Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


adi

Asta este starea infrastructurii cfr, eu ma uit uimit cum trenurile de calatori au o viteza medie exorbitanta pentru starea infrastructurii cfr.

thinker

#257
referitor ultimele incidente de pe feroviar, vine vremea decontului neintretinerii infrastructurii CFR din ultimii 28 de ani
intarzierile si viteza mica de transport poate au fost cel mai mic neajuns
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Incident grav în Gara de Nord. Un tren nu a oprit la timp şi aproape a intrat pe peronul central

Incident în Gara de Nord în jurul orei 20:35, unde un tren particular nu a oprit la timp. Trenul nu s-a oprit nici măcar în tampoanele de la capătul liniei şi a ajuns aproape pe pavaj. La manevra de regarare a unei garnituri goale care avea în componenţă nouă vagoane, mecanicul trenului a depăşit în momentul opririi parapetul de la linia 6 unde trebuia să oprească pentru a prelua călătorii spre Braşov. S-a produs şi deraierea ultimului vagon, potrivit sursei citate. Nu sunt persoane rănite.

E aşteptată decizia operatorului privat de a continua călătoria cu o parte din vagoane sau de a reloca pasagerii în alt tren. Traficul trenurilor care urmau să sosească sau să plece din Gara de Nord nu este afectat.

Organele de anchetă vor stabili cauza exactă a acestui incident.

Sursa: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/foto-incident-grav-in-gara-de-nord-un-tren-nu-a-oprit-la-timp-si-a-deraiat-1058141

Nici nu stiu daca nu mergea mai bine la Siguranta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xenos

Trist, nici sa garam trenuri nu mai stim...

nenea_hartia

^ Se întâmplă și pe la case mai mari, pozele de mai jos le-am făcut anul trecut la Antwerpen, la vreo lună după accident. Rămâne totuși să vedem care a fost motivul deraierii de la Gara de Nord.








Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Bine ca nu a fost ATC-ul cel nou :)

Sau si astea au o poveste similara?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

#262
Din Regulamentul 005, la capitolul manevre....

Art.  53. -(1) Pentru  executarea  manevrei  în  condiţii  de  siguranţă,  conducătorul
manevrei este obligat să trimită un agent din partida de manevră cu instrumente portative de
semnalizare, înaintea convoiului de manevră, la o distanţă suficientă, pentru  a observa dacă nu
sunt oameni sau obstacole pe linie, în cazurile în care:

  a) locomotiva împinge vagoane pe o linie pe care vizibilitatea nu este asigurată;

  b) locomotiva împinge vagoane pe o linie cu peroane pentru călători

  (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) precum şi  în cazul în care se manevrează
prin  împingere  pe  liniile  libere  ale  grupelor  tehnice  de  pregătire  a  trenurilor  de  călători,  iar 
convoiul de manevră este compus numai din vagoane de călători, agentul din partida de manevră
care  primeşte  sarcini  pentru  a  supraveghea  dacă  nu  sunt  oameni  sau  obstacole  pe  linie,  se
postează la uşa primului vagon din convoi, în sensul împingerii.
  (3) La împingerea garniturilor trenurilor de călători pe liniile înfundate, prevăzute cu peron
şi opritor fix, se foloseşte de regulă dispozitivul  suplimentar  de  frânare
; prevederi de amănunt privind modul de lucru în aceste cazuri se stabilesc în PTE.

   Prevederile pentru manevră sunt laborioase..... Aici ce le-o fi lipsit  de nu s-a mai dat semnal de oprire sau cineva nu a mai auzit/transmis semnalul de oprire ??
       Un opritor (cap de "linie moartă") este o piesă destul de rezistentă la o deplasare cu viteză mică și opune destulă rezistență până o pui "la pământ"; nu a simțit și mecanicul "o opoziție" la manevră, cu toată amortizarea făcută de cuple/tampoane, de s-a ajuns la stâlpul de susținere a copertinei......!?!?!

thinker

#263
Un opritor (cap de "linie moartă") este o piesă destul de rezistentă la o deplasare cu viteză mică și opune destulă rezistență până o pui "la pământ"; nu a simțit și mecanicul "o opoziție" la manevră, cu toată amortizarea făcută de cuple/tampoane, de s-a ajuns la stâlpul de susținere a copertinei......!?!?!

dpmdv acolo e simplu -  mecanicul deja frana cand a lovit, si nu cred ca a franat mai tarziu, dupa ce a atins opritorul
ca a trecut de opritor si a mers inca 2-3 m, nici nu se putea sa deformeze opritoarele complet si apoi sa se opreasca brusc...era din ce am vazut un tren cu mai multe vagoane, destul de greu.

Stie cineva cat rezista teoretic un asemenea opritor?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

bgd77

Nu sunt camere montate pe linii/peroane care sa fi surpins momentul accidentului?

TibiV

Sunt camere prin gara, dar nu cred ca PUM sau mass media sunt "organe de ancheta" ca sa ne dea imaginile video...

Just for te fun...
Daca nu gresesc, camerele care filmeaza panourile de plecari/sosiri sunt cam pe liniile 5-6... Dar liniile sunt in spatele panourilor...
http://www.cfr.ro/files/camereweb/index.php?statie=BucurestiNord
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Păi să nu se facă publice imaginile de pe camerele de supraveghere ca deh, așa e frumos, să musamalizam și să facem totul la secret.

thinker

#267
mecanicul si locomotiva sunt mai departe, nu cred ca ar fi prea relevant sa vedem locul si momentul coliziunii, vagonul implicat nu e prea avariat, de fapt nu se vede ca at avea avarii.
nu cred ca o sa se vada daca sabotii erau lipiti pe roata sau nu (daca frana cand a lovit sau nu)

poate ar fi interesant de vazut ce semnaliza impegatul care dirija gararea la linie in acele momente
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

JohannDB

La incidentul din Gara de Nord......
       Din ce se vehiculează pe "surse" evenimentul s-a produs ca urmare a defectării unei stații de radio-emisie..... Și cum azi manevrăm "cam" exclusiv bazați pe o legătură radio, iată că se mai face "buba" când se dorește mai puțin.... Sper  să nu fi fost stația sărită de pe canalul respectiv, prin neblocarea canalului; s-au mai întâmplat din astea, ca unul să fie pe canalul corect și celălalt să sară de pe canal printr-o manevră bruscă și rapidă sau pur și simplu din neatenție.  Ceea ce nu cred, totuși, aici......fiind mai degrabă o pană de stație....

TibiV

Pare ca solutiile arhaice erau mai sigure...
Nenea ala din usa ultimului vagon, cu un stegulet galben in mana si cu un fluier in gura...

Pe vremea aia nu a urcat nici un tren pe peron.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)