News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Marius

#6105
Intuiesti corect yetiman, insa semnul ala rosu triunghiular e mult prea aproape de semafor. Cand vine vizante grabit si vede verde, sau mai ales cand vede galben, o calca sa treaca pana nu se face rosu. Ghici in cine opreste   :lol: Are 2 variante, in cel care deja e in sens sau in cel care incearca si el sa intre, mai timid ce-i drept  :D
Problema aici sunt trecerile de pietoni, mult prea aproape de sensul giratoriu. Exista un singur sens giratoriu corect in Alba Iulia, cel de pe Calea Motilor, intersectie cu Bulevardul Horea:
aici
Ma rog, mai este cel de la iesire spre Teius.

Dar no, unu ajunge. Ce sa mai zicem de ale noastre din Blaj, unde te poti bloca daca esti pe o bitza tandem  :lol:
Noroc ca mai greseste cate-un TIR drumul si marcheaza diametrul necesar unui sens giratoriu:
aici

Europiu

@gruiarew: Asa am crezut si eu (ca e doar intersectie circulara), dar, daca navighezi un pic cu goagal-maps pe una din stradute vei vedea si semnul de care spui.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Cum ai reusit tu sa navighezi si sa vezi acele semne? Nu de alta dar imaginile din Street view dateaza din vara lui 2014 si atunci nu era amenajata nici acea insula circulara din mijloc.

alecu26

Foarte confuze acele amenajări din Alba. Confuze pt ca de multe ori conducem din reflex.....verde da-mi înainte. Plus ca sunt atâtea sensuri giratorii în bucurești mai ales cu semafor.....așa ca e clar cum funcționează automatisme acolo.
Greșeala amplasării trecerilor de pieton lângă giratoriu e clasica și e grava. E o regula de baza dar nici un proiectant di  România nu se pare ca o știe.  Nici politia rutiera nici comisiile de circulație din primarii.

Cat despre Cehia. ...când au fost inventate giratoriu le așa sa circulat. Dacă tot se da prioritate celor care intra....eu nu înțeleg de ce nu se fac giratorii din acelea tăiate prin mijloc. Sunt excelente. Împacă și viteza pe o direcție își siguranță.  Știu doar doua în Ro: la capătul lui A2 spre Buc, și pe Pata în Cluj.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

In Cluj nu mai e :p
In Alba subscriu la ce s-a zis mai sus, iar cele mai ciudate sunt pe portiunea cu 4 benzi spre Teius nu au 2m in diametru si din marcaj au taiat banda 2(toata zona de 4 benzi e cu limita de 50 si se sta cu MCV-urile)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

weaz

#6110
Cititi si va minunati
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Deseurile+din+Ramnicu+Valcea+aduse+la+Bucuresti

QuoteFirma care se ocupă de colectarea gunoiului din Râmnicu Vâlcea nu deţine o staţie de sortare. Aşa că toate resturile menajere sunt transportate cu maşini mari în Bucureşti, pe o distanţă de 200 de kilometri.

Asta cred ca este un exemplu bun ca autostrada ajuta enorm(daca transporta pe autostrada). Daca nu era autostrada costul ar fi fost atat de mare incat probabil firma ar fi preferat sa isi construiasca statie de sortare.

danutzu_1069

^^ Faza este ca nu firma trebuie sa aiba statie de sortare. Statiile de sortare ai transfer ar fi trebuit sa fie construite de CJ pe bani europeni.... Dar lenea e mare si tare greu sa intocmesti documentatia pentru finantare.
In momentul asta se construieste o statie pentru obtinerea compostului. Asta foloseste deseuri sortate.
A, si inca ceva: groapa de gunoi ecologica ar fi trebuit sa aiba si statie de sortare!

dr4qul4

@gruiarew...in Romania, in giratoriu dai prioritate celor din sens:


-articolul 57, aliniatul 4, prevede că:
,,În intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în intersecţie"


Dar ca sa fie sens giratoriu trebuie sa aiba acel semn circular alb pe fond albastru.

Ok, nu-l are in cazul de fata, dar te intreb si eu pe tine:

- Ti se pare normal sa ai Cedeaza Trecerea (cateodata doar ca marcaj) la 5 metri dupa semafor?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

afreddyapp

Daca tot vorbiti de giratorii...vi se pare in regula sa existe marcaje de preselectie la intrarea in giratiile cu mai mult de o banda pe sens?Consider ca nu ar fi nevoie de aceste marcaje,pt. ca practic avem un drum cu sens unic,cu mai multe benzi de circulatie.
Am discutat cu instructori auto,care mi-au explicat maniera de interpretare a profesorilor de legislatie rutiera in aceasta privinta:
Acestia "interpreteaza" giratoriul ca o intersectie in "cruce"!!!!Banda 1 permite virarea la dreapta sau directia inainte(d.p.m.d.v. inainte inseamna sa circuli in giratoriu..).
Banda 2 permite deplasarea pe directia,sic!,inainte sau virarea la "stanga",sau intoarcerea....

In plus elevii sunt invatati sa semnalizeze stanga atunci cane patrund in giratii si nu ies pe prima iesire(practic virarea la dreapta)...

Aceasta maniera de interpretare mi se pare unica in EU.

In Austria am vazut  giratii in care exista panouri care iti indica sa semnalizezi exclusiv parasirea giratiei!
In Ungaria am avut prieteni care au primit amenda pt. ca au semnalizat stanga la intrarea in giratoriu,atunci cand au intentionat sa "iasa" pe a 3-a iesire...

Mi se pare ca si acest capitol suntem "originali".
Va pun si un link in care gasiti si un clip cu "explicatiile" unui profesor de legislatie:

http://www.bihon.ro/cum-se-circula-in-sensul-giratoriu/1575257

Ce parere aveti?

TibiV

Banc "de profil":

Sfantul Petru da anunt de licitatie pentru executarea unui gard imprejmuitor pentru Gradina Raiului.

Primul liciteaza un constructor african care solicita 5.000 Euro.
Justifica: 3.000 Euro materialele si 2.000 Euro manopera.

Al doilea liciteaza un constructor italian care solicita 8.000 Euro si justifica: 3.000 Euro materialele si 5.000 Euro manopera pentru ca el este un constructor foarte cunoscut.

Al treilea liciteaza un constructor roman care cere 25.000 Euro.
El justifica Sfantului Petru: 10.000 Euro pentru tine, 10.000 Euro pentru mine si 5.000 Euro pentru african sa faca lucrarea!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

afreddyapp

#6115
N-am spus ca daca faci prima la dreapta,s-o poti face si de pe banda 2,ar fi aberant.
Am vrut sa spun ca nu sunt de acord cu maniera de invatare,de semnalizare stanga la intrare in giratie,a elevilor,atunci cand se opteaza pt.iesirea din giratie,alta decat prima!
Prin generalizarea acestui obicei obtinem un efect pervers,deja foarte raspandit la noi:1-nu se reduce viteza de deplasare la intrarea in giratii(pa afara toata lumea aproape ca opreste)
2-nu se pre mai semnalizeaza dreapta la iesire(cand ii dai omului de facut mai mult de un lucru,evident ca deja pe al 2-lea il cam omite!

Si asa se ajunge la conflicte soldate uneori cu tamponari.

Normal ar fi ca la intrare sa astepti sa vezi cand ,cel aflat in interiorul giratiei,pune semnal dreapta pt. iesire si abia atunci te inscrii in intersectie.



Si mai vroiam sa spun ca mi se pare perfect normal sa ma incadrez pe prima banda la intrarea in giratoriu,indiferent pe care iesire urmeaza sa-l parasesc.(vorbesc de giratorii cu mai mult de o banda).La fel de normal mi se pare sa ma incadrez si pe banda 2 pt. orice iesire cu exceptia primei.
De altfel,corect ar fi ca iesirea sa se faca intotdeauna de prima banda,nu cum se intampla la noi,cand toti grabitii taie benzile cu viteza....




pasadia

Quote from: alecu26 on April 03, 2016, 01:08:52 AM
Greșeala amplasării trecerilor de pieton lângă giratoriu e clasica și e grava. E o regula de baza dar nici un proiectant di  România nu se pare ca o știe.  Nici politia rutiera nici comisiile de circulație din primarii.

Poti sa imi explici acea regula? Nu de alta dar pentru situatia din Brasov eu as prefera ca trecerile de pietoni sa fie mai aproape de sens dar sa fie in forma de Z cu insula mare la mijloc - mai precis pe sensul de intrare al masinilor in sens trecerea sa fie cat mai aproape de sens, pe sensul de iesire al masinilor trecerea sa fie cat mai departe (cam 20 de metri fata de iesire) astfel incat sa permita iesirea din sens a unui numar de masini.
In ambele situatii trecerile de pietoni vor fi semaforizatesi temporizate (daca sunt 2 benzi de circulatie, atunci circa 15-20 de secunde de verde pentru pietoni urmate de minim 45-50 de secunde de verde pentru masini. Semafoarele distincte, deci pietonii vor fi nevoiti sa astepte pe insula din mijloc.

Adica ceva de genul asta: , unde cu albastru sunt traseele pietonilor, cu rosu trecerile de pietoni, cu portocaliu sunt insulele create si folosite pentru traficul pietonal (si stationarea pietonilor), insule care vor avea garduti pe margine pentru a limita accesul in/din alte directii decat al trecerilor.
Trecerile peste cele 4 bretele de virat la dreapta trebuia sa le pun mai pe mijlocul acestora astfel incat sa nu existe ruta directa care sa lege doua treceri una de alta.

JohannDB

#6117
Nu mi-e "rușine" nici cu giratoriul din Brașov de la "Trei Alimentare" (în folclorul localnicilor) respectiv Bd. 15 Noiembrie / Toamnei / Zizinului / Calea București....https://www.google.ro/maps/@45.650873,25.6159378,274m/data=!3m1!1e3....... După BCR pe 15 Noiembrie, semafor pentru pietoni și după 15 metrii giratoriul, după care giratoriu, imediat după intrarea pe C. Bucureștiului alt semafor pentru pietoni.....cu comandă la buton... La orele de vârf coada este pe 15 Noiembrie până-n giratoriul mic de la ceea ce a fost "Hidro" intersecție cu N.D. Cocea (pe patru benzi, din care două, în final se descarcă în "Zizinului") sau mai sus spre "Patria", iar pe C. Bucureștiului ai coada, când vi spre centru până la "Județean" (pe trei benzi).... Aaaa și la toată "tevatura", mai apar și agenții de la rutieră, pentru că trecerea devine (din păcate) imposibilă, dar și mai "cu moț" când apar agenții...

Părerea mea strict personală (după cum se face instrucția șoferilor în școală, după cum tratează instructorii problema giratoriilor, după cum interpretează cei de la "rutieră" intrarea/parcursul/ieșirea în/din giratoriu la stabilirea vinovățiilor la tamponări (deoarece cineva, nu vrea amiabilă), după teoria "drumului cu sens unic" în giratoriu, și-a altor articole ce privesc obligația preselecției benzilor înainte de intrare conform cu direcția de urmat, etc, aș spune (și aici "pasadia" mă va certa) că trecerile ar trebui să fie altundeva....numai în zona giratoriului nu; atunci ai avea o fluiență a traficului.... Și mai e ceva care se aplică și pe drumurile cu sens unic; dacă vrei sa faci stânga, te apropii de extrama stângâ, nu vi din dreapta și o "tai" la stânga, la fel cu situația când vrei s-o iei la dreapta, nu faci dreapta din extrema...stângă!  Dar la asta, putem consuma mult spaţiu, pentru că e o problemă cu giratoriile le noi şi nu numai!

pasadia

Da, corect, ma refer mai ales la giratoriile mari din Brasov. Care sunt imense: Faget, Gara, Harmanului, Onix, Mc Donald's. Dar chiar si in exemplu tau nu vad avantajul acelei insule mediane care NU determina pietonul sa se asigure inca odata (si deci comportamentul sau e practic identic cu cel pe care l-ar fi avut in situatia in care n-ar fi existat insula).

QuoteProbabil voi aveţi pietoni mai civilizaţi.

Te inseli. Tocmai din cauza asta doresc semafor pentru trecerea de pietoni - ea va reglementa circulatia acestora obligandu-i sa cedeze dreptul de trecere. Sunt multe zone unde din 5 minute, 3 sunt dedicate pietonilor si doar 2 masinilor (sau chiar proportii si mai favorabile acestora). Asta se intampla mai ales in zone si la ore cu trafic ridicat de pietoni, cand acestia trec alandalala, cand dintr-o directie, cand din alta. Existenta unui semafor le-ar limita dreptul de acces pe trecere la circa 1 minut din cele 5 si ar ajuta si traficul auto (asta ca sa nu spun ca ar trebui sa reduca riscul accidentelor la zero).

Semaforul va fi cu buton, se declanseaza doar cand e apasat de pietoni (si evident, nu imediat ci dupa vreo 3-5 secunde de galben pentru masini). Verdele pentru pietoni va dura functie de lungimea trecerii (de asta prefer sa rup trecerea in doua parti, pentru ca durata verdelui pentru pietoni sa fie calculata pentru traversarea a 2 benzi nu pentru traversarea a 4 (sau pentru 3, nu pentru 6). Dupa terminarea acestui interval urmatorul verde revine doar dupa cel putin 45 de secunde de verde pentru masini (dar nu mai mult de 60, astfel incat pietonii sa nu isi doreasca sa traverseze pe rosu pentru ca ar considera prea lung timpul de asteptare pana la urmatorul verde pentru ei).

pasadia

Johann, si situatia de la Trei alimentare imi da dreptate mie. Mai exact acolo as face urmatorii pasi:

1.benzile pentru virat dreapta (din 15 Noiembrie in Calea Bucuresti) separate de cele pentru inainte (15 Noiembrie -> Zizinului) printr-o insula lunguiata pe care pietonii sa poata astepta dreptul de a trece (adica verdele). In momentul de fata acel verde e prea lung (e calculat pentru a permite traversarea a 4 benzi, nu a 2) si e riscant pentru ca se suprapune cu galben intermitent pentru masinile ce intra in C. Bucuresti (un element de risc mare care se elimina printr-un alt semafor, intre insula si trotuar).

Spatiul pentru acea insula l-as obtine din reducerea la 1 banda pentru viratul stanga (15 Noiembrie - Toamnei) caci pe acolo oricum nu e trafic care sa justifice 2 benzi.

2. Trecerea de pe C. Bucuresti as aduce-o mai apropae de giratoriu; as mari insula din mijloc si as sparge semaforul in mai multe bucati (practic ar trebui sa fie vreo 4 semafoare acolo). Astfel durata verdelui pentru pietoni s-ar injumatati (caci distanta parcursa ar fi injumatatita) si timpul castigat ar reveni masinilor.

In final ar trebui sa arate cam asa:



Cu negru insula noua, cu rosu trecerile, toate semaforizate (eventual nu semaforizezi trecerile peste o singura banda, adica cele notate cu 1 (15 Noiembrie -> Toamnei), 2 (Zizinului -> C. Bucuresti) si 3 (C. Bucuresti -> Zizinului).