DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


fulger nc

 Sper ca atunci cand o sa fie gata , semnalizarea o sa fie la inaltime ..la figurat , nu propriu.
  Ptr ca in zona, ceata densa e destul de prezenta , cam in toate epocile anului ..ptr o sosea de viteza ar fi de preferat o "balizare" la nivelul asfaltului , cum vezi des prin Marea Britanie , sau la pistele de avioane.

danutzu_1069

Balizare, pentru ce? Pentru ce zboară , pentru ce se plimba pe Dunare, sau pentru ce merge pe asfalt?
Cel putin pentru ce zboara, o sa fie balizaj cu lampi rosii pe fiecare turn, pentru ce se plimba pe apa vor fi balizajele rosi si verzi pentru delimitarea șenalului in dreptul podului plus balizajul la cota tablierului, iar pentru ce merge pe asfalt, sigur va fi un "balizaj" ca de pista... adica stalpi de iluminat...

subway

Probabil se gandea la niste luminite led insirate la nivelul carosabilului sau ceva de genul asta.

elphax

pai exista acele chestii metalice relativ plate cu ceva reflectorizant care se utilizeaza la separarea benzilor, cine stie ce o fi in proiect :)
dar o sa fie probabil elemente reflectorizante pe parapetii de protectie. si daca podul e si luminat, e suficient

fulger nc

 Am vrut sa spun ce spune @subway.
Luminite led in asfalt , in dreptul liniilor despartitoare ale benzilor , care se aprind in secventa care sa iti indice sensul de mers.
   Distanta dintre ele coincide cu distanta dintre liniile despartitoare ..si de aceea sunt foarte intuitive.
   Foarte utile in zone cu ceata densa. Eu le-am intalnit prima data in drumul dinspre Dover spre Londra  pe o ceata densa.
   E un sistem inspirat din balizarea pistelor de aterizare a avioanelor ..ptr a indica caile de rulare.


alecu26

@subway aveam o discutie cu cineva care ma intreba ce se intampla daca se strica sistemul de ridicat acolo. Acum ce se poate strica la el...hmm....nu stiu. Dar e clar ca orice nu se repara in mai putin de 8 ore (sa zicem) e destul de naspa.

Dar in caz de full break down....practic se va ajunge sa nu mai fie beton proaspat pe beton proaspat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Oare nu pot ambele macarale deservi ambele turnuri dacă unul se defectează?

alecu26

macaralele nu au treaba cu sistemul glisant. Din ce stiu.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Macaralele deservesc ambele turnuri, când e nevoie. Însă dacă sistemul hidraulic de auto-ridicare a macaralelor se defectează la una dintre macarale, cealaltă preia toată treaba până când la rândul ei trebuie să se auto-ridice. Și în cele 24 de ore e stop joc pentru turn, nefiind nicio macara disponibilă să ridice beton/fier etc.

alecu26

eu vorbesc de sistemul hydraulic care ridica acele platforme unde lucreaza muncitorii...care contine si cofrajul...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Am inteles, sperăm că nu se defectează nimic si că până la sfârșitul anului  termină turnurile.
Din primăvara încep lucrările și mai spectaculoase.

dorum

pai niste chestii hidraulice pe niste bare metalice... ce sa se strice? ca furtune hidraulice daca pusca se schimba imediat, in rest? nu cred sa fie cazul de lockdown la turnare

subway

Zici bine, tot sistemul e din experienta mea directa cu sisteme similare foarte robust si daca se defecteaza ceva nu ai ce sa surubaresti pe santier.
Am avut de-a face cu sisteme de genul cativa ani buni de zile la inceputul carierei pentru pretensionari sau extrageri de tubulatura de foraj. Ca fapt divers am adunat in palmares peste 60km de tubulatura extrasa si tot atatia km de armatura pretensionata, vorbesc dintr-o experienta consistenta nu din povesti.
In principiu ai un agregat compus dintr-un electromotor ce actioneaza o pompita hidraulica intr-un tanc de ulei hidraulic conectata cu furtune de inalta presiune la pistoanele hidraulice cu gol central ce imping platforma de cofraj in sus sprijinindu-se pe tevile alea metalice cu intermediul unor dispozitive con-inel uzual numite <broaste cu pene>.
Ce se poate intampla?
Sa pice curentul de alimentare? Bransezi la un electrogenerator.
Se prajeste motorul electric? Aduci altul din magazie.
Se buleste pompa hidraulica? Fie inlocuiesti cu alta fie pui un agregat de rezerva din magazie.
Se sparge un furtun? Pui altul nou si completezi uleiul pierdut.
Se strica garniturile la pistoane? Pui un alt piston si pe cel defect il trimiti la reparat sa-i schimbe garniturile si e ca nou.
Se blocheaza broasca? Dai doua ciocane si se deblocheaza.
Ganditi-va ca majoritatea utilajelor de constructii sunt actionate hidraulic, oamenii sunt familiarizati cu asa ceva.
Din tot ansamblul piesa critica e pompa hidraulica. Ce trebuie evitat sunt eventualele impuritati din circuitul hidraulic dar sistemul e dotat cu filtre ce se schimba periodic in cadrul programului curent de mentenanta.
Macaralele nu au nicio treaba cu liftarea, sunt acolo pentru manevrarea pe verticala a materialelor.
La fel si lifturile doar ca pentru personal.
Sper ca am dat explicatiile cerute fara sa plictisesc prea mult.