[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vasile.silion

În legătură cu proiectul "Drumul Bistriței", respectiv situația de la limita jud. Sălaj, pe care am expus-o mai sus, am primit, după insistențe, răspuns de la Consiliul Județean Cluj.

Se pare, într-adevăr, că limita jud. Cluj se termină pe DJ 109 la km 31+976. M-am uitat și pe Geoportalul ANCPI și așa e. Păcat că nu m-am uitat mai repede pe Geoportal, că mă lămuream. Dar e o situație ciudățică acolo, în sensul că granița dintre județe taie drumul la km 31+976, iar apoi merge de-a lungul drumului, pe marginea lui, pe dreapta cum mergi înspre Sălaj. O porțiune, până la pădure, platforma
drumului ține de Sălaj, inclusiv terenul de pe stânga drumului, în timp ce terenul de pe dreapta lui, chiar de la limita platformei drumului, este în județul Cluj. Cert e că va rămâne o porțiune de vreo 600 m liniari doar cu pietriș, dacă cei de la Sălaj nu-l vor asfalta.

Iată răspunsul de la Consiliul Județean Cluj:
"Bună ziua! În legătură cu sesizarea dumneavoastră prin care solicitați informații cu privire la starea și situația sectorului de drum pietruit în lungime de aproximativ 600 de metri, situat pe drumul județean DJ 109 Vultureni – Așchileu – limită cu județul Sălaj, vă comunicăm următoarele:
   Drumul județean DJ 109 aflat în rețeaua de drumuri județene administrată de Consiliul Județean Cluj este intabulat până la limita cu județul Sălaj, respectiv până la kilometrul 31+976. Astfel, tronsonul de drum pietruit la care faceți referire este situat în județul Sălaj.
   Lucrările de modernizare și reabilitare care se desfășoară pe drumul județean DJ 109 se execută până la limita cu județul Sălaj."

DJ 109 în Sălaj are nr. cadastral 50801 Dragu, cu descrierea: "Dragu, DJ 109, Tronson km 31+976 - km 37+415".
Iar același DJ 109 are în Cluj nr. cadastral 50741 Așchileu, cu descrierea: "Aschileu Mic, DJ 109 ( Km 25+979 - Km 31+976)"
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

klax187

Dar institutiile astea pe nume Consilii Judetene, nu comunica intre ele? Nu se suna reciproc sa isi comunice ce drumuri au in lucru, tocmai pentru a evita situatii de genul?

vasile.silion

Cei de la Sălaj au asfaltat mai întâi DJ 109, acum vreo doi ani, care era un dezastru în zona de pădure, dintre județe. Dar nu înțeleg de ce s-au oprit în dreptul unui vechi indicator rutier care arăta sfârșitul județului Sălaj. De fapt, cadastrat acum, se vede că ar mai fi avut 600 de metri de lucrări... Sălajul e proprietar acolo.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

GDPR

Din pacate, DJ-urile astea interjudetene sunt deseori neglijate in zonele de granita dintre judete, prioritare pentru CJ-uri fiind investitiile in drumurile din interiorul judetului, intrucat aduc voturi la locale. In plus, CJ-urile ar trebui sa se asocieze sau macar sa comunice, iar asta e foarte complicat pentru functionarimea locala.

Un alt exemplu: DJ 154B care face legatura intre jud. BN si Mures e asfaltat impecabil intre Vatava si limita de judet si in continuare e doar pietruit pana la Monor.

AlexxC

Lista e lunga:
-DJ208S Limita judete Iasi-Suceava-in 2018 era doar pietruit pe sectorul din judetul Iasi, nu cunosc starea actuala
-DJ208 Limita Iasi-Neamt-rezolvat in 2018
-Dj504 Limita Telorman-Giurgiu(segment din Giurgiu nemodernizat) OBS: poate fin incadrat ca drum de importanta regionala,chiar upgradat la DN deoarece face legatura intre 2 oras:Alexandria si Giurgiu
-DJ703 Limita Olt-Telorman
-DC 105 Limita Valeni(Olt)-Merisani(Teleorman)- merita modernizat si upgradat ca drum judetean
-DJ 561A Limita Dolj-Mehedinti-in 2017 nemodernizat-status actual necunoscut.
Modernizarea acestor drumuri creeaza alternative pentru traficul local scurtand distante si timpi de parcurs,degreveaza rutele actuale de o parte din trafic.
Propun deschiderea unui topic dedicat cu toate aceste drumuri inter judetene puse intru-un tabel si monitorizate.

Manodragon

^ se încadrează aici și DJ763 între limita Jud Cluj și Padiș (Jud Bihor). Câțiva km absolut distruși (cel puțin așa am văzut anul trecut prin august-septembrie)

qionescu1

Mica centura de sud a Clujului

Pana la realizarea drumului Transregio Feleac (centura metropolitana) va mai trece multe vreme. Avand in vedere complexitatea proiectului avem toate sansele sa nu o vedem terminata pana in 2024. Ca sa nu mai vorbim de problemele de cost care se pare ca depasesc cu mult valoarea de 150 mil euro alocata de uniune. Pana atunci trebuie sa gasim niste solutii care chiar daca nu rezolva intru totul problema macar amelioreaza lipsa infrastructurii majore din Cluj. Si o solutie ar fi dupa parerea mea o altfel de centura de sud, una care sa se folseasca de infrastructura deja existenta si sa faca conexiunile acolo unde ele nu exista. Nu o mai descriu in cuvinte intelegeti mai usor din poza (care e doar o varianta dar exista mai multe variante asemanatoare).
     Costurile cele mai mici ar fi in prima varianta doar: 3-4 km de drum nou - din pacate tine si de comuna Feleacu). A doua varianta leaga mai bine zonele din sudul orasului si ar putea avea prioritate in programul  de reabilitare a strazilor din Cluj (in fond si ele fiind doar niste strazi in municipiu) evitand astfel un efort finaciar suplimentar din partea primariei. Ar mai presupune ca primaria sa aiba un plan de urbanism si mobilitate in zona macar pentru viitoarele strazi (pe modelul noului cartier Sopor).
                                                                                                                                                                                            Gabriel F





Powered by API/PUM imgur uploader





Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

O idee bună.
Principala limită după cum văd eu este prețul terenurilor în zonă.
Execuția poate nu ar costa mult, dar exproprierile ar fi ceva.
Mai e și problema conexiunii cu E81 (drumul național).
În curba de jos, spre oraș, nu ar merge giratoriu, mai ales că ai șanse să aduci trafic semnificativ acolo.
Iar un nod ar costa ceva.
Bonus, nu știu cum e terenul în zona centurii lui Boc. Pe acolo au fost alunecări serioase.

dragos76

Un exercițiu bun de imagianție, dar nu prea realiste soluțiile.
- Pentru legătura de la drumul făgetului cu Calea Turzii, prin zona unde e desenată strada e o zonă deja parcelată și unde s-a construit mult. Nu degeaba traseul centurii metropolitane merge mai către nord.
- în varianta "scurtă", ca să pleci cu drumul noi din giratoriu din Feleac ar trebui să demolezi ceva case (inclusiv sediul unde au drumarii baza de dezăpezire și întreținere pe DN1), iar apoi pe o distanță scurtă trebue să cobori cam 100 de m diferență de nivel, către baza pârtiei de schi.
- în varianta lungă, zici că se reutilizează infrastructură locală. Ok, pe google maps apare stradă acolo, dar sunt de fapt drumuri de exploatare pentru livadă. Nu chiar de pământ, sunt pietruite, dar îți dai seama că nu poți refolosi mai nimic dacă vrei să ai un drum, chiar și la calitatea unui DJ.

qionescu1

@ Stefan cel Mare
Multumesc. N-ar fi asa mari costurile pentru ca:
- daca analizezi bine zona dungile de pe harti urmeaza in principal strazi publice sau viitor publice care intr-adevar necesita largire si amenajare dar asta oricum se va face candva. Deci daca primaria alege sa prioritizeze strazile astea de care vorbesc loveste doi iepuri dintr-o lovitura.
- nu e nevoie de nod la intalnirea cu centura de est.  "mica centura de sud" se poate conecta la calea Borhanci cu 100-200 de metri mai la nord de drumul national de care vorbesti (centura de est)

@ dragos 76
Te inseli pentru ca:
- centura metropolitana trece mai la sud de zona de care amintesti pentru ca are o alta dimensiune fizica (4 benzi cu noduri din km in km aproape unde se largesc cu benzile pentru descarcare la 6 benzi) dat tine cont (relativ) si de dezvoltare viitoare a orasului in zona de sud.
- da s-a construit mult in zona de legatura a "drumului Fagetului cu Calea Turzii" dar  exista, chiar si in haosul asta urbanistic  si strazi in zona (personal am fost acolo si spun se poate)
- da, pe google maps apar ca strazi dar de fapt unele sunt drumuri de exploatare pentru livada. Pai tocmai aici e cheia... Primaria oricum va amenaja strazile astea candva dar daca alege sa o faca acum va fi o masura care va avea un impact asupra traficului. (oricum iti spun ca deja in Borhanci trimit instiintari pentru exproprieri in vederea largirii strazilor adiacente si fara trafic nu alea principale - deci bani sunt dar trebuie investiti acolo unde trebuie)
- ideea de baza ca nu vorbim de o centura propriu zisa, nici de drum judetean ci vorbim conectarea strazilor existente si viitoare astfel incat sa ne ofere alternative eficiente la probleme grave care ni se spun ca nu se pot rezolva decat cu sute de milioane de euro.
- traseele se pot modifica dar ideea de baza ramane ca se poate si altfel si mai repede si mai ieftin.

StefanCelMare

@qionescu1

Eu când spun că e nevoie de nod, vorbesc de intersecția dintre DN-ul care urcă Feleacul și varianta 1 de la tine.
Acolo dai într-o curbă destul de pronunțată.
Nu cred că s-ar aproba tehnic fără un pasaj acolo.

qionescu1

@stefancelmare

Nu este nevoie de pasaj in curba cu DN1 (varianta 1) pentru ca daca vii dinspre Faget pe strada Dianei ca sa intri in DN1 nu ai avea de ce sa faci stanga spre Cluj cand ai varianta directa pe Calea Turzii. S-ar impune largirea strazii pentru o banda de descarcare spre stanga dinspre Feleacu spre Faget dar nici asta nu ar fi obligatorie pentru inceput, putand fi folosit pt stanga sensul giratoriu de la intersectia strazii Faget cu calea Turzii. Deci problema unui viitor pasaj (solutie ideala insa putin probabila avand in vedere costurile si durata de realizare) poate fi rezolvata si simplu prin cateva indicatoare. Directiilor de mers ale micii centuri de sud se inscriu exact pe nevoile de ocolire a orasului prin sudul lui... prin simpla trasare a unor strazi sau corelare a lor.
Pentru varianta 2 lucrurile ar fi un pic mai complicate impunandu-se sel putin un sens giratoriu.

StefanCelMare

Înțeleg ce spui că nu este absolut necesar, dar atunci ai rezolva doar o jumătate din relația de trafic, adică pe direcția dinspre Făget spre Gheorgheni.
Dacă invers dinspre Gheorgheni spre Făget trebuie să mergi prin giratoriul Făget - Calea Turzii, practic nu ai adus nimic nou.

qionescu1

@ stefancelmare

Atunci ramane varianta largirii drumului cu banda de descarcare pentru stanga (la directia dinspre Feleacu spre Cluj).

dragos76

Zona livezii, unde propui să se facă acele drumuri, e în litigiu cu Feleacul (vezi https://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/clujul-pierde-sute-de-hectare-de-intravilan-c-tre-feleacu-luate-abuziv-n-1973-1042519). Din păcate asta înseamnă perspective sumbre, deoarece dacă la nivelul orașului un pic se mai stabilizează haosul urbanistic, în ce privește comunele din județ e dezastru (exemplul Florești, unde în continuare se construiește fără nici un cap, apar blocuri pe zone aprobate de primărie pentru centură etc). Dar chiar și dacă ar rămâne în administrarea orașului, e nevoie de timp destul de lung ca să se facă proiectarea PUZ-ului unui astfel de cartier, și apoi iarăși timp până la execuție.
Pe cealaltă parte, către Făget, nu știu la ce străzi existente te referi. Ține cont că e nevoie de străzi cu profil destul de larg, ca sa permită trafic de tranzit. Strada Dianei (dacă la ea te referi, e singura care străpunge zona) e una tipică pentru o stradă de cartier, are porțiuni de cel mult 6-7 m lățime, în zonă construită. Ca să expropriezi și să lărgești, costă destul de mult.

Pentru varianta cu plecare de la giratoriul Feleac tot nu ai demontat argumentele mele :).

Îți respect efortul de a gândi soluții alternative, dar rămân la părerea că nu sunt realiste și viabile, din motivele expuse.

Pentru varianta cealaltă