DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Da, la asta nu m-am gândit, eu mă gândeam la navigatori, care presupun că acum primesc datele din alte surse...

subway

Am gasit pe wiki o referire ca Braila constituie limita sectorului maritim de navigatie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Danube
Cred ca pozitionarea publicata de colegul kitsune fata de port ne este suficienta si destul de exacta.
Rezulta clar ca podul nostru e pe Dunarea maritima.
:)
Navigatorii pe Dunarea fluviala inspre amonte se bazeaza mai degraba pe aparatura lor de bord pentru verificarea adancimii reale a pescajului, nu mai masoara mai nimeni cu prajina.
Nu uita ca noi avem si cea mai mare flota militara fluviala de pe Dunare ce are drept exclusiv de navigatie ca flota militara in apele noastre nationale ce se intind pe o lungime de cca 1075km de la Bazias la Sulina.
Sunt convins ca au la bord tot ce le trebuie ca sa nu esueze pe vreun banc de nisip miscator, mai ales ca limita granitei nationale nu e totdeauna la mijlocul bratului principal sau pe mijlocul senalului navigabil pe zonele in care cele doua maluri apartin la tari diferite. Regimul navigatiei pentru navele militare e diferit de cel al navelor marinei comerciale.
Fluviul asta maret pe care ni l-a daruit Mama Natura e ca o fiinta vie, se misca si traieste, se schimba permanent de la o zi la alta ca sa ne demonstreze ca e viu si nu moare, vrem nu vrem!
Daca ai inotat vreo data in apele lui iti poti da usor seama care e forta lui comparata cu a oricaruia dintre noi...e de-a dreptul uriasa si merita tot respectul nostru!
:)

fulger nc

 Am crescut ascultand zilnic cotele apelor Dunarii.
Satele de peste Dunare , din dreptul Galatiului , mai toate se inunda in functie de anotimp , cu tot cu indiguiri.
Cativa ani in urma si zona de jos a Galatiului s-a inundat , nu stiu daca isi mai aduce cineva aminte cand venisera olandezii cu diguri provizorii.
  Ca orice fluviu , sau rau , Dunarea are doua albii.O albie mare si una mica.
   In general albia mica corespunde cu senalul navigabil , fiind mai profunda.
   Regula nu cred sa fie valabila suta la suta ptr flota fluviala , dintr-un singur motiv.Pe albia mica curentul e mult mai puternic , navele fluviale cu pescaj mic ar prefera sa mearga in amonte in afara albiei mici ..ptr a merge mai rapid si usor si a economisi combustibil.
  Cele cu pescaj mare ..maritime , vor merge urmand cursul albiei mici.
  De asta spun ca vapoare mari am vazut doar trecand aproape de malul Galatiului.Convoaie de barje trec si pe partea dinspre 23 August.
  Din cauza vitezei diferite intre cele doua albii se formeaza vartejuri si navigatia fluviala e putin diferita de cea pe mare.
 
  @subway . Am trecut Siretul pe doua treimi din latime ..topaind de pe un picior pe altul si in dreptul albiei mici parea ca inoti pe loc ..la cat de puternic era curentul.In dreptul varsarii in Dunare , Siretul formeaza curenti puternici , de invart o barca pe loc uneori..dar in anumite perioade , cand vine Dunarea "umflata" ..curios , Siretul , in afara albiei mici se misca inapoi , pana la podul spre Braila, dinspre Galati.
   Alta chestie interesanta e formarea bancurilor de gheata.Am trecut Siretul pe gheata(nu recomand experienta , eram copii obraznici) si in apropierea malurilor e gheata subtire si cea mai periculoasa ..si in dreptul albiei mici.Au fost ani cand Dunarea ingheata complet.
  Monitoarele clasei Kogalniceanu si vedetele de la Braila au sonare ptr navigatie , ce cartografiaza in timp real albia.

kitsune

Rezulta clar ca podul nostru e pe Dunarea maritima.

Dacă asta era dilema... puteam spune de la început că da. Chiar am menționat pe undeva că am încărcat la Brăila (cu o navă maritimă făcută la Brăila, asta nu am mai spus).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Treaba cu vartejurile e reala si am vazut-o adesea in locurile unde obisnuiam sa merg la Dunare, langa varsarea Oltului si pe bratul Borcea la Calarasi. Explicatia ar fi panta extrem, extrem de mica de scurgere a apei din toata zona de campie, apa ce vine din amonte impinge si preseaza apa din aval care insa neavand unde sa se scurga rapid din lipsa pantei o parte din volum o ia pe langa mal in contracurent. De aceea la zona dintre curent si contracurent se produc acele mari vartejuri.
Pescarii spun ca acele vartejuri adesea sapa gropi in fundul albiei unde salasuiesc somnii uriasi care abia asteapta ca vartejul sa traga la fund diverse vietuitoare pentru un pranz gratis. N-am avut curiozitatea sa verific daca e asa sau e doar o poveste pescareasca, acele vartejuri sunt chiar periculoase!
:)
N-am idee cum e cu barjele dar pe vremuri era o treaba hazlie rau de tot, barjele romanesti duceau mergand la vale minereul de fier brazilian spre Galati in timp ce la deal urcau barjele cu minereu ucrainian inspre Serbia...
:) :) :)

kitsune

Oricum, picioarele podului sunt în siguranță, nu există riscul de a fi lovite de vreun vapor sau barjă. Nu că nu ar rezista unui astfel de impact. Iar tablierul este iarăși, mult prea sus ca să fie lovit.
My job is done here, going back to "La cheu". Poate doar să ajung vreodată prin zonă și să fac ceva poze (de pe apă), dar asta înseamnă ori să merg cu barca, ori să dau barabafta pe ceva mai mic, care să încapă la Sulina. Nu se știe niciodată.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Multumim mult kitsune si te asteptam cu poze spectaculoase din mijlocul garlei cand incepe montajul tablierului!
De acord cu tine, chiar si in caz de viituri majore nimeni nu o va lua pe aratura prin piloni si nici nu va baga transatlantice pe sub pod...ca nu vin turistii lor sa vizioneze inundatii catastrofice si zone devastate de ape cu cadavre in putrefactie plutind la vale...
P.S.
Ai mai castigat un cititor la naval.
:)

subway




subway

+120m pe ce mal?...probabil la Braila.
De saptamana viitoare se anunta temperaturi minime posibil usor negative noaptea...

jaston

N-ar strica sa puna niste resouri electrice daca o sa fie temperaturi negative.

dorum



fulger nc

 Un mare like de la mine.
Sa nu uiti sa le ceri drepturi de copyright televiziunilor cand iti preiau clipurile.Faci sa para amatori cameramanii lor.