest se inghesuie pe o suprafata cu probabil cel putin 50% mai mica.
Nu cred ca in cartierele marginase ale oraselor din vest gasim blocuri langa blocuri pana la ultima strada inainte de camp...

Iar atitudinea bucuresteanului de a vrea masina cu orice pret este greu de combatut...
La 26 de ani de la "marea schimbare" subconstientul omului nu a depasit faza in care "nu ai masina, esti un nimeni..." (legat probabil si de aia 5 ani de care am vorbit mai devreme).

Mai ales ca "oferta" transportului in comun te face sa preferi sa stai in ambuteiaj.
Macar nu ai nici "probleme olfactive", si nici nu trebuie sa iti controlezi tot timpul geanta si buzunarele...

In RATB am avut multe ganti taiate cu lama...
In masina mea nu.
(Recunosc, sunt unul din putinele cazuri fericite. Stau la casa, am 2 locuri de parcare in curte... Imi da mana sa vorbesc !... :D )


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@vancouver, tu spui ca sunt mai multi oameni in Frankfurt decat in Bucuresti. Dar cifrele te contrazic. Degeaba au ei aeroport de top, pentru ca e folosit mult ca hub (chiar eu am facut escala acolo de 4-5 ore si chiar am luat tramvaiul pana in centru si a durat doar 15-20 minute). Totusi, sunt putini cei care chiar merg in Frankfurt. Mai degraba in zona metropolitana.

Densitatea e de aproape 3 ori mai mare in Bucuresti! Asa conteaza enorm. Navetistii se duc la munca mai ales cu trenul acolo pentru ca distanta cu masina e destul de mare. Dar isi tin masina acasa, in suburbii. Aici nu avem suburbii.

Dar chiar si avand o infrastructura feroviara la ani lumina de noi (si o alta mentalitate), nu duc lipsa nici de intersectii denivelate.
pentru ca 66 si 661 trec sau se termina la 3-4 km de centru.
De fapt de aici e diferenta.
Noi la 3-4 km de centru avem inelul principal si dupa el avem cartiere cu densitate mai mare ca in centru. Ei au parcuri si spatii verzi si autostrazi.

Si sa stii ca nici eu nu am probleme sa ajung la Munca (traseu Vitan-Unirii), in schimb am probleme sa ajung in Colentina/Berceni/Rahova/Drumul Taberei/Militari.

Cel mai bun exemplu: Sambata trecuta am facut 35 de minute din Vitan pana in Aviatiei mergand pe inelul principal! Azi am facut 22 de minute mergand pe la Unirii!

Oricum, nu e cel mai bun topic. Poate ne mutam pe PMUD. si poate gasesti si tu un exemplu de un oras mare dar cu densitate apropiata de ce avem noi pe aici. Daca e si cu mentalitate latina, cu atat mai bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

#834
Densitatea mai mare înseamnă că cu atât mai mult mașina personală nu poate fi o soluție pentru București. Nu este fizic posibil asta. Toate pasaje alea o să fie pline cu mașini care stau blocate pentru că nu pot ieși de pe super-inelul ăla. Exact cum Peripherique e semi-blocată la orele de vârf pentru că pe primele benzi sunt mașini care așteaptă să iasă și nu pot. Se blochează în primul semafor din oraș. Ia uitați ce "bine" e pe inele:



O întrebare, inelele alea din vest pe care le visați voi pe Mihai Bravu, ați remarcat să fie flancate de blocuri locuite? Ați observat pasaje care trec la 10 m de sufrageriile oamenilor?

Cât despre ce o să facă oamenii dacă se închide traficul "nu-știu-unde", stați liniștiți că nu o să stea ca proștii blocați în trafic când o să zbârnâie tramvaiele moderne și cu cale separată pe lângă ei. A, nu avem noi d-astea? De ce nu le avem? Poate pentru că de 20 de ani noi cerem doar pasaje, străpungeri și podețe?

Că tot vorbim de Paris, acolo au început să închidă echivalentul porțiuni din echivalentul Splaiului Independenței pe ambele maluri, și surpriză, nu s-a blocat orașul:

When Paris Closed A Major Road To Cars, Half Its Traffic Just Disappeared

QuoteEvery summer in Paris, the city closes an almost two-mile stretch of road along the Right Bank of the Seine and turns it into a beach, complete with sand, beach huts, deckchairs, and parasols. This year, Paris decided not to re-open the road at all, turning the riverside into a permanently pedestrianized area.

The first traffic figures for the "non-re-opening" are in, with detailed numbers for the amount of cars displaced onto nearby roads. And while the traffic on these roads has jumped quite alarmingly during the morning rush-hour, the figures are way lower than Paris' mayor Anne Hidalgo expected. Better still, evening rush-hour traffic has seen little to no effect. It's as if those cars just disappeared. In fact, many of them have.

Apropos, parizienii ăștia sunt latini și au densitate mare. Nu știu dacă au bască însă.

vancouver

Explicatia este simpla: arterele denivelate sau largi (bulevarde cu multe benzi) sunt magnet de trafic. Daca le inchizi traficul pur si simplu dispare, in sensul ca oamenii gasesc alte solutii, fie folosind strazi mai mici, fie nu mai merg cu masina. Asta s-a intamplat si in Paris in cazul de mai sus. Asta s-a intamplat si la Frankfurt dupa inchiderea bulevardului central (erau niste ambuteiaje groaznice pe acel bulevard in Frankfurt in anii 70). La fel si la Viena.

Dezvoltarea de artere rutiere denivelate, pasaje, etc... este marea greseala facuta de multe orase din vestul Europei in anii 60-70-80. Acum regreta, iar dezvoltarile acestea in general au fost oprite / sistate. In esenta marea lor problema este urmatoarea: undeva exista un capat, fie o terminatie, fie o iesire folosita de f. multi. Acolo se creeaza ambuteiajele. Vehiculele vin cu un flux urias pe artera rapida si se infunda, iar fluxul pe artera de continuare este muuult mai mic. Ca atare permanent se adauga mai multe masini in coada decat scapa in fata. Coada creste permanent, pana devine ilogica asteptarea si multi parasesc pe unde pot artera supraaglomerata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


adiarc

Accident grav spre Medias în zona Slimnic. Trafic blocat.Se pare ca sunt mai multe persoane decedate.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Hercule

Am uitat sa mentionez duminica seara un accident in Valcele CJ. O masina era infipta in gardul nou montat si alta era facuta zob pe marginea drumului. Circulatia era blocata spre Cluj iar in spate coloana de vreo 2 km pe doua benzi.

Parerea mea e ca acest accident impreuna cu cel mentionat de adiarc mai sus reprezinta dovada clara ca lucrarile facute pe cele doua drumuri pentru "siguranta circulatiei" au facut mai mult rau decat bine.
Deșteaptă-te române!

icristian

Trafic restricționat pe A1, sensul către Sebeş, după ce trei autotrenuri s-au ciocnit în zona localităţii Orăştie
Sursa: Digi 24