Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu" Cluj, a anunțat, miercuri, 15 ianuarie 2025, o investiție care va atenua problemele cu ceața de pe aeroport.

,,Am implementat un sistem performant, ILS categoria a treia, acesta ne va ajuta foarte mult legat de ceața care este pe Cluj. Va fi funcțional din luna septembrie. În momentul de față avem un sistem ILS de categoria a doua, iar avioanele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 300 de metri, iar din toamnă vor putea ateriza la o vizibilitate orizontală de 150 de metri. Mai sunt condiții suplimentare pe care trebuie să le îndeplinească și aeronavele, dar și piloții. Comandantul și copilotul trebuie ambii să fie autorizați pentru categoria a treia. De exemplu, dacă copilotul nu este autorizat pentru categoria a treia nu pot să folosească decât categoria a doua, dar majoritatea piloților și comandanților sunt autorizați pentru această categorie, a treia.

Așadar, problemele neplăcute cu întârzierile zborurilor pe Cluj din cauza ceții vor fi atenuate, nu se elimină total, dar se vor atenua foarte mult din iarna viitoare. Romatsa (Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - n. red.) urmează să implementeze niște senzori meteo, astfel încât acest sistem să fie funcțional. Sistemul a fost deja este autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă din România, iar de iarna viitoare îmbunătățirea va fi semnificativă", a declarat David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu" Cluj.

zcj.ro

dragos76

Finalmente. Sunt curios dacă o să fie implementată pentru ambele direcții, sau mai degrabă doar cea dinspre Apahida. Parcă cea dinspre oraș și acum are restricții mai mari de vizibilitate decât cealaltă.

TibiV

Din cauza costurilor mari, ILS Cat-III functioneaza de regula pe o singura directie, si anume directia principala de zbor.
La Otopeni este la fel, 08R este CAT III B, aceeasi pista in sens opus este CAT II:

"08R – 26L: 3500 m x 45 m, 11484 x 148 feet

08R runway with precision approach CAT III B
26L runway with precision approach CAT II"


Sursa: https://www.bucharestairports.ro/en/about/technical-information
Mama proștilor este mereu gravidă... :)