News:

.

Main Menu

Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vice33

Eu aleg siguranța circuland cu o viteză adaptata condițiilor de drum și celor meteorologice, nu mă interesează să calc pedala pentru a recupera 10 min și apoi a ajunge la spital sau in cusciug... de aceea limitele maxime rămân astfel pentru a asigura și siguranța la o viteză mai mare...


dr4qul4

@Vice33, am 2 intrebari pentru tine, in cazul in care vei circula vreodata pe DN2:
1. Ai de gand sa faci pe "politistul"? Insemnand ca vei merge pe banda, nu pe acostament cu viteza legala?
2. Cum vei proceda in localitati cand vei merge cu 59km/h si pe acostament sau pe banda (depinde pe unde mergi) te va depasi un TIR? Mi s-a intamplat de nenumarate ori: Waze-ul zicea ca e politie si intai mergeam pe banda ca sa nu-si ia cei din spate amenda, dar pana la urma m-am dat ca nu e placut sa vezi tirul lipit de tine.Nici sa-l vezi cum te depaseste prin dreapta, pe un acostamen pe care nu prea are loc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Trei exemple simple despre cum administratorul unui drum poate fi tras la raspundere cu privire la siguranta oferita de acel sector de drum:

1. lipsa de coerenta in ceea ce priveste stabilirea limitarilor de viteza sau a zonelor cu depasirea permisa.

1.1. DN11, exemplu dat mai sus, al sectorului de vreo cativa kilometri de dupa intersectia cu DN10 (in directia Targu Secuiesc). Pe acolo este o portiune de drum drept, cu vizibilitate perfecta, unde in mod firesc depasirile trebuie sa fie permise. Daca va uitati in istoricul Google Street View veti vedea ca in 2009 erau permise, in 2012 sau 2014 nu erau permise, iar acum sunt permise din nou (vizibila linia intrerupta din imaginea de satelit care e mai recenta).

Singura diferenta pe parcurul acestei perioade de timp nu consta in vizibilitate sau in calitatea asfaltului, ci doar in faptul ca prin toamna lui 2011 (daca imi amintesc corect) o masina cu procurori ce se intorcea spre Brasov, mergea foarte tare in urma antemargatorului cu jandarmi. Antemergatorul a reusit depasirea, masina cu procurori a intrat sub tir. Asa ca pentru cativa ani administratorul drumului a decis sa interzica depasirea in acel sector.

1.2. Exemplu dat de mine de mai multe ori, comparatia regimului de viteza maxim permis intre centura Brasov si centura Timisoara. Ambele sunt incadrate ca DN-uri, ambele fac parte (teoretic) din sectoare de drum european, ambele au capcane de genul intersectiilor la nivel amenajate sub forma giratoriilor. Diferentele pozitive in favoarea centurii Brasov sunt: 2 benzi pe sens (nu 1 sau 1,5 ca in cazul TM - o banda in dreptul podurilor), separator median pe intreaga lungime, parapeti laterali si gard de protectie in afara zonei carosabile. Insa viteza maxima la Timisoara este 100, la Brasov 90.

2. lipsa unor imbunatatiri care sunt evident necesare:

2.1. Pe DN10, intre Prejmer si Teliu, intr-un sector de drum in care se circula cu viteza mare, avem un pod ramas de pe vremea lui pazvante chioru' cu latimea de doar 5m. Singura semnalizare a situatiei este acest indicator ce reglementeaza prioritatea pe pod. Evident, este mult prea putin, fapt ce duce la accidente - de obicei minore caci totusi soferii apuca sa sesize situatia pe cont propriu. Ultimul in acest an.

2.2. Revenind pe DN11, sectorul de dupa intersectia cu DN10, avem o intersectie cu un drum local care devine un factor de pericol. Dupa cum se vede in imaginea din satelit este permis virajul la stanga (dinspre Brasov spre acel restaurant / zona de recreere) fapt ce creaza un obstacol pentru cei care merg inainte pe DN11 (caci trebuie sa opreasca dupa cei ce vor sa faca virajul si asteapta sa prinda momentul liber intre cei care vin spre Brasov).

Spatiu pentru a crea o insula in mijlocul drumului si banda speciala pentru cei care vireaza la stanga exista insa nu este amenajat ca atare. Si nu e cine stie ce filosofie, mai complicata ar fi birocratia (expropieri, avize, proiect) decat lucrarea in sine.

Si mai pot sa iti dau si alte exemple in acesta categorie, precum celebrele curbe dintre Codlea si Vladeni, loc al multor accidente. In trecut era permisa depasirea, apoi in urma accidentelor s-a recurs la solutia interzicerii depasirii, fapt ce in mod evident nu e suficient (tot se vor gasi soferi care sa iasa in depasire). Ar putea corecta traseul astfel incat sa renunte la acele curbe inutile, ar putea adauga o a treia banda pe anumite sectoare pentru a permite depasirea autovehiculelor mai lente, ar...

3. Lipsa interesului pentru a proiecta "future-proof", pentur a lua in calcul situatia reala, prezenta, sau cea viitoare, potentiala, si NU situatia de la data intocmirii unor acte din faza initiala a derularii proiectului.

Exemple tot din zona:
3.1 interzicerea accesului direct dinspre Brasov spre Stabilus in urma construirii nodului centurii cu DN11, acolo unde solutia celor de la DRDP / CNAIR si a consultantului EGIS a fost "sa investeasca beneficiarul in constructia unui nou drum".

3.2. nodul de pe centura Brasov cu DJ103A, drumul spre Tarlungeni. In loc sa fie un nod pe 2 nivele, similar cu cel dintre DN13 si VOBv, ei au ales un sens giratoriu care creaza probleme in trafic si limiteaza capacitatea si siguranta pe VOBv.

3.3 intersectia de pe aceeasi centura cu vechiul tronson si mai ales curbele proiectate pentru o viteza maxima de 30km/h.

Da, o fi vina soferului, dar administratorul drumului e dator sa faca tot ce e posibil sa evite asemenea situatii.

stangabriel

http://m.hotnews.ro/stire/22079141

DN1 Bucuresti-Ploiesti inchis la Pucheni datorita unui incendiu la un service pe marginea dn-ului. Hai cu A3 in Bucuresti. Atat cat se face

Allex

https://www.europafm.ro/grav-accident-rutier-in-suceava-5-oameni-au-murit-carbonizati/

QuoteUn grav accident rutier s-a produs, miercuri dimineața, pe DN 17 Gura Humorului – Suceava.

În dreptul localității Ilișești, două mașini s-au ciocnit cu un autocamion.

Purtătorul de cuvânt al ISU Suceava, Alin Găleată, spune la EUROPA FM că 5 oameni au murit carbonizați într-un dintre vehicule.

O a șasea persoană este rănită.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Vice33

#1026
Quote from: dr4qul4 on October 09, 2017, 10:21:54 AM
@Vice33, am 2 intrebari pentru tine, in cazul in care vei circula vreodata pe DN2:
1. Ai de gand sa faci pe "politistul"? Insemnand ca vei merge pe banda, nu pe acostament cu viteza legala?
2. Cum vei proceda in localitati cand vei merge cu 59km/h si pe acostament sau pe banda (depinde pe unde mergi) te va depasi un TIR? Mi s-a intamplat de nenumarate ori: Waze-ul zicea ca e politie si intai mergeam pe banda ca sa nu-si ia cei din spate amenda, dar pana la urma m-am dat ca nu e placut sa vezi tirul lipit de tine.Nici sa-l vezi cum te depaseste prin dreapta, pe un acostamen pe care nu prea are loc.

1. NU am de gând să fac pe polțistul ci doar să conduc regulamentar cu maxim viteza legală în localități, adaptând viteza condițiilor meteo și stării carosabilului (asta înseamnă că acolo unde este necesar pot circula și sub limita maximă legală). Am emoții la manevrele periculoase făcute de șoferi inconștienți (depășiri riscante în localități sau în afara lor, talonări în spatele autovehiculului) care îmi pot pune indirect viața în pericol.

2. M-am confruntat și eu cu aceste "intimidări" și talonări din partea TIR-urilor. Ei să respecte legislația rutieră și să nu fie șoferi de curse (în practică e imposibil întrucât am văzut TIR-uri care goneau cu 70 de km/h în localități și cu 95 de km/h în afara lor). Dacă în afara localităților circul cu 85-90 de km/h când mă apropiu de localități, reduc viteza progresiv în așa fel încât chiar la trecerea pe lângă indicatorul de intrare în localitate, să am maxim 60-65 de km/h și apoi o las la 50-55 de km/h, chiar dacă în spatele meu sunt alte autovehicule care evident stau "lipite" de spatele autovehicului meu, așteptând ca niște feline să depășească oricum în localitate. Ce fac dacă am un TIR în spatele meu? CIRCUL NORMAL, nu îi fac loc și nici nu mă las intimidat de farurile lui (NU ESTE NORMAL SĂ MĂ AVERTIZEZE CU FLASH-URI PENTRU CĂ CIRCUL LEGAL!!!), dacă nu îi convine să meargă pe jos. Circul cum am spus, normal, atent, cu viteza maxima de 50-55 de km/h. Dacă este nervos, să fie sănătos și dacă poate să mă depășească legal la un moment dat să o facă, dacă nu, să aștepte până are vizibilitate și condiții de a efectua în siguranță manevra.

Vice33

#1027
Quote from: stangabriel on October 27, 2017, 08:48:57 PM
http://m.hotnews.ro/stire/22079141

DN1 Bucuresti-Ploiesti inchis la Pucheni datorita unui incendiu la un service pe marginea dn-ului. Hai cu A3 in Bucuresti. Atat cat se face

Nu confunda localitatea Puchenii Mari/Mici cu Pucheni (aceasta din urmă aflându-se în jud DÂmbovița)...

Calin

#1028
^
Salut ! Eu sunt din Targoviste,municipiul resedinta de judet al judetului Dambovita...... Probabil te referi la Pitesti,judetul....Arges !  :lol: ....Acum ,ca or fi Mari sau Mici....tot Pucheni sunt....nu ? Pucheni ( simplu) se afla in judetul Dambovita,la limita cu judetul Arges.....dar nu prea este ...."langa" daca luam in considerare cateva zeci de kilometri....atat fata de Targoviste,cat si fata de ....Pitesti ( resedinta judetului Arges).

nenea_hartia


dr4qul4

Aseara pe A1, la intrarea in Bucuresti era aglomeratie mare (trafic blocat complet pe 3-4 km). Nesimtitii se bagau pe banda de urgenta. Chiar s-a bagat si unul cu un autobuz. Desi nu prea avea loc. Imediat ce intrii in Bucuresti, raman 2 benzi, asa ca se bagau cu forta inapoi, blocand totul in spate.
Chiar nu inteleg de ce Politia ii lasa si nu le da amenzi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

In Codul Rutier circulatia pe banda de urgenta ar trebui sa se lase cu "3 luni fara permis".... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Quote from: nenea_hartia on November 12, 2017, 12:56:50 PM
Pun aici, că e mai vizibil. Trist...

Culoar separat pentru tramvai, solutie partial implementata in Bucuresti. Apropos, nu se mai aude nimic cu proiectul pentru linia 21?

Cristi N

Earthchild, ti-am raspuns la: Modernizarea si extinderea infrastructurii RATB, cred ca acolo e locul discutiei.

rebel

sa speram ca se va da drumul macar la lotul 3 din A10 .. inca un accident soldat cu-o victima in zona Miraslau.. (cam dese in zona aceea)

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/judetul-alba-trafic-blocat-dn1