Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Alex Bejan


csebi24

Inteleg ca aerportul nu e un loc de stat, dar din schema mi se par extrem de putine locuri de stat jos. In plus sunt puse niste banci (cred ca identice cu avem acuma in terminal in partea de sus) care sunt departe de a fi comfortabile.

Cred ca la zonele de stat jos lipesc si niste prize sau zone in care sa poti sta la un laptop.

Suntem departe de un terminal nou, ce se construieste pare mai degreaba un terminal vechi facut mai mare.

Alex Bejan

Sper că o să fie altfel organizate acele locuri de stat jos, mobilier gândit pentru heavy traffic. Plus impresia mea este că s-a mers prea mult pe spații de retail. Să vedem ce vendori de mâncare/băutură o să fie.

În contextul în care suntem in schengen, nu s-ar putea reconfigura și zona de sosiri? În sensul că să existe terminal combinat sosiri/plecări cu signalistică pentru cei ce au de ieșit din aeroport spre zona de preluat bagaje. La fel și cei ce vin din zona din non-schengen să treacă prin control pașapoarte și apoi să intre în zona generală de plecări/sosiri de unde să facă pickup la bagaj și să iasă.

Mă gândesc că se mai poate câștiga niște spațiu dacă unim terminalul de sosiri cu cel de plecări.

nicolaem

extinderea asta e o improvizatie aparuta de niciunde pt ca au prins ceva finantare. shengenul acum ii si incurca, spatiu nu era gandit asa si s-au adaptat din mers
se vorbea de multi ani de un terminal nou.... din pacate atat s-a putut. se vede si in amprenta la sol ca are o forma ciudata cu multe colturi inspre est. in fapt ocoleste ceva cladire existenta

raulbogdan23

Multumesc @Alex Bejan !

Trist, portile raman cam aceleasi si nu se delimiteaza mai bine zonele de imbarcare pentru fiecare poarta (raman tot asa inghesuite). Daca de exemplu ai zboruri la toate cele 4 porti schengen A o sa ai 4 randuri de oameni care o sa blocheze tot.

De altfel chiar e nevoie de 4 porti non-schengen? Avem cateva zboruri non-schengen Turcia, UK, UAE si ceva pe Egipt. Putin probabil sa fie 4 in acelasi timp.

Aeroport low cost cu costuri mari.

Puteau sa lase parterul pentru duty-free + magazine pe jumate din suprafata. De acolo niste scari rulante moderne ca sa urci la etaj (scarile clasice sunt totusi de acu 50 de ani).
Tot etajul alocat portilor de imbarcare schengen + domestic (nu prea mai ai vreo diferenta intre cele 2 acum).
Tot la etaj alte scari rulante/lifte care sa duca fluxul de pasageri pentru non-schengen la parter pe jumatatea ramasa.

Astept cu nerabdare sa testez nou spatiu dupa finalizare.

shift2rail

Horror experienta la terminalul din containere...exista o data preliminara ptr finalizarea lucrarilor de extindere a terminalului Schengen?

raulbogdan23

Welcome to orasul de 5* Cluj-Napoca.

De cand au mutat portile B5 si B6 de la etaj (la inceputul lucrarilor acelea erau inca sus, dar au inchis intre timp)  jos e si mai nasol, mai ales cand sunt multe zboruri.

In alta ordine de idei, termenul initial era final de martie, dar acesta a fost devansat pentru final de mai.

lucianix

^^ Orice legat de acest aeroport este horror. Mai ales de la infrastructura si organizarea din airside pana la management-ul traficului aerian . :-[

raulbogdan23

Recent am vazut o treaba misto pe aeroportul Bergamo BGY, fiecare poarta de la etaj are infrastructura pregatita pentru burdufuri (vorbesc despre acel pasaj peste drumul de langa terminal), dar efectiv majoritatea burdufurilor lipsesc si se adauga treptat in functie de nevoi.

Imbarcarea se face prin acel pasaj, cobori scarile, ajungi pe apron si de acolo in avion.





Powered by API/PUM imgur uploader

Sorinus

Bergamo e un aeroport f bine gandit pt operatiuni low cost. Dar pare ca a fost construit de la 0.

raulbogdan23

Aparent de azi este operationala si noua platform (marcata cu portocaliu). Momentan niciun comunicat official, doar o filmare live pe fb.





Powered by API/PUM imgur uploader

endre.kemenes

^ in stiri a aparut deja: https://www.zcj.ro/administratie/aeroportul-din-cluj-a-inaugurat-o-noua-platforma-pentru-stationarea-avioanelor-investitie-de-milioane-de-euro--260384.html

QuoteAeroportul din Cluj a inaugurat o nouă platformă pentru staționarea avioanelor. Investiție de milioane de euro

O noua platformă cu patru locuri pentru staționarea aeronavelor a fost inaugurată, joi, la Aeroportul Internaţional ,,Avram Iancu" din Cluj-Napoca.

Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj, regie autonomă aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj, a inaugurat, joi, 29 februarie, o nouă platformă pentru staționarea aeronavelor.

,,Am reușit să finalizăm o platformă de parcare a aeronavelor cu patru locuri de parcare, o investiție de aproximativ 33 de milioane de lei, iar aproape 50% cofinanțat din fonduri europene și din bugetul de stat. Este foarte important, pentru că la Aeroportul Internațional «Avram Iancu» din Cluj nu erau suficiente locuri de parcare. Cu aceste patru locuri am ajuns oarecum la zi, pentru că intenționăm să construim în continuare din venituri proprii alte patru locuri de parcare. Apreciez în mod deosebit efortul colegilor de la aeroport, dar și sprijinul constant acordat de ministerul transporturilor și direcția Programul Operațional INFRASTRUCTURA MARE.

A fost un sprijin deosebit, în total am reușit să implementăm proiecte de peste 130 de milioane de euro, peste 40 de milioane de euro contribuție din fonduri europene și de stat. Așadar, investițiile din ultimii trei ani au fost foarte importante pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportului", a declarat Directorul General al Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, în cadrul unei conferințe.

De asemenea, Directorul General al Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo a precizat faptul că anul 2024 este un an dificil deoarece nu sunt destul aeronave pe piața, iar traficul "va stagna și va trebui foarte multă prudență".

"Anul acesta va fi un an dificil. Facem eforturi, însă s-ar putea să nu depășim nivelul de anul trecut pentru că compania aeriană Wizzair, și nu numai, au probleme cu motoarele. Wizzair și alte companii au foarte multe aeronave indisponibilizate și au fost nevoiți să anuleze multe frecvențe și destinații. Nu au anulat numai Aeroportul Cluj, ci și cele din Craiova, Budapesta. De asemenea, compania Ryanair au anunțat că nu-și pot extinde rețeaua de destinații și frecvențe, iar conducerea companiei a anunțat că s-ar putea să crească și tarifele biletele de avion cu aproximativ 10% - 15%. Colaborăm în continuare cu toate companiile aeriene, însă este un an în care nu sunt suficiente aeronave pe piață", a mai spus David Ciceo.

Noua platformă, dotată cu sisteme de balizaj și de iluminat de ultimă generație
Noua platformă, cu 4 locuri de staționare, a fost realizată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Valoarea totală a proiectului a fost de 33.253.408,34 lei, din care suma de 10.942.580,28 lei a fost asigurată de Uniunea Europeană, iar 1.673.571,08 lei sunt de la Bugetul de Stat.

Platforma, dotată cu sisteme de balizaj și de iluminat de ultimă generație, are o suprafață construită de 32.251 mp (suprafețe portante și acostamente), din care aproximativ 15.800 mp reprezintă cele 4 locuri de staționare pentru aeronave.

Ca urmare a implementării proiectului Platformă de staționare aeronave, Aeroportul Cluj oferă companiilor aeriene posibilitatea de a suplimenta frecvențele de zbor sau de a introduce noi destinații. Conectarea platformei la pista de decolare - aterizare și la noua cale de rulare paralelă cu pista va asigura fluidizarea mișcărilor aeronavelor și va optimiza desfășurarea activităților operaționale în condiții de siguranță.

Gard perimetral inteligent dotat cu echipamente de supraveghere de ultimă generație
În urma implementării acestui proiect, Aeroportul Internațional "Avram Iancu" Cluj dispune de un gard perimetral inteligent dotat cu echipamente de supraveghere de ultimă generație, un sistem integrat de televiziune cu circuit închis, un echipament de siguranță utilizat pentru înlăturarea urmelor de cauciuc de pe pista de decolare-aterizare și alte echipamente pentru întreținerea suprafețelor din zona de operațiuni aeriene.

,,Fondurile europene reprezintă o sursă importantă de finanțare. Am finalizat proiecte cu cofinanțare europeană prin care am dezvoltat infrastructura aeroportuară și am achiziționat echipamente care vor crește gradul de siguranță și securitate. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a implementat sau are în curs de implementare 14 proiecte prin Programul Operațional Infrastructură Mare, în valoare totală de peste 126 de milioane de euro, din care suma asigurată de Uniunea Europeană și de la Bugetul de Stat este de peste 47 de milioane euro", a declarat Viorel Federiga, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Cluj.

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj a încheiat anul 2023 cu un record de 3.240.750 de pasageri, în creștere cu 11% față de anul 2019 și cu 23% mai mult față de anul 2022, consolidându-și poziția de primul aeroport regional al țării.

montaniardul

Incet incet aeroportul din Cluj Napoca ramane in urma cu infrastructura in ceea ce priveste terminalele. La Iasi si Timisoara aeroporturile s-au extins deja cu noi terminale moderne.

raulbogdan23

Din pacate lipsa de viziune ne costa.

La CLJ cu actuala extindere puteau concepe sa construiasca si sa largeasca cladirea si inspre partea de est.

Nici la Iasi nu as zice ca au ceva viziune, avem T1, T2, T3 si acuma T4. Sunt curios daca atunci cand capacitatea T4 va fi atinsa vom incepe sa construim un T5? Ideal ar fi sa se renunte la T2, T3 si sa extinda T4 inspre T3, T3.

Timisoara nu e departe de ce se intampla la CLJ si Iasi.

shift2rail

^la Iasi pare o abundenta de terminale, dar, in realitate va exista, incepand cu sf lui martie a.c., un terminal Schengen (T4) si unul non-Schengen (T3).

aceasta separatie fizica, intuitiva a fluxurilor, ar fi utila calatorilor, imho, si la TSR, CLJ, OTP, in perspectiva in care s-ar dori constructia unor terminale dedicate Schengen.