Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

misiekwas

#495
^Nu înțeleg de ce te încăpățânezi cu terminal dedicat Schengen. La aeroporturi mai mici poate sa aibă CEVA logica, dar de ex. la OTP ar fi o soluția teribila, mai ales pentru cei de transfer. Zbori Târgu Mures-OTP-Stockholm (de ex.) și trebuie sa te plimbi la celalalt terminal care deocamdată nici exista nici nu va exista prea curând.

raulbogdan23

Nu cred ca are logica nici la aeroporturi mici, teoretic sa zicem ca calatoresti cu bagaj de mana (fie el troller sau ghiozdan) sa schimbi terminale inseamna sa faci securitate din nou si deplasare intre ele.

In exemplul data de @misiekwas , Târgu Mures-OTP-Stockholm, ar trebui sa faci securitate la Targu Mures, in OTP te dai jos din avion in zona Schengen/internationala (nu ar trebui sa mai ai diferenta intre domestic si international) si te duci la zborul urmator.

Daca ai bagaj de cala si zborurile nu sunt cu o companie care sa iti asigure transfer de bagaje, atunci da, trebuie sa iesi, iti culegi bagajul si faci inca o tura check-in si securitate.

misiekwas

La aeroporturi mici, deci practic toate afara de OTP ma gândeam ca s-ar justifica (de aia am spus "ceva") pe motivul ca practic nu ai niciun flux de transfer, numai origine-destinație. Poate la Timișoara unde au fost ceva transferuri către Germania. Și cam atât. Oricum majoritatea covârșitoare de zboruri și călători sunt Schengen/interne.


micutzu


Aeroportul Cluj Napoca 27 Mai 2024

























Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Am tranzitat recent prin noua zona de terminal.

Momentan s-a renuntat la 2 porti de securitate cu 2 scannere, se folosesc doar 3. Chiar cand am tranzitat cineva taiase cablurile de alimentare si 40 de minute nu s-a procesat nimic. Era haos, am inteles ca spre seara s-a intamplat din nou si desi s-a zis ca avioanele nu decoleaza pana nu se imbarca toti, au fost unii care au fost trimisi cu autocar pana la Paris.

Dupa ochi as putea zice ca s-au adaugat inca 7-8m de terminal inspre apron-ul de langa terminal, dar din planuri am inteles ca jumatate de cladire e non-schengen.

Vedem cand e gata, unii ziceau ca pana in 10 iunie il deschid.

klax187

Quoteunii care au fost trimisi cu autocar pana la Paris

Glumesti?
Oamenii aia ajung cu autocarul mai tarziu decat ajunge avionul din ziua urmatoare  :o

shift2rail

S-a inaugurat noul terminal Schengen la Cj, din pacate, evenimentul a fost confiscat integral de politicieni, asa ca nu voi adauga niciun link catre media.

raulbogdan23

#503
@klax187

Nu glumesc, a fost pe bune. A plecat avionul cu jumate de oameni si pe restu i-au trimis cu autocar.

https://www.stiridecluj.ro/social/mai-multi-clujeni-au-ratat-zborul-cluj-paris-scanerele-pentru-verificarea-bagajelor-s-au-defectat-jumatate-din-pasageri-dusi-cu-autocarul-in-franta

QuoteMai mulți clujeni au ratat zborul Cluj-Paris: Scanerele pentru verificarea bagajelor s-au defectat. Jumătate din pasageri duși cu autocarul în Franța!

Joi seară, zeci de oameni au stat ore în șir în aeroportul din Cluj-Napoca după ce scanerele pentru verificarea bagajelor s-au defectat, iar ei nu au putut înainta spre poarta de îmbarcare.

Nu mai puțin de 43 de persoane care ar fi trebuit să urce în avionul ce avea să îi ducă în Paris s-au trezit că nu pot înainta spre poarta de îmbarcare. Și asta pentru că scannerele pentru bagaje nu au mai funcționat. După 40 de minute de așteptare, aeronava a decolat doar cu o parte dintre pasageri. După ore întregi de așteptare, singura soluție a fost un autocar care să-i ducă pe oameni, în aceeași noapte, spre Paris, scrie stirileprotv.ro.

,,Am fost în aeroport cu un bebeluș de 5 luni, timp de 4 ore. Ei propun un microbuz care ajunge undeva la 23 pentru Paris, pentru mine nu e ok și pentru ceilalți care sunt cu copii. Următorul zbor va fi duminică, care ne-a costat încă 400 euro", a relatat o femeie.

Reprezentanții Aeroportului din Cluj-Napoca au transmis că defecțiunile au aparut din cauza lucrărilor de extindere a terminalului de pasageri.

,,Au mai apărut anumite probleme legate de soft, de integrare, tăierea anumitor cabluri accidental. Comandantul avionului a luat decizia să plece. Nu cred că ar fi fost o problemă să mai aștepte 30 de minute", explică David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu", pentru sursa citată.

Exact in ziua respectiva am plecat si eu de la Cluj, dar putin mai repede pe la ora 14:00, am stat 40 de minute pe loc pentru ca nu mergeau scanerele, apoi au inceput sa proceseze, dar era haos.

shift2rail

Inacceptabil! Cand compania are probleme, intarzie cu orele, samd pasagerii asteapta docil in terminal; invers cand bagajele acestora intarzie capitanul decide sa decoleze ptr doar 30' de intarziere.

Trebuie interpelata Comisia, DG Move iar  respctiva companie sanctionata dur.

raulbogdan23

#505
Nu e al meu, like-urile le dati pe youtube.

Parerea mea ca nu s-a facut nimic cu cap, 2 duty-free, magazine amplasate aleator, spatii goale nefolosite.

Nu inteleg de ce nu au facut dupa securitate sa treci prin duty-free, apoi sa ai magazinele si dupa sa mergi spre portile de imbarcare. Locurile de sezut da, sunt foarte moderne, dar incomode, poate mergeau in zona de magazine pe idea de mall, dar pentru asteptare la imbarcare sunt insuficiente si incomode.

Numarul de scanere la securitate s-a injumatatit.

Dupa parerea mea singurul avantaj al acestei extinderi este mai mult spatiu de stat in picioare, atat.


LE: un alt avantaj e ca avem totusi un duty-free mai de Doamne ajuta.
LEE: Nu inteleg de ce nu au gandit posibilitatea de a folosi si spatiul non-schengen pentru schengen. Daca de exemplu ai 1 zbor non-schengen dimineata si unul seara, pe restul zilei ai putea sa folosesti acel spatiu pentru schengen. Nu ar fi prima locatie unde se foloseste si nici ultima. Pe perioada de vara avem Egipt, Turcia, UK, Dubai care ar fi zboruri non schengen. Sanse mici sa fie zilnic si in aceeasi perioada.

raulbogdan23

> Parerea mea ca nu s-a facut nimic cu cap, 2 duty-free, magazine amplasate aleator, spatii goale nefolosite.

Sunt chiar 3 duty-free, unul la parter, 2 la etaj (1 schengen + 1 non-schengen)
Sunt 4 puncte sanitare (schengen) fata de 2 in trecut. Nu stiu daca exista la non-schengen

reed

Mai pun că urci la etaj pe scări rulante și cobori prin spate pe la loja business pe niste scări obscure

raulbogdan23

Cred ca sunt chiar 2 zone unde poti urca/cobora pe niste scari obscure, dar s-ar putea sa gresesc.

Sa nu uitam ca ei au mentionat o zona de food court, doar ca momentan se pare ca doar NoodlePack o sa intre. Sunt 2 cafenele. Pacat ca nu avem un restaurant cu un meniu mai diversificat paste, pizza, salate.

dragos76

O nouă destinație din Cluj în 2025: https://www.stiridecluj.ro/economic/premiera-zboruri-directe-cluj-riga-la-preturi-de-la-75-de-euro-vor-fi-conexiuni-si-spre-tallinn-vilnius-helsinki-stockholm-oslo-si-copenhaga

Totuși, orarul cu sosiri/plecări la ora 2-3 noaptea cred că o să fie o piatră de moară pentru cursa asta. Și la preț nu par să fie mult mai competitivi decât LOT, care ar fi o alternativă în partea aceea de europa (cel puțin pentru conexiuni)