[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


qionescu1

Uite ca Guvernul are in vedere conexiunea A3 - DX (Turda-Halmeu) pe la nord de Cluj. Se pare ca si guvenului "ii place uneori sa deseneze pe hârtie linii mai drepte care să unească mai pe direct Cucuieții din Deal de Cucuieții din Vale". Unde e horatiu.cosma sa le spuna ca sunt "povesti vanatoresti" si ca traficul e "infim"? :))

Lasand gluma la o parte nu cred ca exclude iesirea de la Mihaesti sau eforturile noastre pt ca proiectul sa nu ramana nediscutat. Harta pare destul de clar a ne indica pe unde ar trebui sa fie dar pe langa studii va conta si vocea administratiei locale.

horatiu.cosma

^^
Acea secundară între Nădășelu și Apahida (linia dreaptă neagră la nord de Cluj) de fapt se referă la metropolitana dintre Gilău și Apahida. Deși zicea Robert în conferință că au muncit pe rupte cu experți BEI PASSA/Jaspers și sunt foarte siguri pe cifrele lor, au lăsat în continuare costul din Masterplan pentru acest proiect (150 de milioane de euro), deși e tot mai clar că discutăm de aproximativ 500 de milioane de euro. Ce-i drept că le-a ieșit că prețul per km A8 Ungheni-Iasi-Tg.Neamț e mai mare decât cel de pe Comarnic-Brașov, deci e oarecum explicabilă eroarea  :lol:. Turda-Halmeu va porni din A3 cu lotul aflat în licitație pentru pregătire (până la Tureni), apoi oarecum paralel cu centura de diamant până la Apahida, după care paralel cu DN1C până la Dej, nicio legătură cu nordul Clujului.

qionescu1

Pai am scris ca glumeam. In rest conexiunea Mihaiesti-Rascruci nu are legatura cu ceea ce ai scris tu si nu e exclusa nici de centura metropolitana si cu atat mai putin de DX Turda-Halmeu.

Vlad T.

Stadiu lucrari "Pod nou peste raul Crasna" din orasul Simleu Silvaniei. S-a terminat montarea grinzilor.











Powered by API/PUM imgur uploader

qionescu1

Pana la urma cum poti sa afirmi ca traficul e "infim" pt un drum care nu exista inca sau in cazul DJ109 care nu duce nicaieri si deserveste cateva comune?

De la Dej la Zalau pe DN1h sunt 102 km
De la Dej la Zalau pe DN1c sunt (prin conexiunea Mihaiesti-Rascruci) sunt aprox 110 km.

Deci la o distanta aprox egala tot nordul Moldovei, Bistrita, estul Maramuresului si nordul Clujului se va conecta la A3 pe varianta Mihaiesti-Rascruci pt ca e o distanta aprox egala cu DN1h si pentru ca pe aici din cei 110 km parcurgi 32 de KM pe DN1c Dej-Rascruci (half profile si viitor DX) si inca 57 km de autostrada de la Mihaiesti la Zalau.

Deci nu incape nicio indoiala ca este o varianta mult mai rapida, sigura si economica decat DN1h iar volumul de trafic va fi mare avand in vedere zonele amintite. Repet avantajele:

- acces rapid la A3 pt 4-5 judete din nord cu o populatie de 1,5 - 2 milioane de oameni
- asigura centura de nord a Clujului
- va fi parte din inelul zonei metropolitane
- creste atractivitatea zonei industriale Jucu-Rascruci dar mai nou si a parcului industrial din Dej
- accelereaza dezvoltarea zonei de nord a Clujului deficitara azi la drumuri si conexiuni

Ar trebui sa avem cel putin varianta de compromis de care discutam daca nu chiar cum spune @voicul o conexiune noua pe modelul Oradea si in afara localitatilor. 1+1 ar fi suficient.

Insa solutia ta cu DJ109 cu "trafic infim" si care ne-ar conecta la A3 pe la Zimbor(poate) in Salaj in timp ce mergem paralel cu autostrada, prin toate comunele si satele de acolo, printre tractoare si turme de oi si excluderea unei iesiri la Mihaiesti este aberanta si nu releva decat o lipsa acuta de viziune.

Alaturi de centura metropolitana, DX Turda Halmeu (prioritar tronsonul Apahida-Dej) cred ca este unul dintre proiectele cele mai importante pentru judet, zona metropolitana dar si tot nordul tarii si merita sustinut si promovat.

Highlander

Oradea are o ZM functionala, impulsionata de dl primar Bolojan, scuze dar Cluj Napoca are nu are inca reusite in teren si daca nu va face nimic in perspectiva de acum cred ca si o varianta pe nord Campenesti-Chinteni-Sanpaul  pentru inel  va in curand greu sau imposibil de implementat cum cred ca deja este si cea pe directia Apahida-Valea Calda-Fanete-Popesti-Mera - nod A3

TibiV

Imi cer scuze ca ma bag in aceasta discutie aparent "regionala", dar tonul "rastit" ma cam calca pe nervi...

@qionescu1,
tot arunci cu acuzatii de "lipsa de viziune" - in special impotriva lui Horatiu.

Dar te-ai gandit ca tu poti fi acuzat, la randul tau, de "lipsa de realism"?...

Ai declansat aici o adevarata "cruciada", dar nici macar o clipa nu te-ai gandit la resursele existente - in primul rand financiare, dar si... hmmm... de "capabilitati" ale statului roman.

Ceea ce faci tu este ca si cum l-ai acuza pe Leonardo da Vinci ca a proiectat un avion/planor/deltaplan, dar "nu a avut viziunea" sa ii proiecteze si un motor (de preferinta turbo-jet)...
Sau pe Stephenson ca nu s-a gandit "din prima" la metrou, sau la HSR, sau la un hyperloop, sau la... Deh, "lipsa de viziune".

Si nu te grabi sa ma anunti ca "voi bucurestenii nu intelegeti despre ce este vorba aici".
Un sfert din primele doua decenii de viata le-am petrecut fix acolo - in Dej (am facut si un an de gradinita acolo...  :dunce:) si am facut multa "naveta" intre Dej, Baia Mare, Cluj, Sighetu Marmatiei si Satu Mare.
Mai bat si acum traseele alea, dar mai rar, caci adultii au ceva mai putin timp si mai multe alte responsabilitati.

Concluzie:
Las-o mai usor cu "lipsa de viziune" si cauta o "portie de realism".
Daca peste 20-30 de ani tara asta va mai avea suficienta populatie (si nu doar vorbitori de romani, manchati'as...) atunci se vor putea face si "fineturi" cum sunt cele dorite de tine...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Dar apropo, nu credeți că ar trebui să renunțăm la ideea DX Turda - Halmeu? Eu tot zic asta, dar acum profit și arunc ideea încă odată.

Mai exact ce spun eu e că din toată ideea aia de DX Turda - Halmeu ar trebui să rămânem doar cu DX Turda - Dej.

Și separat să gândim alt proiect, menționat pe aici, cel care ar pleca din A3 de unde vin zona Zalău și s-ar îndrepta spre nord spre zona Baia Mare - Satu Mare. Văzusem o propunere care lega A3 de unde din zona de la vest de Zalău de Șimleul Silvaniei și apoi de Fărcașa și de zona Baia Mare - Satu Mare.

Și sincer sa fiu, nu e chiar "separat". Ce zice qionescu mai sus, acel Răscruci - Mihăești, e de fapt porțiunea Dej - Baia Mare din DX-ul propus inițial. Porțiune pe care nu o mai executam.

ultras

@Pasadia cred ca in propunerea ta portiunea Dej - Baia Mare se transforma mai degraba in Zalau - Baia Mare.
Care dintre cele 2 variante e mai buna se poate afla, obiectiv, din valori de trafic. Eu tind sa cred (dar e doar o presupunere) ca varianta cu Dej e mai buna, pentru ca e mai spre interiorul tarii si preia traficul spre Nord / Ucraina. Altfel portiunea (Cluj N -) Mihaiesti - Zalau s-ar aglomera destul de tare cu trafic atat spre Nord cat si spre Vest.

horatiu.cosma

^^^
Evident Tibi că e o mare problemă de resurse și de priorități. În Masterplan și în planul PNL de zilele trecute se vorbește de vreo 70 de miliarde de euro (eu zic că e o cifră subdimensionată, nu sunt realiste la prețurile de azi valori de 3-4 milioane de euro pe km de autostradă, incluzând evident pregătirea proiectului, exproprieri etc) pentru acele proiecte primare și secundare. Azi reușim să tragem pe proiecte anual cam un miliard de euro, 0.5% din PIB. Hai să zicem prin absurd că ajungem în câțiva ani la 2% din PIB cât zice Bode, 4 miliarde de euro. Deci prin 2040 într-un scenariu ultra-optimist am reuși să terminăm aceste proiecte primare și secundare. Realist, prin 2050-2060. După care, sigur că da, poate ne vom permite să ne jucăm cu carioci și să legăm nimic de nimic care azi are trafic de 1000-2000 de vehicule zilnic (DN1H).

Highlander

 Daca azi reușim să tragem pe proiecte anual cam un miliard de euro, 0.5% din PIB. la cat estimezi anual partea Ro care ar trebuii sa fie investita pentru a dubla( tripla ) valoarea  proiectelor ce pot fi lansate anual, pentu a se putea debloca absorbtia, adica proiecte care sa treaca prin furcile caudine ale contestatiilor, castigatorilor neseriosi, falimentelor etc si sa se finalizeze in mod ritmic /anual pt ca s-a poata fi prezentate spre decontare la nivel european

horatiu.cosma

Nu e atâta vorba de bani (deocamdată), cât de capacitate administrativă și de capacitate a pieței. Dacă azi ar fi 4 miliarde de euro la dispoziția MT pentru proiecte, nu s-ar putea cheltui. Nu avem lucrări suficiente, constructori și proiectanți pe măsura lor, forță de muncă. Astea se construiesc în timp, nu o să apară de azi pe mâine sute de harapi albi care sa rezolve instant problemele astea. Sunt multe măsuri de luat, de la sistemul educațional care să scoată mai mulți ingineri CFDP-iști bine pregătiți (la zi, nu pentru sistemul Iptana 1970) și mai mulți meseriași bine instruiți în școlile de meserii, fiscalitate avantajoasă în domeniu, programe de atragere a specialiștilor plecați afară, programe pentru IMM-uri/companii mai mari din domeniu care să își ia utilaje/oameni/expertiză în condiții avantajoase, până la un reset administrativ serios, proceduri informatice rapide, simple, eficiente, task force-uri cu experiență care să se ocupe de managementul proiectelor. Cea mai mare parte a problemei ține de lipsa oamenilor competenți și încrezători că pot face diferența, mulți au plecat de-a lungul anilor afară sau s-au reprofilat, nu va fi ușor să îi readuci, iar formarea altora noi ține ani de zile. O auzeam la RRA azi pe o directoare din CNAIR Amărăzeanu ce vorbea despre A8 și problemele din CNAIR, complet ruptă de realitate, cu aceeași oameni de 20 de ani nu se va face schimbare.

Highlander

ok, ms de explicatii, nu vad cum s-ar putea debloca situatia, cel putin  pe termen scurt din pacate

qionescu1

@TibiV 
N-ar trebui sa te enervezi pt ca daca nu ai abservat nu eu am intervenit agresiv si jignitor. In al doilea rand a opinat identic si @North dar intr-o alta cheie, iar @north n-ar fi doar un forumist. Oare asa i s-ar fi adresat si lui?

In al treilea rand cere imperios studii de trafic nu "povesti vantoresti" dar el emite adevaruri si stabileste ca traficul pe aceasta conexiune este infim in conditiile in care conexiunea nu exista iar A3 si DX Turda-Satu Mare nu sunt terminate. In rest e regretabil sa nu vezi ca jumatate din nordul tarii va alege spre vest aceasta ruta pentru ca e mai rapida si facila si ca din cei 110 km pana la Zalau, 57 km de autostrada si 32 de DX (sau chiar 55 depinde la ce nivel se face conexiunea).

Subscriu ca principalul obstacol nu este finantarea si capacitatea de implementare cu tot ceea ce inseamna ea. Resurse ar fi si la nivel central dar si local si avem dovada la Oradea ca se poate.

@pasadia

Corect, DX Turda-Halmeu ridica multe intrebari in conditiile invecinarii cu alte proiecte si cred ca nici CNAIRul nu mai stie cum ar trebui sa fie. Cea mai potrivita solutie ar fi tronsonarea si etapizarea lui. Fara discutie primul tronson ar fi Turda-Dej (sa speram cu ramificatie pe sectiunea Rascruci-Mihaesti) dar si Dej-Bistrita. Este suparator cand alte DX uri mai cu trafic mai mic sunt prioritizate iar Turda -Dej (sau Apahida-Dej) este lasat printre ultimele desi este unul din cele mai aglomerate drumuri din tara.