Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

perfidus

#225
^De retinut si:

"Ultima lucrare de reparație capitală a liniei 2 din stația CFR Dej Călători a fost executată în anul 1988."

S-au facut doar reparatii curente si alea niciodata nu au putut tine ritmul aparitiei defectelor. Cam asta este infrastructura feroviara CFR, o bomba cu ceas:

"Comisia consideră că, neaprovizionarea cu materialele necesare asigurării mentenanței precum și necorelarea numărului de personal muncitor cu: volumul lucrărilor de întreținere și reparație periodică a căii, cu periodicitatea executării acestora și cu cantitățile de materiale rezultate în urma recensămintelor efectuate, constituie sursă de pericole cu implicații directe în deraierea trenurilor."

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

API pe Facebook - va rog dati un share, este o pozitie importanta

Tragem (încă) un semnal de alarmă: toată infrastructura feroviară românească este aproape de colaps! 75% din șine, 65% din poduri, 50% din terasamente și 90% din catenare au durata de viață expirată și au nevoie urgentă de reparații capitale (RK).

Așadar liniile pot fi periculoase dacă se exploatează la parametri normali și, prin urmare, CFR Infrastructura este nevoită să impună sute de restricții drastice de viteză și tonaj. Astăzi, avem peste 1.000 km restricționați și sunt puncte unde trenurile trebuie să încetinească chiar și până la 5 km/h ca să nu deraieze!

În ciuda acestor "măsuri", există un risc ridicat de accidente. Acum câteva zile, AGIFER (organismul de investigații feroviare) a publicat un raport final în cazul deraierii trenului IR1765 Timișoara-Iași în gara Dej Călători în septembrie 2017 (link: http://bit.ly/2xqAjzr). Documentul prezintă o situație dramatică.

Astfel, trenul care leagă Moldova de Ardeal și Banat a deraiat pe o linie care a fost reparată substanțial ultima oară acum 30 de ani, adică în 1988! Șina era atât de degradată încât viteza maximă permisă fusese scăzută la 50 km/h de la 100 km/h (viteza constructivă). Terasamentul era colmatat și acoperit de vegetație făcând imposibilă inspecția traverselor și a prinderilor.

Cârpeala făcută de CFR a fost un dezastru: s-au schimbat doar câteva sute de traverse de lemn pentru a putea menține viteza măcar la 50 km/h. Doar că, prin utilizarea unor firme neautorizate care au furnizat componente sub-standard, traversele noi (tot de lemn) au putrezit și au crăpat, iar puținii angajați din mentenanță (7 în loc de 43 - rezultat al disponibilizărilor) nu au reușit să identifice problema în timp util.

Suntem extrem de îngrijorați de frecvența incidentelor feroviare din ultima perioadă cauzate de cedări ale infrastructurii, defecțiuni ale materialului rulant și/sau de factori umani.

Avem o subfinanțare cronică: anual rețeaua feroviară primește doar între 5 și 10% din necesarul de bani pentru mentenanță! În acest ritm, până în 2030-2040 nu vom mai avea cale ferată, lucru recunoscut inclusiv oficial în Ministerul Transporturilor România.

Cerem alocare bugetară adecvată pentru a face măcar 150-200 km de reînnoiri (reparații capitale - RK) pe an și abordarea rețelei ca un tot unitar!

#CaleaFeratăÎnColaps

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Asa o sa se circule mult timp de acum inainte. Pe un singur fir, cu cel mult 30 la ora. Bine macar ca nu avem un alt Gradistea.

carutasul


Ionut


reed

#231
https://www.facebook.com/groups/city.iasi/permalink/2168663960043326/ :bash:

E pe tronsonul Feldru-Ilva Mica,pe unde trece acceleratul TM-IS

L-am uploadat pe YT

rizzuh

^ Nu putem vedea postarea daca nu suntem membri in grup. Poti sa faci copy-paste pe forum, te rog?

thinker

Pe acolo si o drezina de intretinere e in pericol... Intr-un fel ii inteleg si pe revizorii de cale...nu pui cheia pe un surub care se va rupe la cea mai mica incercare de strangere... :bash:

Bine ca au dat gratuitati...cu banii din gratuitati in acest fel se poate intretine calea ferata...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

etravel

Intrebare: cum de mai sta trenul pe linie daca toate prinderile alea sunt efectiv in aer? Ar trebui ca sina sa serpuiasca instant.

TibiV

#235
Ce mai conteaza?
O sa avem Coridor la 160 km/h !...
>:(

LE
Ati vazut cum arata ciuperca sinei la 0.58 si 2.25 ?...
Orice tren care trece pe acolo de 10 ori, se va alege cu roti patrate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: etravel on November 13, 2018, 02:53:07 PM
Intrebare: cum de mai sta trenul pe linie daca toate prinderile alea sunt efectiv in aer? Ar trebui ca sina sa serpuiasca instant.

Numarul de traverse instalate este mult mai mare decat necesitatile reale pentru mentinerea ecartamentului. Poza caii (numarul de traverse pe km) pe reteaua CFR este de 1734 traverse/km pentru trafic de peste 33 milioane tone pe an si 1667 traverse/km pentru 15-33 milioane de tone; pierderea catorva zeci de suruburi nu va slabi prinderea suficient incat sa duca la pierderea ecartamentului. Prinderile sunt pana la urma consumabile, si se mai intampla sa se rupa sau sa nu fie corect prinse chiar si cu intretinere de calitate.

Insa ce-i acolo este incredibil - sina aia e exfoliata dincolo de orice limita de utilizare rezonabila...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

#237
e pe o sectiune dreapta unde mare parte a incarcarii actioneaza in jos in conditii normale, daca era la fel pe o sectiune in curba altfel era situatia la ora asta...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

etravel

Quote from: frunzaverde on November 13, 2018, 06:54:39 PM
Insa ce-i acolo este incredibil - sina aia e exfoliata dincolo de orice limita de utilizare rezonabila...
Da, chestia aia e absolut aiurea si de manual "asa nu". Evident ca nu e urma doar a lipsei de intretinere si bani. Clasicul miserupism, respectiv "las' ca merge si asa" sigur au contribuit masiv la chestia aia. In cel mai rau caz probabil ca ar fi incarcat exfolierea cu sudura termica.

cristi5

http://m.hotnews.ro/stire/22811403

Deservirea trenurilor de marfă de către un singur mecanic ar reprezenta un atentat la siguranţă, avertizează Federaţia Mecanicilor de Locomotivă