Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu" Cluj, a anunțat, miercuri, 15 ianuarie 2025, o investiție care va atenua problemele cu ceața de pe aeroport.

,,Am implementat un sistem performant, ILS categoria a treia, acesta ne va ajuta foarte mult legat de ceața care este pe Cluj. Va fi funcțional din luna septembrie. În momentul de față avem un sistem ILS de categoria a doua, iar avioanele pot ateriza la o vizibilitate orizontală de 300 de metri, iar din toamnă vor putea ateriza la o vizibilitate orizontală de 150 de metri. Mai sunt condiții suplimentare pe care trebuie să le îndeplinească și aeronavele, dar și piloții. Comandantul și copilotul trebuie ambii să fie autorizați pentru categoria a treia. De exemplu, dacă copilotul nu este autorizat pentru categoria a treia nu pot să folosească decât categoria a doua, dar majoritatea piloților și comandanților sunt autorizați pentru această categorie, a treia.

Așadar, problemele neplăcute cu întârzierile zborurilor pe Cluj din cauza ceții vor fi atenuate, nu se elimină total, dar se vor atenua foarte mult din iarna viitoare. Romatsa (Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - n. red.) urmează să implementeze niște senzori meteo, astfel încât acest sistem să fie funcțional. Sistemul a fost deja este autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă din România, iar de iarna viitoare îmbunătățirea va fi semnificativă", a declarat David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional ,,Avram Iancu" Cluj.

zcj.ro

dragos76

Finalmente. Sunt curios dacă o să fie implementată pentru ambele direcții, sau mai degrabă doar cea dinspre Apahida. Parcă cea dinspre oraș și acum are restricții mai mari de vizibilitate decât cealaltă.

TibiV

Din cauza costurilor mari, ILS Cat-III functioneaza de regula pe o singura directie, si anume directia principala de zbor.
La Otopeni este la fel, 08R este CAT III B, aceeasi pista in sens opus este CAT II:

"08R – 26L: 3500 m x 45 m, 11484 x 148 feet

08R runway with precision approach CAT III B
26L runway with precision approach CAT II"


Sursa: https://www.bucharestairports.ro/en/about/technical-information
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mario antonio

Ciao tuturor,

În trecere pe la Cluj și, în același timp, o ieșire din flotă:

Airbus A320    -232    6098        EC-OJH    Vueling    ferried 02feb24 CLJ-SNN, 9H-reg for paint prior delivery    ex 9H-WBV.



qionescu1

Arata mai bine asa. Ma intreb care sunt costurile de operare pt fiecare aeroport in parte si care nu sunt profitabile?

pista_bacsi

Primele 4 (poate 5) sunt profitabile in rest totul e pe minus. Nu are niciun sens economic ce se întâmplă.

survola

La 30.06.2024, aeroporturile Sibiu si Bacău au înregistrat profit pe primul semestru, din datele de pe site-urile lor.
Iar Oradea si Tg. Mureș au profit pe 2023, mi se pare.
Deci nu este totul atât de rău.

pista_bacsi

Eu înțeleg profitabil din profit - subvenții. Așa poate toată lumea să facă profit dacă primește subvenții.


pista_bacsi

Există câteva monitorizari in acest sens, dar cam toată lumea are interes sa nu se inchida nimica. Gandestete UE sa amendeze un CJ pentru practici economice despre un aeroport. Ar fi un eveniment mega nepopular și nu are nimeni interes sa și-l asume.

Partea buna pentru Cluj e ca e profitabil si va deveni din ce in ce mai profitabil. Cred ca e cel mai bine pozitionat inafara de Bucuresti. Efectiv e nevoie de un management oribil ca să aibă concurență

raulbogdan23

Pun doar ce e important, restul pare de domeniul SF pana nu se realizeaza centura metropolitana.

Quote"În acest an dorim să demarăm licitația pentru noi 4 locuri de parcare aeronave și așteptăm devierea râului Someș.

Sursa: https://www.stiridecluj.ro/politic/zbor-direct-cluj-napoca-new-york-in-pregatire-extinderea-pistei-si-devierea-somesului-deschid-drumul-peste-atlantic-david-ciceo-este-fezabil

raulbogdan23

QuoteRută nouă: Cluj Napoca – Istanbul cu Pegasus Airlines din mai 2025

Pegasus Airlines va zbura regulat între Istanbul (Turcia) și aeroportul ,,Avram Iancu" din Cluj Napoca din a doua jumătate a lunii mai 2025.

Compania low-cost turcă va inaugura în data de 16 mai 2025 ruta Istanbul – Cluj Napoca, a treia sa rută regulată operată între Turcia și țara noastră.

Pegasus Airlines va opera aceste zboruri de la aeroportul Sabiha Gokcen din Istanbul cu o frecvență de trei zboruri pe săptămână, în fiecare marți, joi și sâmbătă.

Durata zborurilor va fi de circa o oră și jumătate, iar biletele de avion pentru aceste zboruri sunt deja disponibile pentru rezervare pe site-ul companiei aeriene.

Sursa: https://boardingpass.ro/ruta-noua-cluj-napoca-istanbul-cu-pegasus-airlines-din-mai-2025/

nicolaem

cum am zis in alta postare legat de mentionarea localitatilor tip New-York  vad ca si Ciceo ne vrajeaste cu aceasi strategie.

e ceva aici local sa tintim sus.
metrou la aeroport cer cetatenii, parcuri ca in Londra, interzis acces auto in centru ca in Paris, aeroport cu zbor la NY...
toti parca traim in lumi imaginare si nu ne vedem lungul nasului de oras provincial cu 300k locuitori.
timpul trece si o strategie adecvata cu ce ni se potriveste si unde vrem sa ajungem nu exista.