[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Haideti sa nu ne scarpinam pe dupa cap. Este adevarat ca este nevioe de drumul de legatura DN1(Tureni)-A3 (thread), dar primarul din Baciu nu are voie sa se planga.

BACIU in sine trebuia sa aiba o centura. Este prevazuta in PMUD Cluj (descriere high level aici: https://clujeuropean.com/2016/11/07/baciu-centura-sud-si-pasaj-cfr-la-taietura-turcului/).
Mai nou, se pare ca cineva chiar a petrecut foarte mult timp sa o faca cum trebuie si a descris-o tehnic aici, practic i-a facut pe jumatate treaba primarului: https://romania594.blogspot.com/2018/09/propunere-solutie-tehnica-pentru_29.html

Deci, primarul din Baciu, mai bine sa taca si sa puna mana sa faca, sa se ocupe de hartii, de scos SF-ul iar dupa ce are un SF (poate si PT) sa se planga ca are sau nu are bani sa o execute si fizic si sa caute finantare daca nu are din surse locale.

nenea_hartia


cristi5

Sunt de acord ca primarul se lamenteaza ca sa ascunda propria incompetenta.

Dar daca destinatia e Clujul, zona industriala, parcurile industriale, cred ca e corect, si eu as lua A3 in loc de Turda-DN1 (cateva localitati bune) centura de diamant- Bd Muncii- strada Maramuresului.

Asa ca sa taca si sa faca centura, care e in ograda lui, sa nu se mai planga la stapanire.

carutasul

Bine, dar mașinile astea... nu le-a adus Astaldi :) Ele mergeau și până acum, dar prin altă parte. Pe unde mergeau? Eu unul nu am înțeles explicația cu Turda și Moldova, poate pentru că nu sunt clujean ...

cristi5

^ Transportul greu spre Moldova (de la Bors sa zicem) trecea tot prin Baciu si  inainte. Din pacate Clujul nu are centura de nord si nici nu va avea prea curand. Prin sud ocolirea Gilau-Turda-Jucu e prea mare, chiar si cu Tureni probabil.

Transportul pe Zalau-Turda mergea tot prin Baciu, se scade acum.

Dar problema e traficul spre Cluj nord, unde sunt zone industriale. Acela probabil prefera A3 acum. Inainte folosea DN1 Turda-Valcele si apoi pe centura de diamant, Bd Muncii, apoi pe o strada rezidentiala din oras (Maramuresului).

De notat ca nici centura metropolitana sud nu rezolva problema acestui trafic, care e probail mare si ne asteptam sa creasca cu dezvoltarea Clujului! Nici Tureni nu rezolva... Numai partial centura Baciu...

prd.marius

Quote from: cristi5 on October 01, 2018, 08:24:29 PM
De notat ca nici centura metropolitana sud nu rezolva problema acestui trafic
Apropo de asta, cristi5, s-a discutat vreodata de centura de nord a clujului? Pare din ce in ce mai necesara...

kumar

Masinile care mergeau pana acuma pe DN1J s-au mutat pe Gilau - Nadaselu. Este acelasi trafic ca pana acuma, in ultimii ani s-a aglomerat foarte mult dimineata si dupa amiaza. Nu este nimic nou.
Cine vroia sa mearga la Turda din Zalau o lua pe la Garbau si dupa aia pe autostrada.

cristi5

Quote from: prd.marius on October 01, 2018, 09:35:03 PM
Apropo de asta, cristi5, s-a discutat vreodata de centura de nord a clujului? Pare din ce in ce mai necesara...

Din cate am auzit acolo e f prost terenul. Sper sa raspunda cei care sunt mai in tema

Bogdan_Cluj

Din ce am inteles, parca si in PMUD se vb ca nu se va face nici o centura de nord. Ca traficul se va ruta pe ceva nou drum paralel si lipit de calea ferata. Dar bineinteles ca nu s-a facut nimic, ca trebuie parteneriat cu MT-CFR si nu se face. Singurul lucru care s-a inceput, parte din acest proiect, este un pod nou peste Somes la est de gara intre strada Oasului si strada rasaritului, paralel cu calea ferata (harta). Inteleg ca ori licitatia de SF ori chiar SF-ul este pe gata.

On another topic:
Primaria Baciu posteaza niste poze de la ceva drum de legatura tot prin nord, dar de interes local:
10 poze aici

Bogdan_Cluj

S-a format Alianța Vestului. Orașele Cluj, Timișoara, Oradea și Arad se interconectează

"Primarii celor patru mari orașe din Transilvania și Banat au creat o alianță care își propune să le conecteze prin autostrăzi și linii ferate de mare viteză. Pentru viitoarele proiecte, edilii nu stau la mila Bucureștiului și vor să obțină finanțare direct de la Bruxelles." Detalii: https://ziuadecj.realitatea.net/economie/s-a-format-alianta-vestului-orasele-cluj-timisoara-oradea-si-arad-interconecteaza--178479.html

Probabil e doar o declaratie politica deoarece fara bani "locali" + europeni nu prea poti sa faci mare lucru. Doar mun. Cluj Napoca a pierdut 28 milioane euro PE AN incepand din 2018, deci in zona "patrulaterului" probabil spre 200 milioane euro PE AN. Si chiar daca ar scoate finantare de undeva, nu cred ca legislatia le permite sa se bage peste MT-CNAIR-CFRinfra.

Nu e rea ideea si declaratia politica, dar sincer nu cred ca poate sa fie mai mult de atat. Sper din suflet sa ma insel si sa se poata si chiar sa se faca.


LE: Video de la discutiile Urban talks ()

StefanCelMare

Se asfaltează drumul județean Gilău – Someșul Rece – Mărișel.

După ce, anterior, a fost așternut primul strat de asfalt, respectiv binder, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 2+000 și kilometrul 4+560, în aceste zile a fost finalizată așternerea stratului de binder pe tronsonul cuprins între kilometrul 41+900 (Crucea Iancului) și kilometrul 44+260 (joncțiunea cu drumul național DN 1R). Importanța asfaltării cu prioritate a acestui sector e dată de faptul că acesta era, practic, singurul tronson încadrat în categoria drumurilor de piatră situat pe acest drum județean, o porțiune de drum greu accesibilă datorită reliefului, mai ales în condiții meteorologice deosebite.

Lucrările de așternere a primului strat de asfalt vor continua în perioada următoare pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 4+560 și kilometrul 16+000.

,,Modernizarea drumului județean 107P constituie un obiectiv de o importanță strategică întrucât acesta traversează o mare parte a Munților Apuseni, o zonă extrem de atractivă atât din punct de vedere turistic cât și istoric, social și economic. În același timp, necesitatea reabilitării lui a fost determinată de faptul că a avut de suferit de-a lungul timpului atât din cauza calamităților, cât și a condițiilor specifice de relief", a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Investiția vizează drumul județean DJ 107P pe întreaga sa lungime, respectiv 44,26 de kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 44+260 și presupune tipuri de lucrări de o mare complexitate, începând de la fundația drumului, în zonele unde se impune acest lucru, și încheind cu două straturi de asfalt, binder și strat de uzură. De asemenea, proiectul prevede și realizarea de acostamente, șanțuri, rigole și podețe, racordări cu drumurile laterale, investiția urmând să se finalizeze prin realizarea de marcaje și semnalizare rutieră.

http://citynews.ro/eveniment/se-asfalteaza-drumul-judetean-gilau-somesul-rece-marisel-1292387

TibiV

Quote from: Bogdan_Cluj on October 03, 2018, 01:34:17 PM
S-a format Alianța Vestului. Orașele Cluj, Timișoara, Oradea și Arad se interconectează

"Primarii celor patru mari orașe din Transilvania și Banat au creat o alianță care își propune să le conecteze prin autostrăzi și linii ferate de mare viteză. Pentru viitoarele proiecte, edilii nu stau la mila Bucureștiului și vor să obțină finanțare direct de la Bruxelles."

Stai asa...

Pe rutier, intre Cluj si Oradea avem o autostrada (in proiect/in lucru). Se numeste A3 "Transilvania".
Intre Tmisoara si Arad avem legatura functionala. Se numeste A1.
Intre Timisoara si Cluj avem A1+A10.
Deci lipseste din ecuatie doar A11 Arad-Oradea...
(Sper ca nu se gandesc la o autostrada "directa" Cluj-Arad sau Cluj-Timisoara....)

Despre "linii ferate de mare viteză" nici nu are rost sa comentez...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pai si pe feroviar exista proiectul de electrificare si ridicare la 120 pe Oradea-Cluj... E in stadiu de pregatire SF de multi ani.

Eu vad povestea ca pe o declaratie politica (PNL), o m__e trimisa la capitala. Ceea ce, dat fiind sistemul centralizat (chiar in mainile unui singur om) si discretionar de finantare din bugetul de stat, nu e deloc de mirare. De asemenea, fuga pe care o vedem de la finantarea EU spre invarteli si PPPuri iluzorii. Sa nu uitam ca toate aceste orase au finantari EU seroioase atrase de-a lungul anilor.

Poate e legal sa se asocieze la finantari EU dar cum vor asigura co-finantarea unui mare proiect? Cum va decide EU finantarea unui proiect care nu e prioritar in master plan?

Eu sunt pentru descentralizare dar nu vad fezabilitatea.

elphax

e si multa politica, cei 4 primari sunt colegi in partidul principal de opozitie, si cei mai vizibili de acolo