News:

.

Main Menu

Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nu stiu daca a depasit, sau doar a intrat pe contrasens din cauza vitezei. E cam greu sa iei o asemenea curba cu 100.

Acolo ar trebui pus un radar fix si s-a rezolvat problema.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

http://adevarul.ro/locale/timisoara/cel-mai-grav-accident-autostrada-vestului-2016-asta-intampla-incalci-regulile-circulatie-foto-1_578c7b885ab6550cb8f63586/index.html#gallery_currentImage
Niste poze mai clare.

Apropo de modul de respectare a regulilor de circulatie, alt accident care imi aduce aminte de carambolul de pe A2 de prin 2009-2010. Eu tot nu pot sa inteleg ce sau cate panouri de semnalizare iti trebuie cand vezi cu ochii tai ca este fum in fata pe drum si nu ai vizibilitate si tu circuli in continuare cu aceeasi viteza ca si cum ar fi fost vizibilitate normala.  Aici este o problema de educatie rutiera, ca sa nu zic de educatie elementara.

Asta arata si stilul de conducere al multor soferi, care stau lipiti de spatele tau desi tu mergi cu 130 km/h.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21166289-accident-lant-1b-din-cauza-fumului-incendiu-vegetatie.htm


dr4qul4

cred ca a pierdut controlul si a intrat pe contrasens. Sau poate a intrat in depasire in curba.
Nu avea cum sa nu stie ca e dublu sens acolo, sunt sageti clare exact la inceput.
Daca era celalalt vinovat mai intelegeam, deoarece sageata de pe contrasens e mascata de parapete in capatul dinspre Lugoj.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

Din câte văd în poze tocmai cel care venea dinspre Lugoj a intrat pe contrasens - vedeți curbura drumului. Și una din ipoteze este că șoferul nu și-a dat seama de acest lucru:

QuoteCel mai probabil o confuzie, cred anchetatorii, a dus la moartea brutala a doi oameni nevinovati. O fata de 16 ani, pasagera intr-o masina, si un sofer de 51 de ani au pierit intr-un accident cumplit.

Comisar Constantin Mos, seful biroului de politie: "Cauza producerii accidentului urmeaza sa se cerceteze. La fata locului nu au fost urme de franare."

Sursa.

Cum ziceam și acum un an, acolo trebuie neapărat săgeți care să marcheze clar sensurile de mers. În afară sunt frecvente nodurile în care, după ce ai intrat pe o bretea, din stânga vine o altă bretea cu aceiași direcție de mers și linia continuă are doar rolul de a nu schimba banda prea devreme/în curbă. E posibil ca șoferul din Franța să fi făcut această confuzie.

dr4qul4

Da ai dreptate. A ratat sagetile si nu a respectat linia continua. Ar mai tb desenate cateva sageti pe asfalt, pus indicator de atentie circulatie in ambele sensuri si radar fix.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Zimox

Dar acea breata de conexiune nu ar trebui sa aibe aceasi limita de viteza pe cele 2 sensuri de mers? Pe GM (street view) sensul  Lugoj - Tim este limitat la 80, iar sensul Tim- Lugoj este limitat la 60 ?La acel pasaj ar trebui desenate mai multe sageti pe calea de rulare si puse cateva indicatoare cu dublu sens (pentru cei adormiti), eventual si niste palete din acelea din cauciuc
!

Beowulf

Mircea, nu trebuie sa punem chiar peste tot parapete, ci doar acolo unde se intimpla des accidente. Nodul asta a fost deschis de putin timp si tot au loc accidente grave.
Cei care au scris pe acest fir ca acel nod este prost proiectat, au dreptate; un astfel de nod, care face legatura directa dintre doua autostrazi, trebuie neaparat sa aiba separatoare (si poate chiar doua benzi pe sens).
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

cristi5

#622
Ne intrebam de ce a venit tare si de ce a intrat pe celalalt fir (daca el intelegea ca e contrasens sau nu, e o chestiune deschisa). Raspunsul pt ambele intrebari poate fi "pentru ca venea de pe autostrada". Exista fenomenul "speed blindness": soferul care merge mult cu viteza mare se obisnuieste si nu isi mai da seama ca merge foarte tare cand intra pe DN, DJ etc. O extensie e "motorway blindness" cand crezi si ca firul din stanga e pe sensul tau.

Esential in discutia asta e factorul uman. Adica sa acceptam ca unii, uneori, gresesc unde noi de obicei nu am gresi, si ca exista cauze pt aceste greseli dincolo de "nerespectarea regulilot de circulatie" iar unele pot fi prevenite cu investitii minime.

Si fireste ca factorul uman e influentat de ce-am vazut inainte. Daca nu te astepti ca in "mediu" de autostrada sa ai contrasens, vei fi mai predispus sa gresesti... Interesant ca si la Gilau e intrare si iesire pe acerasi bretea, si nu stiu sa se fi intamplat atatea... Poate pt ca curba e mai larga?

nirolf

La Gilau se iese de pe autostradă, deci te aștepți să se schimbe ceva. Aici se vine de de pe autostradă și se continuă pe autostradă. Posibil să ai și un GPS pe fundal care îți zice "Continuați pe autostradă 120 km" și e posibil să faci o confuzie fatală.

adiarc

Atunci se impun ( costuri minime....tine doar de voința ) acele denivelari artificiale...cat mai multe succesiv si mai proeminente...sa scuture bine....poate asa reacționezi...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

Observ ca din ce in ce mai multa lume ignora semnificatia indicatoarelor si a marcajelor rutiere -  fundamentul asigurarii unei circulatii in conditii de siguranta. Ignora in sensul ca pur si simplu nu se mai uita la ele. Intrebati soferul  - daca sunteti pasageri, sau incercati sa va amintiti care sunt ultimele 3 indicatoare rutiere pe care le-ati vazut in timp ce mergeti. Eu am facut testul asta cu multi dintre prietenii mei si am avut o surpriza totala, in sens negativ.

Dau un exemplu din Cluj, unde s-a schimbat drumul cu prioritate. Cred ca au pus indicatoare din 10 in 10 metri pe toate drumurile care intrau in respectiva intersectie, pe stanga si pe dreapta. In prima saptamana a fost dezastru. Si acum, dupa 3 luni, mai sunt soferi care le ignora cu desavarsire. I-am atras atentia unuia, si numai dupa ce i-am aratat indicatorul a realizat ce era sa faca.  Si asta cred ca e varful icebergului, sa nu mai vorbesc de faptul ca o parte importanta nu stiu/nu inteleg semnificatia indicatoarelor si a marcajelor rutiere.

Nu cred ca montarea de  parapeti New Jersey si  tot felul de separatoare este solutia. O aplicare draconica a legii, (nu numai sanctionarea depasirii de viteza sa fie prioritatea politie rutiere, ci si nerespectarea altor regului de circulatie), punerea accentului in cadrul examenului pt obtinerea permisului auto pe aceste chestiuni, cursuri si examene pe bune pentru cei cu permisul luat in vederea redebandirii dreptului de a conduce, ar  putea reprezenta masuri complementare celor de separare a cailor de rulare unde  chiar se impune acest lucru
Nu ar trebui sa fie regula montarea de parapeti, ci exceptia.

TibiV

#626
+1

Nu este ca in oras, unde pe strada ta apare/dispare din senin cate un "Oprirea/stationarea/parcarea  interzisa".
Vorbim despre autostrazi.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Da, vorbim despre autostrazi, adica pardon, de o conexiune intre autostrazi care nu e autostrada. O super-exceptie la nivel planetar. Si atunci da, trebuie luate masuri exceptionale. Pana acum in 2016 au murit acolo cel putin 3 oameni, ceea ce pt o autostrada e foarte mult.

Aplicarea draconica a legii poate aduce mai multe amenzi dar nu cred ca va salva vieti. Problema sunt soferii care nu au mai trecut pe-acolo si au anumite asteptari de la autostrazi (dar si cei care habar nu au ce sa astepte). Asa cum ignora cel putin 3 semne (sfarsit de autostrada, circulatia in ambele sensuri, linie contiua) il vor ignora si pe al patrulea (trafic supravegheat cu camere/radar) si rezultatul va fi similar: vor omori oameni nevinovati.

Imi pasa prea putin cine e de vina si ce lege a incalcat, eu vreau ca infrastructura sa impuna constrangeri ce duc la evitarea greselii si sa fie salvate vieti. Altfel, daca ne bazam pe aplicarea draconica a legii, nu ne mai trebuie parapeti medieni pe autostrazi nu? Ce de bani s-ar economisi! Pe drum lung si drept ii avem, dar in locuri cu risc ridicat (interchange) si in curba nu ii avem. Logic nu?

vancouver

Pentru mine lucrurile acolo sunt prea clare si simple: daca exista parapet continuu acolo mai murea cineva? Nuuuuuuuu. PUNCT.

Deci proiectantii sunt criminalii. Noi am semnalat din prima clipa ca nu e in regula, se vede din Argentina cat de nociv este ce s-a facut acolo. Pe langa bizoni sunt si soferi obositi sau batrani si care, circuland incet, pot patrunde totusi din greseala pe contrasens. ESTE INADMISIBIL.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#629
Quote from: adiarc on July 18, 2016, 07:55:22 PM
Atunci se impun ( costuri minime....tine doar de voința ) acele denivelari artificiale...cat mai multe succesiv si mai proeminente...sa scuture bine....poate asa reacționezi...

Pai omul poate chiar a vrut sa schimbe banda. Sa presupunem ca, in mintea lui, banda din stanga e in acelasi sens. Linia continua se explica: raza curbei fiind mica, nu se permite schimbarea benzii. Atunci a rationat ceva de genul "nu franez, ma asigur din spate si calc un pic linia continua sa iau curba cu viteza mai mare". Faptul ca nu sunt urme de franare e un indicu ca a fost total surprins. Cand modelul conceptual e gresit rezulta cele mai grave accidente.

Daca dimpotriva presupunem ca a fost constient ca intra pe contrasens, atunci ar fi fost pregatit sa abandoneze manevra, asa cum se face de ex. la depasiri. Atunci am fi vazut de ex franare si evitare cu viraj dreapta (ceea ce ar fi rezultat in impact cu partea stanga, nu frontal).

In legatura cu reproiectarea si extinderea bretelei: total de acord dar... dureaza cativa ani (e si un pasaj peste A1 acolo). Chiar daca s-ar face (eu sunt sceptic), trebuie facut ceva pe termen scurt, dincolo de predici ale politistului despre regulile de circulatie si semnalizarea conform Stas. Cate intersectii de autostrada existau in Romania cand s-a facut stasul?