Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Goldmund

#75
Quote from: dr4qul4 on March 10, 2017, 10:30:04 PM
Vezi ca mai ai 2 noduri acolo, cel de la Ciorogarla pe DJ601, la 5 km la est de DJ602 si mai este inca unul La Bolintin (sau Joita) pe DC149, la 4 km vest de DJ602.

Desigur, exista acest nod:

https://www.google.de/maps/@44.4675391,25.8277932,391m/data=!3m1!1e3

care prin complexitatea lui absurda, doar nod pe o autostrada nu este.
Si acesta:
https://www.google.de/maps/@44.4391796,25.943733,658m/data=!3m1!1e3
fix pentru zona aceea industriala.
Zonele limitrofe DJ602, dupa cum am spus, chiar sunt intr-o dezvoltare imobiliara, stopata in parte de lipsa unei descarcari in A1

TibiV,
ai dreptate, DJ-urile din Ilfov ar trebui sa fie altceva decat sunt, descarcarile in cele trei autostrazi ar trebui sa fie mult mai multe si mai eficiente...

PS
DJ602, daca nu ma insel, acolo unde vad eu un nod cu A1, nici nu se afla in Ilfov, dar asta chiar ca nu are vreo importanta pentru subiect. Un oras mare precum Bucuresti, "radiaza" si are o forta de atractie mult mai mare decat Ilfov...

Bogdan_Cluj

Pentru cei interesati de viitorul nod de pe A3 dintre Turda si Cluj, in zona Tureni (legatura A3- DN1), avem topic separat:

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=827.0

PS: Consiliul Tureni a ridicat piedica existenta din 2015.

north

Nu cred că a mai fost postată (deși este cam veche - 2011)...


















Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

vancouver

#78
@pasadia, raspund aici legat de subiectul "noduri multe pe autostrada" (discutie initiala pe A3).

In primul rand sa deosebim 2 tipuri de autostrazi:
A. principale de tranzit
B. secundare, cu trafic preponderent local (sau de legatura catre cele principale sau de distribuire)

Problema nodurilor multe pe autostrada este o problema numai in atunci cand produce o suprapunere a traficului local cu cel de tranzit, blocandu-l pe cel de tranzit. Pe autostrazile de tip B, care au putin trafic de tranzit si al caror scop este traficul local, trebuie facute noduri dese in locurile populate, pentru ca asta este natura lor. Traficul este pulsant aici (adica varfuri in rush-hour) si astfel apar ambuteiaje (ceea ce acum vedem pe bulevardele mari din Bucuresti, Cluj, etc, la intarea in oras sau la iesire - intr-o zi speram sa avem problema asta mutata pe niste autostrazi locale).

Deci, in o data: trafic local in jurul aglomerarilor urbane (mai ales de intrare-iesire) = inevitabil risc de ambuteiaj

Ideea mea este sa indepartam autostrazile tip A suficient de marile orase, incat acest risc sa dispara, cu scopul CLAR ca niciodata traficul de tranzit de lung parcurs sa nu sufere de pe urma problemelor de rush-hour. Tranzitul de lung parcurs inseamna oboseala la soferii de autoturisme si pierderei economice la marfa. Daca facem A1 asa incat in 2050, cand va fi completa, sa stam pe centura Pitesti 30 minute, pe centura Sibiu 1 ora, langa Sebes 30 de min. iar la Arad din nou 1 ora, atunci ne-am chinuit de pomana (sau suntem idioti), pentru ca asa se statea in aceste orase si inainte sa apara autostrada.

Daca nu putem indeparta A de orasele mari, atunci macar sa nu facem noduri multe, astfel incat traficul local sa nu fie tentat sa foloseasca autostrada (aici mi-am luat-o rau in cap de la diversi comentatori, pentru ca rezulta ca facem autostrada numai pentru unii , etc... etc...). Idee este f. clara si simpla: nu facem asa, atunci o sa facem ca la Viena intr-o zi: dupa ani si ani de ambuteiaje s-a construit S1, la mult mai mare distanta de aglomeratia urbana, desi si inainte de a se face S1 nu se iesea de pe autostrada pe relatia vest-est.

Asadar nu facem cum spun eu, atunci tranzitul va sta in ambuteiaje ani buni, nu se va intelege de ce, in final se va face inca o autostrada care sa preia tranzitul (ca alta solutie nu exista, traficul local nu ai cum sa-l muti).


Revenim la problema nodurilor multe. Conteaza numai langa orasele mari. Putem sa avem noduri din kilometru in kilometru intre Apoldu de Jos si Apoldu de Sus sau intre Cunta si Saliste. Egaaaaal. Never ever nu o sa avem o problema din cauza lor, pentru ca aprope nimeni nu va folosi aceste noduri. Cati oameni din Apoldu de Sus vor intra pe autostrada ca sa mearga la Apoldu de Jos ?  :D

La Arad e cu totul altceva: acolo suntem f. aproape de oras. Din fericire autostrada trece tangential, dar daca ar fi un pic mai mare ocolul, atunci ar fi deja de acum problematic. Asa cum de ex. centura DN7 prin nordul Aradului este folosita intens si de traficul local - in general Dn7 primeste mult trafic local de la Lipova pana in vestul Aradului.


Si la Brasov? Pe A3? Care Brasov? ce se face acum nu este imediat langa Brasov. Ce trafic local sa fie problematic? Traficul adus de DN73B? sau de DN73A? Puteau sa faca si 10 sensuri giratorii pe cei 10 km ai acestei autostrazi + drum de legatura. A, daaa, cand A3+A13 spre Sibiu vorfi gata si ruta principala Cluj-Bucuresti va trece pe langa Rasnov, atunci traficul suplimentar adus de DN73 si care iese imediat dupa nici 6 km poate fi o mica problema. Poate ca atunci Rasnov - Codlea va trebui largit la 3 benzi pe sens. Sau poate chiar pana la Fagaras. Intr-o zi... om vedea, daca om mai trai atunci.


PS. Ce se construieste acum in RO este reteau primara de autostrazi tip A (cu mici exceptii), care deci trebuie (dupa teoria mea) sa nu se apropie prea mult de orase (Timisoara A1, Cluj A3 trec perfect), sau daca se apropie atunci sa aibe noduri putine (Pitesti = bine). Pentru traficul local trebuie alte autostrazi, pot fi partial paralele cu cele de tranzit sau pot sa fie legaturi intre cele de tranzit si orase. In fiecare caz trebuie analiza separata, bazata pe situatia locala. De ex. un eventual A9 Timisoara-Belgrad, desi de tranzit clar, totusi va avea probabil trafic slabut. Si atunci POATE juca si rolul de autostrada locala de ocolire Timisoara prin nord sau sud, cu noduri ceva mai dese, autostrada adevarata de tranzit ramânând A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SkyPilot

Quote from: vancouver on October 04, 2017, 09:31:28 PM
In primul rand sa deosebim 2 tipuri de autostrazi:
A. principale de tranzit
B. secundare, cu trafic preponderent local (sau de legatura catre cele principale sau de distribuire)

La americani, Interstate 5 trece prin orase si are cate noduri s-au putut face. Autostrada este folosita si pentru tranzit, si pentru traficul local. Ambuteiaje sunt peste tot in zona marilor orase. Se lucreaza la autostrada permanent; de cand sunt eu aici s-a adaugat cate o banda pe sens la fiecare 10 ani in orasele mari. Rezolva problema intr-o parte, ambuteiajul se muta intr-alta. Este foarte important si ca iesirile sa poata prelua traficul. Uneori e suficient sa schimbe timpii unui semafor, alteori trebuie un pasaj pe o iesire. Ideea este ca nu se rezolva niciodata. Desi oamenii lucreaza foarte serios, problema doar se muta in alta parte. Asteptati-va la acelasi lucru si in Romania!
Linkul urmator listeaza nodurile din statul Washington. Numarul iesirii este mila pe care se afla, numarata de la granita su statul Oregon. Daca sunt mai multe in cadrul aceleiasi mile, se adauga A, B, C etc. (de exemplu 154A, 154B). Este reprezentata schematic si configuratia nodului.
https://www.wsdot.wa.gov/Traffic/InterstateGuide/default.htm
Si in orasul meu (Vancouver, BC Canada) Trans-Canada trece prin oras si este folosita la greu pentru traficul local. Au fost ambuteiaje in trecut, dar in prezent sunt rare si cele mai multe apar datorita accidentelor. Autostrada a fost recent largita la 4 benzi pe sens, s-a construit un pod nou si s-au reconfigurat multe noduri. Sa vedem cat va dura starea de bine!

TibiV

Quote from: SkyPilot on October 04, 2017, 11:52:07 PM
Ambuteiaje sunt peste tot in zona marilor orase. Se lucreaza la autostrada permanent; de cand sunt eu aici s-a adaugat cate o banda pe sens la fiecare 10 ani in orasele mari. Rezolva problema intr-o parte, ambuteiajul se muta intr-alta.
"La voi, in State", poate merge figura cu "up-date" la fiecare 10 ani...
La noi nu merge figura cu "basic" nici in 20 de ani... Vezi cand am "pornit" A1 si unde suntem acum...

America cred ca isi permite sa "corecteze" din 10 in 10 ani "ce nu le-a iesit din prima"...
Dar "corecteaza" pe banii lor.

Noi cand gresim, gresim "țapăn" - adica pe banii altora, ai alora de la Bruxelles...
Rupti in kr, dar fuduli si cuci... nevoie mare !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SkyPilot

#82
^^^
QuoteMosu' nu mai vede asa bine...  :-[
Nici cu rabdarea nu stai prea bine, ca daca citeai pana la capat ai fi vazut ca locuiesc in Canada  :D No worries!
Merg foarte mult pe I-5 pentru ca sunt locuri mai interesante si mai bine puse in valoare.
Sa stii ca si aici se fac foarte multe prostii. Iar chestia cu adaugatul unei benzi este foarte neplacuta cat se construieste. Apar superambuteiaje pe 5-10 km. lungime.
Nodurile sunt cum da Domnul. La unele este foarte dificil sa traversezi autostrada. Solutia tipica este cu intersectii in cruce semaforizate la capetele supratraversarii, ca aici:
https://www.google.ca/maps/@48.0756925,-122.1849667,227m/data=!3m1!1e3
Trec 5-6 masini la un verde. Stai de-ti vine acru!
Dar asta ce zici?
https://www.google.ca/maps/@47.2801053,-122.3103502,3a,60y,213.94h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg4Ycsm_NNpdAtL5IBL0KfQ!2e0!7i13312!8i6656
E intre Seattle si Tacoma!

Hercule

Quote from: vancouver on October 04, 2017, 09:31:28 PM
...(Timisoara A1, Cluj A3 trec perfect)...
La Cluj e nasol, autostrada e prea departe de oras sau e prost conectata cu orasul neavand o intrare si dinspre sud-est. E61/drumul national e plin intre Turda si Cluj pentru ca tot atat faci (ca timp) pe DN cat de la Gilau in centrul Clujului. Eu prefer un drum pe autostrada pentru siguranta dar cu conditia sa imi convina ca si timp si sa nu ocolesc mai mult de 30% din drum. Dupa logica ta autostrada nu trebuie facuta pentru trafic mediu (<100 km) ceea ce mi se pare aiurea.

La Timisoara nu stiu cum e situatia, dar banuiesc ca si acolo DN69 e plin.
Deșteaptă-te române!

carutasul

"Poetul vrea să spună" că autostrada trece perfect ca distanţă pe lângă Cluj ( subscriu) dar faptul că oraşul nu e bine legat cu aceasta este altă problemă, care va trebui rezolvată . 

alecu26

Studiile de trafic se dovedeste ca si in America si in Canada sunt destul de greu de facut sa fie precise....si de incredere pe zece, douazeci, treizeci de ani.

Si cum a zis Vancouver inca demult, punctele critice sunt iesirile si intrarile. Daca iesirea nu distribuie suficient de mult traficul, la reteaua existenta...vor fi blocaje...si dupa 5 ani de la deschidere.

A3 intrarea in Bucuresti si primele portiuni de A0 vor fi tema de studiu. (Deja A2 cu DNCB e de multe ori blocata, si din pacate la reabilitarea DNCB in zona nu s-a repvazut nimic).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

SkyPilot

Quote from: alecu26 on October 05, 2017, 08:39:42 AM
Studiile de trafic se dovedeste ca si in America si in Canada sunt destul de greu de facut sa fie precise....si de incredere pe zece, douazeci, treizeci de ani.

Nu ai cum sa le faci precise cand intr-o zona apar 40-70 de mii de oameni intr-un singur an, despre care nu poti nici prevedea in ce zone anume din oras se vor stabili. Aici oamenii vin sau pleaca imediat in functie de locurile de munca, iar industria este foarte volatila. Cine ar fi putut sa prevada in 2005 ce va deveni un magazin online de carti numit Amazon?

alecu26

Pai cam asta zic si eu.

Dar pentru noi studiile de trafic de la Centura Timisoara de acu 10 ani si la DX Craiova Pitesti sunt arhisuficiente....tot cam de atunci.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Nu numai ca studiile alea ne sunt suficiente, dar mai si proiectam / licitam / construim dupa ele. Si cand vine unul sa zica ca nu asa ar trebui ii dam in cap. ;)
Si nici nu tinem cont de schimbarile care s-au petrecut intre timp (si probabil nici atunci nu le-am corelat intre ele, un proiect cu altul - vezi tot Timisoara, cu centura si autostrada pe aceeasi parte). Dar nu, "e bine cum au decis tovarasii, hai sa nu mai carcotim atat!"

[off-topic] sunt prea nervos cand intru pe PUM.[/off-topic]

alecu26

Hai ca in curând te relaxezi la pozat lotul de autostrada de langa tine. :)
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).