Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Beowulf

Iti recomand sa incerci traseul asta la vara cind te vei duce in sudul litoralului (Mangalia, Vama Veche s.a.); te vei convinge de ce iti spun aici, vei vedea ca ocolul ala e o problema reala si vei vedea cit de aglomerat e drumul de la Lehliu la trecerea cu bacul.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

alexandru_m

In cazul acesta iti recomand sa mergi pana la Cernavoda si sa iesi spre Cochirleni si la Ion Corvin sa revii pe DN3. Am mers de o gramada de ori pe acolo, iar in ultimii ani calitatea era chiar ok.

dr4qul4

De ce as face asa ceva cand pot merge e autostrada pana la Agigea?  Tot ce trebuie sa fac este sa plec vineri sau sambata dimineata devreme si sa ma intorc duminica noaptea sau luni.
Dar chiar si asa. Se poate iesi lejer pe la Drajna si castigi timp, in orice moment al saptamanii.  Daca voi preferati sa faceti o economie de 1 l de motorina, asta e altceva.
Si oricum la Lehliu avem deja un nod complet, chiar cu pasaj separat, care este proiectat pentru a deservi Lehliu, asa cum e si normal.
Tu vrei o noua bretea, care doar va scurta cu 8-900 m traseul spre sud. Argumentul tau ref. la aglomeratie nu tine cont ca si urmatoarea bretea se va termina in aceeasi aglomeratie.
Mi se pare o cheltuiala "extravanganta".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

In toata Europa descarcarile de pe autostrazi inseamna cate un mic ocol si deseori ar putea fi facute "scurtaturi". Dar cata vreme exista AMBUTEIAJE, banii se vor concentra in reducerea acestora. Ambuteiajele provoaca pagube economice enorme si sunt principala motivatie a dezvoltarii drumurilor. Iar a doua este siguranta rutiera, resp. reducerea nr. de accidente si mai ales a deceselor.

In cazul drumului spre litoral, prioritate maxima o are rezolvarea directa a ambuteiajelor din zona Agigea / Eforie Nord. IN NICI UN CAZ nu trebuie incurajata folosirea unei rute alternative care presupune zeci sau sute de km pe drumuri nationale, adica un drum mult mai putin sigur si care are un alt rol, resp. pentru traficul local/regional.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Goldmund

Cineva a intrebat(dar unde nu trebuia?) ce se aude cu nodul A3/DJ101 - Moara Vlasiei. Acest nod este de doua ori f. important:
1 - pentru intrarile/iesirile pentru f. multe sate unite de acest DJ101 si o legatura rapida cu Bucuresti
2 - descongestionarea DN1 si a intrarii in orasul Bucuresti pana la Arcul de Triumf(!) prin intrarile din oras Voluntari si cartiere Floreasca si Colentina(cand va fi gata A3 pana in Bucuresti............)
Presupun ca specialisti in autostrazi au facut deja un proiect la nivelul UE sec. 21 care sa rezolve acea intersectie.
Aici putem vedea traficul care in mare parte ar intra pe A3 in ambele directii, la fel si din sens opus:
https://www.google.de/maps/@44.6346502,26.1876857,3a,15y,71.66h,88.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1scfthFxHjC3HLnVmLXDotnA!2e0!7i13312!8i6656


Stiu ca s-a mai scris(nu stiu daca aici), insa si aceasta intersectie e la fel f. importanta si ar trebui facut un nod rutier modern:
https://www.google.de/maps/@44.4174118,26.3523505,1321a,20y,44.66t/data=!3m1!1e3

perfidus

Se pun aici si nodurile de pe autostrazile "ipotetice" :D  cum este A12?
Desi este in curs de licitare revizuirea SF-ului din 2008 pentru drum expres si upgradarea acestuia la nivel de autostrada, inclusiv partea de proiectare si avize, este necesara de pe acum presiune pe CNAIR sa oblige castigatorul licitatiei sa tina cont de darea in circulatie a celor 6Km din VO de sud a Craiovei, deocamdata pana in DN6 dar cu posibilitate de prelungire cu inca 9Km spre DN56 Craiova Calafat.

Astfel ca se impune un nod rutier ce nu a fost prevazut in SF-ul initial, aproximativ la km 6, in zona de N a Aeroportului  (Km zero este la intersectia cu Centura Nord).

Fara acest nod cei care tranziteaza spre Calafat sunt obligati ori sa ocoleasca pe la Vest tot orasul pentru a ajunge in Podari (20Km) ori sa faca stanga pe Centura Nord si apoi sa se amestece cu tot traficul de iesire spre Bals trecand prin zona Aeroport, deja foarte aglomerata, pentru a se inscrie ulterior pe VO de Sud.
Un alt avantaj ar fi ca in zona adiacenta nodului propus exista planuri pentru infiintarea unui terminal intermodal (CF-Aeroport-Rutier).

Nodul ar fi pozitionat astfel:

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

RODO

#51
stirea suna asa: 'Autorizatia de construire include si realizarea unui nod rutier la Soimus, precum si a unui centru de intretinere.'
pe site-un CNADNR apare o plansa din 2015 de pe care nu inteleg daca se va construi pod nou la soimus peste mures sau ramane cel vechi?

http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/lugoj-deva-lot-4



in presa locala se spune ca guvernul nu vrea un nou nod rutier la santuhalm si - sarcastic - ne spune ca podul cu o banda pe sens de la soimus e suficient: ,,Aș vrea să țineți cont că realizarea autostrăzii este un proiect pe fonduri europene. Descărcări sau alte lucrări de artă pot fi realizate și după ce finalizăm proiectele. Din câte am văzut, când am ieșit de pe autostradă prin nodul de la  Șoimuș, Deva nu este izolată de accesul la autostradă. În ce privește municipiul Hunedoara, hadeți să finalizăm autostrada și vom continuă apoi și cu lucrările de artă", a declarat, joi, la Deva, vicepremierul Sevil Shhaideh. Pe mine ma cam deranjeaza acest raspuns si nu cred promisiunile ca s-ar putea face ceva dupa ce e gata autostrada

http://zhd.ro/eveniment/autostrada-deva-orastie-nu-va-avea-nod-rutier-la-santuhalm




dr4qul4

@ion59 , ms si sa speram ca vor continua sa ne surprinda cu astfel de stiri.

@Rodo, pt ce pod nou la Soimus? Autostrada va trece pe un pasaj nou peste actualul DN76.
Podul de peste Mures va fi eliberat de trafic. 1 banda pe sens va fi de ajuns.
Nu am vazut ca acum sa avem cozi mari acolo. imagineaza-ti cum va fi cand traficul Sebes-Timisoara si retur va disparea de pe acel pod!
Va ramane doar trafic local. pentru ca nici cei care merg pe DN76 nu-l vor mai tranzita decat daca merg la Deva/Hunedoara.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RODO

#53
Quote from: dr4qul4 on March 09, 2017, 10:00:19 PM
pt ce pod nou la Soimus?

pt ca Deva nu are descarcare de pe autostrada
la Sebes sunt 2, la Sibiu sunt 3, ti se pare normal sa nu avem descarcare de pe autostrada alta decat podul ala vechi si subdimensionat?

Dominik

#54
^
Atunci ce sa mai spui de Timisoara ?
You're in Steelers Country

dumbravaandrei

#55
Mai degraba vad ca problema capatul spre Deva al podului care se intersecteaza fix ca... naiba.
Cred ca acolo ar trebui facuta o investitie ca sa conectezi Deva cum trebuie.... o intersectie denivelata poate cu ceva bretele subterane si facuta o sapatura serioasa sa mai domoleasca panta dn-ului
Iar la sebes nu prea am vazut pod 2×2
La Sibiu podurile nu au trecut Muresul
Mai poate si CJ-ul ulterior sa demareze o investitie noua cu nod la A in capatul estic al Devei (plus ca mai este pe tapet si nodul de la Simeria)

dr4qul4

nodul dea Soimus ce naiba e? nu e pt Deva?
Cum de e subdimensionat? 
Adica face fata acum pt tot traficul Sibiu-Timisoara si Timisoara - DN76 , dar nu va face fata traficului Deva-DN76?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Odata finalizat lotul UMB numarul masinilor care vor folosii nodul Soimus va scadea la sub 10% fata de cel actual.Traficul pe Dn va fii mult mai mic,un sens giratoriu pe Dn ar fii mult cit suficient.

dr4qul4

De la nodul Soimus pana la intrarea in Deva avem 2 km! De la Nodul Simeria pana la intrarea in Deva avem 9 km. Da trebuie sa traversezi Simeria. Mare deranj. Toata Deva are undeva la 6 km. 
Eu de acasa pana la intrarea pe A2 am 10 km, iar Dristorul si Titanul sunt putin mai mari ca Simeria. O iau pe Splai,  si mai adaug 1-2 km. Si mie A2 mi se pare extrem de aproape.

Nu am nimic cu nodurile necesare, dar in acest caz mi se pare extrem de scump pentru nimic. Pe langa podul peste Mures va mai trebui si un pasaj peste CF si vom castiga 5 km de autostrada in loc de 5 km de DN.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist